Jump to content

Maraj75

  • Content count

    29
  • Joined

  • Last visited

About Maraj75

  • Birthday 01/02/1975

Informacje osobiste

  • Imię
    Marek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Kraków

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHH)
  • Rok produkcji
    2000

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Cześć Panowie, zagląda ktoś tutaj jeszcze?:) Wiele w temacie zostało już powiedziane, ale nie znalazłem przypadku podobnego do mojego:( Auto mam już długo i jakoś nigdy nie przyszło mi do głowy na poważnie tego testować poza tym, że kilka lat temu sprawdziłem czy świece są sprawne. Były sprawne, więc dałem spokój uznając, że pewnie działa. W międzyczasie zmieniłem ECU z 018 na 012, wszystko poszło w miarę bezproblemowo - ESP o które się najbardziej martwiłem działa, brak błędów, wszystko cacy. No i teraz trafiłem przypadkiem na ten temat i zacząłem sprawdzać jak to wygląda u mnie - rano przy -7st. wszystkie ponoć istotne warunki są spełnione. Mam jedynkę tylko na 1 pozycji z lewej, która według wszystkich tutaj dostępnych danych jest nieistotna, ale w polu 3 ni cholery nie zmieni się żadne 0 na 1, a co za tym idzie również świece fizycznie nie grzeją:( Próbowałem różne konfiguracje ustawień klimatronika, próbowałem jechać i nic, cały czas widzę dwa zera. Po jakimś czasie w warunkach do spełnienia pojawia mi się 1 na drugiej pozycji od lewej, która ponoć również jest nieistotna. Może jednak o czymś one świadczą. Dodam, że sprawdzałem temperatury i wszystko wygląda dobrze, zresztą na ostatniej pozycji mam 0 nawet jeszcze przy około 80st. płynu i sporo powyżej 0st. w dolocie. Dziwnie to wszystko sie zachowuje. Było chyba kilku chłopaków, którzy pisali że mają wszystkie 0 w warunkach do spełnienia i tez im nie załączało świec. Znaleźliście jakieś rozwiązanie problemu? Zastanawia mnie czy nie jest potrzebne jakieś przekodowanie CAN'a albo jeszcze czegoś innego po zmianie tego ECU. Przy teście wyjść przekaźniki LOW i Hi działają i widać jak przygasa lampka. Wiem, że pewnie niewiele to daje, ale drażni mnie jak coś powinno działać a nie działa:( PS. Aha jedyny błąd jaki mam jest w klimatroniku 01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF 35-10 - - - Intermittent Możliwe, że jest jakiś problem z komunikacją pomiędzy panelem klimy, a ECU? Pozdrawiam i gdyby ktoś miał jakąś wiedzę, to proszę o podzielenie się nią. Będę wdzięczny:)
  2. Maraj75

    Poszukuje/Posiadam wsad licznika

    Przyłączam się do prośby panowie. Według ETKI ten z końcówką B pochodzi z 2,5 TDI z 6 biegową skrzynią, wsad do 4 cylindrowej benzyny to 3B0920849X. Krążą opinie, że do beznyny ma być bez literki na końcu, ale w ETCE nie ma info o takowym:( Ewentualnie może ktoś podpowiedzieć które komórki podmienić żeby prawidłowo pokazywało obroty i prędkość? Będę bardzo wdzięczny.
  3. Nie o to chodzi, że mapa AWX Ci nie obsłuży AHU bo to stwierdzenie to w ogóle jakiś kosmos, tylko jak zmienisz ECU na 012 i wiązkę od auta ze zmienną geometrią, to nie będziesz miał z kolei jak wysterować obecnej turbiny, czyli musisz kupić jakąś turbinę ze zmienną geometrią czyli teoretycznie może być np. od innej 90tki ze zmienną geometrią czyli np. AHH, ale to bez sensu jeśli można od razu od AWX'a, czyli suma sumarum tak jak piszesz:)
  4. Ekonomia wiele się nie zmieni, moje pali niewiele więcej jak wtedy gdy było ori, ale teraz mogę i raczej jeżdżę tak jak na ori nie miałem możliwości. Mapę turbo od AWX'a da się wgrać, ale co z tego jak nie będzie to działało, bo nie będzie jak fizycznie wysterować turiny:) Jeśli masz w planie 216tki i turbinę AWX to lepiej szukaj tak jak Ci pisałem, bo będziesz robił dwa razy jedną robotę. Rozłóż sobie zakupy w czasie, bo znalezienie wiązki trochę Ci zajmie i jak skompletujesz wszystko to wtedy raz a porządnie złożyć wszystko do kupy.
  5. Zastanów się może nad kupnem ECU i wiązki od razu od auta ze zmienną geometrią turbiny, wtedy dokupujesz turbinkę od AWX'a, wtryski np. od 110tki i masz większe pole do popisu;)
  6. No to jeśli znajdzie się ktoś kto uruchomi to we wsadzie, który normalnie tego nie obsługiwał to sprawa spokojnie do zrobienia, wtedy sam bym się tym zainteresował bo chodzi mi po głowie kolektor AWX:) Kiedyś nawet sam zastanawiałem się nad jakimś innym sposobem wysterowania tej klapy, ale zarzuciłem temat bo stwierdziłem, że to gaszenie nie przeszkadza mi tak bardzo, a kombinowania sporo. - - - - - aktualizacja - - - - - No w stosunku do tego co było czy tam jest w Twoim aucie oryginalnie to oczywiście - albo lutowanie przejściówki, albo poszukiwanie wiązki od takiego samego silnika od A4 ,o której wcześniej Ci pisałem i nie chodzi tu o CAN, tylko własnie o numer sterownika, bo CAN (czy tam półCAN) miewały i sterowniki starego typu, między innymi ten ori od mojego auta, który właśnie sprzedałem:) Aha - wsad jest taki sam, jeśli zmienisz sterownik to możesz spokojnie zostawić wsad z tego sterownika z AHU A4, no chyba że będziesz chciał CHIP'a:)
  7. A4 AHU od połowy 99-00 wszystkie miały właśnie taki sterownik i wszystkie 012 mają CAN:) Piny tak samo jak we wszystkich 012 i dla Ciebie najlepsze wyjscie bo każdy inny ze zmienną geometrią to zmiana epromu.
  8. ...a Ty masz dopiero lutować przejściówkę, że potrzebujesz kable? Jak poszukasz dobrze to znajdziesz za taką kasę i ori od AHU i możesz zakładać i jeździć, a od SDI oprócz samego wsadu ECU musisz przeprogramować eprom. Jeśli ma kto Ci to zrobić to nie problem, ale jakaś tam niepotrzebna komplikacja.
  9. W sumie niegłupi plan, tylko czy gra warta świeczki, bo ja tam np. nie czuję żeby to gaszenie było jakieś straszne bez tej klapy, a i słyszałem o różnych przypadkach odpadania tej klapy albo śrubek od niej i wpadania dalej do silnika, a z czym to się wiąże to już niech każdy sobie dopowie sam. Kolejna rzecz, że wywalisz w miarę bezproblemowy egr, a założysz taki dzięki któremu już zawsze będziesz miał zarzyganą całą prawą stronę komory silnika, no chyba że co kilkadziesiąt tysięcy będziesz kupował nowy po pińćset złociszy. Druga sprawa, że z tego co wiem to we wzdłużnych żaden silnik nie miał zastosowane takiego rozwiązania, a wsad od poprzeczniaka któregoś który to obsługiwał będzie zgłaszał inne problemy. Oczywiście powinien znaleźć się ktoś, który sobie poradzi albo z uruchomieniem tego na sofcie ze wzdłużnego albo zlikwidowaniem innych problemów od poprzeczniaka, ale to już nie takie proste.
  10. Będzie działało tylko będziesz musiał wgrać inny eprom, no i nie wiem jak z immo bo tutaj już pewnie jest immo3, a Ty masz immo2. ECU dla AHU to AF np.:http://allegro.pl/ecu-komputer-silnika-1-9-tdi-audi-a4-ahu-tunning-i6514391356.html dodatkowo tutaj masz od razu z jakimś chipem, a nawet jak coś to szukaj takiego ori i przekładasz i masz gotowe, bez kombinowania:) PZDR i powodzenia:)
  11. Witam Kolegów po dłuższej przerwie. Pojeździłem prawie 8 miechów na przejściówce zrobionej własnoręcznie i wszystko niby było ok, ale po jakimś czasie, jakimś cudem (z Marek29 uzgodniliśmy, że dorwanie takiej wiązki w wersji europejskiej graniczy z cudem) trafiłem na ori wiązkę mojego silnika z A4 na sterowniku 012 i udało mi się ją kupić w rozsądnej cenie:) Chciałem się pochwalić, że właśnie jestem po jej zamontowaniu i z satysfakcją mogę stwierdzić, że w moim przypadku odbyło się to w 100% na zasadach plug&play:) Zatem chyba jako jeden z niewielu (o ile nie jedyny) posiadam w Pasku oryginalne rozwiązanie ECU wraz z wiązką bez żadnego kombinowania z lutowaniem itp....tylko co ja zrobię teraz z przejściówką... zastanowię się
  12. Naczytałeś się tyle, że masz tak namieszane, że chcesz żeby Ci jeszcze bardziej namieszać? Zadaj pytanie fachowcom od srzyń, którzy wypowiadali się na tym forum na temat tego jaki olej będzie dobry do skrzyni 6 i będziesz miał jasność, chociaż nie wiem co więcej jeszcze można napisać na ten temat, skoro tutaj zostało już napisane chyba wszystko...no chyba że urządzi Cię kolejny wpis typu "ja nalałem taki i taki olej i jestem zadowolony"? Pozdrawiam
  13. Jestem po wymianie. Miałem zalanego Valvoline'a dedykowanego do tej skrzyni. Na zimno gdy temperatura na zewnątrz spadała poniżej 10st. było nie za ciekawie. Po wymianie na Fuchsa SINTOFLUID stwierdzam dużą poprawę - dwójka, którą wcześniej ciężko było wbić na zimno teraz wchodzi prawie jak na ciepło. Śmiało mogę polecić wymianę na ten olej jeśli ktoś widzi dużą różnicą między skrzynią zimną a ciepłą.
  14. Ale ja mam też silnik AHH tylko ja mam gorzej, bo mam ESP i nie mogę użyć wsadu od A4 AHH bo na nim nie działa mi ESP, a jak w sofcie od AVG z obsługą ESP pozmieniam wszystkie mapy na te z A4 AHH to wtedy chodzi kulawo. Na ori sofcie z AHH kąt i dawka jest ok, tak samo na ori sofcie z AVG ani dawka ani kąt się nie przestawia tylko zaczyna coś szwankować po włożeniu map z AHH do AVG. Nie wiem o co chodzi. Moze niepotrzebnie zmieniam wszystkie. W każdym razie na razie jeżdżę na sofcie AVG (oczywiście tuningowanym) i mam wrażenie, ze jeździ to lepiej niż tuningowane AHH i o dziwo przy lepszych osiągach jest mniej dymu. Nie czaję tego za bardzo ale zadowolony jestem:)
  15. Panowie problem rozwiązany, oczywiście dzięki Marek29:), któremu strasznie chciałem podziękować, ale i tak muszę jeszcze jakoś odwdzięczyć się materialnie, bo nie przepuszczę mu:) Tak czy inaczej trzeba przyznać, że strasznie porządny Facet i w dzisiejszych czasach ze świeczką takich ludzi szukać. Doszedłbym i do tego sam, ale na pewno kosztowałoby mnie to sporo więcej czasu, nerwów i przysłowiowych "piniendzy". Otóż okazało się, że mój śliczny, nowozakupiony, wyglądający jak nowy sterownik 012 był poddawany delikatnie mówiąc starodawnemu tunningowi polegającemu na wylutowaniu kościu, zmodyfikowaniu jej, bądź wymianie i ponownym wlutowaniu na jakiejś filozoficznej podstawce która w jakiś sposób zapobiega ponownemu zaprogramowaniu. Najlepsze jest to, że odczytać się to dało i jak porównałem mapy z ori softem, to chyba tylko ograniczenie momentu jest ruszone i tyle:) ani doładowanie, ani reszta map paliwowych ani kąt - cuda jakieś, ciekawe jak to jeździło i ile jakiś Angol za to zapłacił Ja aktualnie jeżdżę na ECU z SDI pożyczonym od Marek29 z modyfikowanych softem od AVG i jestem delikatnie mówiąc bardzo dobrej myśli. Auto jeździ już całkiem przyzwoicie, dymu nie zaobserwowałem, więc będę próbował jeszcze coś "dokładać" paliwka:) Swoją drogą zdziwiony jestem, że AHH jeździ bezproblemowo na sofcie od AVG, aczkolwiek to te same silniki tylko jeden ma słabszą pompę, ale i mocniejsze wtryski więc może i na jedno wychodzi. Generalnie mam wrażenie, że jest fajniej niż na ori sofcie oczywiście modzonym - mam wrażenie, że auto lepiej jedzie i nie kopci, a na sofcie od AHH coś tam było widać. O dziwo błąd w zegarach od komunikacji mi się nie pojawia, ESP działa, kontrolka tempomatu również, tylko musze jeszcze usunąć w Engine problem z crashem. PS.Dzięki również dla DarekS za sugestie i podesłanie softu, ale jak już widać co innego stanowiło problem. Darku swoją drogą pytanko - Ty jeździłeś na ori soficie z A4 AHH, czy jakimś innym. Nie wiem czemu ale jak podmienię w sofcie od AVG wszystkie mapy na te z AHH to auto zaczyna kulawo odpalać, pracować na wolnych na tyle źle, że nawet nie próbowałem jeździć, ale skoro zachowuje się to w porządku na sofcie od AVG to chyba nie powinno nic się dziać, w sumie jak ktoś zmienia pompę w AVG na 11 to ma to samo prawie co ja teraz i tylko dostraja ilość paliwa, co ja właśnie również robię więc chyba powinno być ok? Co myślicie?
×

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy