Skocz do zawartości
laki

Wymiana Gateway'a CAN

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sebp75

ok . news. plik z labelami podmieniony z mala modifikacja i dziala. nowy gateway zamontowany i zakodowany i dziala jak nalezy, zero bledow, jak narazie. teraz tylko ide zegary podmienic i sie zobaczy czy bedzie git :fajny

bede reportowal jak by co!!

i wielkie dzieki koledze marekbialek za tak dobra podpowiedz i pomoc :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a czy jest jakis soft do rcd510 aby nie trzeba bylo wymieniac gatewaya?

Auto rocznik 2006 aktualnie jest tam mdf2

 

Dzieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej

czy orientuje się ktoś skąd można wziąć softy do Can ( mam na myśli update ) oraz jaki może być najwyższy soft w oryginalnym Can-e C i Can-e H

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz update gateway-a to jedz do serwisu i powiedz żeby ci wgrali TPI 2017949, z tego co pamiętam poprawka opisana jest jako aktualizacja haka. Koszt takiej aktualizacji ok. 100zł, bo łączą się z niemiaszkami. Po tej zmianie rns nie rozładowuje aku, jeżeli o to ci chodzi. Jak chcesz kupić gateway-a to min. 3C0907530H SO0142.

Edytowane przez Zielas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlaSNIE ze ja mam wersje h przerobiona juz na L i chyba nawet soft 142 albo 144 i rozladuje bo pobor pradu na tym can jest okolo 3a. mechanik ktory zajmuje sie moim autem ma sprzed do zupdatowania ale nie ma softu ;-/

orientujesz sie moze czy can c tez mozna pociagnac do softu 142 ?? czy musi byc jakis wyzszy can ?? i skad taki soft mozna wytargac ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś VAG jaki masz gateway? Pamiętasz że trzeba poczekać 20min. ze sprawdzeniem poboru prądu? Raczej nikt ci nie udostępni softu, nie wiem zresztą czy taki jest, ten TPI 2017949 wyszedł jako poprawka do haka, a nie jako oficjalny battery drain issue.

Edytowane przez Zielas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam wersje so0146L ( pierwotnie byl H ) i doi prad ;/ . mechanik ktory mi to zmienia pracuje w servisie vw ale mowi ze tam nie ma zadnego dostepnego softu zeby podmienic

 

mam jeszcze starego can-a C i pytanie jest czy moge go updatowac ta poprawka ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam wersje so0146L ( pierwotnie byl H ) i doi prad ;/ . mechanik ktory mi to zmienia pracuje w servisie vw ale mowi ze tam nie ma zadnego dostepnego softu zeby podmienic

 

mam jeszcze starego can-a C i pytanie jest czy moge go updatowac ta poprawka ??

 

Kolego przy L nie rozładowuje się aku, od tego trzeba zacząć. Więc albo ktoś ci kit wcisnął z tą aktualizacją z H na L, albo masz walnięte radyjko. Przy okazji widziałem gateway J z 152, więc mało (ale jest) prawdopodobne L z 146. Aktualizację C oczywiście możesz zrobić w serwisie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to samo radyjko nie rozladowuje na can C ( i tu nie chodzi o cukrowany soft bo przerobilem juz kilka takich i takich na zadnym nie rozladowuje) na podpietym radiu i tym can L auto bierze 3A na odpietym radiu auto bierze okolo 1-1.2A - na Can C wszystko jest 0.02A

wiec w czym tkwi problem ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to samo radyjko nie rozladowuje na can C ( i tu nie chodzi o cukrowany soft bo przerobilem juz kilka takich i takich na zadnym nie rozladowuje) na podpietym radiu i tym can L auto bierze 3A na odpietym radiu auto bierze okolo 1-1.2A - na Can C wszystko jest 0.02A

wiec w czym tkwi problem ??

 

Sprawdź jeszcze kodowanie gataway starego i nowego czy są identyczne, może moduł czegoś nie usypia. Nic innego nie przychodzi mi do głowy, sprawdzałeś pobór prądu po 20 min. od włączenia alarmu?. Zrób aktualizację navi najnowszym softem bez przerabiania gatewaya.

Edytowane przez Zielas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko to co mowisz bylo robione ze 3 razy . can jest zakodowany dobrze a cos sie wzbudzal caly czas i nie chce isc spac ( napewno rns ) ale i bez niego pobor jest za duzy ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wielokrotnym wałkowaniu tematu zdecydowałem się na zakup gateway w wersji L w celu podmiany mojego w wersji C.

Sama podmiana nie jest niczym szczególnie trudnym i udało się sprawnie sterownik wymienić.

Kodowanie VCDS przebiegło bez problemu (za pomocą translatora łatwo było przekodować kodowanie z wersji C na L).

Moduły nie wykazują żadnych błędów.

 

Przyszedł czas na aktualizację nawigacji (na nalepce ma napis wersja B). Nagrałem soft 3980 na płytę i zaaplikowałem. Aktualizacja przebiegła bez najmniejszych problemów (prawię godzinę trwało). Wszystkie komponenty się zaktualizowały... ale jakież było moje zdziwienie, kiedy okazało się, iż radio NIE WYŁĄCZA SIĘ ! Wręcz przeciwnie po około 20-30 minutach odpala się chyba wentylator i szumi aż miło. Oczywiście drenując w tym czasie akumulator. Twardy reset, przywrócenie ustawień fabryczny, itd. Brak rezultatów.

 

Postanowiłem wgrać poprzedni soft 1100. Aktualizacja ruszyła bez problemów ale... zatrzymała się na GATEWAY ERROR... i to był ostatni komunikat jaki radio wyświetliło. Płyta z firmware została wysunięta i radio się wyłączyło definitywnie. Nie ma możliwości uruchomienia radia, nie reaguje kompletnie na nic. Żadne kombinacje resetu, wymuszenia aktualizacji firmware nie działają. Głucha cisza. Sprawdziłem bezpiecznik 15A i jest OK. Podpinam VCDS i zgłasza błąd komunikacji z radiem i nawigacją. Próba podpięcia się pod nawigację/radio kończy się błędem podłączenia.

 

Zdeterminowany, odłączyłem akumulator na parę minut. Bez rezultatu. Wstawiłem ponownie gateway C. Bez rezultatu.

Wymontowałem radio, sprawdziłem bezpiecznik na wtyczce, jest OK.

 

Chciałem zrobić pomiar napięcia czy dochodzi do radia ale niestety nie potrafię prawidłowo odczytać na którym pinie jest zasilanie, a nie chce zrobić zwarcia magistrali CAN z masą, itp. bo mogło by się to źle skończyć.

 

Jakieś sugestie? Porady? Poza odesłaniem nawigacji do naprawy, bo to pewnie paręset złotych może nawet kosztować :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cyberix zrób fotkę tego gateway-a i wyslij go na pw lub go wstaw czy nie czasem po aktualizacji z innego numerku na L jakie ma so ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wychodzi z tego, że po aktualizacji... so 146

2ae0e42b60b16.jpg

 

Tyle, że teraz RNS w ogóle się nie uruchamia :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teraz juz wszystko wiem

jesto gateway po aktualizacji i głosi sie jako L ale w srodku siedzi nizszy numer i dla tego masz problemy puszcze ci linka jaki ma byc gateway

 

bez zadnej nalepki musi byc ori numer

 

gateway Q.jpg

 

L ma so 152 prawdopodobnie ty masz albo H albo J po aktualizacji na L

 

ps. proste jest zrobic aktualizacje ale wewnetrznie sie róznią układami

Edytowane przez romeo9999

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To by wyjaśniało problem nie wyłączania się radia po aktualizacji. Sprzedawca miał dwa moduły, jeden z nalepką drugi bez nalepki. Dostał mi się z nalepką. Trudno.

 

Sprawa modułu wyjaśniona, pytanie tylko co z radiem? Chyba w domowych warunkach nie ma szans na przywrócenie do życia radyjka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko sie da ruszyc jesli nie jest spalone to miałeś radio czy rns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RNS 510 B SW 03 po wgraniu 3980 -> rozładowywało akumulator, przy wgrywaniu 1100 wywaliło błąd aktualizacji gateway i koniec. Już się nie uruchamia i nie reaguje na nic :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu całego watku tak się zakręciłem że jestem zmuszony do zadania kilku pytań.

Czemu wszyscy piszą że najlepiej jest załozyć 3C0907530L tylko czemu ten a nie 3C0907530Q?

Z Etki wynika że H został zastapiony przez L a Ten przez Q.

Czy jeśli mam Paska MY2009 z multi 8-przycisków i RNS i czerwonymi zegarami to jest mozliwe że mam Gateway z L lub Q czy bardziej H???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

śmiało możesz zakładać L lub Q w zależności co masz szansę kupić, jak w ASO to wiadomo że kupisz tylko Q

trudno powiedzieć jaki masz gateway w aucie, najlepiej zrób skan lub looknij na gateway, wykręcisz osłonę nad nogami kierowacy i zobaczysz gateway po prawje stronie tak trochę za navi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności