Skocz do zawartości
Gość Kamil77

Wymiana Wahaczy ! Trudne czy nie ?

Rekomendowane odpowiedzi

W sprayu nie widziałem, tylko w małej puszce. Ale skoro jest spray, to chyba moze byc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wahacze wymienione ,przy prawym bananie poluznilem belke ale tylko z prawej strony , troche ja tam ponaginalem , po skreceniu jakos ciezko biegi wskakuja i jakos ten lewarek jest na luzie jakby za sztywno,moze poluznic sruby od poduszek skrzyni i silnika i go odpalic? moze sie ulozy skrzynia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wahacze wymienione ,przy prawym bananie poluznilem belke ale tylko z prawej strony , troche ja tam ponaginalem , po skreceniu jakos ciezko biegi wskakuja i jakos ten lewarek jest na luzie jakby za sztywno,moze poluznic sruby od poduszek skrzyni i silnika i go odpalic? moze sie ulozy skrzynia?

 

Witam. Przy wymianie wahaczy trzeba auto podnieść z obu stron jednakowo i odkręcić śruby od belki z obu stron wtedy bez odginania banan wchodzi i wychodzi. Przerabiałem temat w swoim PASIU ok 2 lat temu. Na wiosnę czeka mnie kolejna wymiana. Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Chciałbym się doradzić

Tak się zdarzyło ze strzeliła mi opona lewa przednia, bylo też spotkanie z samochodem z naprzeciwka który właśnie uderzył w lewe nadkole, zawieszenie z lewej strony poszło... Doradzają wymieniać wahacze od razu cały przód przy lewym jak i prawy kole?

Czy tak trzeba ze jak z lewej to i z prawej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy tak trzeba ze jak z lewej to i z prawej?

nie trzeba ale jak robisz całą lewą stronę to już zrób i prawą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm...sam tego robić nie będę, dlatego tak patrze na koszta, bo sama lewa strona trochę wyjdzie...przez to zastanawiam sie czy i prawą, tak jak doradzają, to robić czy to naciąganie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hmm...sam tego robić nie będę, dlatego tak patrze na koszta, bo sama lewa strona trochę wyjdzie...przez to zastanawiam sie czy i prawą, tak jak doradzają, to robić czy to naciąganie

 

Tu już raczej nikt cię nie naciąga. W twoim przypadku zrobić wsztystko to najlepsza opcja. Zrobisz całą lewą stronę a za chwilę wyjdzie ze trzeba coś robić z prawej bo jakiś luz i np. nie można

zbieżności ustawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hmm...sam tego robić nie będę, dlatego tak patrze na koszta, bo sama lewa strona trochę wyjdzie...przez to zastanawiam sie czy i prawą, tak jak doradzają, to robić czy to naciąganie

 

a dlaczego nie będziesz sam robił. nic wielkiego ;-) polecam jednak zrobić obie strony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy demontażu zwrotnicy w celu wymiany łożyska piasty koła, uszkodziłem końcówkę drążka (musiałem wywiercić śrubę blokującą sworzeń, tak była zapieczona) Kupiłem więc nową końcówkę. Poleciłem małżonce pojechać na zrobienie zbieżności po takim zabiegu, a tam jej powiedzieli, że oba przednie dolne wahacze do wymiany i jeden tylny, a w zasadzie tylko silentblock prawego banana) inaczej nie ma sensu robić zbieżności.

Zaskoczyło mnie to ponieważ nic nie stukało, auto prowadziło się normalnie, nie zdzierało opon, żadnych luzów, przeszło w grudniu normalnie przegląd na stacji diagnostycznej (bez naciągania, a gość jest dość upierdliwy i bardzo dobrze) . Do tego dołączyli kosztorys na części i robociznę.

Części zaproponowali Ruviille dolne wahacze i silentblock Fortune Line. Zastanawia mnie, czy chcieli naciągnąć kobitkę na wymianę, czy faktycznie są wyjechanie. Władowałem się do kanału, ale nie widzę żadnych uszkodzeń mechanicznych tulei. Sworznie są OK . Przy górnych swego czasu objaw był czytelny - stuki, rozerwana guma tulei. Siedząc w kanale poleciłem poruszać kierownicą. Również nie zauważyłem niczego niepokojącego. Zwrotnica obraca się, wahacze delikatnie "chodzą" w płaszczyźnie poziomej na silenblockach, no ale chyba po to one są.

Jak sprawdzić, czy mają nadmierny luz ?

Mam dolne używki, które kiedyś kupiłem okazyjne z rozbitego samochodu, ale teraz sam nie wiem jak ma sprawdzić czy one też nie są wybite. Niby sworznie OK i nie ma nawet widocznych mikropęknięć na gumach tulei.

Ewentualnie gdyby zaszła konieczność kupna nowych to czy poza Lemforderem, Febi,TRW i Meyle można coś polecić. Czytałem w tym wątku chyba dobre opinie o Master Sport. Byłby sens kupić komplet i mieć w zapasie górne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wciskają Ci kit... Ci od przeglądów na badaniu okresowym zawsze wychwycą luz na tulejce banana... Poprostu ten wahacz jest tak zbudowany, że wygląda na uszkodzony a tak naprawdę nie jest...

 

Rób zbieżność i jeździj dalej.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Na przednich dolnych wahaczach jak się robi luz to zazwyczaj na sworzniu, rzadko kiedy tulejki są oberwane...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak kupować Master Sporta to wymienić od razu cały komplet IMO.

 

+1 to co Magoo napisał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyjmuje do wiadomości to co napisał Magoo. dzięki. Góra jest niedawno wymieniona. Lemforder. Już żałowałem, że nie kupiłeem kompletu, tylko same górne. Dziś za same dolne zapłaciłbym więcej jak za cały komplet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na przednich dolnych wahaczach jak się robi luz to zazwyczaj na sworzniu, rzadko kiedy tulejki są oberwane...

Potwierdzam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do demontażu przedniego górnego wahacza trzeba wyciągać mcpersona?

 

Tak. Ale to najmniejszy problem, ważne aby sruba spinajaca wachacze puscila

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do demontażu przedniego górnego wahacza trzeba wyciągać mcpersona?

 

I tak i nie ;) Kwestia w którą stronę jest włożona śruba trzymająca wahacz z tulejką w mocowaniu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I tak i nie ;) Kwestia w którą stronę jest włożona śruba trzymająca wahacz z tulejką w mocowaniu ;)

 

Można śrubę zamontowac odwrotnie. Ale po co. Demontaż kolumny to parę minut jeśli sruba spinajaca waczacze puści a wtedy wszystko jak na tacy. Szkoda męczyć się w nurkowanie w nadkolu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prosta robota :) jak nie wiesz to obejrzyj filmiki na you tubie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a co powiecie na taki sposób dokręcania tulei jak na tym filmie? Opcja dla osób bez kanału, kiedy nie ma możliwości skręcić wszystkiego na opuszczonym aucie.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności