Skocz do zawartości

prymas

  • Liczba zawartości

    174
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O prymas

  • Urodziny 09.11.1980

Informacje osobiste

  • Imię
    Przemek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Stargard

Samochód

  • Silnik
    B6 2.0 FSI 150KM
  • Rok produkcji
    2005
  1. Witam, Od zakupu auta tankowałem tylko 98, ale przyszedł moment, kiedy po wizycie z serwisie porozmawiałem sobie z "panem fachowcem" i stwierdzili, jak kolega wyżej, że różnicy nie ma. Tak przyuczony, stwierdziłem, że przyszedł czas na oszczędności. Wyjeździłem prawie do zera zbiornik i zalałem 95... Nic się nie działo, żadne kontrolki, żaden hałas. Powiedzieli, że może być głośniejsza praca silnika przy odpalaniu po nocy (na zimnym silniku)... No cóż, może gdyby nic takiego nie powiedzieli, to bym nic nie zauważył. Faktem jest, że po jakichś kilku dniach silnik zaczął pracować nieco głośniej, wydawało by się, że mniej spokojnie. Myślę, że "wydawało by się" jest właściwym określeniem. To jest subiektywna ocena i może "sugerowana" w jakiś sposób. Z czasem zaczęło mi się "wydawać", bądź nie, że autko zbiera się jakby słabiej, że nie jeździ już z taką "lekkością", jak wcześniej, kiedy tankowałem paliwo o wyższej liczbie oktanowej. Tylko i wyłącznie ze względu na własny spokój psychiczny wróciłem (chyba po dwóch/trzech miesiącach) do paliwa Pb98. Wróciło niby wszystko do normy. Nie jestem fachowcem, jak przedmówca, ale poza własnymi subiektywnymi odczuciami nie było żadnych problemów.
  2. Ostatnio trafił mi się problem z hamulcami. Chciałem pomalować szczęki i ze szwagrem rozebraliśmy hamulce przednie. Okazało się, że tarcze (co i tak już zauważyłem) i klocki są już w stanie agonalnym. Byłem przygotowany na wymianę, ale liczyłem jeszcze na jakiś miesiąc... Hamulce działały dobrze, cicho. Po złożeniu wszystkiego pojawił się komunikat na desce o "skończonych" klockach. Odgłos hamowania diametralnie się zmienił..., jakby nie było klocków tylko stal o stal. Nie pozostało nic, poza wymianą klocków i tarcz. Zamontowaliśmy zestaw Brembo. Tarcze i klocki łącznie w kwocie 560 zł (niby po jakichś rabatach). Kupione we Wrocławiu. Po wymianie miodzio. Tylko po dwóch dniach popiskiwać zaczęły. Czasami, jak im się przypomni to piszczą chwilami. Na razie około 1200 km przejechane i żadnych problemów
  3. Obecnie produkowane opony mogą być przechowywane w magazynach (w odpowiednich warunkach oczywiście) do 10 lat. Kiedyś ten okres nie przekraczał 5 o ile dobrze pamiętam. Owszem, zawsze lepiej jest mieć "świeżynki". Nie raz widziałem opony zamontowane z DOTami powyżej 5 lat i wyglądały całkiem dobrze. Bieżnik co prawda pozostawiał wiele do życzenia ale guma nie wyglądała na sparciałą, "utlenioną"
  4. Jest opcja, że "za bardzo się starałeś" i przesunąłeś lampę. Podjedź na stację kontroli pojazdów i poproś o sprawdzenie ustawienia świateł. Ja kiedyś poprosiłem i koleś zrobił mi za "dziękuję". Maksymalny koszt nie powinien być większy niż 20 zł (o ile będą wołać kasę). Wtedy okazało się, że włożyłem żarówkę do góry nogami... nie zauważyłem, bo już byłem u kresu wytrzymałości (to była Vectra B). Myślę, że warto sprawdzić, może się okazać, że facet pokręci i wyreguluje. Jeżeli, nie - może powie, co jest nie tak.
  5. A mógłbyś wkleić jakieś zdjęcie, jak to wygląda w kratce? Ciekawi mnie, czy dobrze wpasowują się w obrys auta. Z góry dzięki
  6. Radzę się dobrze zastanowić... Kupowanie "budżetowych" opon o tak niskim profilu... Trochę wg mnie ryzykowne...
  7. Miałem wcześniej 205/55 R16 ... Zamieniłem na 215/55 R16 - duuuuużo lepiej... Pewniej na zakrętach, bardziej miękko. Zobaczymy, jak będzie na śniegu, ale tutaj to już też konkretny bieżnik ma wiele do powiedzenia.
  8. Miałem w ubiegłym roku zimówki w rozmiarze 205/55 R16 - letnie były 215/55 R16 - w 215 auto wygląda dużo lepiej mimo, że spalanie rośnie nieco. Auto też stoi wyżej i lepiej tłumi nierówności. Miałem zimówki jednej ze znanych firm, ale wywaliłem po jednym sezonie (dostałem razem z autem). Chciałem na początku kupić w tym samym rozmiarze, czyli 205 ale w końcu kupiłem w takim samym rozmiarze, co letnie. Wybrałem oponki 215/55 R16 i na zimę i na lato. Zimówki już zamontowane i śmigają WYŚMIENICIE. Świetnie tłumią nierówności - lepiej niż poprzednie, mam wrażenie, że auto jakby bardziej "limuzynowate" się zrobiło. Do tego opony są bardzo ciche - nie wiem, czy nie cichsze niż letnie, co wydaje się co najmniej dziwne, ale tak jest. Osobiście polecam 215 - lepiej auto się zachowuje. W zimę na śniegu będzie lepiej tłumić nierówności
  9. Piknie wyglądają powiem szczerze. Też się rozglądam za zimówkami i mam dlatego pytanko, czy masz jakieś potwierdzone informacje od kogoś już używającego ich, jak się one zachowują? Chodzi mi o to, czy nie są głośne przypadkiem. Pytam dlatego, że miałem zimówki Pirelli Sport coś tam, o bardzo podobnym układzie/wzorze bieżnika i bardzo szybko wylądowały na śmietniku... Porównywałem z Kleberem i po prostu, ku mojemu zdziwieniu Pirelli wypadły żenująco... Kleber cichutkie jak letnie, a jeżdżę na nich kilka sezonów i jestem mega zadowolony. Problem w tym, że tego wzoru nie mogę znaleźć w rozmiarze do paska. ---------- Post added at 22:32 ---------- Previous post was at 22:29 ---------- No właśnie wydaje mi się, że takie coś byłoby po prostu śmieszne... generalnie nie powinni i nie słyszałem, żeby w Reichu takie cuda wydziwiali. Właśnie bardziej bym był skłonny uwierzyć, że nasze "orły" były by bardziej skłonne uprzykrzyć życie ludziom...
  10. Pierwsze słyszę, żeby policja sprawdzała aż tak szczegółowo parametry opon... Generalnie sprawdzają ewentualnie, czy nie łyse, a czy zgodne z homologacją...? No przy ewentualnej stłuczce, wypadku mogą (tak samo ubezpieczyciel) sprawdzić, czy w zimę są zimowe. Faktycznie sprawdzają, czy tylko pytanie zadane było "prewencyjnie"? Pytam z czystej ciekawości, bo nie wyobrażam sobie w tej chwili, żebym miał dostać mandat za coś takiego...
  11. Potwierdzam - jeżdże na Turanzach 215/55 R16 w pasku i są świetne. Moja kobieta ma je 195/65 R15 w oplu swoim i również się świetnie sprawują Mój koleś jeździ Mondeo Combi 205/55 R16 i bardzo chwali Są ciche i świetnie się trzymają drogi, na suchym, jak i na deszczu. Polecałem wcześniej na tym forum i dalej polecam, bo im więcej kilometrów na nich robię tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że dobrze wybrałem.
  12. NOOOO!!!! To się rozumie!! W końcu Ktoś!! Dzięki wielkie, bardzo pomocne. Sam się zbieram i zbieram i zebrać nie mogę, żeby zapodać sobie DRL. Bardzo pomocny materiał. Jeszcze raz wielkie dzięki.
  13. Bądź dobrym kolegą i wklej fotki z "wnętrza", czyli takie, gdzie widać podłączenie do świateł itd. Z góry serdecznie podziękował
  14. No właśnie ten kąt też mi się wydaje spory. Przyglądałem się kratkom i wydaje się, że w zewnętrzną część mogą się wpasować. Jak będę miał chwilę to zdemontuję kratkę i zwymiaruję. Te światła są też proponowane przez innych sprzedawców, może ktoś poda wymiary, a jak nie, to można zapytać. Nie powinno być problemu. Chociaż już kiedyś mnie ktoś olał, jak zapytałem o szczegóły podobnych świateł...
  15. A możesz podesłać link do tych świateł? Z góry dzięki ---------- Post added at 20:36 ---------- Previous post was at 20:34 ---------- Ja ostatnio znalazłem coś, czego wcześniej nie było. Światła mogą idealnie pasować, ktoś to sprawdzał może już? http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-audi-porsche-vw-e4-i-rl-i1708064519.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności