Skocz do zawartości
Gość Kamil77

Wymiana Wahaczy ! Trudne czy nie ?

Rekomendowane odpowiedzi

zawsze moze spróbować jeszcze się troszke pomęczyć niż walczyć

ps. w moim za cholere wybić się jej nie dało mimo grzania palnikiem, młota udarowego itd, pomogło tylko wycinanie jej po kawałeczku i wybijanie w drugą stronę , ponad 2h mordęgi ale co zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nibytak.... bedziemy probowac

popryskam najpierw odrdzewiaczem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nibytak.... bedziemy probowac

popryskam najpierw odrdzewiaczem

 

Witaj. Nic na siłę, weź większy młotek :) dobrze spryskaj odrdzewiaczem i opukaj a powinno pójść. Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiekszy mlotek nie pomogl. trzeba bylo wyjac all i grzac masakra tak sie zapiekla ze nic nie dalo rady zrobic. wymienilem przy okazji gumy stabilizatora i laczniki stabilizatora obie strony to wszystko no i te owe dwa gorne wahacze z prawej jeszcze cos delikatnie stuka bardzo delikatnie co to moze byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do samej wymiany wahaczy.. jesli ktos ma podstawowe umiejetnosci i wie w ktora strone odrekca sie nakretke poradzi sobie;p czesto nie obedzie sie bez palnika i mlotka.. w skrocie wymiana prosta:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś zakończyłem przygodę z wymianą kompletu wahaczy.

Najtrudniej było wyjąć wahacza dolny przedni (PROSTY) z braku narzędzia do wyciągania sworzni pozostał młotek i kilkugodzinna walka...

pozostałe wahacze tj dolny tylny (banan) i górne wyszły bez problemowo bez najmniejszego wysiłku.

Moje rady jeśli ktoś dysponuje podnośnikiem jest to najlepsza z opcji ewentualnie kanał lub najazdy w ostateczności.

1. Górne wahacze polecam psikać preparatem penetrującym (ja miałem taki o nazwie "chemiczny klucz") codziennie na ok 5 dni przed zamierzanym demontażem widać śruby więc nie ma z tym problemu nie trzeba ściągać koła.

2. Wyposażyć się w DOBRE! klucze (2x16,2x18,13,) płasko oczkowe i nasadkowe ja używałem kluczy płasko-oczkowych z lidla są znacznie lepsze niż COVAL, Corona itd. nie są tak sztywne jak wyżej wymienione ale oczko mają świetnie wycięte pasują idealnie na śrubę nie ma mowy aby śrubę/nakrętkę uszkodzić i zrobić z niej koło.

2. Brecha, młotek i rurka i ściągacz do sworzni! i podnośnik/lewarek

3. Trochę siły, cierpliwości i 2 piwek :)

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeważnie jak zawiecha była już kiedyś rozbierana to robota idzie a jak nie to z jedną głupią śrubą można się pół dnia męczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyposażyć się w DOBRE! klucze (2x16,2x18,13,) płasko oczkowe i nasadkowe ja używałem kluczy płasko-oczkowych z lidla

 

gryzie to troche, nie wprowadzajmy w błąd, to klucze ale masówka nie jakaś rewelacja ale do drobnych robótek starczyć może aczkolwiek zdarzyć się może niespodzianka.

 

dolny prosty mogłeś uwalić szlifierką przy gałce i wybijać mi jakoś dziwnie tak łatwiej poszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O dziwo ta masówka z Lidla lepiej wykonana jest niż produkty Covala czy Corony albo nawet YATO. Wiem że są marki mało znane przez przysłowiowego "Kowalskiego" ale np dla mnie PROXXON to też masówka.

Edytowane przez Guti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie a jakich ściągaczy/wybijaków do sworzni używacie??

czeka mnie niedługo wymiana zawieszenia w A6 ,jeden sworzeń w prostym wahaczu mam na 16mm i tak się zastanawiam czy kupić ten skręcany ściągacz na śrubę czy typowe wybijaki-widelce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie a jakich ściągaczy/wybijaków do sworzni używacie??

czeka mnie niedługo wymiana zawieszenia w A6 ,jeden sworzeń w prostym wahaczu mam na 16mm i tak się zastanawiam czy kupić ten skręcany ściągacz na śrubę czy typowe wybijaki-widelce

 

Jak masz wahacze do wyrzucenia widelec lepszy ale często uszkadza gumę wahaczy dlatego w przypadku gdy wahacz demontowany będzie szedł na śmietnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak masz wahacze do wyrzucenia widelec lepszy ale często uszkadza gumę wahaczy dlatego w przypadku gdy wahacz demontowany będzie szedł na śmietnik.

no wiadomo,temu pytam o ściągacz-problem w tym że niebardzo wiem jaki by rozmiar kupić.Kojarzy ktoś z Was jakie sa średnice tych sworzni??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanko koledzy po wymianie wahaczy kompletu oczywiscie wiadomo skrecamy wszystko na maxa na spuszczonym juz z lewarka aucie czyli na kołach własnych jak juz stoi auto a moje pytanie brzmi jak załozymy wahacze skrecimy lekko opuscimy samochod na kola to trzeba jeszcze przed skreceniem na maxa srub bujac autem zeby to sie jakos ulozyło czy wystarczy opuscic na poluzowanch srubac zeby swoja masa dogniut wszystko samochod i skrecic na max poprostu...

 

Ma to jakis wiekszy wplyw?? Opuszczenie plus bujanie lub samo opuszczenie i skrecenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już opuścisz, to pobujaj z lewej i z prawej strony - i styka. A potem dokręcaj. Najgorzej tą tylną dolną srubę dokręcić od banana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Ja dzis wymieniałem obydwa górne wahacze z obydwu stron. Podczas dokrecania na sile nowej sruby spinajacej wahacze, ukrecilem ja i ulamalem. W zwiazku z tyn z drugiej strony musialem uzyc starej sruby, przynajmniej tymczasowo. I tutaj jest moje pytanie. Po wymianie gornych wahaczy , czuc wciaz na nich luz. Podczas szarpania na podnosniku kolem przy pomocy klucza zalozonego na srube kola, czuc wyrazny luz na nich. Na nierownosciach stuka. W zwiazku z tym chcialem zapytac czy przyczyna tego moze byc zbyt slabe dokrecenie sruby spinajacej? Dokrecilem raczek mocno, ale z czuciem, zeby znow nie ukrecic.

I pytanie drugie. Mysle jeszcze nad koncowka drazka kierowniczego. Czy wybita koncowla drazka moze dawac objawy, tj luz na gornych wahaczach wyczuwalny podczas szarpania?

Jak mocno Wy dokrecacie te spinajacw sruby?

 

Przepraszam za brak polskich znakow - post wyslany z telefonu.

Edytowane przez hepos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy założyłeś nowe wahacze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Master Sport

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy wybita koncowla drazka moze dawac objawy, tj luz na gornych wahaczach wyczuwalny podczas szarpania?
jak najbardziej,miałem tak w pasku,mechanik wymienił końcówki i był spokój

panowie a jaki ściągacz kupić tzn.jaki rozstaw widełek ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem u siebie jeszcze jedną rzecz. Po wymianie kompletu górnych wahaczy auto zaczeło pływać i trochę niepewnie się prowadzić.

Do wymiany odkręcałem stabilizator i kolumny. Wahacze przykręcałem na opuszczonym samochodzie (podlewarowałem kolumnę).

 

Zastanawiam się, dlaczego wymiana tych wahaczy spowodowała takie zachowanie samochodu?

 

Może opuszczenie stabilizatora spowodowało uszkodzenie łączników? Geometria chyba aż tak nie powinna się rozjechać po tym zabiegu.

 

Jak uważacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy powiedzcie mi jak sprawdzić dolne wahacze-diagnosta mi mówił żeby dźwignąć auto na lewarku i poszarpać kołem tylko jak??

gołymi rękami,czy jakąś przedłużką/dźwignią??

bo górę mam niby dobrą,lekko wybity łącznik stabilizatora ale te dolne muszę sam oszacować

auto to A6 C5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności