Jump to content
Domely

Klocki hamulcowe w B6

Recommended Posts

Koledzy, dajcie sobie spokój z tym, że jeden zrobił tyle a drugi tyle.

To wszystko są wartości względne. A już na 100% w automacie czy Dsg nie wytrzymają klocki tyle co w manualnej skrzyni biegów.

 

Klocki można też załatwić w 20tkm jak się traktuje auto jak wyścigówkę.

 

Oczywiście sobie i wam życzę jak największych przebiegów na klockach i wspaniałych hamulców.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytałem, taką odpowiedź dostałem z ASO VW po podaniu numeru VIN. Klocki mają czujniki i powinien wyswietlić się komunikat .

Edited by Robertulus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżając temat, wywołałem małą burzę więc się wytłumaczę po co była mi ta informacja a myslę też cenna dla innych w podobnej sytuacji.

Na przeglądzie ok. 1000 km temu dostałem informację- klocki z przodu maja jeszcze ok. 20%. Szykuje mi się właśnie trasa 2000km (jednak głównie autostradami) i brak czasu nie pozwala jechać na wymianę. Stoję więc przed decyzją czy ryzykować i jechać w trasę i zrobić wymianę po przyjeździe ( i tak mam planowana wymianę oleju w DSG) czy absolutnie, nie ma żadnego tłumaczenia i wymieniać teraz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli kontrolka od klocków jeszcze nie świeci śmiało możesz jechać. Ja przy oglądaniu swoich z przodu w sierpniu stwierdziłem ze też maja ok 25-20% i do dziś kontrolka się nie zapalał a zrobiłem ponad 10tyś km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pawka, nie stresuj sie tak z tą wymiana. Mojego paska kupilem w pazdzierniku i mial 119000 km i zaraz po paru dniach zapalila sie kontrolka od klockow. Nawet nie zdejmowalem kola, tylko skrecilem ostro w lewo i w lewym kole zwarlem przewody od klocka co spowodowalo wylaczenie kontrolki. Dzis jest juz 137700 km i nic sie jeszcze nie trze. Nawet w miedzyczasie bylem na swieta w polsce a z norwegii troche jest km. Dodam iz na półce w garazu lezy kpl klockow i tarcz na czarna godzine, w razie tarcia blach na kanal i wymiana pare minut. Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet jesli sie kontrolka hamulcow zapali, to nie trzeba zaraz jechac do warsztatu wymieniac klocki. Zawsze jakis zapas jest. Jesli trasa jest glownie autostrada, to te 2 tys. mozna spokojnie zrobic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koledzy, dajcie sobie spokój z tym, że jeden zrobił tyle a drugi tyle.

To wszystko są wartości względne. A już na 100% w automacie czy Dsg nie wytrzymają klocki tyle co w manualnej skrzyni biegów.

 

Klocki można też załatwić w 20tkm jak się traktuje auto jak wyścigówkę.

 

Oczywiście sobie i wam życzę jak największych przebiegów na klockach i wspaniałych hamulców.

A to dlaczego w DSG mają krócej klocki wytrzymać?

Share this post


Link to post
Share on other sites
A to dlaczego w DSG mają krócej klocki wytrzymać?

a dlatego,że w manualu częściej wykorzystuje się hamowanie silnikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
a dlatego,że w manualu częściej wykorzystuje się hamowanie silnikiem.

A to nie wiedziałem mam DSG ale mój styl jazdy jeżeli chodzi o hamowanie silnikiem się nie zmienił i bardzo często hamuje silnikiem oczywiście że nie mam takiego wpływu na redukcję ale automat tez redukuje jak spada prędkośc- ale zobaczę ile mi klocki wytrzymają?

Share this post


Link to post
Share on other sites
A to dlaczego w DSG mają krócej klocki wytrzymać?
Auto -hold też wpływa na klocki z tyłu

Share this post


Link to post
Share on other sites
dlatego,że w manualu częściej wykorzystuje się hamowanie silnikiem

 

Przy starych automatach to prawda.

Ale z nowymi jest zupełnie inaczej.

Ja prawie w ogóle nie dotykam pedału hamulca (Poznań).

W dsg możesz wyhamować silnikiem do zera.

W manualu musiałbyś redukować biegi.

W trakcie samej redukcji auto i tak toczy się bezwładnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A to dlaczego w DSG mają krócej klocki wytrzymać?

 

Koledzy już ci odpowiedzieli.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja prawie w ogóle nie dotykam pedału hamulca (Poznań).
w takim razie problem wymiany klocków cię nie dotyczy.
W dsg możesz wyhamować silnikiem do zera.

niestety nie.

W manualu musiałbyś redukować biegi.

po to są.

Najlepiej sprawdzić w górach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przy starych automatach to prawda.

Ale z nowymi jest zupełnie inaczej.

Ja prawie w ogóle nie dotykam pedału hamulca (Poznań).

W dsg możesz wyhamować silnikiem do zera.

W manualu musiałbyś redukować biegi.

W trakcie samej redukcji auto i tak toczy się bezwładnie.

 

Oczywiście, że nie jest tak do końca jak w starych automatach. Ale jestem pewny, że większość z nas na skrzyżowaniach trzyma auto na hamulcu albo na Auto Hold - raczej nikt nie przełącza w pozycję N .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodziło mi o wyhamowanie prawie do zera, czyli do tych kilku km/h jak auto samo się toczy.

Dsg zrobi to szybciej niż stary automat i pokusiłbym się nawet o stwierdzenie, że szybciej niż manual.

Myślę tu oczywiście o bezwładnym wyhamowaniu.

A jeśli mowa o "rygorystycznym" wbijaniu niższych biegów dla wyhamowania to i w dsg na S też można.

 

Ja lubię trzymać na hamulcu.

Chyba, że jest dłuższe stanie to wbijam na chwilę autohold.

Dlatego mam na stałe zapiętą klamrę od pasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja już po wymianie tarcz i klocków. Od momentu zapalenia się kontrolki jeszcze z 1tkm przejechałem. Fakt, że od wewnątrz były już bardzo przytyrane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Założyłem oryginały w Aso - tarcze 233 pln szt, klocki 225 pln.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy