Jump to content
Domely

Klocki hamulcowe w B6

Recommended Posts

W moim aucie takowego czujnika klocków na tylnej osi nie posiadam, w nowych klockach również nie było !!!

 

U mnie też nie ma.O tym,że mam wymienić klocki dowiedziałem się w dalekiej trasie po tym,jak goła blacha a później nity zaczęły szorować o tarczę hamulcową.Na szczęście w porę wymieniłem bo czekała by mnie wymiana tarcz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z całym szacunkiem, ale kolega mało dokładnie czytał poprzednie wypowiedzi.

Czujnik zużycia klocków hamulcowych występuję tylko na przedniej osi. Natomiast w przypadku tylnej osi jest to realizowane jak opisał to kolega Specu2:

"że tylne klocki są bez czujników a ich rolę przejmuje hamulec elektrohydrauliczny, który mierzy sobie ile jest wysunięty tłoczek i ja już jest za bardzo wysunięty (okładzina cieńka), po tym występuje komunikat na MFA"

 

:doh

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie nie było żadnego komunikatu.Klocki zdarły się do blachy i blacha zaczęła wydawać dopiero "komunikat" :] Z ciekawości to tylne klocki zużyły się po 80tkm a przednie są jeszcze całkiem ok a mam już 86tkm.Przód jak i tył są fabryczne od nowości samochodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli ktoś oczekuje na komunikat z MFA to się doczeka najlepiej w okolicy MADRYTU ( laweta i service )

 

rozsądniejsze rozwiązanie - podjechać na kompa, podpiąć pod tylne zawieszenie :zeco pokaże w kg. zużycie klocków

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem czy już gdzieś jest, ale jak by ktoś się brał za wymianę tylnych klocków to zamieszczam procedurkę:

VW Passat (3C):

Otwieranie zacisków hamulcowych:

Włączyć i wyłączyć hamulec postojowy.

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "007"

[idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

 

[ON/OFF/Dalej]

 

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych.

[Gotowe, powrót]

 

 

[Koniec odczytu, powrót - 06]

...dioda LED znajdująca się na przycisku hamulca EPB oraz lampka ostrzegawcza w zestawie wskaźników mrugają, ostrzegając o awarii / trybie serwisowym.

Zamykanie zacisków hamulcowych:

 

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "006"

[idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

 

[ON/OFF/Dalej]

 

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy.

[Gotowe, powrót]

 

 

[Koniec odczytu, powrót - 06]

 

Końcowy test funkcjonowania hamulca:

 

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "010"

[idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

 

[ON/OFF/Dalej]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć" i "otworzyć" trzy razy.

 

[Gotowe, powrót]

 

 

[Koniec odczytu, powrót - 06]

Share this post


Link to post
Share on other sites

a próbowal ktoś wymieniać tylnie klocki bez używania kompa czy to jest niewykonalne? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

podejrzewam że jest możliwe i mam chęć zrobić eksperyment, odpiąć aku i ewentualnie upuścić płyn tylko czasu brak :dolamam

Share this post


Link to post
Share on other sites
podejrzewam że jest możliwe i mam chęć zrobić eksperyment, odpiąć aku i ewentualnie upuścić płyn tylko czasu brak

 

jak już sprawdzisz to podziel sie wynikami :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juz bylo kiedys na forum , ze nie ma problemu najmneijszego i nic nie trzeba opuszczac itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kuźwa, rozebrałem tył i dopiero teraz szukam rozwiązania bez użycia vaga. Przy okazji pojawił mi się problem z połaczeniem. Nie hula nic a nic. Nie może go wykryć :(

 

Może moglibyście tak na szybko podrzucić instrukcję jak się z tym uporać? Nie z połącznieniem. Z klockami.

Pozdrawiam

Edited by Skalpel TFSI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Absolutnie nie wolno wycofywac tloczkow bez uprzedniego wycofania Vag-iem(lub innym sprzetem co potrafi to zrobic), no chyba ze ktos ma za gruby portfel - dosyc drogie sa te zaciski.Tutaj chyba cos kolo 600$ za jeden o ile sie nie myle...

Edited by T-Rex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie, Pojawił mi się komunikat na MFA o wymianie klocków hamulcowych. Przeczytałem wątek. Czy dobrze myślę, że najpierw muszę pościągać koła i sprawdzić na której osi kończą się klocki (przód czy tył) ? Rozumiem, że skoro obie osie mają swoje czujniki nie ma koniecznosi wymiany klocków na obu osiach jednocześnie?

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujniki zużycia klocków masz tylko na przedniej osi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witajcie, Pojawił mi się komunikat na MFA o wymianie klocków hamulcowych. Przeczytałem wątek. Czy dobrze myślę, że najpierw muszę pościągać koła i sprawdzić na której osi kończą się klocki (przód czy tył) ? Rozumiem, że skoro obie osie mają swoje czujniki nie ma koniecznosi wymiany klocków na obu osiach jednocześnie?

pozdrawiam

tak jak kolega wyżej napisał czujniki zużycia klocków są tylko na przedniej osi więc sprawdz w pierwszej kolejności tę oś a potem tył dla świętego spokoju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ostatnio wymieniałem klocki przód ATE zakupiłem u znajomego w hurtowni 165 PLN + montaż 50 PLN (inny serwis).

W moim przypadku miałem komunikat na MFA, potem okazało się że klocek miał oderwany kabelek od czujnika ale okładzina i tak była już zablisko tarczy od wewnetrznej strony więc szybko wymieniłem.

 

Podaje numery klocków:

Klocki przód 5K0698151

Klocki tył 3C0698451B

 

Oraz tarcz:

Przód; 1K0615301AA 312x25 mm

Tył; 1K0615601M 286x12 mm

 

Te dane dostałem od kolegi Gural dla mojego modelu i rocznika 2006.

Edited by vallentino

Share this post


Link to post
Share on other sites
potem okazało się że klocek miał oderwany kabelek od czujnika ale okładzina i tak była już zablisko tarczy od wewnetrznej strony więc szybko wymieniłem.

A to kabelek był oderwany od klocka właśnie z powodu cienkiej okładziny w wewnętrznym klocku, bo na klocku wewnętrznym jesz czujnik. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racja, czujnik z kabelkiem jest tylko na przedniej osi. Jednak na forum rówież napisano, że na tylnej osi hamulec elektryczny ręczny spełnia funkcję czujnika zużycia mierząc wysunięcie tłoczka. Ktoś to potwierdzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Racja, czujnik z kabelkiem jest tylko na przedniej osi. Jednak na forum rówież napisano, że na tylnej osi hamulec elektryczny ręczny spełnia funkcję czujnika zużycia mierząc wysunięcie tłoczka. Ktoś to potwierdzi?

W ubiegłym tyg. wymieniałem tylne klocki i tarcze na TAE (koszt 480 zł kpl + 90 robocizna) Na liczniku prawie 200 kkm. Od ok. pół roku wyświetlał mi się komunikat "Parking brake Fault; See Owner's Manual" jednak było to spowodowane awarią przycisku od ręcznego jak mi się wydaje. Na forum znalazłem opis jak go naprawić bez wymiany i zadziałało. Jakieś dwa miesiące temu znowu zaczął mi się ten napis pojawiać dosyć często, więc stwierdziłem że naprawa była na krótką metę. Olałem to, bo nauczyłem się używać ręcznego przy pomocy "AUTO HOLD". Dwa tygodnie temu podczas hamowania usłyszałem dźwięk charakterystyczny dla hamowania zużytymi klockami więc wymiana. Okazało się, że zewnętrzne okładziny miały jeszcze po ok 3-4 mm, jeden z wewnętrznych był na wykończeniu ( niecałe 1 mm i okładzina już częściowo odpadała bo brzegach), a drugi był zdarty niesymetrycznie tzn. jedna strona już starła blachę na ok 1 mm, a z drugiej strony klocka było jeszcze ok 2 mm okładziny.

Więc jak widzisz, żadnej innej informacji oprócz tej o uszkodzonym hamulcu ręcznym nie miałem - chyba, że właśnie tak ta informacja powinna brzmieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten komplet z aukcjii nie będzie pasował do Twojego auta. W B6 średnica tarczy to 312 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy