Domely Zgłoś #1 Napisano 18 Lutego 2010 Panowie, czy ktoś wymieniał klocki? (głupie pytanie). U mnie zaczęły piszczeć i pewnie zbliża sie wymiana. Czy powinien zapalić się komunikat na MFA o konieczności wymiany klocków kiedy ich grubość spadnie do minimum (zakładam że mam takie z czujnikami). Jakie kupić najlepiej? Do tej pory (przy innych samochodach) kupowałem różne ale jedank ATE mi jakościowo najbardziej pasowały. A Wy jakie polecacie? jaki to mniej więcej koszt z wymianą? Co ile średnio kkm w B6 zmienia się klocki? Pytam bo na forum nie znalazłem wątku dot. klocków w B6. Pozdr Domely Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolo Zgłoś #2 Napisano 18 Lutego 2010 Jeżeli masz czujnik( występuje tylko z przodu w jednym klocku) to zasygnalizuje Ci na wyświetlaczu. Co do klocków to kupiłem ATE u "maciejek "na naszym forum i są ok. Na razie przejechałem około 30 tyś i mają się dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #3 Napisano 18 Lutego 2010 zakładaj ATE,na takich opuszcza fabrykę,powinieneś się zmieścić w 200zł z wymianą,jest czujnik i będziesz miał info na desce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #4 Napisano 18 Lutego 2010 jest czujnik i będziesz miał info na desce. czujnik czujnikiem a kodowanie zegarów swoją drogą. Nic mnie nie zdziwi - a najbardziej to jak ktos sprzedaje auto i pisze ze przebieg w sterowniku sprawdzony i zabiera w tym samym czasie głos w dziale o Vag Commanderze o tym jak zmienic przebieg itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 18 Lutego 2010 chyba ze ktos tak przekodował zegary ze nie bedzie CIę o tym informowało. po prostu wyłączył VAG ta funkcje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablocbr Zgłoś #6 Napisano 18 Lutego 2010 Ja niedawno wymieniałem klocki u siebie koszt wymiany przód i tył to 100zł. Koszt dobrych klocków BOSCH to po dużych rabatach w auto landzie to 277 brutto za komplet (ok 160 przód i 110 tył) w Tylnych klocków nie zmienisz bez podłączenia do specjalnego komputera - koszt 100zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 18 Lutego 2010 Ja niedawno wymieniałem klocki u siebie koszt wymiany przód i tył to 100zł. Koszt dobrych klocków BOSCH to po dużych rabatach w auto landzie to 277 brutto za komplet (ok 160 przód i 110 tył) w Tylnych klocków nie zmienisz bez podłączenia do specjalnego komputera - koszt 100zł. Tylnych klocków nie zmienisz bez podłączenia do specjalnego komputera - koszt 100zł. dlaczego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miczuusa Zgłoś #8 Napisano 18 Lutego 2010 Przednie to chyba się da wymienić ale do tylnych trzeba podłączyć komp żeby cofnęły się cylinderki bo jest elektryczny ręczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablocbr Zgłoś #9 Napisano 18 Lutego 2010 Dokładnie tak, przód wymienia się tradycyjnie na zapinki natomiast z tyłu jest elektryczny silnik (hamulca ręcznego) który dopiero po podpięcia do komputera rozsuwa się i możliwe jest wyjęcie klocków. W innym przypadku nie rozchylisz zacisków gdyż trzyma je ten silnik próba "na siłę bez komputera" skończy się na 100% uszkodzeniem jakiegoś elementu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #10 Napisano 18 Lutego 2010 Czyli tylne tylko w ASO albo jakimś dobrym warsztacie? Ale na zdrowy rozum tylne wymienia się chyba rzadziej? Przynajmniej tak było np w Oplu Vectra bo obciążenie tylnych klocków było na tyle mało że wytrzymywały co najmniej 2 wymiany przednich... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ciuciek Zgłoś #11 Napisano 19 Lutego 2010 Nie, absolutnie nie musi być to ASO. Wystarczy warsztat, w którym mają komputer obsługujący sterownik ten nasz VW. Procedura jest dość prosta w stylu klik *przejdź w serwis*, *wymień*, klik *skalibruj*, klik *zakończ* ot i cała filozofia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #12 Napisano 19 Lutego 2010 Procedura jest dość prosta w stylu klik *przejdź w serwis*, *wymień*, klik *skalibruj*, klik *zakończ* ot i cała filozofia Zależy czy robi się to VASem, VCDSem czy VCP. W przypadku VASa może to wyglądać w ten sposób. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sajmon Zgłoś #13 Napisano 21 Lutego 2010 Wymieniałem ostatnio klocki przednie w ASO. Klocki 270 zł + 100 zł wymiana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
specu2 Zgłoś #14 Napisano 21 Lutego 2010 Powiem. Tak ostatnio rozmawiałem z kolegą z serwisu VW bo okazjonalnie mi popiskiwały hamulce i pytałem sie, czy może sie już kończą klocki, ale powioedział, że jeżeli nei ma komunikatu na MFA to jescze jest czas (auto serwisowane). Co ciekawe zapytałem go czy w tylnych klockach jest też czujnik grubości okładzi, ale co się okazało, że tylne klocki są bez czujników a ich rolę przejmuje hamulec elektrohydrauliczny, który mierzy sobie ile jest wysunięty tłoczek i ja już jest za bardzo wysuniety (okładzina cieńka), po tym występuje komunikat na MFA. Nie ukrywam, że to bardzo sprytne rozwiazanie. Co do klocków to polecam oczywiście ATE, albo TEXTAR-y tylko na takich jeżdze. Tarcze tylko i wyłacznie ATE (wspolnik w renault zakładał TRW- pokrzywione, DELPHI- pokrzywione, ATE-wytrzymały, nie nie jest kierowcą rajdowym). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #15 Napisano 27 Lutego 2010 (edytowane) Kilka dni temu wymieniałem w swoim aucie klocki tylne, przyglądając się przez otwory w feldze klocki zewnętrzne miały jeszcze wystarczającą warstwę ale że jestem ciekawy a posiadam spore doświadczenie życiowe zobaczę co słychać na klockach wewnętrznych od strony cylinderka, zdemontowałem zacisk i zewnętrzna część klocka już praktycznie finał, tylko co nie ociera metal o tarczę. Miałem klocki TRW oryginalne i zamówiłem w sklepie klocki Lucasa, oczywiście dotarły nowe TRW; fuzja obu firm. Któryś z kolegów pisał że będzie komunikat o zużyciu okładzin - ni hu... hu... żadnego komunikatu nie miałem !!! Wniosek że należy sprawdzić !!! Cena za klocki po rabatach to 95 zł. wymiana w zakresie własnym Edytowane 28 Lutego 2010 przez s27 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #16 Napisano 6 Marca 2010 Może głupie pytanie i banalne, ale chciałbym się upewnić żeby nie potrzebnie kasy nie wywalać... Czy jak kupię klocki ATE nie w ASO tylko w innym sklepie czy wtyczki od sygnalizacji zużycia (czujniki) będą pasowały do kostki w samochodzie??? Chodzi o klocki przednie, za odp. z góry dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #17 Napisano 6 Marca 2010 tak będą pasowały bo ATE idą na 1 montaż Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #18 Napisano 6 Marca 2010 Któryś z kolegów pisał że będzie komunikat o zużyciu okładzin - ni hu... hu... żadnego komunikatu nie miałem !!! Wniosek że należy sprawdzić !!! Według etki niby jest jakiś czujnik w tylnich klockach :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szary2006 Zgłoś #19 Napisano 6 Marca 2010 jeszcze nie widziałem takich co by nie pasowały........ ale Ate mam w swoim i są ok.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #20 Napisano 8 Marca 2010 Czujnik klocków zaznaczony w Etce W moim aucie takowego czujnika klocków na tylnej osi nie posiadam, w nowych klockach również nie było !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach