Skocz do zawartości
woys

Jakie są normy VW na olej do skrzyni biegów OA4 (GQQ) ?

Rekomendowane odpowiedzi

Słyszałem że G 052 911 A2, a są to właściwości GL4 i 75W, trochę dziwne ale możliwe. Czy zaopatrywaliście się w to tylko w ASO? No i ile kosztował?

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dołączę się do pytania, czy do manuala 6-bieg, w passacie b6 2006 rok można stosować jakiś nieoryginalny olej ? Czytałem na necie że olej trzeba kupować z serwisu i musi być dokładnie taki sam jak podaje producent, bo inaczej jest problem z biegami - czy to prawda? Trzeba kupować olej pod konkretne oznaczenie VW, czy można po prostu kupić jakiś renomowany odpowiednik o odpowiednim GL, W i go wlać ? Miał ktoś takie problemy że biegi chodziły ciężko i zgrzytały przy nieoryginalnym oleju ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że to ciężka sprawa z tą wymiana oleju. W końcu znalazłem odpowiedni olej. Powinien spełniać normę VW G 060 726 A2. Ciężko go trafić wiec zamieszczam link.

http://skrzynie.com.pl/vw-g-060-726-a2.html

może być i ten:

http://skrzynie.com.pl/olej-przekadniowy-fuchs-sintofluid-fe-75w-1-litr.html

Można tu dobrać olej do kazdej skrzyni.

Olej skrzynia biegów.JPG

Edytowane przez woys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy podają normę VW czyli G 060 726 A2 i inne. Do mojej skrzyni(JCX) podobno ma być olej G070726A2 Pytanie co to oznacza. Ja wymieniłem na olej o specyfikacji 75W90 i biegi zaczęły wchodzić jakby bardziej twardo, jakby je coś blokowało i muszę nieco więcej siły użyć aby wszedł bieg. Przed wymianą biegi wchodziły wprawdzie lżej ale za to jak chciałem zmienić bardziej dynamicznie to haczyły i był delikatny zgrzyt. Teraz nie wiem czy dobrze zrobiłem wymieniając olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tutaj jest nieco bliźniaczy temat, napisałem tam też jeden post o oleju właśnie.

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/45191-Olej-w-skrzyni-biegow-co-ile-wymieniac/page2

 

czytałem tez o tym na necie, niektórzy pisali dokładnie to co ty, że po wlaniu 75W90 skrzynia zaczęła chodzić inaczej niż zwykle. Nie jestem ekspertem, a co najwyżej internetowym "znawcą" w temacie oleju, wiec jeśli to bzdury to przepraszam że powielam internetowe mity.

 

Do mojego Vw podaje olej G052 171 A2 i muszę powiedzieć, że odniosłem wrażenie że ten olej jest bardziej płynny, bardziej wodnisty. Ale może to tylko moje wrażenie, a wodnisty był dlatego bo skrzynia była lekko ciepła więc olej też bardziej rozgrzany. Po wymiane skrzynia chodzi może ciupinke lepiej, ale nie jest to jakaś wielce odczuwalna różnica, ale przynajmniej wiem że stan jest dobry i olej też świeży. Pojeżdżę paskiem pare tysięcy jeszcze i nowy olej nie zaszkodzi.

Edytowane przez bimbol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc wymieniłem ponownie na "fabryczny" olej. Dla pewności szarpnąłem się w ASO bagatela 200 PLN, bo nikt nie wie tak na prawdę jaka jest specyfikacja tego oleju, tak samo jak nigdzie nie mogłem znaleść jego parametrów. Efekt jest taki, że skrzynia "powróciła" do stanu sprzed wymian oleju. Ale niejako przy okazji pan z ASO zasugerował mi wymianę tulei tylnych w przednich wahaczach. Ponieważ cena zwaliła mnie z nóg tę czynność wykonałem już we własnym zakresie(kilka razy taniej niż w ASO) i faktycznie okazało się, że były już nieco sfatygowane-po 66000 km(?).

Edytowane przez bbbb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Ibizie nie wymieniałem oleju w manualnej.

Mam 230 tys lozyska w skrzyni padaly mi rowno po 113 i 220 tys. Najpierw 3 biegu a teraz piatego.

 

Dlatego w pasku b6 skrzynia kdn zamierzam niedlugo wymienic olej (przy 90tys)

 

Co sadzicie o

FEBI

21829 Getriebeöl für Schaltgetriebe (patrzec na stronie niemieckiej)

 

lub

 

RAVENOL MTF-3 75W

 

obydwa spelniaja ponoc normę VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Michał, to napisz jaka jest ta norma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Michał, to napisz jaka jest ta norma.

 

Zle się wyraziłem t.j. nie norme (bo tej nie znamy) ale są odpowiednikiem G052 171 A2 - przynajmniej tak pisza na swoich na stronach internetowych. Moze ktos juz ma doswiadczenia w temacie tych zamiennikow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fuchs tez ma zamienniki do VW. Cena bardzo niska w porównaniu do oryginału. Nie używałem tego jeszcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest realna oszczędność między zamienikiem, a oryginalnym olejem, warta jest ryzyka, skoro olej w skrzyni manualnej wymienia się raz na dłuugi czas?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlatego właśnie do mojej wlałem oryginał... ale dla zainteresowanych podaje źródło gdzie można kombinować :)

 

To samo napisałem w innym temacie o oleju, że wymienia się to tak rzadko że można przeboleć tą cenę. To nawet nie jest jeden zbiornik paliwa. U siebie nie kombinowałem, ale jak czytam na necie to niektórzy próbują zupełnie przypadkowy olej, więc może dla nich podpowiedź z tymi zamiennikami. Kosztuje normalną cenę, a jest szansa że będzie pasować. Lepsze to niż lanie oleju z zupełnego przypadku.

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież VW nie produkuje sam tego oleju tylko właśnie go zamawia w jakimś Fuchs-ie czy Castrolu :) Jeśli więc ktoś nie lubi przepłacać w ASO to jest to dobre rozwiązanie. Ciężko się doszukać co jest odpowiednikiem oleju z ASO bo widać, że ktoś nie chce ułatwiać kierowcom zadania i pozbywać się zysków, które nie są małe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję pomóc w doborze olejów do Waszych skrzyń. Piszę ze strony skrzynie.com.pl i olejefuchs.pl, ponieważ obserwujemy wątki olejowe i czasem staramy się rozjaśnić temat olejów przekładniowych.

 

VW bardzo dokładnie dobiera oleje do swoich skrzyń. Stworzył kilka norm olejowych które powinny spełniać oleje wlewane do skrzyń produkcji VW AG, i tak :

normę TL 726 spełniają oleje serwisowe G060726A2 i G070726A2 (A2 na końcu oznacza że to 1 litr, A1 to 0.5 litra)

TL 521 71 - olej G052171A2 - olej dedykowany do skrzyń 6 biegowych

TL 525 12 - olej G052512A2

VW 501 50 - olej G052911A2

 

Kilka lat temu były dostępne w serwisie oleje G052178A2 i G052726A2, ale zastąpiono je olejem G06726A2.

 

Niestety VW nie podaje do ogólnej wiadomości co kryje się pod ich numerami serwisowymi. Możemy się tylko domyślać, a ślad jest następujący:

dostawcą olejów na pierwsze zalanie dla VW AG jest od dłuższego czasu koncern FUCHS. Biorąc pod uwagę jakie oleje spełniają normy VW możemy wydedukować jakie lepkości mają oleje serwisowe :

G060726A2, G070726A2, G052512A2 i G052171A2 to Fuchs Sintofluid SAE 75W API GL-4

G052911A2 - FUCHS Sintofluid SAE 75W80 API GL5

 

Zapewne pojawi się pytanie dlaczego FUCHS 75W zastępuje 4 oleje serwisowe? - olej przekładniowy to nie tylko lepkość SAE i klasa API, to również pakiety dodatków. FUCHS 75W posiada wszystkie wymagane dodatki dla wspomnianych olejów serwisowych, natomiast na potrzeby serwisu stworzono 4 osobne oleje. Oleje OEM i oleje serwisowe to osobny dział produkcji dlatego często na potrzeby OEM tworzone są osobne formulacje olejów.

 

Oczywiście FUCHS nie jest jedynie słusznym zamiennikiem tylko tańszą wersja oleju serwisowego. Jeśli chcecie szukać zamienników to muszą one spełniać wspomniane normy. Jeśli znajdziecie olej w wyszukiwarce olejowej jakiegoś producenta to zaraz sprawdźcie czy spełnia normę VW. Często wyszukiwarka podaje olej, który w ogóle nie spełnia norm VW. Niestety łożyska w niektórych wersjach skrzyń są bardzo czułe na olej, dlatego przy doborze musicie zadbać o to by olej był na prawdę dobry.

 

Pod tym linkiem znajdziecie przydatne informacje o skrzynkach do VW - http://skrzynie.com.pl/info-vw.html

 

Jeśli potrzebujecie dobrać olej do swojej skrzyni napiszcie - http://skrzynie.com.pl/zapytaj-o-olej.html

 

Ja i moi koledzy chętnie pomożemy przy doborze olejów zarówno do skrzyni jak i silnika. Odpowiemy też na wszelkie pytania.

 

Żeby Administrator nie nie traktował posta jako kryptoreklamę od 24-07-2012 dla wszystkich forumowiczów proponuję kupon rabatowy przy zakupie oleju zarówno w sklepie skrzynie.com.pl jak i olejefuchs.pl w wysokości 5% kwoty zakupu. Przy zakupie należy wpisać hasło forpass240712

Oferta dotyczy olejów przekładniowych i silnikowych.

 

Pozdrawiam

Grzegorz Makowski

Edytowane przez BCS_SKRZYNIE
literówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przecież VW nie produkuje sam tego oleju tylko właśnie go zamawia w jakimś Fuchs-ie czy Castrolu :) Jeśli więc ktoś nie lubi przepłacać w ASO to jest to dobre rozwiązanie. Ciężko się doszukać co jest odpowiednikiem oleju z ASO bo widać, że ktoś nie chce ułatwiać kierowcom zadania i pozbywać się zysków, które nie są małe :)

 

Dodam tylko ze mam alergie na ASO - stad te cwiczenia z olejem, a przy okazji nie chcialbym wydac skoro nie musze.

Ostatnio bylem tam aby wyminili mi plyn hamulcowy. Przy czesciowo otwartej szybie odpieli akumlator i nie mogli potem skasować bledu silnika drzwi. 2 mechanikow + 3 dochodzacy nie wiedzialo ze trzeba zrobic Basic Settings pomimo, że w opisie błedu był taka sugestia...

A było to znane ASO w Poznaniu. Przy okazji potwierdzil ze wymieniaja wtryski w 2008 po warunkiem ze auto przyjedzie unieruchomione na lawecie. Innych warunkow nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale nikt nie karze wymieniać oleju w ASO, wystarczy u nich kupić.

 

A za wypowiedź Pana Grzegorza powinien być przyznany punkt "pomógł" gdyby tylko był aktywny ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spróbuję pomóc w doborze olejów do Waszych skrzyń. Piszę ze strony skrzynie.com.pl i olejefuchs.pl, ponieważ obserwujemy wątki olejowe i czasem staramy się rozjaśnić temat olejów przekładniowych.

 

VW bardzo dokładnie dobiera oleje do swoich skrzyń. Stworzył kilka norm olejowych które powinny spełniać oleje wlewane do skrzyń produkcji VW AG, i tak :

normę TL 726 spełniają oleje serwisowe G060726A2 i G070726A2 (A2 na końcu oznacza że to 1 litr, A1 to 0.5 litra)

TL 521 71 - olej G052171A2 - olej dedykowany do skrzyń 6 biegowych

TL 525 12 - olej G052512A2

VW 501 50 - olej G052911A2

 

Kilka lat temu były dostępne w serwisie oleje G052178A2 i G052726A2, ale zastąpiono je olejem G06726A2.

 

Niestety VW nie podaje do ogólnej wiadomości co kryje się pod ich numerami serwisowymi. Możemy się tylko domyślać, a ślad jest następujący:

dostawcą olejów na pierwsze zalanie dla VW AG jest od dłuższego czasu koncern FUCHS. Biorąc pod uwagę jakie oleje spełniają normy VW możemy wydedukować jakie lepkości mają oleje serwisowe :

G060726A2, G070726A2, G052512A2 i G052171A2 to Fuchs Sintofluid SAE 75W API GL-4

G052911A2 - FUCHS Sintofluid SAE 75W80 API GL5

 

Zapewne pojawi się pytanie dlaczego FUCHS 75W zastępuje 4 oleje serwisowe? - olej przekładniowy to nie tylko lepkość SAE i klasa API, to również pakiety dodatków. FUCHS 75W posiada wszystkie wymagane dodatki dla wspomnianych olejów serwisowych, natomiast na potrzeby serwisu stworzono 4 osobne oleje. Oleje OEM i oleje serwisowe to osobny dział produkcji dlatego często na potrzeby OEM tworzone są osobne formulacje olejów.

 

Oczywiście FUCHS nie jest jedynie słusznym zamiennikiem tylko tańszą wersja oleju serwisowego. Jeśli chcecie szukać zamienników to muszą one spełniać wspomniane normy. Jeśli znajdziecie olej w wyszukiwarce olejowej jakiegoś producenta to zaraz sprawdźcie czy spełnia normę VW. Często wyszukiwarka podaje olej, który w ogóle nie spełnia norm VW. Niestety łożyska w niektórych wersjach skrzyń są bardzo czułe na olej, dlatego przy doborze musicie zadbać o to by olej był na prawdę dobry.

 

Pod tym linkiem znajdziecie przydatne informacje o skrzynkach do VW - http://skrzynie.com.pl/info-vw.html

 

Jeśli potrzebujecie dobrać olej do swojej skrzyni napiszcie - http://skrzynie.com.pl/zapytaj-o-olej.html

 

Ja i moi koledzy chętnie pomożemy przy doborze olejów zarówno do skrzyni jak i silnika. Odpowiemy też na wszelkie pytania.

 

Żeby Administrator nie nie traktował posta jako kryptoreklamę od 24-07-2012 dla wszystkich forumowiczów proponuję kupon rabatowy przy zakupie oleju zarówno w sklepie skrzynie.com.pl jak i olejefuchs.pl w wysokości 5% kwoty zakupu. Przy zakupie należy wpisać hasło forpass240712

Oferta dotyczy olejów przekładniowych i silnikowych.

 

Pozdrawiam

Grzegorz Makowski

 

Panie Grzegorzu - super opis w temacie doboru oleju do skrzyni :) Mnie bardzo pomógł, więc dziękuję :) Czy przy okazji może Pan odpowiedzieć na pytanie dotyczące skrzyń 6-biegowych w B6? Mamy tu (ja i kolega pa.sko) problem, który polega na tym, że jak auto postoi kilka-kilkanaście godzin np. w garażu to przy maksymalnym skręcie w prawo a czasem w lewo, z okolic napędu wydobywają się dziwne buczenia. Koledze pa.sko ASO wymieniła olej w skrzyni (procedura ELSA VW) i na kilkanaście tysięcy problem ustał a potem wrócił i znów wymieniono olej, a w moim przypadku ASO "nie słyszy" buczenia i wciąż odsyła mnie z tym problemem donikąd. Oczywiście buczenie pojawia się nie ciągle, albo np. przy skręcaniu i podjeżdżaniu pod górę jednocześnie (garaż podziemny). Czy może to mieć związek z olejem w skrzyni biegów lub jego złym nalaniem w fabryce? Dodam jeszcze, że buczenie słychać też nieregularnie podczas normalnej jazdy (skręcanie do oporu) przy prędkościach rzędu 20-30 km/h.

Edytowane przez Mike2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mike2 - skrzynia jest takim mechanizmem, który albo pracuje cicho, albo głośno. Nie wydaje dźwięków okazjonalnie. Może się mylę, ale konstrukcyjnie raczej nie ma możliwości, aby mechanizmy skrzyni biegów pod wpływem skrętu wydawały jakiś dźwięk. Jeśli buczenie słuchać z okolicy skrzyni to może to być kwestia przegubu znajdującego się na półosi.

 

Przyznam się, że zjawisko jest dość osobliwe. Sprzedaliśmy i naprawiliśmy sporo skrzyń i nie mieliśmy jeszcze sygnału od klientów narzekających na tego typu usterki.

 

Istnieje jeszcze jedna możliwość związana z takim objawem - może być uszkodzona któraś poduszka mocująca skrzynię i w czasie skrętu następuje jakieś ocieranie któryś elementów napędu, ale raczej na zewnątrz skrzyni niż wewnątrz.

 

Dziwi mnie, że wymiana oleju w skrzyni spowodowała uciszenie się tego objawu. Nie widzę związku z jakością oleju a wspomnianymi objawami. Zastosowanie jakichkolwiek dodatków wyciszających może wpłynąć na cichszą pracę skrzyni, ale tylko wtedy, gdy ta będzie pracować głośniej, ale w całym zakresie pracy.

 

Hmm, no przyznam się, że ciężko rozwikłać taki problem na odległość. Jeśli będzie Pan w okolicach Sosnowca/Katowic to zapraszam serdecznie do nas - zerkniemy, może coś nasz mechanik będzie w stanie stwierdzić. Jeśli nie, to wypijemy tylko kawę ;)

Jesteśmy niedaleko zjazdu z A4 - http://olejefuchs.pl/kontakt2.html

 

Na koniec jeszcze coś mi wpadło. A może problem jest po wspomaganiu? Proszę zerknąć na poziom płynu do wspomagania. Jeśli jest za mało to pompa w skrajnym położeniu pracuje "na sucho" i wydaje takie dziwne dźwięki. Proszę na postoju skręcić maksymalnie kierownicą w jedną i drugą stronę, jak pojawi się ten dźwięk to kwestia wspomagania.

 

---------- Dodano o 17:43 ---------- Poprzednia wiadomość o 17:18 ----------

 

Wszyscy podają normę VW czyli G 060 726 A2 i inne. Do mojej skrzyni(JCX) podobno ma być olej G070726A2 Pytanie co to oznacza. Ja wymieniłem na olej o specyfikacji 75W90 i biegi zaczęły wchodzić jakby bardziej twardo, jakby je coś blokowało i muszę nieco więcej siły użyć aby wszedł bieg. Przed wymianą biegi wchodziły wprawdzie lżej ale za to jak chciałem zmienić bardziej dynamicznie to haczyły i był delikatny zgrzyt. Teraz nie wiem czy dobrze zrobiłem wymieniając olej.

 

Jak znam życie do skrzyni został wlany zapewne MOBIL1 SHC 75W90, to dobry i bardzo popularny olej. Większość mechaników, którzy wymieniają oleje wlewają go praktycznie do większości skrzyń. Niestety ten olej jak podobnie sporo innych o lepkości 75W90 nie nadaje się do skrzyń VW i niestety powoduje wspomniane objawy - w zimie to dopiero będzie ciekawie ;). Spowodowane to jest tym, że oleje te nie radzą sobie z synchronizatorami w tych skrzyniach. Niejednokrotnie powodują też uszkodzenia łożysk.

Proponuję wymianę oleju na zalecany przez producenta i w tym przypadku nie poprawiać fabryki, tym bardziej, że akurat olej G070726 jest dostępny w "normalnej" cenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mike2 - skrzynia jest takim mechanizmem, który albo pracuje cicho, albo głośno. Nie wydaje dźwięków okazjonalnie. Może się mylę, ale konstrukcyjnie raczej nie ma możliwości, aby mechanizmy skrzyni biegów pod wpływem skrętu wydawały jakiś dźwięk. Jeśli buczenie słuchać z okolicy skrzyni to może to być kwestia przegubu znajdującego się na półosi.

 

Przyznam się, że zjawisko jest dość osobliwe. Sprzedaliśmy i naprawiliśmy sporo skrzyń i nie mieliśmy jeszcze sygnału od klientów narzekających na tego typu usterki.

 

Istnieje jeszcze jedna możliwość związana z takim objawem - może być uszkodzona któraś poduszka mocująca skrzynię i w czasie skrętu następuje jakieś ocieranie któryś elementów napędu, ale raczej na zewnątrz skrzyni niż wewnątrz.

 

Dziwi mnie, że wymiana oleju w skrzyni spowodowała uciszenie się tego objawu. Nie widzę związku z jakością oleju a wspomnianymi objawami. Zastosowanie jakichkolwiek dodatków wyciszających może wpłynąć na cichszą pracę skrzyni, ale tylko wtedy, gdy ta będzie pracować głośniej, ale w całym zakresie pracy.

 

Hmm, no przyznam się, że ciężko rozwikłać taki problem na odległość. Jeśli będzie Pan w okolicach Sosnowca/Katowic to zapraszam serdecznie do nas - zerkniemy, może coś nasz mechanik będzie w stanie stwierdzić. Jeśli nie, to wypijemy tylko kawę ;)

Jesteśmy niedaleko zjazdu z A4 - http://olejefuchs.pl/kontakt2.html

 

Na koniec jeszcze coś mi wpadło. A może problem jest po wspomaganiu? Proszę zerknąć na poziom płynu do wspomagania. Jeśli jest za mało to pompa w skrajnym położeniu pracuje "na sucho" i wydaje takie dziwne dźwięki. Proszę na postoju skręcić maksymalnie kierownicą w jedną i drugą stronę, jak pojawi się ten dźwięk to kwestia wspomagania.

 

Panie Grzegorzu, dziękuję za wyjaśnienie tematu i za zaproszenie :) Może kiedyś uda się odwiedzić. Daleko nie jest z Krakowa :) Co do wspomagania: B6 ma elektryczne więc nie ma opcji, żeby te dźwięki wydawała pompa przy skrajnym obrocie koła. Być może to odgłosy z przegubu albo poduszki, ale samochód ma nieduży przebieg i jest eksploatowany głównie poza miastem. Co do diagnostyki na odległość - to zgadzam się w pełni :) Po prostu myślałem, że może zjawisko jest szerzej znane. ASO robiło wymianę oleju w skrzyni ponieważ niby przewiduje to procedura ELSA VW. Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panie Grzegorzu, dziękuję za wyjaśnienie tematu i za zaproszenie :) Może kiedyś uda się odwiedzić. Daleko nie jest z Krakowa :) Co do wspomagania: B6 ma elektryczne więc nie ma opcji, żeby te dźwięki wydawała pompa przy skrajnym obrocie koła. Być może to odgłosy z przegubu albo poduszki, ale samochód ma nieduży przebieg i jest eksploatowany głównie poza miastem. Co do diagnostyki na odległość - to zgadzam się w pełni :) Po prostu myślałem, że może zjawisko jest szerzej znane. ASO robiło wymianę oleju w skrzyni ponieważ niby przewiduje to procedura ELSA VW. Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!

 

2010 rok to rzeczywiście młody rocznik. Proszę też wziąć pod uwagę taką opcję - ten typ tak ma :) Może to po prostu problem konstrukcyjny, który poza dziwnym dźwiękiem nie wpłynie na ogólna eksploatację pojazdu. Proszę wziąć pod uwagę fakt, że nie jest Pan osamotniony w tym problemie ( vide - pa.sko).

Nie zdziwi mnie to, bo trafiają do nas do naprawy skrzynie równie znanej marki jak VW po 10tkm, 20tkm przebiegu. Mają wadę i wiadomo, że za następne 20tkm wrócą do nas. Po prostu mają źle obliczone łożysko na wałku głównym. Serwis na gwarancji naprawia lub wymienia skrzynie, a potem :pardon i trzeba naprawić skrzynkę za 2,5 lub 3 tyś.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności