grabotg Zgłoś #101 Napisano 24 Listopada 2012 No wróciłem od pana który go instalował i montował, wyłączyliśmy centralną elektronikę II, mam nadzieje, że pomoże. Dzięki za pomoc romeo9999, twój nr. telefonu bezcenny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabotg Zgłoś #102 Napisano 24 Listopada 2012 (edytowane) I walczymy dalej, teraz navi nie spała, ale dostala wkońcu fix'a gateway'a na 1200 i zobaczymy za 20minut co dalej. Navi niechciała mi przyjąć żadnego softa z aktualizacją gateway musiałem zapodać 3980 bez aktualizacji i fix. No i du... navi nie śpi już nie mam pomysłu, poprostu założyłem starego gateway'a C, mam nadzieje, że to pomoże i powróci narazie tak jak było przed zmianą. Wszystko wróciło do normy na starym gateway'u. A teraz pytanie do znawców tematu czym się różni wersja J od L jak obie mają S0151/0152 i HH13 bo dla laika to to samo. mój J ten na zdjęciu z prawej po podpięciu do VCDS ma S0152 Edytowane 25 Listopada 2012 przez grabotg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #103 Napisano 24 Listopada 2012 Tomku coś tu nie halo bo to za wielka jest róznica miedzy jednym a drugim to prawie 1.5 roku z tego co pamietam to ja miałem na L so 152 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabotg Zgłoś #104 Napisano 25 Listopada 2012 (edytowane) Tu masz kilka zdjęć J K L M Na starym C rano autko odpalone prądu chyba nie w........la, mam tylko jedną myśl, że ta J'ka jest walnięta- straszny pech. Edytowane 25 Listopada 2012 przez grabotg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bocheno Zgłoś #105 Napisano 19 Grudnia 2012 (edytowane) I ja się zabrałem za wymianę Gateway-a. Kupiłem okrytą "złą" sławą wersję J, HH13, SO152. Kodowanie według excela przytaczanego wcześniej dało taki efekt, że webasto zostało w ogóle wyłączone (kanał 18) - dodałem ręcznie bo nie działało. Po tym wyrzucił błąd złego kodowania gateway-a, oraz wykazał obecność grupy 4F - Centr. Electr. II - czego było wcześniej. Dodam że grupa 4F nie jest włączona w gateway-u. Załączam cały skan: Chassis Type: 3C0Scan: 01 02 03 08 09 15 16 17 18 19 25 37 42 44 46 47 4F 52 53 55 56 5D 62 69 72 76 77 VIN: WVWZZZ3CZ7E120952 Mileage: 204930km/127337miles 01-Engine -- Status: OK 0000 02-Auto Trans -- Status: OK 0000 03-ABS Brakes -- Status: OK 0000 04-Steering Angle -- Status: OK 0000 08-Auto HVAC -- Status: OK 0000 09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000 15-Airbags -- Status: OK 0000 16-Steering wheel -- Status: OK 0000 17-Instruments -- Status: OK 0000 18-Aux. Heat -- Status: OK 0000 19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010 25-Immobilizer -- Status: OK 0000 37-Navigation -- Status: OK 0000 42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010 44-Steering Assist -- Status: Malfunction 0010 46-Central Conv. -- Status: OK 0000 47-Sound System -- Status: OK 0000 4F-Centr. Electr. II -- Status: Not registered 0011 52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010 53-Parking Brake -- Status: OK 0000 55-Xenon Range -- Status: OK 0000 56-Radio -- Status: OK 0000 5D-Operations -- Status: OK 0000 62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000 69-Trailer -- Status: OK 0000 72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000 76-Park Assist -- Status: Malfunction 0010 77-Telephone -- Status: Malfunction 0010 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Part No SW: 03G 906 018 EM HW: 03G 906 018 EM Component: R4 2.0l PPD1.2 G 4369 Revision: --H32--- Serial number: VWZCZ000000000 Coding: 0000078 Shop #: WSC 00191 264 15243 No fault code found. Readiness: N/A ------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans Labels: 02E-300-0xx.lbl Part No SW: 02E 300 043 S HW: 02E 927 770 AE Component: GSG DSG 070 1302 Revision: 04507000 Serial number: 00000610180098 Coding: 0000020 Shop #: WSC 44551 111 44551 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Labels: 3C0-614-095-C2.lbl Part No SW: 3C0 614 109 A HW: 3C0 614 109 A Component: ESP 440 C4 H018 0001 Revision: H018 Serial number: 0668120490 Coding: 0032061 Shop #: WSC 05311 000 00000 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Labels: 3C0-907-044.lbl Part No SW: 3C0 907 044 AK HW: 3C0 907 044 AK Component: ClimatronicPQ46 050 0505 Revision: 00050005 Serial number: 00000000000000 Shop #: WSC 00000 000 00000 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl Part No SW: 3C0 937 049 AG HW: 3C0 937 049 AG Component: Bordnetz-SG H52 2002 Revision: 00H52000 Serial number: 00000006293242 Coding: F78A8F4701041A00470A00000F000000001F5D434B0001 Shop #: WSC 05311 000 00000 Part No: 3C1 955 119 B Component: Wischer 271006 022 0601 Coding: 00046997 Shop #: WSC 05311 Part No: 1K0 955 559 AE Component: RLS 271006 014 1201 Coding: 00208933 Shop #: WSC 05311 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 15: Airbags Labels: 3C0-909-605.lbl Part No SW: 3C0 909 605 M HW: 3C0 909 605 M Component: 0B AIRBAG VW8 031 2522 Revision: 11031000 Serial number: 003B1PN42XW5 Coding: 0012354 Shop #: WSC 05311 000 00000 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 16: Steering wheel Labels: 3C0-953-549-SW20.lbl Part No SW: 3C0 953 549 K HW: 3C0 953 549 K Component: J0527 0015 Revision: 00006000 Serial number: 3C9953507AE Coding: 0001412 Shop #: WSC 05311 000 00000 Part No: XXXXXXXXXXX Component: E0221 002 0010 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments Labels: 3C0-920-xxx-17.lbl Part No SW: 3C0 920 871 HW: 3C0 920 871 Component: KOMBIINSTRUMENT VD1 1614 Revision: X0006000 Serial number: 00000000000000 Coding: 0007105 Shop #: WSC 79081 150 73341 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 18: Aux. Heat Labels: None Part No: 1K0 815 007 BC Component: Standheizer 041 4303 Revision: 00041000 Serial number: 09011075000000 Coding: 0001012 Shop #: WSC 79081 150 73341 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 19: CAN Gateway Labels: 3C0-907-530.lbl Part No SW: 3C0 907 530 J HW: 3C0 907 951 Component: J533__Gateway H13 0152 Revision: H13 Serial number: 2900R08C118120 Coding: FD817F4E502E02002002 Shop #: WSC 12345 123 45725 1 Fault Found: 01044 - Control Module Incorrectly Coded 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Reset counter: 121 Mileage: 204932 km Time Indication: 0 Date: 2012.12.19 Time: 15:26:45 ------------------------------------------------------------------------------- Address 25: Immobilizer Labels: 3C0-959-433-25.lbl Part No SW: 3C0 959 433 R HW: 3C0 959 433 R Component: IMMO 042 0383 Revision: 00042000 Serial number: VWZCZ000000000 Shop #: WSC 131071 1023 2097151 Part No: 3C0 905 861 G Component: ELV 027 0380 3C0905861G ELV 027 0380 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 37: Navigation Labels: 1K0-919-887-MFD2.lbl Part No: 1K0 919 887 F Component: Navigation 0030 Coding: 0000101 Shop #: WSC 05314 000 00000 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MIN3.lbl Part No SW: 1K0 959 701 P HW: 1K0 959 793 L Component: J386 TUER-SG FT 1123 Revision: 32008001 Serial number: 00000599669029 Coding: 0000245 Shop #: WSC 05311 000 00000 1 Fault Found: 00120 - Outside Warning Light/Door exit Light Driver Side 012 - Electrical Fault in Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01101100 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 254 Reset counter: 121 Mileage: 191877 km Time Indication: 0 Date: 2012.01.17 Time: 15:57:33 ------------------------------------------------------------------------------- Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x.lbl Part No: 1K1 909 144 M Component: EPS_ZFLS Kl.069 H08 1901 Shop #: WSC 79081 150 73341 1 Fault Found: 00750 - Warning Lamp 013 - Check DTC Memory - Intermittent Freeze Frame: Mileage: 204920 km Temperature: 10.0°C Voltage: 12.10 V Voltage: 11.90 V ------------------------------------------------------------------------------- Address 46: Central Conv. Labels: 3C0-959-433-46.clb Part No SW: 3C0 959 433 R HW: 3C0 959 433 R Component: KSG PQ46 ELV 042 0472 Revision: 00042000 Serial number: VWZCZ000000000 Coding: 189102005103403F7F02951570084F0E707800 Shop #: WSC 05311 000 00000 Part No: 1K0 951 605 D Component: LIN BACKUP HORN H07 8003 Component: NGS n.mounted Component: IRUE n.mounted No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 47: Sound System Labels: 3C0-035-456.lbl Part No: 3C0 035 456 D Component: 08K Audioverst. 0005 Revision: 00002000 Serial number: 00000004007443 Shop #: WSC 00000 000 00000 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 4F: Centr. Electr. II (J533_) Labels: 1K0-907-532.lbl Part No SW: 1K0 907 532 HW: 3C0 907 951 Component: J533__Gateway H13 0152 Revision: -------- Serial number: 2900R08C118120 Coding: 01030100 Shop #: WSC 05314 000 00000 2 Faults Found: 02071 - Local Databus 012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101100 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 7 Reset counter: 161 Mileage: 97784 km Time Indication: 0 Date: 2011.12.21 Time: 09:19:24 01512 - Control Module for Sliding Roof 004 - No Signal/Communication Freeze Frame: Fault Status: 01100100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 120 Mileage: 97784 km Time Indication: 0 Date: 2011.12.21 Time: 09:19:24 ------------------------------------------------------------------------------- Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MIN3.lbl Part No SW: 1K0 959 702 P HW: 1K0 959 792 L Component: J387 TUER-SG BT 1123 Revision: 32008001 Serial number: 00000060369026 Coding: 0000244 Shop #: WSC 05311 000 00000 1 Fault Found: 00121 - Outside Warning Light/Door exit Light Passenger Side 012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101100 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 254 Reset counter: 161 Mileage: 191877 km Time Indication: 0 Date: 2012.01.17 Time: 15:57:42 ------------------------------------------------------------------------------- Address 53: Parking Brake Labels: 3C0-907-801-53.lbl Part No SW: 3C0 907 801 E HW: 3C0 907 801 E Component: EPB VC8HC003 013 0003 Revision: 013 Coding: 0000012 Shop #: WSC 05311 000 00000 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 55: Xenon Range Labels: 5M0-907-357-A.lbl Part No SW: 5M0 907 357 A HW: 5M0 907 357 A Component: AFS-Steuergeraet X014 Revision: H01 Serial number: Coding: 2301953 Shop #: WSC 05311 000 00000 Part No: 7L6 941 329 Component: AFS-Lst.-Modul l X018 Coding: 00000035 Part No: 7L6 941 330 Component: AFS-Lst.-Modul r X018 Coding: 00000035 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 56: Radio Labels: 1K0-035-095.lbl Part No: 1K0 035 095 G Component: Radio 0030 Coding: 0012042 Shop #: WSC 05314 000 00000 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 5D: Operations Labels: None Part No SW: 3C0 035 151 C HW: 3C0 035 151 C Component: J738 011 0018 Revision: 00011000 Shop #: WSC 00000 000 00000 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 62: Door, Rear Left Labels: 1K0-959-703-GEN3.lbl Part No SW: 1K0 959 703 P HW: 1K0 959 795 G Component: J388 TUER-SG HL 1114 Revision: 11005001 Serial number: 00000000800592 Coding: 0000208 Shop #: WSC 05311 000 00000 1 Fault Found: 00122 - Outside Warning Light/Door exit Light; Rear Left 012 - Electrical Fault in Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01101100 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 2 Reset counter: 121 Mileage: 204932 km Time Indication: 0 Date: 2012.12.19 Time: 15:34:02 ------------------------------------------------------------------------------- Address 69: Trailer Labels: 1K0-907-383-MY7.lbl Part No SW: 1K0 907 383 HW: 1K0 907 383 Component: ANHAENGERELEKTR 003 0020 Coding: 0000001 Shop #: WSC 05314 000 00000 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 72: Door, Rear Right Labels: 1K0-959-704-GEN3.lbl Part No SW: 1K0 959 704 P HW: 1K0 959 794 G Component: J389 TUER-SG HR 1114 Revision: 11005001 Serial number: 00000000796270 Coding: 0000208 Shop #: WSC 05311 000 00000 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 76: Park Assist Labels: 3C0-919-283.lbl Part No SW: 3C0 919 283 B HW: 3C0 919 283 B Component: Parkhilfe 8-Kan 004 0011 Revision: 00004000 Serial number: 82930630600891 Coding: 0011024 Shop #: WSC 05311 000 00000 1 Fault Found: 01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533) 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100101 Fault Priority: 4 Fault Frequency: 1 Reset counter: 161 Mileage: 204932 km Time Indication: 0 Date: 2012.12.19 Time: 14:56:17 ------------------------------------------------------------------------------- Address 77: Telephone Labels: 3C0-035-730.lbl Part No SW: 3C0 035 730 B HW: 3C0 035 730 B Component: Telefon 2609 Revision: 00010000 Serial number: 0000000022186 Coding: 0020055 Shop #: WSC 05311 000 00000 1 Fault Found: 01524 - Antenna for Telephone 011 - Open Circuit - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101011 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 2 Reset counter: 85 Mileage: 204878 km Time Indication: 0 Date: 2012.12.16 Time: 13:34:46 End --------------------------------------------------------------------- Błędy żarówek w drzwiach nie są istotne (zamontowane LED-y). W przypadku grupy 4F wyzerowałem obecność czegokolwiek tam. Edytowane 19 Grudnia 2012 przez bocheno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bocheno Zgłoś #106 Napisano 21 Grudnia 2012 i akumulator padnięty... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabotg Zgłoś #107 Napisano 21 Grudnia 2012 Na pewno w tym roczniku nie ma centralnej elektroniki II, i to musi być wyłączone, a mój J miał ciągły błąd komunikacji z RNS-em, po powrocie na C aku nie pada i na razie poza dwoma błędami w radiu i nawi (brak czasu na pogrzebanie) wszystko jest tak jak przed zmianą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cyberix Zgłoś #108 Napisano 4 Lutego 2013 Pytanie pomocnicze. Mój problem z wymianą C Q nie został rozwiązany nawet w serwisie. W tzw. "międzyczasie" miałem okazje pobawić się programikiem ETKA, i zauważyłem coś ciekawego, a mianowicie przeskakując kolejne moduły, wchodzę w L a potem jego następcę Q. Ale od wersji L i w Q pojawią się komunikat się coś takiego: co rozwija się na takie coś: Pytanie brzmi, dlaczego? Czy aby na pewno wymiana C Q jest bezbolesna i nie wymaga zamiany pinów w gnieździe lub innych dodatkowych czynności? W tym wątku: http://vwnavi.com/volkswagen-factory-fit-navigation-systems/rns-510-mfd3-navi-system/13949-battery-drain-after-rns-510-install-post52645.html#post52645 gość pisze o przecięciu 2 pinu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #109 Napisano 4 Lutego 2013 (edytowane) Pytanie brzmi, dlaczego? Czy aby na pewno wymiana C Q jest bezbolesna i nie wymaga zamiany pinów w gnieździe lub innych dodatkowych czynności? Tomek, ja zmieniałem z C na L i nie przecinałem przewodu na 2 pinie. Wszystko idealnie działa, a na vwnavi piszą ze przy wymianie na L też należy przeciąć przewód z pinu 2. Do października 2006 podłączenie zasilania odbywało się na dwa piny 1 i 2 z tego samego bezpiecznika, przewody były zmostkowane. Natomiast od listopada 2006 zasilanie idzie już tylko na 1 pin. Zauważ też że ETKA nie informuje iż przy zmianie gateway z A na Q należy dokonać zmian w instalacji elektrycznej. Widziałem wele takich opisów w ETCE iż przy zmianie jakiegoś sterownika należy zmienić coś w instalacji, w tym przypadku tego nie widzę. Myślę że VW mógł tak wykombinować iż sam odciął zasilanie na płytce drukowanej przy przejściu w 2006r. Nie analizowałem płytek gateway ale tak może być. Nie słyszałem też iż na forum ktoś ten przewód przecinał przy zmianie gateway. Dodaj jeszcze iż w ASO przy zmianie sterownika posługują się ETKA i jak nie ma tam info o zmianach w instalacji to ich nie ma, tym samym myślę że w ASO nie analizują instalacji elektrycznych w zależności od rocznika passata przy wymianie sterownika. Po prostu wyjmują stary gateway montują nowy, kodują i wszystko gra. Edytowane 4 Lutego 2013 przez Bimbasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemyslawch Zgłoś #110 Napisano 4 Lutego 2013 Pytanie brzmi, dlaczego? Czy aby na pewno wymiana C Q jest bezbolesna i nie wymaga zamiany pinów w gnieździe lub innych dodatkowych czynności? Tomek, ja zmieniałem z C na L i nie przecinałem przewodu na 2 pinie. Wszystko idealnie działa, a na vwnavi piszą ze przy wymianie na L też należy przeciąć przewód z pinu 2.Do października 2006 podłączenie zasilania odbywało się na dwa piny 1 i 2 z tego samego bezpiecznika, przewody były zmostkowane. Natomiast od listopada 2006 zasilanie idzie już tylko na 1 pin. Zauważ też że ETKA nie informuje iż przy zmianie gateway z A na Q należy dokonać zmian w instalacji elektrycznej. Widziałem wele takich opisów w ETCE iż przy zmianie jakiegoś sterownika należy zmienić coś w instalacji, w tym przypadku tego nie widzę. Myślę że VW mógł tak wykombinować iż sam odciął zasilanie na płytce drukowanej przy przejściu w 2006r. Nie analizowałem płytek gateway ale tak może być. Nie słyszałem też iż na forum ktoś ten przewód przecinał przy zmianie gateway. Dodaj jeszcze iż w ASO przy zmianie sterownika posługują się ETKA i jak nie ma tam info o zmianach w instalacji to ich nie ma, tym samym myślę że w ASO nie analizują instalacji elektrycznych w zależności od rocznika passata przy wymianie sterownika. Po prostu wyjmują stary gateway montują nowy, kodują i wszystko gra. Ja miałem zmieniany z C na Q w ASO - nikt nie przecinał mi żadnych kabelków - po prostu przełożyli gateway i zakodowali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaw8 Zgłoś #111 Napisano 22 Lutego 2013 Wlasnie udalo mie sie uruchmic RNS510 H na aucie z 2007 roku. Ktos pisal ze trzeba miec wysoki soft gateway'a i wersje wyzsza od "E" aby nie miec problemu z akumulatorem ladujac ledowego RNS. Ja mam gatewaya E soft 0080, soft navi 4120 (bez A) auto stalo na mrozie noc i dzien, odpalil za pierwszym razem. Tak wiec kombinacja RNS LEDowy + gateway E + soft 4120 na 100% dziala, nie trzeba wymieniac modulu. Ps. Wielkie dzieki dla Bimbasza za pomoc w uruchomieniu systemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #112 Napisano 23 Lutego 2013 (edytowane) No Sławek naprawdę piszesz ciekawostki, nie myśl że to takie proste i Tobie się uda bez wymiany gatweya. No chyba że są 2 opcje albo navi kombinowana albo masz zarąbisty aku Edytowane 23 Lutego 2013 przez romeo9999 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaw8 Zgłoś #113 Napisano 26 Lutego 2013 (edytowane) Panowie, Mialem sie odezwac by potwierdzic co dalej z autem. Po 6 dniach od wlozenia RNS samochod pali jak poprzednio (auto najdluzej stalo 3 dni bez odpalania). Sprzedawca zapewnia ze soft 4120 ktory tam zaladowal nie jest wersja modyfikowana A. Wobec tego potrzymuje co napisalem poprzenio ze gateway E na sofcie 0080 doskonale wpolpracuje z 4120 i NIE MA KONIECZNOSCI WYMIENIANIA GATEWAYA. Jesli czyta tego posta ktos kto bedzie montowal RNS niech nie kupuje w ciemno gatewaya bo ma niski, testowac najpierw! Edytowane 26 Lutego 2013 przez Slaw8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #114 Napisano 26 Lutego 2013 Czyli tak Slawek jak ci mowilem. Wszystko spoko dziala nawet na gateway C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaw8 Zgłoś #115 Napisano 26 Lutego 2013 Zastanawiam sie tylko dlaczego sprzedawcy podtrzymuja te stwierdzenia o niekompatybilnosci navigacji C=>H do aut starszych niz 2008. Jak nie wiadomo o co chodzi, chodzi o...... Pewnie chca podtrzymac rynek na starsze wersje A/B cyt z jednej z aukcji: "UWAGA: Wersja B pasuje do każdego rocznika auta i nie rozładowuje akumulatora. Natomiast wersja C,D,F,H pasuje do aut od 2008 roku wzwyż." Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #116 Napisano 26 Lutego 2013 jest to pewnie związane z oprogramowaniem, które nie współdziała z Gatewayem (ja mam RNS ver. C z 2008 i fabrycznie było bodajże 2660..) a G. w pasku ver. E... wyższe oprogramowanie (3xx0) chyba już rozładowywało aku przy tych wersjach G. to może nie chcą lamentów gości że rozładowuje, że trzeba jeszcze coś dokupić, itd.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #117 Napisano 27 Lutego 2013 (edytowane) Zastanawiam sie tylko dlaczego sprzedawcy podtrzymuja te stwierdzenia o niekompatybilnosci navigacji C=>H do aut starszych niz 2008.Jak nie wiadomo o co chodzi, chodzi o...... Pewnie chca podtrzymac rynek na starsze wersje A/B cyt z jednej z aukcji: "UWAGA: Wersja B pasuje do każdego rocznika auta i nie rozładowuje akumulatora. Natomiast wersja C,D,F,H pasuje do aut od 2008 roku wzwyż." Nawigacji ver C jest inny soft i one juz wychodziły w końcówce 2008 modelowy 2009 tam juz były gatewaye L i tam juz po 20 minutach usypiało navi w starszych ver a wiec ponizej C trzeba cukrowanego softa bo inaczej bedzie rozładowywac aku lub zmiane gateweya od L w góre dzieki któremu mozna wgrywać wyzsze softy i mapy i nie bedzie rozładowywać aku Edytowane 27 Lutego 2013 przez romeo9999 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemyslawch Zgłoś #118 Napisano 28 Lutego 2013 Przy gateway H też nie rozładowuje akumulatora (zmieniany gateway z C na H), ktoś gdzieś pisał, że przy E również jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabotg Zgłoś #119 Napisano 17 Marca 2013 (edytowane) Dziś wymieniłem Gateway'a z C na M i wszystko było by ok, tylko nie usypia radyjka. W radiu były softy cukrowane i radio w logach widać jako RNS 300 a jest 510, czy ktoś wie co zrobić z tym fantem, walczę ze zmianą softu już 4 raz i nic nie aktualizuje gatewy'a- swl error Edytowane 17 Marca 2013 przez grabotg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilek1307 Zgłoś #120 Napisano 17 Marca 2013 A którą wersję masz RNSa? ja bym spróbował zaaktualizować ją oficjalnym FW na stole (wyciągnięta nawi z samochodu, podłączona tylko do zasilania 12V) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach