Skocz do zawartości
Domely

Klocki hamulcowe w B6

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo dziękuję.

Postanowiłem jutro podjechać do Norauto - tam mi mają dopasować zestaw klocki ferodo i tarcze brembo. Mam nadzieje, ze to bedzie w miarę dobry zestaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezeli czytasz watek i wszyscy mowia o klockach i tarczach ate, ktore nie robia problemow to nie wiem w jakim celu wybierasz tansze.

Jesli nie szukasz problemow posluchaj bardziej doswiadczonych!!!!!!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup oryginalne klocki. Będziesz miał hamulce i starczą na dłużej. Na nieoryginalnych oszczędzisz kilkadziesiąt zł. na 40-60 tys. przebiegu. czy warto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam klocki TRW takie jak montują ASO, przejechałem na nich już 55tyś i są jeszcze grube na ok 4mm, a ważne też ze nie "kurzą" mocno, felgi czyste.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a w orginale to nie ate idzie na 1 montaż

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się iż TRW na pewno montują ASO ponieważ na tych klockach mam wymalowany nr części VW. W domu mam 2 VW i w każdym są klocki TRW. Kumpel teraz montował w Passacie z tyłu klocki ATE i na niech nie było nr VW. Porównując wizualnie klocki TRW i ATE to mają różną strukturę masy ściernej. TRW wchodzą bardziej w rudawy kolor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując w B6 na oryginale z fabryki są tarcze i zaciski: ATE, klocki przód: Jurid, klocki tył: TRW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Powiem. Tak ostatnio rozmawiałem z kolegą z serwisu VW bo okazjonalnie mi popiskiwały hamulce i pytałem sie, czy może sie już kończą klocki, ale powioedział, że jeżeli nei ma komunikatu na MFA to jescze jest czas (auto serwisowane). Co ciekawe zapytałem go czy w tylnych klockach jest też czujnik grubości okładzi, ale co się okazało, że tylne klocki są bez czujników a ich rolę przejmuje hamulec elektrohydrauliczny, który mierzy sobie ile jest wysunięty tłoczek i ja już jest za bardzo wysuniety (okładzina cieńka), po tym występuje komunikat na MFA. Nie ukrywam, że to bardzo sprytne rozwiazanie. Co do klocków to polecam oczywiście ATE, albo TEXTAR-y tylko na takich jeżdze. Tarcze tylko i wyłacznie ATE (wspolnik w renault zakładał TRW- pokrzywione, DELPHI- pokrzywione, ATE-wytrzymały, nie nie jest kierowcą rajdowym

 

Powiem tyle to okropna bajka , ja tez sie o tym naocznie przekonalem . Naszczescie nie ma jeszcze tarcia blachy o tarcze . Na MFA jest komunikat tylko od przednich klocy . Moje tylne maja : od strony tloczka 1mm bez blachy , a od zewnatrz 4-5mm .

Nie ma komunikatow od tylnych klocy ,tloczek pcha blache na tarcze i nic go nie innteresi.

Pana z ASO na korki wyslac .

 

Spotyka sie tam takich ,jeden mi mowil ze w B6 to przy DPF-ie trzeba lac plyn jakis ,strasznie drogi . Zmartwil mnie ,ale poszukalem/popytalem ty i jasne ze w B6 jest suchy DPF .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Podsumowując w B6 na oryginale z fabryki są tarcze i zaciski: ATE, klocki przód: Jurid, klocki tył: TRW

 

Zgadza sie ,tak mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy interesuje mnie sprawa klocków i tarcz przednich, muszę powoli przygotować się do wymiany,

Klocki oryginalne jak wiadomo JURID wytrzymują do 150 tys. km. i mogę je kupić za 195 zł. lub ATE za 130 zł. - moja wątpliwość do ATE czy nie będą szybciej się zużywały i brudziły felgi.

 

Jakiej firmy idą tarcze na pierwszy montaż - ATE ??? bo mogę kupić po 170 zł za szt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JURID wytrzymują do 150 tys. km.

raczej mało realne.

Jakiej firmy idą tarcze na pierwszy montaż - ATE ???

dokładnie.

Jestem świeżo po wymianie przodu-wszystko ate,poprzednie klocki ate wytrzymały ok.50tys.km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisał s27 Zobacz post

JURID wytrzymują do 150 tys. km.

 

mało realne ale prawdziwe, auto śmigało w trasach i nadal trasy, pierwsza wymiana około 150 tys. obecnie 100 tys. na kolejnych klockach które są zużyte w 60% tylko kant na tarczy z nagaru przetarł przewód czujnika który dzisiaj usunąłem , tarcze grubość 22.5 mm dlatego muszę się rozglądać za nowym kompletem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli w "normalnej" eksploatacji wytrzymałyby tyle co innych wiodących producentów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat.

Czy ma ktoś wiedzę na temat (np. doświadczył)- ile można jeszcze bezpiecznie przejechać na klockach z przodu po ukazaniu się sygnalizacji (na MFA) o ich zużyciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmienaj odrazu,mam 152tys,tyl klocki zmieniony jednak przód od nowosci nie chca sie odezwac,zobacze w tym roku na przeglądzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klocki od momentu zapalenia się kontrolki "mają zasięg ok 1000km" - wersja bezpieczna:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Edytowane przez pawka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy w jakim stanie są tarcze, ja mam drugi komplet klocków i oryginalne tarcze, przewód sygnalizujący zużycie mam obcięty już z 10 tys. km a klocki zużyte w 50%, nagar jaki się odkłada na tarczy przepiłował mi przewodzik, teraz go usunąłem i planuję jeszcze tak jeżdzić do maja aż się ociepli.

Dodatkowo stan zużycia będziesz słyszał gdy blaszki które są przymocowane do klocka zaczną ocierać o tarczę bo wówczas grubość będzie około 2-3 mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, ponieważ przy 60tyś byłem na przeglądzie w ASO VW napisali mi, że klocki są zużyte w 60% tył i przód, w ciągu miesiąca zrobiłem 2tyś km i okazało się przy hamowaniu zaczęło mi huczeć, klocek tylny ma 1 m. Czy jest możliwe, że klocek znika w ciągu 2 tyś do minimum, żadna informacja z MFA mi nie pokazała, chociaż wiem, że tylnie klocki są z czujnikiem. Wydaje mi się, że w ASO VW zrobili sobie jaja z przeglądu, chyba że sie mylę że jest możliwe że 40% klocka zniknie.

Edytowane przez Robertulus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie, ponieważ przy 60tyś byłem na przeglądzie w ASO VW napisali mi, że klocki są zużyte w 60% tył i przód, w ciągu miesiąca zrobiłem 2tyś km i okazało się przy hamowaniu zaczęło mi huczeć, klocek tylny ma 1 m. Czy jest możliwe, że klocek znika w ciągu 2 tyś do minimum, żadna informacja z MFA mi nie pokazała, chociaż wiem, że tylnie klocki są z czujnikiem. Wydaje mi się, że w ASO VW zrobili sobie jaja z przeglądu, chyba że sie mylę że jest możliwe że 40% klocka zniknie.
Czy jest możliwe, że klocek znika w ciągu 2 tyś do minimum, żadna informacja z MFA mi nie pokazała, chociaż wiem, że tylnie klocki są z czujnikiem.

 

Poczytaj wcześniejsze wypowiedzi.Tylne klocki NIE MAJĄ żadnych czujników i żadnego komunikatu z MFA odnośnie tyłu nie dostaniesz.Jedyny "komunikat" to wytarta blacha klocka która trze o tarcze jak już gdzieś w drodze klocki się komuś skończą.

U mnie tylne skończyły się po ok 80tkm a przednie oryginały mają teraz 95tkm i są jeszcze ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności