Turbolot Zgłoś #141 Napisano 11 Sierpnia 2011 Ok jakoś sobie poradziłem. Włączyła mi się kontrolka od klocków, ale jeszcze jest na wewnętrznym klocku min. 4-5mm. to bez sensu wymieniać, a zewnętrzny w ogóle gruby. Chyba dla spokoju sprawdzę jeszcze prawe koło, bo tam nie ma czujnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #142 Napisano 11 Sierpnia 2011 U mnie włączyła się z 3-4 miesiące temu, na grubym jeszcze klocku. Złączyłem kable, żeby nie świeciła i jeżdżę do dziś, regularnie kontrolując. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hsv! Zgłoś #143 Napisano 11 Września 2011 Czy ktoś się spotkał z taką sytuacją jak ja, ostatnio postanowiłem odnowić zaciski, więc je dobrze umyłem, wyczyściłem i pomalowałem na srebrno. Wsiadam do samochodu i nagle pojawia mi się kontrolka i komunikat że przednie klocki należy wymienić. Fakt faktem że i tak były na wykończeniu ale zastanawiam czy to zbieg okoliczności czy ja sam czasem czegoś za dużo nie pomalowałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #144 Napisano 11 Września 2011 Czy ktoś się spotkał z taką sytuacją jak ja, ostatnio postanowiłem odnowić zaciski, więc je dobrze umyłem, wyczyściłem i pomalowałem na srebrno. Wsiadam do samochodu i nagle pojawia mi się kontrolka i komunikat że przednie klocki należy wymienić. Fakt faktem że i tak były na wykończeniu ale zastanawiam czy to zbieg okoliczności czy ja sam czasem czegoś za dużo nie pomalowałem. Raczej malo prawdopodobne ze to przypadek, proponuje przejrzec te hamulce jeszcze raz dokladnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fedwo Zgłoś #145 Napisano 11 Września 2011 Czy ktoś się spotkał z taką sytuacją jak ja, ostatnio postanowiłem odnowić zaciski, więc je dobrze umyłem, wyczyściłem i pomalowałem na srebrno. Wsiadam do samochodu i nagle pojawia mi się kontrolka i komunikat że przednie klocki należy wymienić. Fakt faktem że i tak były na wykończeniu ale zastanawiam czy to zbieg okoliczności czy ja sam czasem czegoś za dużo nie pomalowałem. Sprawdź, czy nie uszkodziłeś kabelka od czujnika zużycia klocków. Mogło to wystąpić jak czyściłeś zaciski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mwlodar Zgłoś #146 Napisano 27 Września 2011 co sadzicie o tych tarczach i klockach na przód i tył http://allegro.pl/tarcze-klocki-vw-passat-b6-cc-golf-v-vi-audi-a3-tt-i1834918742.html http://allegro.pl/tarcze-klocki-vw-passat-b6-cc-golf-5-6-audi-a3-tyl-i1835393224.html warto czy nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #147 Napisano 28 Września 2011 (edytowane) co sadzicie o tych tarczach i klockach na przód i tyłhttp://allegro.pl/tarcze-klocki-vw-passat-b6-cc-golf-v-vi-audi-a3-tt-i1834918742.html http://allegro.pl/tarcze-klocki-vw-passat-b6-cc-golf-5-6-audi-a3-tyl-i1835393224.html warto czy nie Wydaje mi sie warto, na TRW zalozonych z tylu nasze paski wyjezdzaly z fabryki, przynajmniej moj. Fakt ze nie na nawiercanych ani nacinanych ale nie jest to firma krzak, wiec jesli chcesz takie to wydaje sie ok. Jednak wiedz ze na takich tarczach klocki zuzywaja sie szybciej niz na plaskich. Edytowane 28 Września 2011 przez tmstp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pulmar Zgłoś #148 Napisano 28 Września 2011 Witam Od wiosny jeżdżę na tym zestawie z tyłu. Na razie sprawuje się dobrze. Z przodu mam EBC tarcze nawiercane i nacinane + klocki EBC green. Szczerze mówiąc nie widzę różnicy. No ale Bozarto + TRW mam na tyle a jak wiadomo przód ma dużo większe znaczenie. Mogę jednak stwierdzić że hamowanie na tych tarczach jest dużo lepsze niż na fabrycznych. Nawet na rozgrzanych hamulcach czuje się na prawdę że dodrze hamują. Co do zużycia klocków na tarczach nacinanych to narazie nie wiele powiem EBC mam jakieś 20kkm i nie widzę zużycia natomiast TRW na tarczach Bozarto mam jakieś 7kkm więc zużycia też nie widać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
putekemil Zgłoś #149 Napisano 29 Lutego 2012 Witam, jakie tarcze polecili byście do passata na przód: ATE oryginał, ATE Power Disc czy BREMBO? ---------- Dodano o 20:06 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:06 ---------- czy ZIMMERMANN SPORT? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
P_R_O_T_E_Z_A Zgłoś #150 Napisano 1 Marca 2012 Ja wymieniłem na oryginalne ate razem z klockami i płynem -wszystko jest ok , ładnie hamuje nic nie bije itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #151 Napisano 1 Marca 2012 Ja wymieniłem na oryginalne ate razem z klockami i płynem -wszystko jest ok , ładnie hamuje nic nie bije itp. Ja dokładnie tak samo i nie mam zastrzeżeń. Kusili mnie Brembo + Ferodo, ale jakoś nie uprawiam sportowej jazdy (przynajmniej nie codziennie ), więc oryginały starczą. Poza tym Ferodo dość mocno pylą, a nie lubie mieć brudnych felg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
P_R_O_T_E_Z_A Zgłoś #152 Napisano 1 Marca 2012 Ja dokładnie tak samo i nie mam zastrzeżeń. Kusili mnie Brembo + Ferodo, ale jakoś nie uprawiam sportowej jazdy (przynajmniej nie codziennie ), więc oryginały starczą. Poza tym Ferodo dość mocno pylą, a nie lubie mieć brudnych felg. no i ponoć o nacinane nawiercane tarczę trzeba dbać bo jak się otwory zasyfią to tarcze nie spełniają już tak dobrze swojej funkcji , ale to ze słyszenia wiem nigdy takich nie miałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pulmar Zgłoś #153 Napisano 2 Marca 2012 Ja mam tarcze nacinane i nawiercane ale zjawiska syfienia w otworach i nacięciach nie zauważyłem, nigdy ich nie czyściłem ale tylko z tego powodu że nigdy tam nie było nic do czyszczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekd Zgłoś #154 Napisano 6 Marca 2012 Witam, wątek o klockach i tarczach to zapodam moje boje z tym związane. Tydzień temu wymieniłem przednie klocki na Jurid kupione samodzielnie w dość dobrej cenie u gościa, u którego zawsze kupuję części. W warsztacie po otwarciu pudełka obejrzałem klocki i moją uwagę zwrócił jeden z nich, który miał jakby wlewkę metalu w części ciernej tej odpowiadającej za hamowanie. Była ona średnicy ok centymetra. Myślę sobie - pewnie to nic takiego, jakaś domieszka niewymieszana w procesie produkcyjnym, pewnie się zetrze po paru naciśnięciach hamulca. Tak więc nie robiłem z tego sprawy i zamontowano mi je. Po przejechaniu ok 30 km wszystko wydawało się być dobrze, klocki się dotarły, lewa strona bez zastrzeżeń, ale z prawej coś jeszcze tarło i czasem klocek nie odbijał po zdjęciu nogi z hamulca. Sądziłem, że przejadę jeszzce pare kilometrów i wszystko będzie dobrze, ale nie było. Dzisiaj zajechałem do wspomnianego warsztatu, żeby mi to sprawdzili. Mechanik zdjął klocki z prawej strony i okazało się, że wlewka się nie starła, powiększyła się za to i wydarła w tarczy hamulcowej spory rowek. Mechanicy stwierdzili, że klocki i tarcze są przez to do wymiany. Tak więc czekają mnie koszty. Klocki oczywiście będę reklamował. Za tarcze też chciałbym odzyskać pieniądze. Załączam zdjęcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #155 Napisano 6 Marca 2012 Jurid zapewne w numeracji miał D na końcu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qbawliz Zgłoś #156 Napisano 31 Marca 2012 Z tymi klockami to jest tak : Nie ufał bym bezgranicznie komputerowi bo z 4 klocków na przodzie tylko jeden ma czujnik a chyba wszyscy wiemy że klocki nie zużywają się równomiernie. W ciągu roku wymieniamy koła dwukrotnie i jest to dobry moment na to aby kontrolować grubość okładzin. Ja przynajmniej tak robię i przy wymianie opon tydzień temu okazało się że jeden z 4 klocków wymaga wymiany. W części do tej pory zaopatrywałem się u kolegi z forum i tym razem tak zrobiłem Myślę że maciejek znany jest wielu kolegom i mogę polecić jego sklep z czystym sumieniem. Ja postawiłem na ATE myślę że będę się hamulcami cieszył przez kolejne tysiące km. Wydaje mi się że płyn też wypada wymienić bo przez ostatnie 2 lata nie był wymieniany. Nie jest to duży wydatek a chodzi przecież o bezpieczeństwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #157 Napisano 31 Marca 2012 W ciągu roku wymieniamy koła dwukrotnie i jest to dobry moment na to aby kontrolować grubość okładzin. Popieram!! Z tego właśnie powodu sam przekładam koła... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemyslawch Zgłoś #158 Napisano 31 Marca 2012 Hej, czy ktoś zna procedurę cofnięcia tylnych tłoczków za pomocą programu VAG CAN PRO ??? mógłby opisać ?? wcześniej jest opisana chyba pod VCDS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pulmar Zgłoś #159 Napisano 31 Marca 2012 W VAG CAN PRO masz procedurę do wymiany klocków. Jak ją rozpoczniesz to po kolei masz napisane co robić i właśnie z jej pomocą cofniesz zaciski, tzn wkręcisz śruby a cylinderek itak trzeba cofnąć ręcznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #160 Napisano 31 Marca 2012 Otwieranie zacisków hamulcowych: Włączyć i wyłączyć hamulec postojowy. [Wybór] [53-Hamulec postojowy] [Nastawy podst. - 04] Grupa "007" [idź!] Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem: [ON/OFF/Dalej] W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych. [Gotowe, powrót] [Koniec odczytu, powrót - 06] ...dioda LED znajdująca się na przycisku hamulca EPB oraz lampka ostrzegawcza w zestawie wskaźników mrugają, ostrzegając o awarii / trybie serwisowym. Zamykanie zacisków hamulcowych: [Wybór] [53-Hamulec postojowy] [Nastawy podst. - 04] Grupa "006" [idź!] Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem: [ON/OFF/Dalej] W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy. [Gotowe, powrót] [Koniec odczytu, powrót - 06] Końcowy test funkcjonowania hamulca: [Wybór] [53-Hamulec postojowy] [Nastawy podst. - 04] Grupa "010" [idź!] Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem: [ON/OFF/Dalej] W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć" i "otworzyć" trzy razy. [Gotowe, powrót] [Koniec odczytu, powrót - 06] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach