FUTURUM serwis pomp Zgłoś #161 Napisano 31 Marca 2012 Ja postawiłem na ATE myślę że będę się hamulcami cieszył przez kolejne tysiące km Masz całkowitą rację-to nie jest firma "KRZAK"!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomay Zgłoś #162 Napisano 1 Kwietnia 2012 Jeszcze o czujniku zużycia.Nie polegajcie na nim bezgranicznie.Właśnie jestem po wymianie klocków.Ten z czujnikiem był najmniej zużyty:)Za to z drugiej strony,zewnętrzny klocek starł się do blachy i tylko dzięki odgłosowi tarcia metalu o metal wiedziałem że muszę je wymienić.Kupiłem DELPHI, po 150 km wszystko działa jak należy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qrzysieq Zgłoś #163 Napisano 13 Czerwca 2012 A czy da rade otworzyć (rozszerzyć) hamulec ręczny przy pomocy VAG K+CAN COMMANDER FULL 1.4 china ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #164 Napisano 13 Czerwca 2012 Nie da rady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kawior Zgłoś #165 Napisano 14 Czerwca 2012 Witam jakieś 2 dni temu pojawił mi się komunikat STOP! Brake fluid Owner s manual! dolałem płynu ale komunikat jest nadal. Czy już nadszedł czas na wymianę klocków?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qrzysieq Zgłoś #166 Napisano 14 Czerwca 2012 A czy da rade otworzyć (rozszerzyć) VAG K+CAN COMMANDER FULL 1.4 china ?? jako że się nie da spróbowałem bez żadnego kabelka iii naprawdę nie trzeba żadnego interfejsu czy podpinania do kompa.. należy jedynie odkręcić 2 torxy aby zdjąć silniczek ręcznego,następnie widzimy gniazdo na torx nr nie pamiętam i aby cofnąć tłoczek hamulca przy pomocy np ścisku stolarskiego należy wkręcać gniazdo po silniczku i ładnie nam się cofnie ...po wymianie klocków ręczny tylko raz będzie się zamykał dłużej ,aby ustawić swój tłoczek w odpowiednim dystansie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #167 Napisano 15 Czerwca 2012 eeech... elektryczny ręczny działa dość agresywnie jako hamulec w sytuacjach awaryjnych, nieważne. Ogólnie i chyba bez dyskusji jest to element układu bezpieczeństwa. Nie miałbym odwagi (czy raczej głupoty) aby grzebać w taki sposób w zacisku. Zwłaszcza, że: 1) wymiana klocków to groszowa sprawa, robisz to 1x max 2x w okresie posiadania auta 2) jeśli dużo jeździsz i robisz to często to koszt zakupu sprzętu do cofnięcia tłoczków zwraca Ci się szybko. Bardzo mi to przypomina "mechanika fachowca", który chciał zmieniać pompę ABS w pewnym aucie. Kupił używkę, odkręcił od modułu starą, założył kupioną, skręcił... i przy pierwszym uruchomieniu pompy ciśnienie poszło w całą komorę silnikową. A też był przekonany, że to takie proste... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qrzysieq Zgłoś #168 Napisano 15 Czerwca 2012 eeech... elektryczny ręczny działa dość agresywnie jako hamulec w sytuacjach awaryjnych, nieważne.Ogólnie i chyba bez dyskusji jest to element układu bezpieczeństwa. Nie miałbym odwagi (czy raczej głupoty) aby grzebać w taki sposób w zacisku. Zwłaszcza, że: 1) wymiana klocków to groszowa sprawa, robisz to 1x max 2x w okresie posiadania auta 2) jeśli dużo jeździsz i robisz to często to koszt zakupu sprzętu do cofnięcia tłoczków zwraca Ci się szybko. Bardzo mi to przypomina "mechanika fachowca", który chciał zmieniać pompę ABS w pewnym aucie. Kupił używkę, odkręcił od modułu starą, założył kupioną, skręcił... i przy pierwszym uruchomieniu pompy ciśnienie poszło w całą komorę silnikową. A też był przekonany, że to takie proste... Ręczny elementem bezpieczeństwa? chyba żeby się zablokował podczas jazdy...porównanie wymiany klocków do wymiany pompy abs to jakby porównać malowanie samochodu z konserwacją podwozia... p.s. z tego co ja wiem wszystkie wymiany eksploatacyjne w samochodzie muszą być możliwe bez podpinania się dodatkowymi urządzeniami pod komputer samochodowy....a wymiana klocków należy do takiej.. p.s. nawet dobrze że owy napęd ham ręcznego odkręciłem 2xtorx!!! wyszło że zaczeła się przedzierać woda...przeczyściłem zakonserwowałem i wiem że w przyszłości również należy na to miejsce zwrócić uwagę..być może uniknę przykrych doświadczeń na mrozach.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #169 Napisano 15 Czerwca 2012 p.s. z tego co ja wiem wszystkie wymiany eksploatacyjne w samochodzie muszą być możliwe bez podpinania się dodatkowymi urządzeniami pod komputer samochodowy....a wymiana klocków należy do takiej.. a co definiuje to że musi ? jakiś przepis? jeżeli tak to poprosze o jade wskazanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #170 Napisano 15 Czerwca 2012 Ręczny elementem bezpieczeństwa? chyba żeby się zablokował podczas jazdy...porównanie wymiany klocków do wymiany pompy abs to jakby porównać malowanie samochodu z konserwacją podwozia... p.s. z tego co ja wiem wszystkie wymiany eksploatacyjne w samochodzie muszą być możliwe bez podpinania się dodatkowymi urządzeniami pod komputer samochodowy....a wymiana klocków należy do takiej.. p.s. nawet dobrze że owy napęd ham ręcznego odkręciłem 2xtorx!!! wyszło że zaczeła się przedzierać woda...przeczyściłem zakonserwowałem i wiem że w przyszłości również należy na to miejsce zwrócić uwagę..być może uniknę przykrych doświadczeń na mrozach.. Otwórz drzwi w czasie jazdy to zobaczysz co to awaryjne hamowanie. Wymiana klocków jest prosta - patent jest do cofnięcia tłoczka - i tu VW mógł zrobić co chciał. Dla mnie, dłubanie w takich elementach (rozkręcanie) to zbyt duże ryzyko. To są elementy, które mają zadziałać sprawne wtedy, gdy są potrzebne. Dla mnei coś takiego to rzeźba w gównie w imię "zaoszczędzonych" 50 zł. Mam nadzieję, że nie spotkamy się na drodze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qrzysieq Zgłoś #171 Napisano 17 Czerwca 2012 Otwórz drzwi w czasie jazdy to zobaczysz co to awaryjne hamowanie. Czyli jednak awaryjne zastosowanie ma ham. ręczny :chytrus Dla mnie, dłubanie w takich elementach (rozkręcanie) to zbyt duże ryzyko. To są elementy, które mają zadziałać sprawne wtedy, gdy są potrzebne. Dla mnei coś takiego to rzeźba w gównie Dla mnie rzeźba w gównie to twoja wypowiedź, dziwi mnie że osoby o takim podejściu zaglądają na dział warsztat tego forum.jeszcze nic nie rozkręcałem tylko odkręciłem ,zdjąłem cały element jakim jest silniczek a jego zadanie w układzie jest takie że KRĘCI SIĘ W PRAWO LUB LEWO p.s. będę pamiętał że podczas jazdy gdy otworzę drzwi ręczny może nie zadziałać.. :papa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #172 Napisano 17 Czerwca 2012 Dla mnie rzeźba w gównie to twoja wypowiedź, dziwi mnie że osoby o takim podejściu zaglądają na dział warsztat tego forum.jeszcze nic nie rozkręcałem tylko odkręciłem ,zdjąłem cały element jakim jest silniczek a jego zadanie w układzie jest takie że KRĘCI SIĘ W PRAWO LUB LEWOp.s. będę pamiętał że podczas jazdy gdy otworzę drzwi ręczny może nie zadziałać.. :papa Ty masz swoje zdanie, ja mam swoje. I nie znaczy to, że trzeba zaraz kogoś obrażać. Tak samo, jak to, że nie zamierzam oszczędzać na robociźnie kogoś kto ma sprzęt ma blokować mi dostęp do forum/działu. Znam doskonale zasadę działania elektryczno-hudraulicznego zacisku i grzebałem sobie w tym zanim pierwsza generacja weszła do samochodów seryjnych (na dłuuugo przed Passatem). I nie wpadłbym na to, żeby to rozbierać po to, żeby wymienić klocki - są inne sposoby. EOT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pezet101 Zgłoś #173 Napisano 18 Lipca 2012 Podaje numery klocków: Klocki tył 3C0698451B No właśnie... Chcę kupić tylne klocki do passata jak obok, zajrzałem na te któe mam (montowane w ASO w Polsce) i widać na nich numer: 3C0 615 415 C Nigdzie w katalogach internetowych nie mogę takich znaleźć. Wiecie może jaki jest odpowiednik o innym symbolu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suhotnik Zgłoś #174 Napisano 18 Lipca 2012 Ja mam w VINie: 1KU Disc brakes, rear i kupiłem klocki ATE: 13.0460-2880.2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #175 Napisano 20 Lipca 2012 Sa takie. Byly wczesniej takie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drwesto Zgłoś #176 Napisano 12 Sierpnia 2012 Na przodzie to JURID, a tył - ATE (jako I-szy montaż). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prymas Zgłoś #177 Napisano 14 Sierpnia 2012 Ostatnio trafił mi się problem z hamulcami. Chciałem pomalować szczęki i ze szwagrem rozebraliśmy hamulce przednie. Okazało się, że tarcze (co i tak już zauważyłem) i klocki są już w stanie agonalnym. Byłem przygotowany na wymianę, ale liczyłem jeszcze na jakiś miesiąc... Hamulce działały dobrze, cicho. Po złożeniu wszystkiego pojawił się komunikat na desce o "skończonych" klockach. Odgłos hamowania diametralnie się zmienił..., jakby nie było klocków tylko stal o stal. Nie pozostało nic, poza wymianą klocków i tarcz. Zamontowaliśmy zestaw Brembo. Tarcze i klocki łącznie w kwocie 560 zł (niby po jakichś rabatach). Kupione we Wrocławiu. Po wymianie miodzio. Tylko po dwóch dniach popiskiwać zaczęły. Czasami, jak im się przypomni to piszczą chwilami. Na razie około 1200 km przejechane i żadnych problemów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #178 Napisano 17 Sierpnia 2012 Witaj Ja osobiście nie plecam tarcz Brembo. Kiedyś zmontowałem w swoim starym B5 i po 20 tyś zaczeły pękać i porobiły sie wżery, po prostu maskara. Wiem ze Brembo robi bardzo dobre tarcze i klocki ale wyczynowe, standartowe tarcze robi byle jakie, ponoć fabryka Brembo jest w Czestochowie. Do naszych aut polecam standartowe tarcze ATE i napewno nie będzie nic piszczeć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #179 Napisano 17 Sierpnia 2012 W Cz-wie jest fabryka należąca do TRW. Fabryka Brembo jest w Dąbrowie Górniczej. Zresztą, nie ma to żadnego znaczenia. Dla 99,9% producentów tarcz hamulcowych jest jeden dostawca żeliwa... Chiny. A co do piszczenia, to ani tarcze ani klocki nie są tego powodem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majkelo3 Zgłoś #180 Napisano 24 Sierpnia 2012 poprosze o nr katalogowy wg którego bede mógł zamówić klocki na tył 2.0 TDi sedan 170 km 07r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach