selega1 Zgłoś #101 Napisano 6 Listopada 2011 Mam problem z dymieniem, jasny dym, raz dymi innym razem nie, nie szarpie, silnik pracuje rowno, przy przyspieszaniu raz jest normalnie , ciagnie super innym razem jakby przerywal chwilami, jak dobrze dostal w piz... Zaczal chodzic normalnie, na nastepny dzien znowu raz dobrze raz lekko przerywal, stopniowo przyuspiesza...mam go od niedawna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BigLuke Zgłoś #102 Napisano 14 Grudnia 2011 Witam u mnie pojawił sie problem białego dymu. Passat B5 2001r 1.9 TDI w Automacie, chiptuning do 160 km, katalizator niestety rozsypal sie z pol roku temu, przejechane ponad 200 tys. Dym zaczął się pojawiać nagle jakieś dwa tankowania temu o dziwo po wyjeżdżeniu całego baku na BP Diesel ultimate, ale to chyba nie ma związku, nie dymi się ciągle tylko w cyklach, czasami jak stanę np na światłach (wtedy w 50 % przypadkach otacza mnie biały dym nawet z przodu i wygladam jak ufo wszyscy się patrzą), prawie zawsze jak ruszam (zostaje duza chumra dymu)... gdy jadę w równym tempie pomiędzy 60-100 km/h dymu nie widac lub podymi chwilę.... Śilnik ma normalny rozruch i pracuje równomiernie. pompa wody i rozrząd była dopiero co wymieniana, nie czuję spadków mocy ani niczego odmiennego w pracy silnika. Ktoś może mi poradzić coś w tym temacie? mój mechanik sugeruje mi tu awarię pompo wtryskiwaczy ale on nie podejmie się ich naprawy Jeżeli rzeczywiście to jest przyczyną polećcie mi kogoś kto zajmuje się tym dobrze i fachowo w Łodzi lub okolicach, fortuny tez bym nie chciał utopić w tej naprawie... Dym jest biały i nie duszący w Miarę możliwości proszę o odpowiedź na priv Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shit-Tzu Zgłoś #103 Napisano 18 Lipca 2012 Francuzi robią najczystsze diesle na świecie. Diesel zimny bedzie dymić. Dymi bo jest zimny a niedogrzany olej zamiast się spalać paruje. Dymi bo jest zimny wydech i resztki oleju w nim zaczynają się kopcić. Dymi bo turbina na gęstym oleju się nie kręci i odrzutniki olej puszczają. Dymi bo diesel zapala z bardzo późnym kątem zapłonu bo część silników nie umie inaczej. Itp Itd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slavomiro Zgłoś #104 Napisano 22 Września 2012 Witam, Chyba potrzebuję pomocy (aczkolwiek to może moje przewrażliwienie?). Otóż od czerwca jeżdżę b5 AHH, jest to mój pierwszy diselek. Niestety kilka rzeczy nie daje mi spokoju aczkolwiek mechanik podpinał do komputera i nie widzi żadnego problemu (podobno to norma): 1. Gdy silnik jest łagodniej użytkowany a po jakimś czasie trochę dynamiczniej to dość mocno zadymia na szaro - po kilkunastu sekundach mu to całkowicie przechodzi i już nie dymi (na szaro) 2. Gdy gwałtownie wciśnie się pedał gazu to kopci na czarno. Nie ważne czy pod obciążeniem czy bez ale po osiągnięciu obrotów już zero dymku chyba niezależnie od obciążenia - trudno samemu ocenić. 3. Raz nagrzewa się bardzo wolno (rzędu 5-6km) a raz 90 stopni ma po ok 2-3 dla porównywalnych warunków. 4. Spalanie - na 35 litrach przejeżdżam ok. 470-500km. Minimalnie więcej w trasie (jeżeli trasą można nazwać 70km/h na odcinku 100km). Co do stanu silnika to przez te 5K jakie go użytkuję dolałem mu ok 200ml oleju (do stanu z zakupu), tyleż samo płynu chłodniczego (ale tu był poziom minimalny i raczej nie opada), pali na dotyk (jaką 1-2 sekund wkręcania silnika na obroty), odpalanie nie wiąże się z dymem. Pracuje równo (aczkolwiek mam wrażenie że w niektóre dni pracuje wyraźnie ciszej w czasami wyraźnie głośniej. Tak, wiem iż prawdopodobnie jestem po prostu przewrażliwiony no ale chcę tym autkiem trochę pojeździć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmmariooo Zgłoś #105 Napisano 24 Maja 2013 (edytowane) Udało mi się rozwiązać problem poruszany w wielu wątkach. Problemem było kopcenie na biało, śmierdzące spaliny, trudniejsze odpalanie na zimnym, bardzo mało mocy poniżej 2 tyś. obr. Rozwiązaniem okazał się wytarty wałek i powgniatane denka szklanek. Ciężko powiedzieć co uszkodziło co. Obstawiam, że niemiec lał olej long life i czekał, aż auto dopomni się o nowy. A może jakaś wada materiałowa. W każdym razie najważniejsze, że teraz auto chodzi jak należy. Dla potomnych załączam zdjęcia. Edytowane 25 Maja 2013 przez rainman777 Przeniesiony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #106 Napisano 24 Maja 2013 podobne objawy , wymieniony wałek i szklanki i problem nadal pozostał. Nie zawsze pomaga. U mnie pewnie winne progi w gniazdach pompek .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #107 Napisano 25 Maja 2013 podobne objawy , wymieniony wałek i szklanki i problem nadal pozostał. Nie zawsze pomaga. U mnie pewnie winne progi w gniazdach pompek .... A jak kolego z mocą u Ciebie? U mnie wszystko ok, tylko jak z rana odpalam to puszcza niebieska chmurę dymu, jak sie podgrzeje to problem ustępuje. Jeżdżę już tak 2 lata i ani to zjawisko nie nasila się, ani nie słabnie, zużycie oleju w normie. Różne teorie słyszałem od mechaników i olałem temat i już właściwie nie przeszkadza mi to, choć na początku bardzo mnie to irytowało i za wszelką cenę chciałem usunąć problem, ale wielu mechaników uświadomiło mi, że mogę wydać kupę kasy a problem i tak pozostanie. Co ciekawe jak obserwuję tematy to prawie wszyscy posiadacze aut z motorem AVF mają ten problem. Obecnie jestem prawie na 100% przekonany, żę tą usterkę można usunąć poprzez wymianę głowicy na nówkę sztukę ,tylko, że koszt zabija. Żadna używka nie załatwi problemu, gdyż prawie wszystkie mają problem z wyrobionymi gniazdami pompek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #108 Napisano 25 Maja 2013 wyrobionymi gniazdami pompek. dokładnie .... 95% pewnie tak ma. Jakiś rozwiązaniem jest naprawa gniazd. Niektóre firmy robią, że rozwiercają gniazda i wprasowują tulejki. Niestety straszne różne opinie na ten temat krążą. Drugą opcją jest PODOBNO wymiana głowy na używkę ale tylko od pierwszych AJM. Nie wiem czemu ale PODOBNO one nie posiadają problemu z wyrobionymi gniazdami. Może są z "twardszego" stopu ? ale to tylko teoria moja ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #109 Napisano 15 Lipca 2013 Kolejny post o spalaniu ostrzeżenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mordek92 Zgłoś #110 Napisano 17 Lipca 2013 Ja mam podobny problem. Mam Paska B5 3BG z 2001 roku. 1.9 TDI i od jakiegoś czasu mi dymi. Dzisiaj na radiu gość jadący za mną powiedział mi przez CB, że mi dymi bardziej niż normalnie przy przyśpieszaniu. Przy starcie nie zauważyłem żeby dymił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwirek Zgłoś #111 Napisano 2 Października 2013 Witam, Tak jak w tytule. Dorzucilem do mojego AFNa wtryski 216 i turbo z awx i zrobilem mu korekte programu ( program zostal tak napisany zebyturbo dmuchalo 1,35bar przez TTC. No i nie jest zbyt rozowo. Turbo wstaje pozno, nie robilem logow bo nie mam czym, ale wczesniej na seryjnym turbo i wtryskach turbo ladnie wstawalo juz przy 1700-1800 obrotow i ciagnelo ladnie. W tym momencie wstaje w okolicach 2000-2100. Podciagnalem mu jeszcze dawki (na goracym silniku 5.6-5.8 mg) i ńiby jest deczko lepiej, ale batory za mna jest przeokrutny. Nieszczelnosci zadnych w dolocie nie ma. Pytanie tylko co mu moze dolegac- kwestia regulacji sztangi na turbie badz odboju pod nia? Tylko jak to ustawic? Ma ktos jakies pomysly? Czy tez moze dusic tunera o poprawke programu? Ogolnie wczesniej seryjny paskud mial zadanie uzytkownika podciagniete na 51 teraz po korekcie jest 47 i jezdzi duzo gorzej niz na serii z chipem. Juz mam dosc kombinacji, mialo byc lepiej, a jest duzo gorzej...hilfe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1634 Zgłoś #112 Napisano 3 Października 2013 Jedź do niego i niech ci wszystko ustawi, bo takie ciśnienie to ja mam naturbinie z afn. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hahorek Zgłoś #113 Napisano 3 Października 2013 jak to czytam to jedyna porada jaka przychodzi mi do głowy to zakup naklejki: :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrus3108 Zgłoś #114 Napisano 11 Maja 2015 (edytowane) Witam jestem od nie dawna w posiadaniu 2.5 v6 i mam tylko jeden generalny problemik otóż : -Odpala bez problemu od strzal czy tez zimny czy tez cieply pstryk i chodzi -Silnik chodzi normlanie praca jest normalna wiadomo v6 musi troszkę glosniej chodzic nic nie grzechocze ani nie stuka nie trzesie silnikiem chodzi równo -na postoju mogę gazowac do 5tysiaków i tylko lekko pusi dymka ale to praktycznie nie widocznego -turbo gwizda jak należy a probłem?? -jak jade (ale nie zawsze) np.na 2 i kolejne biegi jak go mocno ciagne go na obrotach powyżej 2 tysi to kopci na czarno,np. na 6tce tez jak przycisnę tez pusci chmurke (czarna powtarzam czarna chmurke nie niebieska ani nie biała to czarna chmurka). -czasam wyczywam np. jadac na 2 ma jakby chwile zamulki tzw chwilowo turbo dziurke ale jak depne od razu ciagnie az milo. co zrobiłem ?? Wymiana Fitr powietrza oraz czyszczenie przeplywki była troszkę uwalona ale jest czysto teraz Pytania może ktoś powie jak się sprawdza i jakie sa normy na VAG jeśli chpodzi o turnbo wtryski itp.?? wiem ze jhakos można tylko jak się to robi na VAG ? Edytowane 11 Maja 2015 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darof Zgłoś #115 Napisano 11 Maja 2015 Moze być nieszczelność w dolocie(przetarty jakiś wężyk, lub rura gumowa). Moze też być zasyfiony zawór EGR(od tego bym zaczął). A tak btw. diesel musi dymić Auto ma już swoje lata oraz przebieg, wiec kopcenie musi być. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrus3108 Zgłoś #116 Napisano 11 Maja 2015 dziekuje za odp wlasnie jutro bee zdejmowal platiki z silnika i wymienie wszystkie wezykiu (nawet jeśli sa ok to profilaktycznie dal spokoju ducha) i potem EGR ale zaslepic czy czyscic? dużo roboty z tym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darof Zgłoś #117 Napisano 11 Maja 2015 Zeby zrobić to profi trzeba najlepiej wraz z kolektorem ssącym wyczyścic oraz kupić nowe uszczelki. Z czyszczeniem tego syfu masakra po całości, mozesz zajrzeć do mojego tematu, ja też czysciłem. Nie wiem jak w 2.5 tdi jest dostęp do egr-a, bo nigdy nie zawracałem sobie tym głowy, wiec nie wiem ile roboty. Czyszczenie tego troche zejdzie, z godzinke. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrus3108 Zgłoś #118 Napisano 12 Maja 2015 Wiec dzis rozebralem osolony i faktycznie egr na zewnatrz wyglada tragicznie i puszcza sadze przez dziurki na tym grzybku co go widac. Wiec chyba winowawajca jest musze tylko go wymontowac ktos to robil?prosze o info. Aaa ku mojemu zdziwieniu turbo ma naklejke z firmy gareet i napisanw jwst serwis control 190 577km . wiec turbawke mam jak nowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldekCT Zgłoś #119 Napisano 13 Maja 2015 Witam wszystkich. Pojawił się u mnie mały problem. Jakieś 1500 km temu regenerowałem turbo ponieważ cały silnik był obrzygany olejem. Od czasu tamtej naprawy zauważyłem że auto nienaturalnie mocno wali czarnym dymem (nawet podczas spokojnego ruszenia z miejsca, nie mówiąc już o celowym walnięciu po garach) tak, że nawet na dole zderzaka zauważyłem duży osad sadzy. Wstyd wyprzedzać, bo pomyślą że padliną jeżdżę. Poza dymieniem odpala normalnie, ciągnie normalnie, nie syczy, nie gwizda, nie pali więcej paliwa ani nie trzęsie nim tak jak to jest np. przy walniętych wtryskach. Czym może być spowodowane nadmierne kopcenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychmax Zgłoś #120 Napisano 13 Maja 2015 Witam. Przyłączę się do tematu. Zauważyłem u siebie na tylnym zderzaku czarny nalot nad tłumikiem. Myślałem, że może wtrysk leje i kopci na czarno. Poprosiłem brata, żeby jechał za mną i obserwował czy mocno kopci, jechaliśmy 20km i podczas normalnej jazdy nie zauważył żadnego dymienia, jak ostrzej ruszałem to lekko zakopcił ale bez przesady. Dopiero jak wkręciłem silnik na 4tym biegu ponad 3,5 tys to zaczął dymić dosyć mocno, ale na co dzień tak nie jeżdżę a plama na zderzaku powstaje. Czy Wy też zauważacie u siebie czarny osad na dole zderzaka? Silnik mam AHU z przebiegiem coś koło 350kkm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach