Skocz do zawartości

Maraj75

  • Liczba zawartości

    30
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Maraj75

  • Urodziny 02.01.1975

Informacje osobiste

  • Imię
    Marek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Kraków

Samochód

  • Generacja
    B7
  • Silnik
    B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
  • Rok produkcji
    2011

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Cześć Panowie, kupiłem kilka dni temu Passata B7 po delikatnym uderzeniu w przód. Auto ze zwykłymi lampami i halogenami w zderzaku razem z DRL. Doprowadzam to do ładu i okazało sie, że wtyczka od jednego światła DRL była oberwana (odizolowane kable na wierzchu). Po naprawieniu tego i podpięciu oczywiście jedno DRL świeci, a to które miało oberwaną wtyczkę nie. Napięcie na przewodach około 0,65V. Nie mam póki co czym podłączyć się i sprawdzić błędy, ale pytanie moje czy jest szansa, że przez błąd jakiś to nie działa i po skasowaniu to ruszy czy raczej szykować się na wymianę BCM'a? Dziwna sprawa, żeby przez zwarcie uszkodziło BCM'a, tym bardziej że sprawdziłem na drugiej lampie specjalnie robiąć zwarcie i moduł odłączył zasilanie od niego, ale po wyłączeniu zapłonu i ponownym załączeniu napięcie wróciło. Chyba, że długotrwałe zwarcie powoduje uszkodzenie? Co myćlicie? Drugie pytanie - w jaki sensowny interface, nie za tysiące zaopatrzyć się żeby działał na B7 i na nowszych samochodach? Dodam, że jakieś doświadczenie mam z Vagiem czy VCDS'em, ale na poprzednich modelach, generalnie do B5 FL. Trochę też bawiłem się w Chipowanie EDC15. Z góry dziękuję za podpowiedzi:)
  2. Cześć Panowie, zagląda ktoś tutaj jeszcze?:) Wiele w temacie zostało już powiedziane, ale nie znalazłem przypadku podobnego do mojego:( Auto mam już długo i jakoś nigdy nie przyszło mi do głowy na poważnie tego testować poza tym, że kilka lat temu sprawdziłem czy świece są sprawne. Były sprawne, więc dałem spokój uznając, że pewnie działa. W międzyczasie zmieniłem ECU z 018 na 012, wszystko poszło w miarę bezproblemowo - ESP o które się najbardziej martwiłem działa, brak błędów, wszystko cacy. No i teraz trafiłem przypadkiem na ten temat i zacząłem sprawdzać jak to wygląda u mnie - rano przy -7st. wszystkie ponoć istotne warunki są spełnione. Mam jedynkę tylko na 1 pozycji z lewej, która według wszystkich tutaj dostępnych danych jest nieistotna, ale w polu 3 ni cholery nie zmieni się żadne 0 na 1, a co za tym idzie również świece fizycznie nie grzeją:( Próbowałem różne konfiguracje ustawień klimatronika, próbowałem jechać i nic, cały czas widzę dwa zera. Po jakimś czasie w warunkach do spełnienia pojawia mi się 1 na drugiej pozycji od lewej, która ponoć również jest nieistotna. Może jednak o czymś one świadczą. Dodam, że sprawdzałem temperatury i wszystko wygląda dobrze, zresztą na ostatniej pozycji mam 0 nawet jeszcze przy około 80st. płynu i sporo powyżej 0st. w dolocie. Dziwnie to wszystko sie zachowuje. Było chyba kilku chłopaków, którzy pisali że mają wszystkie 0 w warunkach do spełnienia i tez im nie załączało świec. Znaleźliście jakieś rozwiązanie problemu? Zastanawia mnie czy nie jest potrzebne jakieś przekodowanie CAN'a albo jeszcze czegoś innego po zmianie tego ECU. Przy teście wyjść przekaźniki LOW i Hi działają i widać jak przygasa lampka. Wiem, że pewnie niewiele to daje, ale drażni mnie jak coś powinno działać a nie działa:( PS. Aha jedyny błąd jaki mam jest w klimatroniku 01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF 35-10 - - - Intermittent Możliwe, że jest jakiś problem z komunikacją pomiędzy panelem klimy, a ECU? Pozdrawiam i gdyby ktoś miał jakąś wiedzę, to proszę o podzielenie się nią. Będę wdzięczny:)
  3. Przyłączam się do prośby panowie. Według ETKI ten z końcówką B pochodzi z 2,5 TDI z 6 biegową skrzynią, wsad do 4 cylindrowej benzyny to 3B0920849X. Krążą opinie, że do beznyny ma być bez literki na końcu, ale w ETCE nie ma info o takowym:( Ewentualnie może ktoś podpowiedzieć które komórki podmienić żeby prawidłowo pokazywało obroty i prędkość? Będę bardzo wdzięczny.
  4. Nie o to chodzi, że mapa AWX Ci nie obsłuży AHU bo to stwierdzenie to w ogóle jakiś kosmos, tylko jak zmienisz ECU na 012 i wiązkę od auta ze zmienną geometrią, to nie będziesz miał z kolei jak wysterować obecnej turbiny, czyli musisz kupić jakąś turbinę ze zmienną geometrią czyli teoretycznie może być np. od innej 90tki ze zmienną geometrią czyli np. AHH, ale to bez sensu jeśli można od razu od AWX'a, czyli suma sumarum tak jak piszesz:)
  5. Ekonomia wiele się nie zmieni, moje pali niewiele więcej jak wtedy gdy było ori, ale teraz mogę i raczej jeżdżę tak jak na ori nie miałem możliwości. Mapę turbo od AWX'a da się wgrać, ale co z tego jak nie będzie to działało, bo nie będzie jak fizycznie wysterować turiny:) Jeśli masz w planie 216tki i turbinę AWX to lepiej szukaj tak jak Ci pisałem, bo będziesz robił dwa razy jedną robotę. Rozłóż sobie zakupy w czasie, bo znalezienie wiązki trochę Ci zajmie i jak skompletujesz wszystko to wtedy raz a porządnie złożyć wszystko do kupy.
  6. Zastanów się może nad kupnem ECU i wiązki od razu od auta ze zmienną geometrią turbiny, wtedy dokupujesz turbinkę od AWX'a, wtryski np. od 110tki i masz większe pole do popisu;)
  7. No to jeśli znajdzie się ktoś kto uruchomi to we wsadzie, który normalnie tego nie obsługiwał to sprawa spokojnie do zrobienia, wtedy sam bym się tym zainteresował bo chodzi mi po głowie kolektor AWX:) Kiedyś nawet sam zastanawiałem się nad jakimś innym sposobem wysterowania tej klapy, ale zarzuciłem temat bo stwierdziłem, że to gaszenie nie przeszkadza mi tak bardzo, a kombinowania sporo. - - - - - aktualizacja - - - - - No w stosunku do tego co było czy tam jest w Twoim aucie oryginalnie to oczywiście - albo lutowanie przejściówki, albo poszukiwanie wiązki od takiego samego silnika od A4 ,o której wcześniej Ci pisałem i nie chodzi tu o CAN, tylko własnie o numer sterownika, bo CAN (czy tam półCAN) miewały i sterowniki starego typu, między innymi ten ori od mojego auta, który właśnie sprzedałem:) Aha - wsad jest taki sam, jeśli zmienisz sterownik to możesz spokojnie zostawić wsad z tego sterownika z AHU A4, no chyba że będziesz chciał CHIP'a:)
  8. A4 AHU od połowy 99-00 wszystkie miały właśnie taki sterownik i wszystkie 012 mają CAN:) Piny tak samo jak we wszystkich 012 i dla Ciebie najlepsze wyjscie bo każdy inny ze zmienną geometrią to zmiana epromu.
  9. ...a Ty masz dopiero lutować przejściówkę, że potrzebujesz kable? Jak poszukasz dobrze to znajdziesz za taką kasę i ori od AHU i możesz zakładać i jeździć, a od SDI oprócz samego wsadu ECU musisz przeprogramować eprom. Jeśli ma kto Ci to zrobić to nie problem, ale jakaś tam niepotrzebna komplikacja.
  10. W sumie niegłupi plan, tylko czy gra warta świeczki, bo ja tam np. nie czuję żeby to gaszenie było jakieś straszne bez tej klapy, a i słyszałem o różnych przypadkach odpadania tej klapy albo śrubek od niej i wpadania dalej do silnika, a z czym to się wiąże to już niech każdy sobie dopowie sam. Kolejna rzecz, że wywalisz w miarę bezproblemowy egr, a założysz taki dzięki któremu już zawsze będziesz miał zarzyganą całą prawą stronę komory silnika, no chyba że co kilkadziesiąt tysięcy będziesz kupował nowy po pińćset złociszy. Druga sprawa, że z tego co wiem to we wzdłużnych żaden silnik nie miał zastosowane takiego rozwiązania, a wsad od poprzeczniaka któregoś który to obsługiwał będzie zgłaszał inne problemy. Oczywiście powinien znaleźć się ktoś, który sobie poradzi albo z uruchomieniem tego na sofcie ze wzdłużnego albo zlikwidowaniem innych problemów od poprzeczniaka, ale to już nie takie proste.
  11. Będzie działało tylko będziesz musiał wgrać inny eprom, no i nie wiem jak z immo bo tutaj już pewnie jest immo3, a Ty masz immo2. ECU dla AHU to AF np.:http://allegro.pl/ecu-komputer-silnika-1-9-tdi-audi-a4-ahu-tunning-i6514391356.html dodatkowo tutaj masz od razu z jakimś chipem, a nawet jak coś to szukaj takiego ori i przekładasz i masz gotowe, bez kombinowania:) PZDR i powodzenia:)
  12. Witam Kolegów po dłuższej przerwie. Pojeździłem prawie 8 miechów na przejściówce zrobionej własnoręcznie i wszystko niby było ok, ale po jakimś czasie, jakimś cudem (z Marek29 uzgodniliśmy, że dorwanie takiej wiązki w wersji europejskiej graniczy z cudem) trafiłem na ori wiązkę mojego silnika z A4 na sterowniku 012 i udało mi się ją kupić w rozsądnej cenie:) Chciałem się pochwalić, że właśnie jestem po jej zamontowaniu i z satysfakcją mogę stwierdzić, że w moim przypadku odbyło się to w 100% na zasadach plug&play:) Zatem chyba jako jeden z niewielu (o ile nie jedyny) posiadam w Pasku oryginalne rozwiązanie ECU wraz z wiązką bez żadnego kombinowania z lutowaniem itp....tylko co ja zrobię teraz z przejściówką... zastanowię się
  13. Naczytałeś się tyle, że masz tak namieszane, że chcesz żeby Ci jeszcze bardziej namieszać? Zadaj pytanie fachowcom od srzyń, którzy wypowiadali się na tym forum na temat tego jaki olej będzie dobry do skrzyni 6 i będziesz miał jasność, chociaż nie wiem co więcej jeszcze można napisać na ten temat, skoro tutaj zostało już napisane chyba wszystko...no chyba że urządzi Cię kolejny wpis typu "ja nalałem taki i taki olej i jestem zadowolony"? Pozdrawiam
  14. Jestem po wymianie. Miałem zalanego Valvoline'a dedykowanego do tej skrzyni. Na zimno gdy temperatura na zewnątrz spadała poniżej 10st. było nie za ciekawie. Po wymianie na Fuchsa SINTOFLUID stwierdzam dużą poprawę - dwójka, którą wcześniej ciężko było wbić na zimno teraz wchodzi prawie jak na ciepło. Śmiało mogę polecić wymianę na ten olej jeśli ktoś widzi dużą różnicą między skrzynią zimną a ciepłą.
  15. Ale ja mam też silnik AHH tylko ja mam gorzej, bo mam ESP i nie mogę użyć wsadu od A4 AHH bo na nim nie działa mi ESP, a jak w sofcie od AVG z obsługą ESP pozmieniam wszystkie mapy na te z A4 AHH to wtedy chodzi kulawo. Na ori sofcie z AHH kąt i dawka jest ok, tak samo na ori sofcie z AVG ani dawka ani kąt się nie przestawia tylko zaczyna coś szwankować po włożeniu map z AHH do AVG. Nie wiem o co chodzi. Moze niepotrzebnie zmieniam wszystkie. W każdym razie na razie jeżdżę na sofcie AVG (oczywiście tuningowanym) i mam wrażenie, ze jeździ to lepiej niż tuningowane AHH i o dziwo przy lepszych osiągach jest mniej dymu. Nie czaję tego za bardzo ale zadowolony jestem:)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności