Gość sebp75 Zgłoś #41 Napisano 23 Stycznia 2012 ok . news. plik z labelami podmieniony z mala modifikacja i dziala. nowy gateway zamontowany i zakodowany i dziala jak nalezy, zero bledow, jak narazie. teraz tylko ide zegary podmienic i sie zobaczy czy bedzie git :fajny bede reportowal jak by co!! i wielkie dzieki koledze marekbialek za tak dobra podpowiedz i pomoc :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VALDI Zgłoś #42 Napisano 11 Lutego 2012 Koledzy a czy jest jakis soft do rcd510 aby nie trzeba bylo wymieniac gatewaya? Auto rocznik 2006 aktualnie jest tam mdf2 Dzieki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRASIK Zgłoś #43 Napisano 17 Marca 2012 Hej czy orientuje się ktoś skąd można wziąć softy do Can ( mam na myśli update ) oraz jaki może być najwyższy soft w oryginalnym Can-e C i Can-e H Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #44 Napisano 18 Marca 2012 (edytowane) Jeżeli chcesz update gateway-a to jedz do serwisu i powiedz żeby ci wgrali TPI 2017949, z tego co pamiętam poprawka opisana jest jako aktualizacja haka. Koszt takiej aktualizacji ok. 100zł, bo łączą się z niemiaszkami. Po tej zmianie rns nie rozładowuje aku, jeżeli o to ci chodzi. Jak chcesz kupić gateway-a to min. 3C0907530H SO0142. Edytowane 18 Marca 2012 przez Zielas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRASIK Zgłoś #45 Napisano 18 Marca 2012 no wlaSNIE ze ja mam wersje h przerobiona juz na L i chyba nawet soft 142 albo 144 i rozladuje bo pobor pradu na tym can jest okolo 3a. mechanik ktory zajmuje sie moim autem ma sprzed do zupdatowania ale nie ma softu ;-/ orientujesz sie moze czy can c tez mozna pociagnac do softu 142 ?? czy musi byc jakis wyzszy can ?? i skad taki soft mozna wytargac ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #46 Napisano 18 Marca 2012 (edytowane) Sprawdzałeś VAG jaki masz gateway? Pamiętasz że trzeba poczekać 20min. ze sprawdzeniem poboru prądu? Raczej nikt ci nie udostępni softu, nie wiem zresztą czy taki jest, ten TPI 2017949 wyszedł jako poprawka do haka, a nie jako oficjalny battery drain issue. Edytowane 18 Marca 2012 przez Zielas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRASIK Zgłoś #47 Napisano 18 Marca 2012 ja mam wersje so0146L ( pierwotnie byl H ) i doi prad ;/ . mechanik ktory mi to zmienia pracuje w servisie vw ale mowi ze tam nie ma zadnego dostepnego softu zeby podmienic mam jeszcze starego can-a C i pytanie jest czy moge go updatowac ta poprawka ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #48 Napisano 18 Marca 2012 ja mam wersje so0146L ( pierwotnie byl H ) i doi prad ;/ . mechanik ktory mi to zmienia pracuje w servisie vw ale mowi ze tam nie ma zadnego dostepnego softu zeby podmienic mam jeszcze starego can-a C i pytanie jest czy moge go updatowac ta poprawka ?? Kolego przy L nie rozładowuje się aku, od tego trzeba zacząć. Więc albo ktoś ci kit wcisnął z tą aktualizacją z H na L, albo masz walnięte radyjko. Przy okazji widziałem gateway J z 152, więc mało (ale jest) prawdopodobne L z 146. Aktualizację C oczywiście możesz zrobić w serwisie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRASIK Zgłoś #49 Napisano 19 Marca 2012 to samo radyjko nie rozladowuje na can C ( i tu nie chodzi o cukrowany soft bo przerobilem juz kilka takich i takich na zadnym nie rozladowuje) na podpietym radiu i tym can L auto bierze 3A na odpietym radiu auto bierze okolo 1-1.2A - na Can C wszystko jest 0.02A wiec w czym tkwi problem ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #50 Napisano 19 Marca 2012 (edytowane) to samo radyjko nie rozladowuje na can C ( i tu nie chodzi o cukrowany soft bo przerobilem juz kilka takich i takich na zadnym nie rozladowuje) na podpietym radiu i tym can L auto bierze 3A na odpietym radiu auto bierze okolo 1-1.2A - na Can C wszystko jest 0.02Awiec w czym tkwi problem ?? Sprawdź jeszcze kodowanie gataway starego i nowego czy są identyczne, może moduł czegoś nie usypia. Nic innego nie przychodzi mi do głowy, sprawdzałeś pobór prądu po 20 min. od włączenia alarmu?. Zrób aktualizację navi najnowszym softem bez przerabiania gatewaya. Edytowane 19 Marca 2012 przez Zielas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRASIK Zgłoś #51 Napisano 19 Marca 2012 wszystko to co mowisz bylo robione ze 3 razy . can jest zakodowany dobrze a cos sie wzbudzal caly czas i nie chce isc spac ( napewno rns ) ale i bez niego pobor jest za duzy ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cyberix Zgłoś #52 Napisano 12 Sierpnia 2012 Po wielokrotnym wałkowaniu tematu zdecydowałem się na zakup gateway w wersji L w celu podmiany mojego w wersji C. Sama podmiana nie jest niczym szczególnie trudnym i udało się sprawnie sterownik wymienić. Kodowanie VCDS przebiegło bez problemu (za pomocą translatora łatwo było przekodować kodowanie z wersji C na L). Moduły nie wykazują żadnych błędów. Przyszedł czas na aktualizację nawigacji (na nalepce ma napis wersja B). Nagrałem soft 3980 na płytę i zaaplikowałem. Aktualizacja przebiegła bez najmniejszych problemów (prawię godzinę trwało). Wszystkie komponenty się zaktualizowały... ale jakież było moje zdziwienie, kiedy okazało się, iż radio NIE WYŁĄCZA SIĘ ! Wręcz przeciwnie po około 20-30 minutach odpala się chyba wentylator i szumi aż miło. Oczywiście drenując w tym czasie akumulator. Twardy reset, przywrócenie ustawień fabryczny, itd. Brak rezultatów. Postanowiłem wgrać poprzedni soft 1100. Aktualizacja ruszyła bez problemów ale... zatrzymała się na GATEWAY ERROR... i to był ostatni komunikat jaki radio wyświetliło. Płyta z firmware została wysunięta i radio się wyłączyło definitywnie. Nie ma możliwości uruchomienia radia, nie reaguje kompletnie na nic. Żadne kombinacje resetu, wymuszenia aktualizacji firmware nie działają. Głucha cisza. Sprawdziłem bezpiecznik 15A i jest OK. Podpinam VCDS i zgłasza błąd komunikacji z radiem i nawigacją. Próba podpięcia się pod nawigację/radio kończy się błędem podłączenia. Zdeterminowany, odłączyłem akumulator na parę minut. Bez rezultatu. Wstawiłem ponownie gateway C. Bez rezultatu. Wymontowałem radio, sprawdziłem bezpiecznik na wtyczce, jest OK. Chciałem zrobić pomiar napięcia czy dochodzi do radia ale niestety nie potrafię prawidłowo odczytać na którym pinie jest zasilanie, a nie chce zrobić zwarcia magistrali CAN z masą, itp. bo mogło by się to źle skończyć. Jakieś sugestie? Porady? Poza odesłaniem nawigacji do naprawy, bo to pewnie paręset złotych może nawet kosztować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #53 Napisano 12 Sierpnia 2012 cyberix zrób fotkę tego gateway-a i wyslij go na pw lub go wstaw czy nie czasem po aktualizacji z innego numerku na L jakie ma so ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cyberix Zgłoś #54 Napisano 12 Sierpnia 2012 wychodzi z tego, że po aktualizacji... so 146 Tyle, że teraz RNS w ogóle się nie uruchamia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #55 Napisano 12 Sierpnia 2012 (edytowane) teraz juz wszystko wiem jesto gateway po aktualizacji i głosi sie jako L ale w srodku siedzi nizszy numer i dla tego masz problemy puszcze ci linka jaki ma byc gateway bez zadnej nalepki musi byc ori numer L ma so 152 prawdopodobnie ty masz albo H albo J po aktualizacji na L ps. proste jest zrobic aktualizacje ale wewnetrznie sie róznią układami Edytowane 12 Sierpnia 2012 przez romeo9999 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cyberix Zgłoś #56 Napisano 12 Sierpnia 2012 To by wyjaśniało problem nie wyłączania się radia po aktualizacji. Sprzedawca miał dwa moduły, jeden z nalepką drugi bez nalepki. Dostał mi się z nalepką. Trudno. Sprawa modułu wyjaśniona, pytanie tylko co z radiem? Chyba w domowych warunkach nie ma szans na przywrócenie do życia radyjka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #57 Napisano 12 Sierpnia 2012 wszystko sie da ruszyc jesli nie jest spalone to miałeś radio czy rns Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cyberix Zgłoś #58 Napisano 12 Sierpnia 2012 RNS 510 B SW 03 po wgraniu 3980 rozładowywało akumulator, przy wgrywaniu 1100 wywaliło błąd aktualizacji gateway i koniec. Już się nie uruchamia i nie reaguje na nic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angelus Zgłoś #59 Napisano 19 Sierpnia 2012 Po przeczytaniu całego watku tak się zakręciłem że jestem zmuszony do zadania kilku pytań. Czemu wszyscy piszą że najlepiej jest załozyć 3C0907530L tylko czemu ten a nie 3C0907530Q? Z Etki wynika że H został zastapiony przez L a Ten przez Q. Czy jeśli mam Paska MY2009 z multi 8-przycisków i RNS i czerwonymi zegarami to jest mozliwe że mam Gateway z L lub Q czy bardziej H??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #60 Napisano 19 Sierpnia 2012 śmiało możesz zakładać L lub Q w zależności co masz szansę kupić, jak w ASO to wiadomo że kupisz tylko Q trudno powiedzieć jaki masz gateway w aucie, najlepiej zrób skan lub looknij na gateway, wykręcisz osłonę nad nogami kierowacy i zobaczysz gateway po prawje stronie tak trochę za navi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach