azrael Zgłoś #81 Napisano 9 Lutego 2011 czy każdy z wymieniających,zauważył bardziej zużytą wewnętrzną stronę klocków i tarcz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #82 Napisano 9 Lutego 2011 Ja już w kilku autach zauważyłem, że szybciej zużywają się klocki: - od strony tłoczka - na prawym kole Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #83 Napisano 9 Lutego 2011 Kolego pikopiko ja zauwazylem to samo. Tylko dlaczego czujnik zuzycia montuja w lewym kole? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #84 Napisano 9 Lutego 2011 Tylko dlaczego czujnik zuzycia montuja w lewym kole? A tego jeszcze nie zauważyłem... Mam nawet teorię dlaczego w prawym kole klocki schodzą szybciej!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #85 Napisano 9 Lutego 2011 Mysle ze Twoja ( w tym przypadku ) teoria ma pokrycie w autach ktore sa uzytkowane w ruchu prawostronnym, czy tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #86 Napisano 9 Lutego 2011 No tak... Wymyśliłem sobie, że: 1. przed skrętem w prawo musimy mocniej wyhamować (czyli hamujemy jadąc jeszcze prosto - klocki zużywają się równo) 2. przed skrętem w lewo można zwolnić nieco słabiej (bo będziemy jechać po większym łuku) i pokonać go (chociaż na początku) na wduszonym lekko hamulcu (tak wiem - to nieprawidłowo i zasadniczo tak nie robię). Pamiętajmy, że to teoria na potrzeby zaobserwowanego zjawiska... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #87 Napisano 9 Lutego 2011 Pewnie na forach angielskich pisza o szybkim zuzywaniu sie klockow po lewej stronie...hahahahaha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #88 Napisano 10 Lutego 2011 No tak...Wymyśliłem sobie, że: 1. przed skrętem w prawo musimy mocniej wyhamować (czyli hamujemy jadąc jeszcze prosto - klocki zużywają się równo) 2. przed skrętem w lewo można zwolnić nieco słabiej (bo będziemy jechać po większym łuku) i pokonać go (chociaż na początku) na wduszonym lekko hamulcu (tak wiem - to nieprawidłowo i zasadniczo tak nie robię). Pamiętajmy, że to teoria na potrzeby zaobserwowanego zjawiska... Dlaczego prawa - dlaczego zawieszenie zużywa się szybciej od strony pobocza ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #89 Napisano 10 Lutego 2011 Bo tam jest więcej dziur . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #90 Napisano 10 Lutego 2011 Bo tam jest więcej dziur . I dlatego klocki w prawym kole zużywa się szybciej !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #91 Napisano 11 Lutego 2011 Jezeli jest wiecej dziur po prawej to wypada pisac o zuzyciu wahaczy, amortyzatorow, sworzni, felg i innych a nie klockow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #92 Napisano 11 Lutego 2011 felg i innych a nie klockow. Które koło wykona więcej obrotów podczas przejechania 100km. prawe - lewe ??? :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #93 Napisano 11 Lutego 2011 To zalezy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #94 Napisano 11 Lutego 2011 Można pokusić się o stwierdzenie, że prawe... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #95 Napisano 11 Lutego 2011 Można pokusić się o stwierdzenie, że prawe... W sensie, że koło wpada w dziurę, robi obrót więcej w powietrzu nim dotknie dna dziury i stąd większe zużycie w porównaniu z lewym? :haha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #96 Napisano 11 Lutego 2011 Jadąc z Krakowa do Gdańska przez Białystok...moze i prawe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #97 Napisano 11 Lutego 2011 Prawe robi więcej obrotów, bo skręty w lewo wykonujemy po większym łuku niż skręty w prawo. Zasada działa oczywiście przy założeniu, że ilość skrętów, ich promień itp są zawsze równe... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #98 Napisano 11 Lutego 2011 Prawe robi więcej obrotów, bo skręty w lewo wykonujemy po większym łuku niż skręty w prawo.Zasada działa oczywiście przy założeniu, że ilość skrętów, ich promień itp są zawsze równe... Co mi przypomina mojego Taty koleżankę z pracy. Ponoć opracowała ona taką drogę do pracy i z pracy, żeby skręcać tylko w prawo, bo boi się skrętu w lewo na skrzyżowaniu... Nie wiem ile w tym prawdy, ale w tym przypadku to faktycznie różnica w zużyciu prawego zawieszenia, klocków hamulcowych, tarcz, opon, drążków kierowniczych itp. może być zauważalnie większa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #99 Napisano 11 Lutego 2011 Tymi teoriami powoli sięgamy do gwiazd, zejdzmy na ziemie. Jest tyle przyziemnych tematow... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #100 Napisano 12 Lutego 2011 (edytowane) W sensie, że koło wpada w dziurę, robi obrót więcej w powietrzu nim dotknie dna dziury i stąd większe zużycie w porównaniu z lewym? Obroty raczej nie maja tu wielkiego wplywu , sily dzialajace na klocki podczas pracy sa inne i tyle. Napewno bardziej klocki sie scieraja jak maja zatrzymac kolo podskakujace ,niz te ktore jest caly czas na asfalcie z oporami ,tarciem . Zatrzymanie takiego kola jest bardziej gwaltowne . Bo czesc pracy wykonuje grawitacja wtedy . Wyobrazic sobie trzeba kolo ktore urywa sie od samochodu ,takie kolo nabiera po urwaniu jeszcze wiekszego rozpedu . Traci opory i leci jak szalone . Tak mi sie wydaje . I dlatego klocki w prawym kole zużywa się szybciej !!! Klocki w prawym scieraja sie wczesniej ,bo dzialaja wieksze sily na nie . Im wiecej dziur, tym kolo czesciej w gorze a tymsamym jak opada ,a wlasnie wciskamy pedal hamulca to wtedy ma wiecej do zatrzymania bo chwile przed (brak tarcia ,oporow toczenia ,pelny luz ). Inaczej jak kolo jest caly czas na asfalcie .To moja taka teoria i moge sie mylic oczywiscie . Aczkolwiek teoria kolegi pikopiko tez ma jakis wplyw . Ja już w kilku autach zauważyłem, że szybciej zużywają się klocki:- od strony tłoczka - na prawym kole Ja tez tego doswiadczylem w obecnym aucie ,tylko ze na tylnej osi . Klocki od zewnatrz bez blachy mialy po 4-4.5 mm ,natomiast klocki od strony tloczkow 1-2 mm . Tylko dlaczego czujnik zuzycia montuja w lewym kole? By klocki w prawym zjechaly sie na amen i podrapaly tarcze . ASO wiecej zarobic tak ma ,to swiry oczywiscie . Jesli sie nie myle to dobrze ,ze czujnik z kablem jest na klocku wlasnie od strony tloczka (kolo lewe). Edytowane 12 Lutego 2011 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach