Skocz do zawartości
Gość Kamil77

Wymiana Wahaczy ! Trudne czy nie ?

Rekomendowane odpowiedzi

-diagnosta mi mówił żeby dźwignąć auto na lewarku i poszarpać kołem tylko jak??

 

Zmień diagnostę na takiego który ma szarpaki bo ręcznie/dźwignią ciężko uzyskać siłę aby dokładnie wyłapać luz i jednocześnie szukając awarii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No sprawdzał szarpakami,ale podobno żeby sprawdzić dokładnie dolne wahacze przód musi być w powietrzu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

We wtorek i ja się zabieram za wymianę zawieszenia, dzisiaj już pryskanko odrdzewiaczem i mam pytanie :

 

kupiłem komplet mastersporta i są w komplecie końcówki. Obecnie mam oryginał ale bez luzów i nie wiem czy wymieniać ( słabe opinie o końcówkach MS ) czy zostawić i czekać aż padną...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym zostawił az padna, ostatnio trzymałem w reku koncowke MS, specjalnego wrazenia na mnie nie zrobiła:) a po co 2 razy na stacje diagnostyczna jezdzic:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poległem i mam zagwozdke. Łącznik stabilizatora w MS jest troszkę inny niż oryginał i nie mam pojęcia jak to poskładać, dumam juz z godzinkę... Wiecie o co tu chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lisek_brzeg

mój ma 218tys od 40tys w kraju i nadal fabryczne. nowe już leży w kartonie ale mimo wszystko 200 na fabryce to moim zdaniem super wynik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dałem radę. W MS śruby łącznika idą na przestrzał a w lemforderze nie ale zmyłka była ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doszły do mnie wczoraj wahacze MS, cały komplet i dziś chciałem je zamontować, jednak zauważyłem jedną rzecz, mianowicie:

 

e648c3f890eefd18m.jpg

 

Ewidentnie widać, że w jednej tulei(wahacz "banan") brakuje brązowej gumowej wstawki oraz biały plastik jest pęknięty. Teraz pytanie - reklamować czy nie? Brak tego brązowego kawałki gumy może wpłynąć na szybsze zużycie wahacza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Doszły do mnie wczoraj wahacze MS, cały komplet i dziś chciałem je zamontować, jednak zauważyłem jedną rzecz, mianowicie:

 

e648c3f890eefd18m.jpg

 

Ewidentnie widać, że w jednej tulei(wahacz "banan") brakuje brązowej gumowej wstawki oraz biały plastik jest pęknięty. Teraz pytanie - reklamować czy nie? Brak tego brązowego kawałki gumy może wpłynąć na szybsze zużycie wahacza?

 

Żyć się da bez tego ale i tak trzeba reklamować co by było jak powinno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli robisz to pierwszy raz to mozesz miec troche problemow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wertuje ten temat i przeraża mnie fakt o słynnej śrubie... dziś skonsultowałem się z mechanikiem na temat wymiany zawieszenia ponieważ w tym tygodniu się za to zabieram. Odrazu uprzedził mnie o wykręcaniu tej pipy. Moje pytanka do was:

 

Lepiej postawić na cegłach czy zabawa w kanale?

Jeżeli ukręcę główkę bo ponoć to się zdarza to da radę jakoś to rozwiercić czy szukać nowej zwrotnicy?

W ile litrów kawy się uzbroić? mam na wymianę tego dzień i noc, ogarnę jeszcze wymianę tarcz i klocków na przodzie w takim czasie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej kanal chociaz i bez niego na upartego tez sie da.. jesli wszystko pojdzie dobrze to mysle ze smialo dasz rade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dużo wygodniej kanał , bo się nieźle nawku%%$# przy odkręcaniu dolnych śrub z wachacza prostego i banana oraz opuszczenia skrzyni na poduszkach by wyciągnąć śrubę z banana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi wystarczył większy podnośnik na kółkach (mam taki do 4 ton), kobyłki aby auto nie stało na cegłach, kawałek styropianu pod plecy i po sprawie, na razie przerobiłem oba banany i końcówki drążków, z bananami trzeba się pobawić troszkę aby wyjąć długie śruby, jak kolega wyżej pisze popuścić sanki z tyłu i delikatnie breszką odchylić sanki ku dołowi, wyszły obie bez większych problemów, oczywiście radzę się zaopatrzyć w porządne klucze oczkowe 18. Ze sworzniami nie było problemu, wystarczyło odkręcić nakrętki, na zwrotnicy jest specjalny nadlew o którego można zaprzeć łoma, druga osoba wybija sworzeń i powinno pójść. Przy wymianie wyszło że oba poprzeczne dolne wahacze również mam do wymiany... może jutro przyjdą to na weekendzie wymiana. Diagnosta upierał się że tylko lewy banan jest do wymiany. Połowa stuków ustała, czas na resztę aby całkowicie zażegnać stukanie.

 

P.S. zaopatrzyłem się w widełki do końcówek by ułatwić sobie pracę, ciekawe co szybciej przyjdzie :mniam

Edytowane przez allus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych kolegow. Odstawilem samochod do mechanika, ten wymienil mi komplecik zawieszke, uporal sie jakos z ta sruba na zwrotnicy, choc jak sam mowil lekko nie mial. Dal rade. Efekt przejechalem 20 tys i przy hamowaniu w cos mi stuka takie (puk,puk) po dwa razy az wyhamuje. czasem 4. Luz na lacznikach? Grucha cala (przegub) rowniez, guma ladna, nie ruszona.

 

Jesli chodzi o wymiane to wiem , ze samemu to mozna zrobic ale trzeba miec warsztat z dobrymi narzedziami, ja wolalem oddac w pewne rece. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam szanownych kolegow. Odstawilem samochod do mechanika, ten wymienil mi komplecik zawieszke, uporal sie jakos z ta sruba na zwrotnicy, choc jak sam mowil lekko nie mial. Dal rade. Efekt przejechalem 20 tys i przy hamowaniu w cos mi stuka takie (puk,puk) po dwa razy az wyhamuje. czasem 4. Luz na lacznikach? Grucha cala (przegub) rowniez, guma ladna, nie ruszona.

 

Mi stukało przy hamowaniu jak miałem wybite tuleje na bananach, może mechanik dokręcał zawieszenie na wiszącym samochodzie a nie stojącym na kołach? Efektem są źle ustawione tuleje wahaczy względem nadwozia. A poduszki na amortyzatorach wymieniałeś? Ja dwa dni temu sprawdzałem zawieszenie i wymieniałem poduchy na amorkach z przodu, po wymianie jest niebo a ziemia. Stara poducha względem nowej była niższa o prawie 0.5 cm. Nieźle się sprasowała jak za wszystkie lata od nowości teraz zawieszenie jest jakby sztywniejsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wie ktoś może gdzie można zakupić ściągacz do śruby zwrotnicy jak na tym filmiku lub podobny do tego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, ale śruba na filmie nie wygląda na jakąś tragiczną. Nie wiem czy ten ściągacz da radę na totalnie zapieczoną śrubę, a do takiej średnio można podejść bez niepotrzebnie wydanych pieniędzy na ściągacz.

Zalej z 2-3 dni z rzędu odrdzewiaczem, odczyszczając te "szpary" przy sworzniach, niech tam dobrze naleci odrdzewiacza parę razy, a potem przy próbie odkręcania otłucz zwrotnicę w okolicy śruby, odczyść szczotką drucianą i próbuj odkręcać - fajnie by było, jak byś miał dostęp do klucza pneumatycznego o dużym momencie - może masz znajomego mechanika to podjedź i za dobrego browara Ci ją zluzuje, a dalej ogarniesz sam. No a jak nie to zostaje zabawa palnikiem (jeśli oba wahacze na śmietnik bo będzie po sworzniach), cięcie/rozwiercanie śruby itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności