Skocz do zawartości

BCS_SKRZYNIE

  • Liczba zawartości

    34
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O BCS_SKRZYNIE

  • Urodziny 01.01.1983

Informacje osobiste

  • Imię
    BCS
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Sosnowiec

Samochód

  • Generacja
    Nie passat
  • Silnik
    Nie passat
  • Rok produkcji
    2010

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam. GRABEK150 - według normy którą rekomenduje Castrol - 75w90 Syntrans Transaxle powinien być ok. Nie mamy doświadczenia z tym olejem. FUCHS Sintofluid 75W80 jak najbardziej. Mamy sprawdzony w tych skrzyniach.
  2. Witam Można dolać. Zastanów się jednak czy nie zrobić całej wymiany i mieć spokój na następne kilka lat. Podstawowa kwestia to dlaczego ubyło oleju? Jeśli jest wyciek, to bezwzględnie należy go usunąć. Olej w skrzyni ma już 10 lat i pewnie więcej jak 100 tyś za sobą. Dolanie świeżego oleju uzupełni tylko stan i nie poprawi właściwości oleju, który w skrzyni jest już sfatygowany. Poza dodatkowym kosztem ok 100 zł taka wymiana to odkręcenie tylko 1 korka więcej Pozdrawiam Grzegorz
  3. Do 6 biegowej skrzyni GVS VW zaleca olej o symbolu G052911 w ilości 2,4 litra. Ori - http://www.skrzynie.com.pl/vw-g-052-911-a2-pl.html.html Zamiennik - http://www.skrzynie.com.pl/fuchs-sae-75w-80.html
  4. Do EGS zalecany jest olej G070726. Olej taki zaleca serwisówka VW natomiast Skoda zaleca G060726. VW ma aktualniejsze dane dotyczące olejów dlatego skłaniałbym się do tego pierwszego oleju. Oleje u nas: G070726A2 - http://www.skrzynie.com.pl/vw-g-070-726-a2.html.html G060726A2 - http://www.skrzynie.com.pl/vw-g-060-726-a2.html.html i zamiennik który spełnia obie normy: http://www.skrzynie.com.pl/olej-przekadniowy-fuchs-sintofluid-fe-75w-1-litr.html.html Do skrzyni należy wlać 2 litry oleju
  5. Do multitronica wchodzi na sucho 7,7 litra. Myslę, że ta 6 powinna wystarczyć. Zawsze możesz wziąć 7 i odesłać (pocztą najtaniej) jak zostanie cała butelka. Zapraszam tu bo taniej- http://www.skrzynie.com.pl/olej-przekadniowy-do-automatycznych-skrzy-biegow-atf-cvt.html.html. Castrol do specyfikacji G052911 przewiduje Syntrans Transaxle 75W-90. Formalnie TAF-X spełnia normę 501.50 A propos lania do przelania. UWAGA bo można sobie zrobić problem. Niektóre skrzynie VW mają źle osadzone korki kontrolne lub wlewowe. Serwisy w wielu przypadkach mają informacje, która skrzynka wymaga uzupełnienia np. przez prędkościomierz. Najbezpieczniej zlać maksymalnie dużo oleju ze skrzynki i wlać tyle ile zaleca serwisówka - w miarę możliwości dolać przez inne otwory - prędkościomierz, czujnik wstecznego. Brak oleju nie wychodzi od razu. Czasem objawy są jak już 5 czy 6 jest do wymiany. Przy okazji obalę kolejny mit. W większości skrzyń manualnych brak nawet 100 ml oleju może spowodować uszkodzenia najwyższych biegów. Jeśli ktoś twierdzi inaczej to jest w błędzie. Nawet gdy wszystkie tryby są zalane olejem (do pewnego poziomu) to występuje krytyczny poziom oleju w skrzyni, przy którym w czasie pracy nie są smarowane biegi 6 lub 5. W czasie obrotu większych trybów w skrzyni, "zabierają" one ze sobą na tyle dużo oleju, że wyższe biegi nie są smarowane, mimo, że na postoju są w oleju. Stąd częste zdziwienie kierowców, że przecież wlali olej pod korek a po 2 tkm wyje piątka. O jakości oleju nie wspominam bo to zasadnicza sprawa. tasior69 nie twierdzę, że to bezpośrednio dotyczy Ciebie, ale wrzuciłeś ważny temat dlatego się rozpisałem
  6. Panie Darku Olej G052911 i Fuchs Sintofluid 75W80 mają kolor słomkowy. Mogą się różnić odcieniami. Może wytłumaczę na początku kwestę koloru oleju. Olej przekładniowy w swojej pierwotnej postaci ma kolor słomkowy. W zależności od rodzaju i ilości dodatków jest jaśniejszy lub ciemniejszy bez względu czy jest to olej do skrzyń manualnych czy do skrzyń automatycznych ATF. W końcowej fazie produkcji oleje są barwione. Umownie oleje ATF na czerwono, natomiast do CVT dla odróznienia pozostają słomkowe lub np. niebieskie (!). Do manuali najczęściej są słomkowe. Do układów wspomagania czasem zielone. Niektórzy producenci samochodów też zamawiają czasem nieumowne kolory, np. olej Opla 1940182 ma kolor czerwony, a jest lany prawie do wszystkich skrzyń manualnych. VW kilka lat temu też produkował czerwone oleje do skrzyń manualnych. W związku z powyższym kolor oleju ma drugo-, a nawet trzeciorzędne znaczenie. Najważniejsze jest czy spełnia normę, która przewidziana jest do danej skrzyni biegów. Następna kwestia to czy zamiennik czy oryginał. Ktoś produkuje dla Volkswagena oleje na pierwsze zalanie i do butelek serwisowych. W większości przypadków to FUCHS jest tym producentem. Produkcja olejów OEM to osobna część produkcji. Oleje tego typu sa produkowane na podstawie szczegółowych wytycznych producenta. Są one stricte dedykowane do danej normy, a to oznacza że olej serwisowy posiada ograniczony pakiet dodatków, który z przyczyn technicznych i ekonomicznych nie musi być poszerzany. Oznacza to że olej serwisowy, szczególnie VW jest jest zrobiony pod konkretną normę i nie powinien być wykorzystywany w innych przekładniach. VW ma dość dobrze dopracowane normy i wytyczne dla swoich olejów, dlatego o jakości oleju nie świadczy w tym przypadku producent oleju, a wytyczne VW dla danego oleju. Podukcja olejów dla konfekcji detalicznej polega na zebraniu jak największej ilości norm w jak najmniejszej ilości oferowanych olejów. Gdyby podobnie jak w olejach OEM jeden olej spełniałby jedną normę to w ofercie każdego producenta oleju musiały by być setki olejów do skrzyń biegów FUCHS Sintofluid 75W80 jest przykładem bardzo dobrze opracowanego oleju syntetycznego, mocno napakowanego dodatkami i spełniającego wiele norm. Był testowany zarówno laboratoryjnie jak i w wielu testach drogowych, stąd FUCHS rekomenduje go dla tak wielu skrzyń. Jego cena jest adekwatna do jakości. To cena olejów serwisowych jest zawyżona, no ale to przecież "oryginał" Są przypadki że wahał bym się polecić olej zamienny do oryginału, na szczęście do manuali grupy VAG mamy bardzo dobrej jakości oleje zamienne spełniające wszystkie normy tego producenta. Jedynie w automatach poddajemy się z olejem G062162, który w oryginale kosztuje ponad 220 zł za litr i nie ma zamiennika- a do wymiany potrzeba 9 litrów ! Uważam że w wielu przypadkach nie ma co przepłacać, skoro ten sam olej jest w tańszej wersji, a jakością nie ustępuje serwisowemu, w wielu przypadkach nawet sporo go przewyższa. Żeby nie posądzono mnie o stronniczość to mamy w ofercie zarówno olej G052911 jak i wspomniany FUCHS Sintofluid 75W80 Pozdrawiam Grzegorz Makowski
  7. dtambor ma w 100% rację. Zapraszam tu - http://www.skrzynie.com.pl/fuchs-titan-sintofluid-sae-75w-80-api-gl-5-olej-przekladniowy-1-litr.html Skorzystaj z kodu rabatowego - będzie taniej
  8. Do HDV wchodzi 2,3 litra. HDV musi mieć olej VW G 052 171 lub zamiennik FUCHS SINTOFLUID 75W To inne oleje niż post wyżej, bo to inna konstrukcja skrzynki. Tu - http://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-biegow-volkswagen-vw-typ-02q.html - trochę informacji na temat skrzynki HDV ( to typ 02Q)
  9. Do ELN wchodzi serwisówka VW G 052911 Do skrzyniki należy wlać 2,4 litra oleju. Jeśli cena boli to spokojnie możesz zastosować ten olej - FUCHS Sintofluid 75W80 To 100% zamiennik oryginału. Tu - http://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-biegow-volkswagen-vw-typ-01e.html - informacje na temat skrzynki ELN ( typ 01E) Pozdrawiam
  10. BLUR myślę że chodzi Ci o olej o symbolu G060162 który w serwisie kosztuje ponad 200 zł za litr. Faktycznie na rynku nie ma zamienników i w tym przypadku nie ma co kombinować. Działa to w ten sposób, że VW zamawia olej u producenta oleju. Dogaduje się z nim, że producent oleju nie wprowadzi do sprzedaży takiego oleju jako zamiennik, a do tego oficjalnie się nie przyzna, że produkuje ten olej. To polityka koncernów i chodzi o duże pieniądze. Postaram się więcej na ten temat napisać w przeszłym tygodniu.
  11. Witam Jeśli ktoś szuka m.in. normy G 052 182 / G052182 chciałem się pochwalić, że jako pierwsi w Polsce (i na razie jedyni) mamy od dziś w ofercie olej do skrzynek DSG - FUCHS TITAN DCTF - http://olejefuchs.pl/titan-dctf-olej-przekladniowy-do-dsg.html Jak zwykle wysoka półka.
  12. Witaj u Ciebie jak u kolegi powyżej, ten sam olej i te same parametry Do Twojej skrzyni biegów producent zaleca olej w ilości 2,25litra G 052 911 A2 taki: http://www.skrzynie.com.pl/vw-g-052-911-a2-pl.html Ale możesz bez obaw zastosować olej FUCHS http://www.skrzynie.com.pl/vw-g-052-911-a2-zam-pl.html jako zamiennik. Sprzedajemy go- mówiąc żartobliwie, w hektolitrach
  13. Hej, pod drugim linkiem wszystko jest podane, olej mamy na stanie więc zapraszam. Twój opis wskazuje na źle dobrany olej do skrzyni, ale nieuniknione że masz już uszkodzony synchronizator. Najtańszym rozwiązaniem w chwili obecnej jest wymiana oleju. Podaj dane auta + symbol skrzyni, a dobierzemy odpowiedni olej.
  14. Witaj do Twojej skrzynio biegów producent zaleca olej G 052 911 A2 taki: http://www.skrzynie.com.pl/vw-g-052-911-a2-pl.html ale możesz bez obaw zastosować olej FUCHS http://www.skrzynie.com.pl/vw-g-052-911-a2-zam-pl.html jako zamiennik. Potwierdzenie z ETKA
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności