Jump to content
mani

Olej do skrzyni biegów G052911A1/A2, norma VW 501.50

Recommended Posts

witam posiadam passata b5 fl 1.9 avf 6 skrzynia i chcem wymienic w niej olej naczytalem sie troche na forum a ze jestem troche zielony nie mam pojecia jaki olej byl by najlepszy prosze o pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites
witam posiadam passata b5 fl 1.9 avf 6 skrzynia i chcem wymienic w niej olej naczytalem sie troche na forum a ze jestem troche zielony nie mam pojecia jaki olej byl by najlepszy prosze o pomoc

 

Naczytałeś się tyle, że masz tak namieszane, że chcesz żeby Ci jeszcze bardziej namieszać?:) Zadaj pytanie fachowcom od srzyń, którzy wypowiadali się na tym forum na temat tego jaki olej będzie dobry do skrzyni 6 i będziesz miał jasność, chociaż nie wiem co więcej jeszcze można napisać na ten temat, skoro tutaj zostało już napisane chyba wszystko...no chyba że urządzi Cię kolejny wpis typu "ja nalałem taki i taki olej i jestem zadowolony"?:)

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam info od siebie. Mam wlany polecany Titan Sintofluid 75W80 i jest ok już kilka miesięcy. Pasek taki jak widzicie obok w profilu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a z tego co mi wiadomo to jedni mówią że się nie wymienia wcale , a drudzy że ok 60 tyś.km

Sam nie wymieniałem nigdy.

I autko śmiga i nie wyje.

ASO też tylko wymienia ale w automatach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest jednak mnóstwo wpisów, że wymiana oleju odczuwalnie pomogła w pracy skrzyni biegów.

Jak by nie było to przez 15 lat olej siłą rzeczy musi stracić / zmienić w jakimś stopniu właściwości i coś w tym jest skoro ludzie po zmianie stwierdzają polepszenie pracy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może być.Ale ponoć orginal olej ma być na wieki...Ponoć. Chyba że coś się złego dzieje ze skrzynią.

Sam też się zastanawiałem nad tym bo nie chciałbym żeby mi skrzynia nawaliła bo śmiga rewelacyjnie .Czy zimno czy gorąco to No problem.

Mam 250 tysia i zdaża mi się zobaczyć obrotomierz na 4k na 5 biegu i odpukać spokój.

 

Może panowie który mają szerszą wiedzę w końcu odpowiedzieć na pyt. Czy wymieniamy co jakiś tam przebieg czy nie w manualu.

 

A że poprawi wrzucanie biegów na nowym to raczej oczywiste bo nowy to nowy i smarowanie inne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, podłączę się pod temat żeby nie zaśmiecać, mam pytanie odnośnie tego gdzie moge w passacie b5 fl 2002r 1.9 tdi sprawdzić poziom oleju. Do tego moje pytanie jest takie, zauważylem, że po mocy i nie tylko po nocy jak zbijam z P to nie raz ciężko drążek idzie (słychać takie stuknięcie jak by był mocno na hamulcu) czy jest to normalne czy nie? Oraz przy wrzurzenia 1 i daniu gazu do konca jest brzydki dzwiek reszta chodzi dobrze. Będę wdzięczny za pomoc

Edited by Jozin3k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie ostatecznie co do oleju w skrzyni manual do B5 to :

 

FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80

 

czy

 

CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90

 

Ja bym stawiał na Castrola bo ma lepszą kinematykę.

w 40 jak i 100 stopniach

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

a może to :

G052911 A2

75W90 GL-5 Febi 32590 G052911 A2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzień dobry,

proszę się nie gniewać, że odkpuję, ale chciałbym kolegów zapytać jak te wszystkie oleje spisują się po takim czasie?

Najbardziej interesuje mnie fuchs?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżdżę na Fuchs oko 3 lata i jak śmigało tak śmiga nadal. Nic się nie wysypało, nic się nie polepszyło, działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wymieniałem też jakieś 3 lata temu na Fuchs i podpisuje się pod StreamHD.  Co najbardziej zauważyłem, to to, że lżej wchodzi jedynka w mroźne dni przez te pierwsze kilometry od ruszenia.    

Edited by daniel_maroco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wlaśnie wymieniłem simering na wybieraku 15x24x7 oraz dolałem 800ml oleju do skrzyni firmy K2,przejechalem dzis 300km  i jak na razie jest wszystko ok 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 jest olejem o zupełnie innych właściwościach niż ten z normy VW 501.50

Z poniższego zestawienia, zdecydowanie kolejność wyboru oleju wygląda tak: OE -> Castrol -> Shell -> Fuchs (chociaż ja bym go z tego zestawienia wywalił)

 

OE VW G052911

Temperatura topnienia: -48*C
Temperatura zapłonu  : >230*C
Lepkość w 40*C       : 77,4 mm2/s
Lepkość w 100*C      : 14,5 mm2/s
Indeks lepkości      : nie podano

 

Castrol Syntrans Transaxle 75W90 - i chyba tylko ten olej na rynku ma oficjalną aprobatę VW

Temperatura topnienia: -54*C
Temperatura zapłonu  : 210*C
Lepkość w 40*C       : 78 mm2/s
Lepkość w 100*C      : 14,8 mm2/s
Indeks lepkości      : 195

 

Shell Spirax S4 G 75W90 - według producenta oleju spełnia wymogi normy - z tego co mi wiadomo nie ma aprobaty

Temperatura topnienia: -42*C
Temperatura zapłonu  : 134*C
Lepkość w 40*C       : 64.2 mm2/s
Lepkość w 100*C      : 14 mm2/s
Indeks lepkości      : 228

FUCHS TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80 - zalecany przez producenta oleju - nie ma aprobaty

Temperatura topnienia: -48*C
Temperatura zapłonu  : 190*C
Lepkość w 40*C       : 49.8 mm2/s
Lepkość w 100*C      : 9.4 mm2/s
Indeks lepkości      : 175

 

Edited by piotraskbw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie,

Ja ostatnio zalełem skrzynię olejem FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80  i jest wszystko OK - Polecam

Weszło 2.3 L + setka extra po przechyleniu dla pewności.

Edited by dariusz198012

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 6.09.2018 o 23:21, piotraskbw napisał:

FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 jest olejem o zupełnie innych właściwościach niż ten z normy VW 501.50

 

Przelatałem na tym oleju 3 lata i jakieś 50 000 i właśnie czas na zmianę. Wszytko jest ok na tej oliwie ale tym razem kupiłem coś bliższego normie

 

Ravenol TSG

 

Jest 75W90 zamiast 75W80 w Fuchsie

Jest GL4 zamiast GL5  4/5

Jest idealnie odwzorowana  lepkość w 40 i 100 stopniach bo w tamtym to grubo odbiega od normy

 

 

Ravenol spełnia mniej norm czyli jest bardziej skoncentrowany na tych, które ma spełniać.

Fuchs wydaje się być olejem zaprojektowanym na uniwersalność, a nie centralnie pod nasze skrzynie, bo spełnia dużo więcej norm ale pewnie żadnej tak konkretnie. Ale ja się nie znam. Przelatałem na nim te 50 000 i nie widzę niczego złego w działaniu skrzyni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świeży Titan Sintofluid 75W80  vs ten sam z przebiegiem około 50 000

https://olejefuchs.pl/fuchs-titan-sintofluid-75w80.html

Olej zużyty wydaje się ściekać ze ścianek tak samo szybko ale mam wrażenie, że zostawia na kilka sekund dłużej film smarny zanim całkiem zniknie.
Jest tak samo płynny, ale jestem całkiem pewny, że pachną już troszeczkę inaczej.

 

9bab607ada297753gen.jpg

 

b8b5c23544d47304gen.jpg

 

e08fa94406e305d7gen.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy