Skocz do zawartości
Domely

Klocki hamulcowe w B6

Rekomendowane odpowiedzi

Ja postawiłem na ATE myślę że będę się hamulcami cieszył przez kolejne tysiące km

Masz całkowitą rację-to nie jest firma "KRZAK"!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze o czujniku zużycia.Nie polegajcie na nim bezgranicznie.Właśnie jestem po wymianie klocków.Ten z czujnikiem był najmniej zużyty:)Za to z drugiej strony,zewnętrzny klocek starł się do blachy i tylko dzięki odgłosowi tarcia metalu o metal wiedziałem że muszę je wymienić.Kupiłem DELPHI, po 150 km wszystko działa jak należy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy da rade otworzyć (rozszerzyć) hamulec ręczny przy pomocy VAG K+CAN COMMANDER FULL 1.4 china ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kawior

Witam jakieś 2 dni temu pojawił mi się komunikat STOP! Brake fluid Owner s manual! dolałem płynu ale komunikat jest nadal. Czy już nadszedł czas na wymianę klocków??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy da rade otworzyć (rozszerzyć) VAG K+CAN COMMANDER FULL 1.4 china ??

 

jako że się nie da spróbowałem bez żadnego kabelka iii naprawdę nie trzeba żadnego interfejsu czy podpinania do kompa..

należy jedynie odkręcić 2 torxy aby zdjąć silniczek ręcznego,następnie widzimy gniazdo na torx nr nie pamiętam i aby cofnąć tłoczek hamulca przy pomocy np ścisku stolarskiego należy wkręcać gniazdo po silniczku i ładnie nam się cofnie ...po wymianie klocków ręczny tylko raz będzie się zamykał dłużej ,aby ustawić swój tłoczek w odpowiednim dystansie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eeech... elektryczny ręczny działa dość agresywnie jako hamulec w sytuacjach awaryjnych, nieważne.

Ogólnie i chyba bez dyskusji jest to element układu bezpieczeństwa. Nie miałbym odwagi (czy raczej głupoty) aby grzebać w taki sposób w zacisku. Zwłaszcza, że: 1) wymiana klocków to groszowa sprawa, robisz to 1x max 2x w okresie posiadania auta 2) jeśli dużo jeździsz i robisz to często to koszt zakupu sprzętu do cofnięcia tłoczków zwraca Ci się szybko.

Bardzo mi to przypomina "mechanika fachowca", który chciał zmieniać pompę ABS w pewnym aucie. Kupił używkę, odkręcił od modułu starą, założył kupioną, skręcił... i przy pierwszym uruchomieniu pompy ciśnienie poszło w całą komorę silnikową. A też był przekonany, że to takie proste...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
eeech... elektryczny ręczny działa dość agresywnie jako hamulec w sytuacjach awaryjnych, nieważne.

Ogólnie i chyba bez dyskusji jest to element układu bezpieczeństwa. Nie miałbym odwagi (czy raczej głupoty) aby grzebać w taki sposób w zacisku. Zwłaszcza, że: 1) wymiana klocków to groszowa sprawa, robisz to 1x max 2x w okresie posiadania auta 2) jeśli dużo jeździsz i robisz to często to koszt zakupu sprzętu do cofnięcia tłoczków zwraca Ci się szybko.

Bardzo mi to przypomina "mechanika fachowca", który chciał zmieniać pompę ABS w pewnym aucie. Kupił używkę, odkręcił od modułu starą, założył kupioną, skręcił... i przy pierwszym uruchomieniu pompy ciśnienie poszło w całą komorę silnikową. A też był przekonany, że to takie proste...

Ręczny elementem bezpieczeństwa? chyba żeby się zablokował podczas jazdy...porównanie wymiany klocków do wymiany pompy abs to jakby porównać malowanie samochodu z konserwacją podwozia...

 

p.s. z tego co ja wiem wszystkie wymiany eksploatacyjne w samochodzie muszą być możliwe bez podpinania się dodatkowymi urządzeniami pod komputer samochodowy....a wymiana klocków należy do takiej..

p.s. nawet dobrze że owy napęd ham ręcznego odkręciłem 2xtorx!!! wyszło że zaczeła się przedzierać woda...przeczyściłem zakonserwowałem i wiem że w przyszłości również należy na to miejsce zwrócić uwagę..być może uniknę przykrych doświadczeń na mrozach..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
p.s. z tego co ja wiem wszystkie wymiany eksploatacyjne w samochodzie muszą być możliwe bez podpinania się dodatkowymi urządzeniami pod komputer samochodowy....a wymiana klocków należy do takiej..

 

a co definiuje to że musi ?

jakiś przepis? jeżeli tak to poprosze o jade wskazanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ręczny elementem bezpieczeństwa? chyba żeby się zablokował podczas jazdy...porównanie wymiany klocków do wymiany pompy abs to jakby porównać malowanie samochodu z konserwacją podwozia...

 

p.s. z tego co ja wiem wszystkie wymiany eksploatacyjne w samochodzie muszą być możliwe bez podpinania się dodatkowymi urządzeniami pod komputer samochodowy....a wymiana klocków należy do takiej..

p.s. nawet dobrze że owy napęd ham ręcznego odkręciłem 2xtorx!!! wyszło że zaczeła się przedzierać woda...przeczyściłem zakonserwowałem i wiem że w przyszłości również należy na to miejsce zwrócić uwagę..być może uniknę przykrych doświadczeń na mrozach..

 

Otwórz drzwi w czasie jazdy to zobaczysz co to awaryjne hamowanie.

Wymiana klocków jest prosta - patent jest do cofnięcia tłoczka - i tu VW mógł zrobić co chciał. Dla mnie, dłubanie w takich elementach (rozkręcanie) to zbyt duże ryzyko. To są elementy, które mają zadziałać sprawne wtedy, gdy są potrzebne. Dla mnei coś takiego to rzeźba w gównie w imię "zaoszczędzonych" 50 zł. Mam nadzieję, że nie spotkamy się na drodze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Otwórz drzwi w czasie jazdy to zobaczysz co to awaryjne hamowanie.

 

Czyli jednak awaryjne zastosowanie ma ham. ręczny :chytrus

 

Dla mnie, dłubanie w takich elementach (rozkręcanie) to zbyt duże ryzyko. To są elementy, które mają zadziałać sprawne wtedy, gdy są potrzebne. Dla mnei coś takiego to rzeźba w gównie

 

Dla mnie rzeźba w gównie to twoja wypowiedź, dziwi mnie że osoby o takim podejściu zaglądają na dział warsztat tego forum.jeszcze nic nie rozkręcałem tylko odkręciłem ,zdjąłem cały element jakim jest silniczek a jego zadanie w układzie jest takie że KRĘCI SIĘ W PRAWO LUB LEWO

p.s. będę pamiętał że podczas jazdy gdy otworzę drzwi ręczny może nie zadziałać.. :papa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla mnie rzeźba w gównie to twoja wypowiedź, dziwi mnie że osoby o takim podejściu zaglądają na dział warsztat tego forum.jeszcze nic nie rozkręcałem tylko odkręciłem ,zdjąłem cały element jakim jest silniczek a jego zadanie w układzie jest takie że KRĘCI SIĘ W PRAWO LUB LEWO

p.s. będę pamiętał że podczas jazdy gdy otworzę drzwi ręczny może nie zadziałać.. :papa

 

Ty masz swoje zdanie, ja mam swoje. I nie znaczy to, że trzeba zaraz kogoś obrażać. Tak samo, jak to, że nie zamierzam oszczędzać na robociźnie kogoś kto ma sprzęt ma blokować mi dostęp do forum/działu.

Znam doskonale zasadę działania elektryczno-hudraulicznego zacisku i grzebałem sobie w tym zanim pierwsza generacja weszła do samochodów seryjnych (na dłuuugo przed Passatem). I nie wpadłbym na to, żeby to rozbierać po to, żeby wymienić klocki - są inne sposoby.

EOT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podaje numery klocków:

Klocki tył 3C0698451B

 

 

No właśnie...

Chcę kupić tylne klocki do passata jak obok, zajrzałem na te któe mam (montowane w ASO w Polsce) i widać na nich numer:

 

3C0 615 415 C

 

Nigdzie w katalogach internetowych nie mogę takich znaleźć.

 

Wiecie może jaki jest odpowiednik o innym symbolu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w VINie:

1KU Disc brakes, rear

i kupiłem klocki ATE:

13.0460-2880.2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na przodzie to JURID, a tył - ATE (jako I-szy montaż).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio trafił mi się problem z hamulcami. Chciałem pomalować szczęki i ze szwagrem rozebraliśmy hamulce przednie. Okazało się, że tarcze (co i tak już zauważyłem) i klocki są już w stanie agonalnym.

Byłem przygotowany na wymianę, ale liczyłem jeszcze na jakiś miesiąc...

Hamulce działały dobrze, cicho. Po złożeniu wszystkiego pojawił się komunikat na desce o "skończonych" klockach. Odgłos hamowania diametralnie się zmienił..., jakby nie było klocków tylko stal o stal.

Nie pozostało nic, poza wymianą klocków i tarcz. Zamontowaliśmy zestaw Brembo. Tarcze i klocki łącznie w kwocie 560 zł (niby po jakichś rabatach). Kupione we Wrocławiu. Po wymianie miodzio.

Tylko po dwóch dniach popiskiwać zaczęły. Czasami, jak im się przypomni to piszczą chwilami. Na razie około 1200 km przejechane i żadnych problemów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Ja osobiście nie plecam tarcz Brembo.

Kiedyś zmontowałem w swoim starym B5 i po 20 tyś zaczeły pękać i porobiły sie wżery, po prostu maskara. Wiem ze Brembo robi bardzo dobre tarcze i klocki ale wyczynowe, standartowe tarcze robi byle jakie, ponoć fabryka Brembo jest w Czestochowie.

Do naszych aut polecam standartowe tarcze ATE i napewno nie będzie nic piszczeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Cz-wie jest fabryka należąca do TRW.

Fabryka Brembo jest w Dąbrowie Górniczej.

Zresztą, nie ma to żadnego znaczenia. Dla 99,9% producentów tarcz hamulcowych jest jeden dostawca żeliwa... Chiny.

A co do piszczenia, to ani tarcze ani klocki nie są tego powodem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poprosze o nr katalogowy wg którego bede mógł zamówić klocki na tył 2.0 TDi sedan 170 km 07r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności