Skocz do zawartości
margorz

Wymiana wkładu lusterka i mat grzewczych

Rekomendowane odpowiedzi

Daniel a przy twoim roczniku auta, a masz taki sam jak ja to normalne że maty się przepaliły, nic nie jest wieczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzisiaj sprawdziłem mate w prawym lusterku i miernik (przy zakresie 200Ω) pokazuje że mata ma 140Ω, czyli że do wymiany? margorz miał 2kΩ :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie wkładek grzewczych , moja wife pracuje w calesco w Pyrzycach (firma która produkuje wkładki do wszystkich aut) więc jeśli ktoś ma problem z dobraniem wkładek do swojego auta to pomogę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, dzisiaj sprawdziłem mate w prawym lusterku i miernik (przy zakresie 200Ω) pokazuje że mata ma 140Ω, czyli że do wymiany? margorz miał 2kΩ :/

 

Przed zakupem mat postanowiłem upewnić się, że to one padły. Puki co zrobiłem tylko pomiary po prawej stronie ale to chyba wystarczająco daje obraz sytuacji. Wspominasz, że odnotowałeś 140Ω (czy nie miałeś na myśli k ?), u mnie było to 7,6kΩ. Biorąc pod uwagę, że ktoś wspomniał, że wzorcowo powinno być ok 2Ω, to nasze maty nadają się na szrot.

 

Aktualnie komplet, z przesyłką można kupić za ok 21 zł (np. u allegrowicza: rys199)

 

By się upewnić, ze cała wymiana ma sens, pomierzyłem napięcie na końcówkach. Jest trochę większe aniżeli 12V ale w przypadku mat to chyba nie ma większego znaczenia. Co ciekawe, wszyscy piszą (zresztą z mojej instrukcji wynika to samo), że podgrzewanie lusterek aktywuje się z chwilą uruchomienia podgrzewania tylnej szyby. U mnie kompletnie nie ma to znaczenia, istotny jest tylko stan przełącznika regulacji lusterek. Przypuszczam, że właśnie dzięki tej nieścisłości poprzedni właściciel zajechał podgrzewanie.

 

EDIT: Potwierdzam, że podpinając pod kompa da się wyłapać feler podgrzewania.

Edytowane przez EbanPleban

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Dzisiaj zabrałem się za montaż nowych mat. Wszystko działa tak jak powinno.

Odkręciłem łoże co by je przeczyścić z nagromadzonego piasku, a przede wszystkim ze względu na konieczność przełożenia przewodów zasilających maty.

 

Ku mojemu zdziwieniu, po zmontowaniu wszystkiego, moje lusterka (w trybie lewego) zaczęły działać synchronicznie. Dodam,ze dotychczas sterowanie działało niezależnie, dla każdej ze stron. Domyślam się, że z powodu nieodłączego akumulatora, komp wychwycił brak 'lusterek' i skasował ustawienia.

 

Czy ktoś, mógłby te teorie potwierdzić i ewentualnie podpowiedzieć jak przywrócić stan poprzedni. Cały ten patent działa całkiem logicznie i nawet może okazać się wygodniejszy, nie mniej chciałbym mieć możliwość zmiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę to tak jak jest u ciebie teraz powinno być!!czyli w trybie lewego dwa się przestawiają. Jest to jak najbardziej normalne i może wcześniej nie zwróciłeś na to uwagi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytając forum nieraz można się natknąć na zdziwienie nowych pasiarzy. Stąd też wiem, że jest to typowe rozwiązanie. Nie mniej, moja poprzednia konfiguracja działała asynchronicznie, co potwierdza możliwość wymuszenia takiej konfiguracji.

 

PS: Dodatkowo zastanawiam mnie, czy do korzystania z ustawień lusterek w trybie cofanie wymagany jest fotel z efektem pamięciowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Margorz za opis. Postąpiłem zgodnie z info i teraz nowe maty grzeją jak ta lala :-) (odrywane były z rocznika 99 - eine originalteile)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po co wymieniacie, przecierz maty sie nie pala, ludzie na forum jezdza rok z niewylaczanymi i dalej grzeja;)...

 

Nasmiewam sie tylko, bo pala sie jak widac jezeli uklad jest sprawny:)

Ja tez nie jedna zkopcilem i widz ze w tymtemacie jest poparcie mojego doswiadczenia;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy a co jesli na lewym lusterku na kabelkach do maty podaje mi prad w okolicach 9,5-10V? gdzie szukac przyczyny? w prawym jest normalnie 11,98V. bezpiecznik nowy. czy to cos z przekaznikiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki, będę wymieniał, przyda się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam:)

Od jakiegoś czasu zauważyłem że lusterko prawe słabo grzeje, co może być powodem?

Czy należy wymienić cały wkład lusterka czy da się to jakoś naprawić?

Mam wrażenie że lusterko grzeje tylko punktowo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Zacznij od pomiaru napięcia. Jeśli te jest poprawne to problemu szukaj na samej macie. Koledzy jak i ja sam, kupiłem za grosze na allegro. Niby warzywniak tym dogrzewają ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy możliwe jest ze Passat B5 1,9TDI 110KM 1998r nie ma podgrzewanych lusterek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie stare maty sprawdzic miernikiem na tzw brzęczyk czy jest obwód zamknięty. jezeli nie ba bzzz ;p to kupic na allegro

 

MATA GRZEWCZA PODGRZEWACZ DO LUSTEREK

GB-10S 12V (kierowca) i GB-8S(pasażer) 12V

 

Wymienić według opisu. Ja dodatkowo podgrzewałem suszarką ładnie się wszystko odklejało, a kleju użyłem na bazie silikonu- do wyższych temperatur (czerwony). Oczywiście błąd mat wychodzi również na VAGu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie stare maty sprawdzic miernikiem na tzw brzęczyk czy jest obwód zamknięty. jezeli nie ba bzzz ;p to kupic na allegro

 

MATA GRZEWCZA PODGRZEWACZ DO LUSTEREK

GB-10S 12V (kierowca) i GB-8S(pasażer) 12V

 

Wymienić według opisu. Ja dodatkowo podgrzewałem suszarką ładnie się wszystko odklejało, a kleju użyłem na bazie silikonu- do wyższych temperatur (czerwony). Oczywiście błąd mat wychodzi również na VAGu

Ale mata nie ma obiegu zamknietego, przyizyj sie jej;) ona dziala jak transformatow na zasadzie pola elektrycznego-zupelnie inaczej niz grzanie szyby.

Mam zuzyte lusterko, moge je rozkleic i opisac na zdjeciu co i jak w ramach dowodu;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

U mnie padła mata w lusterku lewym -kierowcy.

Chcę wymienić cały wkład lusterka razem z matą.

Proszę o informację ponieważ nie mogę się dogrzebać czym się różni wkład zwykly od sferycznego i od asferycznego...

 

Niestety nie wiem jaki kupić.

 

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli padło tylko podgrzewanie to polecam wymianę samej maty bo to naprawdę prosty zabieg, ja właśnie czekam aż się sklei po wymianie i zobacze jak grzeje. a kupiłem tutaj;

http://allegro.pl/mata-grzewcza-podgrzewacz-do-lusterek-gb-10s-12v-i1409717692.html

chyba że masz jakieś podrapane czy inaczej zniszczone szkło to kup asferyczne, ponieważ więcej w nich widać a martwy punkt jest bardzo zminimalizowany. tu masz przykład, i popatrz jeszcze bo są zwykłe i te niebieskie.

http://allegro.pl/wklad-lusterka-lusterko-audi-a3-a4-a6-passat-b5-i1415336392.html

 

no i po kłopocie- lusterko założone, mata grzeje chodź mam wrażenie że od strony pasażera trochę szybciej się nagrzało (wymieniałem tylko stronę kierowcy). i jeszcze jedno; w oryginalnej macie było takie coś czarne -nie wiem folia czy coś takie- co nie pozwalało na prześwitywanie szkła, a nowa mata jest praktycznie bezbarwna i w miejscach gdzie nie jest przykryta plastikiem mocującym prześwituje (chodź tylko pod światło, przed montażem w całe lusterko). ja na wszelki wypadek pozaklejałem te miejsca czarną taśmą :D

pozdrawiam.

Edytowane przez melo
uzupełnienie informacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i jeszcze jedno; w oryginalnej macie było takie coś czarne -nie wiem folia czy coś takie
Klej z oryginalnej maty grzewczej, jak tego nie wyczyściłeś rozpuszczalnikiem tylko przykleiłeś na to nową mate to po jakimś czasie odejdzie ci ona od lusterka razem z tym czymś czarnym. Ja tak miałem :hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozpuszczalnika nie miałem ale dość dokładnie oczyściłem "to czarne". :dobrze także myślę że będzie spoko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności