Skocz do zawartości
margorz

Wymiana wkładu lusterka i mat grzewczych

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego raczej nie da się u Ciebie tego zrobić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jako, że dziś przerabiałem temat z wymiana całych ogrzewanych zwierciadeł podpowiem, że nie opłaca się zamawiać ich na allegro bo aktualny koszt to ok 30zł za strone + koszt przesyłki, ja zamówilem w intercarsie za 27zł / sztuka, odbiór na drugi dzień więc parę złotych w kieszeni. montaż max 10min. zgodnie z powyższą instrukcją

u mnie VAG pokazywał błędy

00943

00944

i okazało się, że maty nie grzeją

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie maty również przestał grzać. Postanowiłem kupić cały wkład (zacząłem od prawej strony) oryginalny wkład wyszedł bez najmniejszego problemu. Jednak nowy nie chciał wejść i w końcu jak wskoczył to wskoczył pod kątem. Próba wyjęcia przyniosła straty w postaci pękniętego lustra:( Zamontowałem stare i na drugi dzień kupiłem nowe i niestety historia się powtórzyła z tym, że już tak zostawiłem. Domyślam się, że jest to wina mało elastycznego plastiku. Niestety mam również zjechane śruby (te od dołu). Pisaliście, że je rozwiercaliście, czy udało Wam się to zrobić nie demontując lusterka? Oraz czy zdjęcie tej obudowy da mi swobodny dostęp do mocowania wkładu, czy jest jeszcze jakaś dodatkowa osłona, której nie można zdjąć (widziałem takie coś w innych samochodach na parkingu, które z jakiegoś powodu nie miały osłony)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy te maty są dobre?

http://allegro.pl/podgrzewacz-mata-grzewcza-12v-gb-10s-140x80-i2080674508.html

http://allegro.pl/podgrzewacz-mata-grzewcza-12v-gb-08s-105x80-i2080674507.html

Pytam ponieważ prawa mata ma mniejszą moc 8W, a lewa ma 12W czy tak ma być czy szukać innych :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są ok, ja też te zamawiałem i działają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Są ok, ja też te zamawiałem i działają.

Dzięki

Już zamówiłem i czekam na przesyłkę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś postanowiłem podmienić nieoryginalny wkład na oryginalny z nową matą. Niestety znowu zakończyło się to uszkodzeniami :(Pękło jedno z cięgien od regulacji przez co cały wkład jest luźno. Próbuje to skleić ale jako tako chce się to trzymać.

Moje pytanie czy te silniczki są uniwersalny.

http://moto.allegro.pl/silniczek-regulacji-lusterka-citroen-xsara-i2112909335.html

http://moto.allegro.pl/silniczek-lusterka-audi-vw-seat-renault-skoda-i2063799364.html

http://moto.allegro.pl/e46-silniczek-lusterka-i2092089144.html#tabsAnchor

 

Czy ten od citroena będzie taki sam i będzie działał?Pozdrawiam

 

Edit:

Udało mi się to posklejać ale lustro "skacze" nie idzie do końca płynni, więc pewnie i tak będzie trzeba wymienić silniczek.

Osobiście nie polecam zakupu całych wkładów lusterek. Mocowanie wykonane jest z twardego plastiku, którego nie można bez problemu wyjąć. Jedynie jak macie dostęp do zdjęcia osłony lusterka( ja mam w obydwu śruby zjechane) i w razie czego, macie możliwość podważania bezpośrednio zaczepów. W moim przypadku straty jakie poniosłem to zbity jeden nieoryginalny wkład, podczas wyciągania drugiego uszkodził się silniczek.Jak najbardziej polecam wymianę samych mat, tak jak opisane jest w pierwszym poście :)

 

Zamówiłem silniczek i dziś go dostałem (nie ten od citroena bo nie ma widocznych na zdjęciu 4 "oczek" dookoła).Jednak chciał bym naprawić też swój silniczek. Czy orientuje się ktoś czy dostane gdzieś takie coś jak na zdjęciu: http://img21.imageshack.us/img21/4583/20120215170847.jpg Jest to cięgno które steruje ustawieniem lustra :)

Edytowane przez liss_ek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniał ktoś maty w takich warunkach jak są teraz na zewnątrz? Oby dwa mi nie grzeją a boję się, że coś połamię :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej poczekaj aż się zrobi cieplej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie podgrzej sobie opalarką/ suszarką etc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie za tutorial, dziś szczęśliwie wymieniłem od strony pasażera :) pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Widzę że jesteście obeznani w temacie więc zaczerpne porady.

Mianowicie nie działa mi podgrzewanie lusterek Passat B5 98r AHU 90KM, po odchyleniu lusterek widzę ze są maty i zasilanie które jest do nich podłączone, rozbieram tapicerkę w drzwiach i sprawdzam zasilanie miernikiem na kostce 2 pinowej(dwa przewody które idą do maty). Brak napięcia na kostce, sprawdzam skrzynkę bezpiecznikową wg. opisu powinien być to bezpiecznik mały(5A lub 10A) w kamie 9-tej, niestety nie mam tam bezpiecznika ani żadnych kontaktów (przewodów w tej kamie) do których mógłbym podpiąć bezpiecznik. Zaznaczę że nie mam specjalnego włącznika do grzania lusterek tylko podobno włącza się je razem z grzanie tylnej szyby.

 

Czy mógłby mi ktoś podsunąć odpowiedz co jest nie tak?

Może ma ktoś z was podobną wersję Paska i jak ma zrobione podgrzewanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

niestety nie mam tam bezpiecznika ani żadnych kontaktów (przewodów w tej kamie) do których mógłbym podpiąć bezpiecznik. Zaznaczę że nie mam specjalnego włącznika do grzania lusterek tylko podobno włącza się je razem z grzanie tylnej szyby.

 

Czy mógłby mi ktoś podsunąć odpowiedz co jest nie tak?

Może ma ktoś z was podobną wersję Paska i jak ma zrobione podgrzewanie?

 

Aż się prosi by zapytać czy pomiar robiłeś na odpalonym silniku, przy włączonym ogrzewaniu. ;>

 

M.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomiar robiłem przy przekręconym kluczyku i włączonym ogrzewaniu tylnej szyby, według mnie taki pomiar raczej był poprawny bo do wszystkich mechanizmów w aucie "dopływało" napięcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, u mnie na VAGu pokazuje bledy z matami wiec je zamowilem i wymienie. Zakupilem sobie miernik kiedys i chcialbym sie nauczyc go uzywac. Czy moge wlaczyc zaplon i podgrzewanie tylnej szyby i :

 

dotknac tymi 2 koncowkami miernika do 2 kabelkow ( obojetnie ktory do ktorego?) i sprawdzic czy napiecie jest ? powino byc okolo 12V?

dotykanie do tych mat i sprawdzenie oporu jest na obrazku wiec tez tak sprobuje ;)

poprawcie mnie jesli sie myle. Pozdro ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy moge wlaczyc zaplon i podgrzewanie tylnej szyby i :

 

dotknac tymi 2 koncowkami miernika do 2 kabelkow ( obojetnie ktory do ktorego?) i sprawdzic czy napiecie jest ? powino byc okolo 12V?

Tak właśnie należy zrobić. Tylko multimetr ustaw na pomiar napięcia stałego. Czy napięcie dochodzi do maty możesz sprawdzić też za pomocą kontrolki.

 

 

Pomiar robiłem przy przekręconym kluczyku i włączonym ogrzewaniu tylnej szyby, według mnie taki pomiar raczej był poprawny
Był poprawny, u mnie w passacie B5 98r przy takim pomiarze pojawia się napięcie na macie grzewczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktos moglby mi powiedziec jak bede mierzyc opor na tych plytkach to ktory nr i jak bede napiecie na kabelkach to na ktorym to numerze ?

PS: jak mozna sprawdzic za pomoca kontrolki wytlumaczysz mi kolego?

forka multimetra mojego:

http://imageshack.us/photo/my-images/696/639om.jpg/

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktos moglby mi powiedziec jak bede mierzyc opor na tych plytkach to ktory nr i jak bede napiecie na kabelkach to na ktorym to numerze ?

PS: jak mozna sprawdzic za pomoca kontrolki wytlumaczysz mi kolego?

 

 

DLA Matifcb

Jeżeli będziesz mierzył opór (rezystancję) to nastaw zakers pomiaru na na 2,3 lub 4 w zależności od rezystancji mat (nie mam pojęcia jaką powinny mieć rezystancję). Przy pomiarze napięcia "V" nastaw multimetr na "8" ponieważ napięcie stałe w akumulatorze samochodowym to 12V więc na tym zakresie będziesz miał poprawną wartość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co już tu wyczytałem to dobre maty maja 12-18 ohmów. jak rezystencja jest wyższa ( autor mial 20k ohmów) to znaczy ze maty poszły. Super dziękuje za pomoc w numerkach i obsłudze miernika ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PS: jak mozna sprawdzic za pomoca kontrolki wytlumaczysz mi kolego?

Kontrolkę podłączasz zamiast maty, włączasz grzanie szyby i jeśli kontrolka świeci to napięcie do maty dochodzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności