Skocz do zawartości
Domely

Klocki hamulcowe w B6

Rekomendowane odpowiedzi

czy każdy z wymieniających,zauważył bardziej zużytą wewnętrzną stronę klocków i tarcz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już w kilku autach zauważyłem, że szybciej zużywają się klocki:

- od strony tłoczka

- na prawym kole

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego pikopiko ja zauwazylem to samo. Tylko dlaczego czujnik zuzycia montuja w lewym kole?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko dlaczego czujnik zuzycia montuja w lewym kole?

 

A tego jeszcze nie zauważyłem... ;)

 

Mam nawet teorię dlaczego w prawym kole klocki schodzą szybciej!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze Twoja ( w tym przypadku ) teoria ma pokrycie w autach ktore sa uzytkowane w ruchu prawostronnym, czy tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak...

Wymyśliłem sobie, że:

1. przed skrętem w prawo musimy mocniej wyhamować (czyli hamujemy jadąc jeszcze prosto - klocki zużywają się równo)

2. przed skrętem w lewo można zwolnić nieco słabiej (bo będziemy jechać po większym łuku) i pokonać go (chociaż na początku) na wduszonym lekko hamulcu (tak wiem - to nieprawidłowo i zasadniczo tak nie robię).

 

Pamiętajmy, że to teoria na potrzeby zaobserwowanego zjawiska...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie na forach angielskich pisza o szybkim zuzywaniu sie klockow po lewej stronie...hahahahaha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak...

Wymyśliłem sobie, że:

1. przed skrętem w prawo musimy mocniej wyhamować (czyli hamujemy jadąc jeszcze prosto - klocki zużywają się równo)

2. przed skrętem w lewo można zwolnić nieco słabiej (bo będziemy jechać po większym łuku) i pokonać go (chociaż na początku) na wduszonym lekko hamulcu (tak wiem - to nieprawidłowo i zasadniczo tak nie robię).

 

Pamiętajmy, że to teoria na potrzeby zaobserwowanego zjawiska...

 

 

Dlaczego prawa - dlaczego zawieszenie zużywa się szybciej od strony pobocza ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo tam jest więcej dziur .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo tam jest więcej dziur .

 

I dlatego klocki w prawym kole zużywa się szybciej !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli jest wiecej dziur po prawej to wypada pisac o zuzyciu wahaczy, amortyzatorow, sworzni, felg i innych a nie klockow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
felg i innych a nie klockow.

 

Które koło wykona więcej obrotów podczas przejechania 100km. prawe - lewe ??? :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zalezy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można pokusić się o stwierdzenie, że prawe... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Można pokusić się o stwierdzenie, że prawe...

 

W sensie, że koło wpada w dziurę, robi obrót więcej w powietrzu nim dotknie dna dziury i stąd większe zużycie w porównaniu z lewym? :haha ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jadąc z Krakowa do Gdańska przez Białystok...moze i prawe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawe robi więcej obrotów, bo skręty w lewo wykonujemy po większym łuku niż skręty w prawo.

Zasada działa oczywiście przy założeniu, że ilość skrętów, ich promień itp są zawsze równe... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Prawe robi więcej obrotów, bo skręty w lewo wykonujemy po większym łuku niż skręty w prawo.

Zasada działa oczywiście przy założeniu, że ilość skrętów, ich promień itp są zawsze równe...

 

Co mi przypomina mojego Taty koleżankę z pracy. Ponoć opracowała ona taką drogę do pracy i z pracy, żeby skręcać tylko w prawo, bo boi się skrętu w lewo na skrzyżowaniu... Nie wiem ile w tym prawdy, ale w tym przypadku to faktycznie różnica w zużyciu prawego zawieszenia, klocków hamulcowych, tarcz, opon, drążków kierowniczych itp. może być zauważalnie większa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tymi teoriami powoli sięgamy do gwiazd, zejdzmy na ziemie. Jest tyle przyziemnych tematow...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
W sensie, że koło wpada w dziurę, robi obrót więcej w powietrzu nim dotknie dna dziury i stąd większe zużycie w porównaniu z lewym?

 

Obroty raczej nie maja tu wielkiego wplywu , sily dzialajace na klocki podczas pracy sa inne i tyle. Napewno bardziej klocki sie scieraja jak maja zatrzymac kolo podskakujace ,niz te ktore jest caly czas na asfalcie z oporami ,tarciem . Zatrzymanie takiego kola jest bardziej gwaltowne . Bo czesc pracy wykonuje grawitacja wtedy . Wyobrazic sobie trzeba kolo ktore urywa sie od samochodu ,takie kolo nabiera po urwaniu jeszcze wiekszego rozpedu . Traci opory i leci jak szalone . Tak mi sie wydaje .

 

 

I dlatego klocki w prawym kole zużywa się szybciej !!!

 

Klocki w prawym scieraja sie wczesniej ,bo dzialaja wieksze sily na nie . Im wiecej dziur, tym kolo czesciej w gorze a tymsamym jak opada ,a wlasnie wciskamy pedal hamulca to wtedy ma wiecej do zatrzymania bo chwile przed (brak tarcia ,oporow toczenia ,pelny luz ). Inaczej jak kolo jest caly czas na asfalcie .To moja taka teoria i moge sie mylic oczywiscie .

Aczkolwiek teoria kolegi pikopiko tez ma jakis wplyw .

 

 

 

Ja już w kilku autach zauważyłem, że szybciej zużywają się klocki:

- od strony tłoczka

- na prawym kole

 

Ja tez tego doswiadczylem w obecnym aucie ,tylko ze na tylnej osi .

Klocki od zewnatrz bez blachy mialy po 4-4.5 mm ,natomiast klocki od strony tloczkow 1-2 mm .

 

 

 

Tylko dlaczego czujnik zuzycia montuja w lewym kole?

 

By klocki w prawym zjechaly sie na amen i podrapaly tarcze . ASO wiecej zarobic tak ma ,to swiry oczywiscie .

Jesli sie nie myle to dobrze ,ze czujnik z kablem jest na klocku wlasnie od strony tloczka (kolo lewe).

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności