tppl1986 Zgłoś #101 Napisano 2 Stycznia 2012 Kolego raczej nie da się u Ciebie tego zrobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piet Zgłoś #102 Napisano 10 Stycznia 2012 jako, że dziś przerabiałem temat z wymiana całych ogrzewanych zwierciadeł podpowiem, że nie opłaca się zamawiać ich na allegro bo aktualny koszt to ok 30zł za strone + koszt przesyłki, ja zamówilem w intercarsie za 27zł / sztuka, odbiór na drugi dzień więc parę złotych w kieszeni. montaż max 10min. zgodnie z powyższą instrukcją u mnie VAG pokazywał błędy 00943 00944 i okazało się, że maty nie grzeją Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
liss_ek Zgłoś #103 Napisano 26 Stycznia 2012 Witam, u mnie maty również przestał grzać. Postanowiłem kupić cały wkład (zacząłem od prawej strony) oryginalny wkład wyszedł bez najmniejszego problemu. Jednak nowy nie chciał wejść i w końcu jak wskoczył to wskoczył pod kątem. Próba wyjęcia przyniosła straty w postaci pękniętego lustra:( Zamontowałem stare i na drugi dzień kupiłem nowe i niestety historia się powtórzyła z tym, że już tak zostawiłem. Domyślam się, że jest to wina mało elastycznego plastiku. Niestety mam również zjechane śruby (te od dołu). Pisaliście, że je rozwiercaliście, czy udało Wam się to zrobić nie demontując lusterka? Oraz czy zdjęcie tej obudowy da mi swobodny dostęp do mocowania wkładu, czy jest jeszcze jakaś dodatkowa osłona, której nie można zdjąć (widziałem takie coś w innych samochodach na parkingu, które z jakiegoś powodu nie miały osłony) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
liss_ek Zgłoś #104 Napisano 8 Lutego 2012 Czy te maty są dobre? http://allegro.pl/podgrzewacz-mata-grzewcza-12v-gb-10s-140x80-i2080674508.html http://allegro.pl/podgrzewacz-mata-grzewcza-12v-gb-08s-105x80-i2080674507.html Pytam ponieważ prawa mata ma mniejszą moc 8W, a lewa ma 12W czy tak ma być czy szukać innych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gentelman Zgłoś #105 Napisano 8 Lutego 2012 Są ok, ja też te zamawiałem i działają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
liss_ek Zgłoś #106 Napisano 8 Lutego 2012 Są ok, ja też te zamawiałem i działają. Dzięki Już zamówiłem i czekam na przesyłkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
liss_ek Zgłoś #107 Napisano 11 Lutego 2012 (edytowane) Dziś postanowiłem podmienić nieoryginalny wkład na oryginalny z nową matą. Niestety znowu zakończyło się to uszkodzeniami :(Pękło jedno z cięgien od regulacji przez co cały wkład jest luźno. Próbuje to skleić ale jako tako chce się to trzymać. Moje pytanie czy te silniczki są uniwersalny. http://moto.allegro.pl/silniczek-regulacji-lusterka-citroen-xsara-i2112909335.html http://moto.allegro.pl/silniczek-lusterka-audi-vw-seat-renault-skoda-i2063799364.html http://moto.allegro.pl/e46-silniczek-lusterka-i2092089144.html#tabsAnchor Czy ten od citroena będzie taki sam i będzie działał?Pozdrawiam Edit: Udało mi się to posklejać ale lustro "skacze" nie idzie do końca płynni, więc pewnie i tak będzie trzeba wymienić silniczek. Osobiście nie polecam zakupu całych wkładów lusterek. Mocowanie wykonane jest z twardego plastiku, którego nie można bez problemu wyjąć. Jedynie jak macie dostęp do zdjęcia osłony lusterka( ja mam w obydwu śruby zjechane) i w razie czego, macie możliwość podważania bezpośrednio zaczepów. W moim przypadku straty jakie poniosłem to zbity jeden nieoryginalny wkład, podczas wyciągania drugiego uszkodził się silniczek.Jak najbardziej polecam wymianę samych mat, tak jak opisane jest w pierwszym poście Zamówiłem silniczek i dziś go dostałem (nie ten od citroena bo nie ma widocznych na zdjęciu 4 "oczek" dookoła).Jednak chciał bym naprawić też swój silniczek. Czy orientuje się ktoś czy dostane gdzieś takie coś jak na zdjęciu: http://img21.imageshack.us/img21/4583/20120215170847.jpg Jest to cięgno które steruje ustawieniem lustra Edytowane 15 Lutego 2012 przez liss_ek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
draco Zgłoś #108 Napisano 21 Lutego 2012 Wymieniał ktoś maty w takich warunkach jak są teraz na zewnątrz? Oby dwa mi nie grzeją a boję się, że coś połamię :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat2004 Zgłoś #109 Napisano 21 Lutego 2012 Lepiej poczekaj aż się zrobi cieplej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gentelman Zgłoś #110 Napisano 22 Lutego 2012 Ewentualnie podgrzej sobie opalarką/ suszarką etc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asedas Zgłoś #111 Napisano 22 Czerwca 2012 dzięki wielkie za tutorial, dziś szczęśliwie wymieniłem od strony pasażera pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
payo79 Zgłoś #112 Napisano 17 Września 2012 Witam Widzę że jesteście obeznani w temacie więc zaczerpne porady. Mianowicie nie działa mi podgrzewanie lusterek Passat B5 98r AHU 90KM, po odchyleniu lusterek widzę ze są maty i zasilanie które jest do nich podłączone, rozbieram tapicerkę w drzwiach i sprawdzam zasilanie miernikiem na kostce 2 pinowej(dwa przewody które idą do maty). Brak napięcia na kostce, sprawdzam skrzynkę bezpiecznikową wg. opisu powinien być to bezpiecznik mały(5A lub 10A) w kamie 9-tej, niestety nie mam tam bezpiecznika ani żadnych kontaktów (przewodów w tej kamie) do których mógłbym podpiąć bezpiecznik. Zaznaczę że nie mam specjalnego włącznika do grzania lusterek tylko podobno włącza się je razem z grzanie tylnej szyby. Czy mógłby mi ktoś podsunąć odpowiedz co jest nie tak? Może ma ktoś z was podobną wersję Paska i jak ma zrobione podgrzewanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EbanPleban Zgłoś #113 Napisano 17 Września 2012 Witam niestety nie mam tam bezpiecznika ani żadnych kontaktów (przewodów w tej kamie) do których mógłbym podpiąć bezpiecznik. Zaznaczę że nie mam specjalnego włącznika do grzania lusterek tylko podobno włącza się je razem z grzanie tylnej szyby. Czy mógłby mi ktoś podsunąć odpowiedz co jest nie tak? Może ma ktoś z was podobną wersję Paska i jak ma zrobione podgrzewanie? Aż się prosi by zapytać czy pomiar robiłeś na odpalonym silniku, przy włączonym ogrzewaniu. ;> M. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
payo79 Zgłoś #114 Napisano 18 Września 2012 Pomiar robiłem przy przekręconym kluczyku i włączonym ogrzewaniu tylnej szyby, według mnie taki pomiar raczej był poprawny bo do wszystkich mechanizmów w aucie "dopływało" napięcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matifcb Zgłoś #115 Napisano 25 Września 2012 Panowie, u mnie na VAGu pokazuje bledy z matami wiec je zamowilem i wymienie. Zakupilem sobie miernik kiedys i chcialbym sie nauczyc go uzywac. Czy moge wlaczyc zaplon i podgrzewanie tylnej szyby i : dotknac tymi 2 koncowkami miernika do 2 kabelkow ( obojetnie ktory do ktorego?) i sprawdzic czy napiecie jest ? powino byc okolo 12V? dotykanie do tych mat i sprawdzenie oporu jest na obrazku wiec tez tak sprobuje poprawcie mnie jesli sie myle. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychmax Zgłoś #116 Napisano 25 Września 2012 Czy moge wlaczyc zaplon i podgrzewanie tylnej szyby i : dotknac tymi 2 koncowkami miernika do 2 kabelkow ( obojetnie ktory do ktorego?) i sprawdzic czy napiecie jest ? powino byc okolo 12V? Tak właśnie należy zrobić. Tylko multimetr ustaw na pomiar napięcia stałego. Czy napięcie dochodzi do maty możesz sprawdzić też za pomocą kontrolki. Pomiar robiłem przy przekręconym kluczyku i włączonym ogrzewaniu tylnej szyby, według mnie taki pomiar raczej był poprawny Był poprawny, u mnie w passacie B5 98r przy takim pomiarze pojawia się napięcie na macie grzewczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matifcb Zgłoś #117 Napisano 26 Września 2012 czy ktos moglby mi powiedziec jak bede mierzyc opor na tych plytkach to ktory nr i jak bede napiecie na kabelkach to na ktorym to numerze ? PS: jak mozna sprawdzic za pomoca kontrolki wytlumaczysz mi kolego? forka multimetra mojego: http://imageshack.us/photo/my-images/696/639om.jpg/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
payo79 Zgłoś #118 Napisano 26 Września 2012 czy ktos moglby mi powiedziec jak bede mierzyc opor na tych plytkach to ktory nr i jak bede napiecie na kabelkach to na ktorym to numerze ? PS: jak mozna sprawdzic za pomoca kontrolki wytlumaczysz mi kolego? DLA Matifcb Jeżeli będziesz mierzył opór (rezystancję) to nastaw zakers pomiaru na na 2,3 lub 4 w zależności od rezystancji mat (nie mam pojęcia jaką powinny mieć rezystancję). Przy pomiarze napięcia "V" nastaw multimetr na "8" ponieważ napięcie stałe w akumulatorze samochodowym to 12V więc na tym zakresie będziesz miał poprawną wartość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matifcb Zgłoś #119 Napisano 26 Września 2012 z tego co już tu wyczytałem to dobre maty maja 12-18 ohmów. jak rezystencja jest wyższa ( autor mial 20k ohmów) to znaczy ze maty poszły. Super dziękuje za pomoc w numerkach i obsłudze miernika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychmax Zgłoś #120 Napisano 26 Września 2012 PS: jak mozna sprawdzic za pomoca kontrolki wytlumaczysz mi kolego? Kontrolkę podłączasz zamiast maty, włączasz grzanie szyby i jeśli kontrolka świeci to napięcie do maty dochodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach