Skocz do zawartości

Guti

  • Liczba zawartości

    30
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Guti

  • Urodziny 20.04.1985

Informacje osobiste

  • Imię
    Radek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Szczecin

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
  • Rok produkcji
    1998
  1. U mnie problem znikł plynu juz nie wywala odpowietrznikiem przy zbiorniczku. Wymieniłem caly zbiornik wyrownawczy oraz termostat i spokój. To juz mój 2 termostat wciagu 4 lat. Dolny waż zimny robi się ciepły jak auto stoi dluzej włączone lub w korku. Tppl1986 jeśli masz tlustą maź w zbiorniku to jak kolega pisze UPG koszt nie mały wiem bo się orientowałem 500-700pln sama robota plus planowanie i sprawdzenie szczelnosci uszczelniacze itd kolejne ok 300 pln a jak dojdzie docieranie zaworów to kolejne 300 pln
  2. Witam. Od pewnego czasu (wymiany reduktora od lpg) zauważyłem że ubywa mi płynu chłodzącego. Dzieje się to wtedy gdy jadę dość szybko a płyn ucieka tym ujściem pod zbiorniczkiem wyrównawczym wygląda to tak jak przy dodawaniu gazu gotował się płyn i wywalało go tym króćcem. Górny wąż gorący - nawet bardzo gorący Dolny wąż jest cały czas zimny niezależnie od ilości przejechanych kilometrów Chłodnica zimna Wiatrak kręci się cały czas wisko mogę zatrzymać bez problemu bynajmniej na nierozgrzanym silniku, na rozgrzanym nie sprawdzałem. Wskazówka jest na 90* i ani drgnie. Termostat wymieniony na nowy (jak się okazało stary pracował prawidłowo - sprawdzony) Zbiorniczek wymieniony Ogrzewanie działa prawidłowo. Węże są miękkie. Brak spalin w układzie mazi oleju w zbiorniku itd. Czyżby układ był zapowietrzony? (pomimo przejechania ok 1 tyś km?- w naszych paskach chyba układ sam się odpowietrza) czy może pompa wody (jednak przy uszkodzonej pompie nie miał bym ogrzewania.)
  3. Guti

    zmulony? ;-( pasek

    Problem rozwiązany. Pasek był zamulony gdyż zawór Wastegate (tzw. gruszka przy turbinie) był kompletnie rozsypany po wymianie auto zbiera się dużo lepiej kazda reakcja na gaz jest taka jak być powinna.
  4. ROZWIĄZANIE PROBLEMU Mam problem w swoim pasku 98 rok 1.8t AEB, Podczas jazdy gdy obroty silnika wzrastają niezależnie od biegu zaczyna żarzyć się kontrolka "akumulatora" - wcześniej żarzyła się powyżej 3 tyś obrotów ale przeczyściłem masę przy akumulatorze i kilka kostek przy silniku i zaczęła żarzyć się już po naciśnięciu pedału gazu. Dodatkowo gdyż przeciągnę po obrotach tzn pociągnę powyżej 5 tys/obr dłuższą chwilę tj 3-5 sekund przestaje się wyświetlać godzina oraz przebieg na zegarach pozostałe kontrolki i podświetlenie oczywiście działa, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu godzina i przebieg wyświetla się normalnie dodam że mimo braku przebiegu i godziny na wyświetlaczu komputer zlicza przebieg i czas jest aktualny. Dodatkowo o słuchaniu radia mogę zapomnieć gdyż nie łapie mi fal i trzeszczy. Takie cuda zauważyłem po tym jak w warsztacie wymienili mi rozrząd wraz z innymi paskami klinowymi i rolkami - rolka od alternatora nie była wymieniana. Sprawdziłem napięcie na akumulatorze poprawnie i jest tak jak być powinno być 14,02-14,08 V zarówno na niskich jak i na wyższych obrotach. UWAGA! Problem rozwiązany: Podczas wymiany rozrządu i uszczelki pokrywy zaworów nie dokręcono mi śrubki która przytrzymuje cienki przewód od masy na pokrywie zaworów!.
  5. Witam. Potrzebuję nr części sprzęgła gdyż mam rozbieżne informację. Sprzęgło kompletne Passat b5 SEDAN Prod. 12/1997 1.8 Turbo silnik AEB Vin: WVWZZZ3BZWP281913 Według Inter carsu i nie tylko nr oryginału: 06b198141cx nr sachs: 3000 951 210 Według innych hurtowni: Nr kat: 3000 815 001 Proszę o pomoc które pasuje do mojego auta.
  6. Jak masz wahacze do wyrzucenia widelec lepszy ale często uszkadza gumę wahaczy dlatego w przypadku gdy wahacz demontowany będzie szedł na śmietnik.
  7. O dziwo ta masówka z Lidla lepiej wykonana jest niż produkty Covala czy Corony albo nawet YATO. Wiem że są marki mało znane przez przysłowiowego "Kowalskiego" ale np dla mnie PROXXON to też masówka.
  8. Ja dziś zakończyłem przygodę z wymianą kompletu wahaczy. Najtrudniej było wyjąć wahacza dolny przedni (PROSTY) z braku narzędzia do wyciągania sworzni pozostał młotek i kilkugodzinna walka... pozostałe wahacze tj dolny tylny (banan) i górne wyszły bez problemowo bez najmniejszego wysiłku. Moje rady jeśli ktoś dysponuje podnośnikiem jest to najlepsza z opcji ewentualnie kanał lub najazdy w ostateczności. 1. Górne wahacze polecam psikać preparatem penetrującym (ja miałem taki o nazwie "chemiczny klucz") codziennie na ok 5 dni przed zamierzanym demontażem widać śruby więc nie ma z tym problemu nie trzeba ściągać koła. 2. Wyposażyć się w DOBRE! klucze (2x16,2x18,13,) płasko oczkowe i nasadkowe ja używałem kluczy płasko-oczkowych z lidla są znacznie lepsze niż COVAL, Corona itd. nie są tak sztywne jak wyżej wymienione ale oczko mają świetnie wycięte pasują idealnie na śrubę nie ma mowy aby śrubę/nakrętkę uszkodzić i zrobić z niej koło. 2. Brecha, młotek i rurka i ściągacz do sworzni! i podnośnik/lewarek 3. Trochę siły, cierpliwości i 2 piwek Powodzenia
  9. Michał82 rozwiązałeś już problem z kontrolką ładowania? Ja mam w zasadzie to samo. Wymieniłem altka na inny i nadal przy dodawaniu gazu świeci się kontrolka. Wcześniej nie było ładowania na wolnych obrotach przy obciążeniu! teraz po wymianie jest ładowanie a kontrolka nadal się żarzy.
  10. Wymieniłem alternator zamontowałem jak należy. Sprawdziłem napięcia miernikiem i kontrolka nadal się żarzy Pomiary napięcia. 12,4-12,5 V - silnik wyłączony 13,8-13,9 V silnik włączony na wolnych obrotach 13,6-13,7 V - silnik włączony na wolnych obrotach max obciążony (włączona klima-max, ogrzewanie tylnej szyby, światła, kierunki, radio itd) 13,7 - 13,8 V silnik włączony max obciążony ale na wyższych obrotach - wtedy kiedy żarzy się kontrolka najmocniej. Już odechciewa mi się z tym walczyć czas jechać do elektryka (
  11. Wymontowałem alternator bez większych problemów nic nie wadziło nic nie przeszkadzało . Pierwsza rzecz na jaką zwróciłem uwagę to brak sprzęgiełka w rolce (kole pasowym) alternatora - najwyraźniej do mojego modelu nie jest przewidziane sprzęgiełko. Po rozebraniu tylnej pokrywy postanowiłem sprawdzić szczotkotrzymcze i pierścienie ślizgowe które wydają się być już na wykończeniu. Poniżej zdjęcia jak wygląda rolka i tuleja ślizgowa.
  12. Dzisiejsze pomiary napięcia. 12,7-12,8 V - silnik wyłączony 14,0 V silnik włączony na wolnych obrotach 12,5 V - silnik włączony na wolnych obrotach max obciążony (włączona klima-max, ogrzewanie tylnej szyby, światła, kierunki, radio itd) 13,7 - 13,8 V silnik włączony max obciążony ale na wyższych obrotach - wtedy kiedy żarzy się kontrolka. Z powyższych pomiarów wynika że alternator działa prawidłowo, ale kusi mnie żeby wyciągnąć go z auta i rozebrać.
  13. Witam Podepnę się pod temat. Mam problem w swoim pasku 98 rok 1.8t AEB, Podczas jazdy gdy obroty silnika wzrastają niezależnie od biegu zaczyna żarzyć się kontrolka "akumulatora" - wcześniej żarzyła się powyżej 3 tyś obrotów ale przeczyściłem masę przy akumulatorze i kilka kostek przy silniku i zaczęła żarzyć się już po naciśnięciu pedału gazu. Dodatkowo gdyż przeciągnę po obrotach tzn pociągnę powyżej 5 tys/obr dłuższą chwilę tj 3-5 sekund przestaje się wyświetlać godzina oraz przebieg na zegarach pozostałe kontrolki i podświetlenie oczywiście działa, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu godzina i przebieg wyświetla się normalnie dodam że mimo braku przebiegu i godziny na wyświetlaczu komputer zlicza przebieg i czas jest aktualny. Takie cuda zauważyłem po tym jak w warsztacie wymienili mi rozrząd wraz z innymi paskami klinowymi i rolkami - rolka od alternatora nie była wymieniana. Sprawdziłem napięcie na akumulatorze poprawnie i jest tak jak być powinno być 14,02-14,08 V zarówno na niskich jak i na wyższych obrotach. Co jeszcze sprawdzić?
  14. Ja polecam z czystym sumieniem Tungsram Megalight ULTRA lub SPORTLIGHT - Mam te pierwsze H7 i H1 Mają bardzo jasną barwę światła i dobrze oświetlają drogę. Na razie mam je 8 miesięcy i nie zauważyłem żadnych zmian.
  15. Witam. Czy ktoś może mi napisać co to za ustrojstwa zaznaczone na czerwono i żółto?? To urządzenie zaznaczone na czerwono jakiś czas temu zaczęło mi cykać dość głośno stąd moje pytanie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności