rafus1980 Zgłoś #41 Napisano 12 Marca 2010 Daniel a przy twoim roczniku auta, a masz taki sam jak ja to normalne że maty się przepaliły, nic nie jest wieczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pingwin_corp Zgłoś #42 Napisano 23 Marca 2010 Witam, dzisiaj sprawdziłem mate w prawym lusterku i miernik (przy zakresie 200Ω) pokazuje że mata ma 140Ω, czyli że do wymiany? margorz miał 2kΩ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banderasanton Zgłoś #43 Napisano 6 Kwietnia 2010 Odnośnie wkładek grzewczych , moja wife pracuje w calesco w Pyrzycach (firma która produkuje wkładki do wszystkich aut) więc jeśli ktoś ma problem z dobraniem wkładek do swojego auta to pomogę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EbanPleban Zgłoś #44 Napisano 6 Maja 2010 (edytowane) Witam, dzisiaj sprawdziłem mate w prawym lusterku i miernik (przy zakresie 200Ω) pokazuje że mata ma 140Ω, czyli że do wymiany? margorz miał 2kΩ Przed zakupem mat postanowiłem upewnić się, że to one padły. Puki co zrobiłem tylko pomiary po prawej stronie ale to chyba wystarczająco daje obraz sytuacji. Wspominasz, że odnotowałeś 140Ω (czy nie miałeś na myśli k ?), u mnie było to 7,6kΩ. Biorąc pod uwagę, że ktoś wspomniał, że wzorcowo powinno być ok 2Ω, to nasze maty nadają się na szrot. Aktualnie komplet, z przesyłką można kupić za ok 21 zł (np. u allegrowicza: rys199) By się upewnić, ze cała wymiana ma sens, pomierzyłem napięcie na końcówkach. Jest trochę większe aniżeli 12V ale w przypadku mat to chyba nie ma większego znaczenia. Co ciekawe, wszyscy piszą (zresztą z mojej instrukcji wynika to samo), że podgrzewanie lusterek aktywuje się z chwilą uruchomienia podgrzewania tylnej szyby. U mnie kompletnie nie ma to znaczenia, istotny jest tylko stan przełącznika regulacji lusterek. Przypuszczam, że właśnie dzięki tej nieścisłości poprzedni właściciel zajechał podgrzewanie. EDIT: Potwierdzam, że podpinając pod kompa da się wyłapać feler podgrzewania. Edytowane 6 Maja 2010 przez EbanPleban Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EbanPleban Zgłoś #45 Napisano 10 Maja 2010 Witam ponownie. Dzisiaj zabrałem się za montaż nowych mat. Wszystko działa tak jak powinno. Odkręciłem łoże co by je przeczyścić z nagromadzonego piasku, a przede wszystkim ze względu na konieczność przełożenia przewodów zasilających maty. Ku mojemu zdziwieniu, po zmontowaniu wszystkiego, moje lusterka (w trybie lewego) zaczęły działać synchronicznie. Dodam,ze dotychczas sterowanie działało niezależnie, dla każdej ze stron. Domyślam się, że z powodu nieodłączego akumulatora, komp wychwycił brak 'lusterek' i skasował ustawienia. Czy ktoś, mógłby te teorie potwierdzić i ewentualnie podpowiedzieć jak przywrócić stan poprzedni. Cały ten patent działa całkiem logicznie i nawet może okazać się wygodniejszy, nie mniej chciałbym mieć możliwość zmiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pasman Zgłoś #46 Napisano 16 Maja 2010 Tak naprawdę to tak jak jest u ciebie teraz powinno być!!czyli w trybie lewego dwa się przestawiają. Jest to jak najbardziej normalne i może wcześniej nie zwróciłeś na to uwagi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EbanPleban Zgłoś #47 Napisano 16 Maja 2010 Czytając forum nieraz można się natknąć na zdziwienie nowych pasiarzy. Stąd też wiem, że jest to typowe rozwiązanie. Nie mniej, moja poprzednia konfiguracja działała asynchronicznie, co potwierdza możliwość wymuszenia takiej konfiguracji. PS: Dodatkowo zastanawiam mnie, czy do korzystania z ustawień lusterek w trybie cofanie wymagany jest fotel z efektem pamięciowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CBR900RRWAWA Zgłoś #48 Napisano 9 Października 2010 Dzięki Margorz za opis. Postąpiłem zgodnie z info i teraz nowe maty grzeją jak ta lala :-) (odrywane były z rocznika 99 - eine originalteile) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #49 Napisano 15 Października 2010 A po co wymieniacie, przecierz maty sie nie pala, ludzie na forum jezdza rok z niewylaczanymi i dalej grzeja;)... Nasmiewam sie tylko, bo pala sie jak widac jezeli uklad jest sprawny:) Ja tez nie jedna zkopcilem i widz ze w tymtemacie jest poparcie mojego doswiadczenia;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olek256 Zgłoś #50 Napisano 7 Listopada 2010 koledzy a co jesli na lewym lusterku na kabelkach do maty podaje mi prad w okolicach 9,5-10V? gdzie szukac przyczyny? w prawym jest normalnie 11,98V. bezpiecznik nowy. czy to cos z przekaznikiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Artur1311 Zgłoś #51 Napisano 17 Grudnia 2010 dzieki, będę wymieniał, przyda się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronin-GG Zgłoś #52 Napisano 15 Stycznia 2011 Witam:) Od jakiegoś czasu zauważyłem że lusterko prawe słabo grzeje, co może być powodem? Czy należy wymienić cały wkład lusterka czy da się to jakoś naprawić? Mam wrażenie że lusterko grzeje tylko punktowo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EbanPleban Zgłoś #53 Napisano 15 Stycznia 2011 Zacznij od pomiaru napięcia. Jeśli te jest poprawne to problemu szukaj na samej macie. Koledzy jak i ja sam, kupiłem za grosze na allegro. Niby warzywniak tym dogrzewają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Carll Zgłoś #54 Napisano 15 Stycznia 2011 Panowie czy możliwe jest ze Passat B5 1,9TDI 110KM 1998r nie ma podgrzewanych lusterek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
surivek Zgłoś #55 Napisano 16 Stycznia 2011 panowie stare maty sprawdzic miernikiem na tzw brzęczyk czy jest obwód zamknięty. jezeli nie ba bzzz ;p to kupic na allegro MATA GRZEWCZA PODGRZEWACZ DO LUSTEREK GB-10S 12V (kierowca) i GB-8S(pasażer) 12V Wymienić według opisu. Ja dodatkowo podgrzewałem suszarką ładnie się wszystko odklejało, a kleju użyłem na bazie silikonu- do wyższych temperatur (czerwony). Oczywiście błąd mat wychodzi również na VAGu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #56 Napisano 17 Stycznia 2011 panowie stare maty sprawdzic miernikiem na tzw brzęczyk czy jest obwód zamknięty. jezeli nie ba bzzz ;p to kupic na allegro MATA GRZEWCZA PODGRZEWACZ DO LUSTEREK GB-10S 12V (kierowca) i GB-8S(pasażer) 12V Wymienić według opisu. Ja dodatkowo podgrzewałem suszarką ładnie się wszystko odklejało, a kleju użyłem na bazie silikonu- do wyższych temperatur (czerwony). Oczywiście błąd mat wychodzi również na VAGu Ale mata nie ma obiegu zamknietego, przyizyj sie jej;) ona dziala jak transformatow na zasadzie pola elektrycznego-zupelnie inaczej niz grzanie szyby. Mam zuzyte lusterko, moge je rozkleic i opisac na zdjeciu co i jak w ramach dowodu;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guru Zgłoś #57 Napisano 25 Stycznia 2011 Witam. U mnie padła mata w lusterku lewym -kierowcy. Chcę wymienić cały wkład lusterka razem z matą. Proszę o informację ponieważ nie mogę się dogrzebać czym się różni wkład zwykly od sferycznego i od asferycznego... Niestety nie wiem jaki kupić. Przemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #58 Napisano 25 Stycznia 2011 (edytowane) jeśli padło tylko podgrzewanie to polecam wymianę samej maty bo to naprawdę prosty zabieg, ja właśnie czekam aż się sklei po wymianie i zobacze jak grzeje. a kupiłem tutaj; http://allegro.pl/mata-grzewcza-podgrzewacz-do-lusterek-gb-10s-12v-i1409717692.html chyba że masz jakieś podrapane czy inaczej zniszczone szkło to kup asferyczne, ponieważ więcej w nich widać a martwy punkt jest bardzo zminimalizowany. tu masz przykład, i popatrz jeszcze bo są zwykłe i te niebieskie. http://allegro.pl/wklad-lusterka-lusterko-audi-a3-a4-a6-passat-b5-i1415336392.html no i po kłopocie- lusterko założone, mata grzeje chodź mam wrażenie że od strony pasażera trochę szybciej się nagrzało (wymieniałem tylko stronę kierowcy). i jeszcze jedno; w oryginalnej macie było takie coś czarne -nie wiem folia czy coś takie- co nie pozwalało na prześwitywanie szkła, a nowa mata jest praktycznie bezbarwna i w miejscach gdzie nie jest przykryta plastikiem mocującym prześwituje (chodź tylko pod światło, przed montażem w całe lusterko). ja na wszelki wypadek pozaklejałem te miejsca czarną taśmą pozdrawiam. Edytowane 25 Stycznia 2011 przez melo uzupełnienie informacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yaroz Zgłoś #59 Napisano 25 Stycznia 2011 i jeszcze jedno; w oryginalnej macie było takie coś czarne -nie wiem folia czy coś takie Klej z oryginalnej maty grzewczej, jak tego nie wyczyściłeś rozpuszczalnikiem tylko przykleiłeś na to nową mate to po jakimś czasie odejdzie ci ona od lusterka razem z tym czymś czarnym. Ja tak miałem :hehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #60 Napisano 25 Stycznia 2011 rozpuszczalnika nie miałem ale dość dokładnie oczyściłem "to czarne". :dobrze także myślę że będzie spoko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach