Mefisto Zgłoś #81 Napisano 27 Czerwca 2011 A może to wina wtrysków? Co myślicie o tym preparacie STP za 21zł. do czyszczenia wtryskiwaczy w dieslu? Na opakowaniu są opisane same plusy a ma ktoś doświadczenie jak to działa w praktyce? Warto, czy to tylko naciąganie? Jak sprawdzić ten cylinder 1? To ten od przodu auta czy od szyby? Czy wie ktoś ile kosztuje sprawdzanie ciśnienia na garach? Jaką wtyczkę poprawić? Jeśli chodzi o te pod pokrywą zaworów to już kiedyś poprawiałem oraz tą z tyłu silnika wspólną. Swoją drogą głupie rozwiązanie że te wtyczki non stop kąpane są w oleju. Pomóżcie coś proszę bo wstyd auto odpalać jak starego kamaza że kupa dymu wokół. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #82 Napisano 27 Czerwca 2011 A może to wina wtrysków? Co myślicie o tym preparacie STP za 21zł. do czyszczenia wtryskiwaczy w dieslu? Na opakowaniu są opisane same plusy a ma ktoś doświadczenie jak to działa w praktyce? Warto, czy to tylko naciąganie? Jak sprawdzić ten cylinder 1? To ten od przodu auta czy od szyby? Czy wie ktoś ile kosztuje sprawdzanie ciśnienia na garach? Jaką wtyczkę poprawić? Jeśli chodzi o te pod pokrywą zaworów to już kiedyś poprawiałem oraz tą z tyłu silnika wspólną. Swoją drogą głupie rozwiązanie że te wtyczki non stop kąpane są w oleju. Pomóżcie coś proszę bo wstyd auto odpalać jak starego kamaza że kupa dymu wokół. STP ori jak najbardziej tak ale wlać całą butelkę na 50-60 paliwa wyjeździć do zera i drugi raz to samo i wtedy powinno się poprawić Sprawdzisz pompki(i nie tylko) robiąc LOGI Tak chodzi o tę pod pokrywą zaworów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papug013 Zgłoś #83 Napisano 28 Czerwca 2011 Witam ...... jaki prad pobiera świeca zarowa jedna ?? mi na amperowmierzu pokazało 19 A Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mefisto Zgłoś #84 Napisano 29 Czerwca 2011 to chyba nie może być w ogóle wina świec, bo słyszałem że poniżej 6 stopni dopiero zaczynają podgrzewać a jak jest cieplej to się nie załączają wcale, to nie benzyna żeby dawały cały czas iskrę do zapłonu, poza tym świece sprawdzić można łatwo - jedna końcówka kabla do plusa na akumulatorze, druga do czubka świecy jak zdejmiesz przewód, jeśli zaiskrzy to świeca ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
addasko Zgłoś #85 Napisano 29 Czerwca 2011 (edytowane) witam w tamtym tygodniu zchipowalem pasata wrzucili mi 170km nastepnie zregenerowalem turbine wymienilem wszystkie filtry itd i zaduzo mi palil i zrobili mi korekte na 160km i jest w miare ok ze spalaniem po przejechaniu 1000km , dokladnie wczoraj w niemczech w korku przez 3h zrobilem 7km nastepnie trase 300km ii pod koniec trasy jak wjechalem do miasta zauwazylem ze przy dawaniu mocniej gazu na 1 i 2 biegu pojawia mi sie na chwilke bialy dym , na 3,4,5,i 6biegu ok oleju nic nieubylo, plyn chlodzacy w normie co to moze byc ? turbina zle zregenerowana? czy cos z chipem ? Edytowane 1 Lipca 2011 przez addasko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #86 Napisano 30 Czerwca 2011 Podłącze się do tematu. Otóż mam dość dziwny problem. Rano po nocnym postoju odpalam auto i jest wszystko git - nie dymi i zapala ładnie. Ruszam - nadal wszystko ładnie, ale przejeżdżam ok 1-2km dojeżdżam do 1 świateł i na nich staje na czerwonym (codzienny scenariusz dojazdu do pracy). Po ruszeniu ze świateł za samochodem jest mnóstwo kłębów białego dymu (aż nie widać auta za mną), po kilku sekundach dym znika i już więcej auto nie dymi w ogóle do następnego dnia rano lub innego równie długiego postoju. Bardzo ważna jest tu sekwencja czynności, bo gdy np. od razu jadę i nie zatrzymuje się na tych światłach to dymu juz nie widać. Dodatkowo ubywa mi olej tak ok.3 setek na ok.1700 km. Dodatkowo Turbo regenerowane i sprawdzane 2 razy w ramach gwarancji - jest OK, sytuacja pojawiła się po remoncie głowicy i uszczelki, ale płynu w ogóle nie ubywa. Troszkę długi opis ale istotny, proszę o jakieś podpowiedzi, czy możliwe że coś było źle zrobione z głowicą.? Z góry dziękuje i pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #87 Napisano 30 Czerwca 2011 Sprawdź czy nie leci olej z EGR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #88 Napisano 30 Czerwca 2011 Sprawdź czy nie leci olej z EGR. EGRu brak - jest zamiennik z nierdzewki + kolektor ssący AWX, dodatkowo odma odpięta więc też odpada... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vietrzyk Zgłoś #89 Napisano 30 Czerwca 2011 Albo uszczelniacze zaworów są kiepskie, może głowica ma mikropęknięcia albo juz słabe pierścionki i olej dostaje się do układu zasilania, bo zużycie oleju masz ogromne jak na ten silnik... Robiłeś próbę olejową? Mierzyłeś ciśnienie sprężania? Warto od tego zacząć. Wiem że Koncern dopuszcza nawet 3 razy więcej ale to jest tylko po to żeby klienci nie mogli reklamować zakupionego produktu. Normalne zużycie to ok 0,5 l od zmiany do zmiany co 15 tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #90 Napisano 30 Czerwca 2011 (edytowane) OK, tylko teraz pytanie czy te uszczelniacze zaworów można jakoś sprawdzić ew. zrobić bez ściągania całej głowicy w ATJ...?? Gdyby to były pierścienie to by tak brał olej i dymił przed robieniem głowicy chyba, dodatkowo ciśnienie książkowe idealnie równe na każdym cylindrze z tego co pamiętam jak było mierzone 31,5 ... Edytowane 30 Czerwca 2011 przez Vpuchaty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #91 Napisano 30 Czerwca 2011 OK, tylko teraz pytanie czy te uszczelniacze zaworów można jakoś sprawdzić ew. zrobić bez ściągania całej głowicy w ATJ...?? Zdjąć kolektor wydechowy i będziesz miał widok na zawory (tylko wydechowe) ale jak już to one pierwsze padną. Lekko naolejone mają być (bo są smarowane) ale nie aż żeby ciekło). I później kręcisz rozrządem i patrzysz każdy z osobna. Jak już masz zdjęty kol. wydechowy to to samo mozesz zrobić z dolotowym i wtedy sprawdzisz wszystkie. Metoda nie odda w 100% sprawności uszczelnaiczy, ale pomoże naocznie zobaczyć czy coś jest nie tak, a warto bo koszt jest znikomy (troche roboty), a nie trzeba wymieniać uszczelki pod głowicą jak to ma miejsce przy każdym jej zdjęciu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
addasko Zgłoś #92 Napisano 2 Lipca 2011 witam i odpowie mi ktos co to moze byc za dymienie raz jest raz go niema wyzej opisalem o co chodzi, a jestem w holandii i rozkminiam czy dojade do domu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #93 Napisano 3 Lipca 2011 (edytowane) Scipuj go na 140km lub 180km i będzie spoko. Nie do końca to jeszcze ogarniam ale to wynika ze zjawisk falowych w silniku podczas pracy które rezonansowo wpływają na moment dipolowy cząsteczek węglowodorów które są wywoływane bitami programu. Aha i musisz się dowiedzieć jak był ostatnio cipowany to w jakim języku był pisany program. (najnowsze języki np. C++ musi pisać ktoś kumaty , ale np. w assemblerze czip prawie zawsze się udaje) Ponieważ jest to system (0,1) to ważne są bity nieparzyste w programie które "jakoś tam" niwelują się z podanymi wyżej mocami i autko nie ma prawa wtedy kopcić. A zresztą jak dizel kopci to znaczy że żyje i ma zdrowe serducho Edytowane 3 Lipca 2011 przez tomery Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
addasko Zgłoś #94 Napisano 3 Lipca 2011 (edytowane) ale wczesniej niedymil zanim mu niezregenerowalem turbiny i korekty , jestem teraz w holandii mam nadzieje ze jakos 2000km jeszcze przejedzie zanim wruce do polski, dzis przygladnelem sie temu egr i jest dosc mokry tak moze byc? niezawracac se nim głowy Edytowane 3 Lipca 2011 przez addasko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moby Zgłoś #95 Napisano 3 Lipca 2011 egr mokry - oring uszczelniający masz zużyty, przeważnie wystarcza prosta wymiana uszczelki - zazwyczaj dostepna w ASO koszt ok 14zl. wymiana 15 min. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymbor Zgłoś #96 Napisano 4 Lipca 2011 też mam ten problem, jak odpalam mojego paska 131 ps na zimnym silniku to puszcza chmure białego dymu i kopci tak przez chwilke, po kilku min jak torszke sie zagrzeje chmura znika. jak silnik jest w miare rozgrzany problemu nie ma, jest wszystki ok. mam przelatane 175000km, po diagnostyce wyszlo, że podobno padł pompowtrysk, ale to troszke dziwne, że wykrywa błąd pompowtrysku tylko na zimnym silniku, na rozgrzanym problemu nie ma. może ktoś doradzi co zrobić, czy ryzykować i wymieniać wtrysk, czy spraedzić i innego spaca? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mefisto Zgłoś #97 Napisano 4 Lipca 2011 Jak wyżej pisałem turbo mam wymienione a od jakiegoś czasu zauważyłem, że po odpaleniu przez około 5min. pracuje nie równo i kopci na biało - dymu jest dużo. Dziwne jest to o tyle, że kopci na postoju a jeśli ruszę i automat wrzuci 2 bieg to wszystko momentalnie ustaje - równo pracuje i nie kopci. Czasem w kompie wyskakuje błąd jak podłączę laptopa "16685 Brak zapłonu cylinder 1 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem" Mój silnik to AVF ze skrzynią tiptronic. ps. EGR chyba odpada bo kilka dni temu go zaślepiłem, pomóżcie proszę bo już nie mam pomysłów. Co mam sprawdzić? Czy zacząć od pomiaru ciśnienia na cylindrach? Czy ktoś wreszcie napisze że wie co to jest i co należy zrobić bo widzę, że dużo osób ma taki problem ale nikt nie pisze że coś się udało naprawić czy wie dlaczego tak jest:/ Co chwile kolejny post nic nie wnoszący. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moby Zgłoś #98 Napisano 12 Lipca 2011 szymbor biały dym to często oznaka nieszczelności w układzie paliwowym - powietrze gdzieś ciągnie. podociągaj wszystkie cybandy na łączeniach ukladu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian_78 Zgłoś #99 Napisano 14 Lipca 2011 ciśnienie bez odkręcania wtrysków 30 bar na każdym cylindrze, kilka dni temu jadąc autostrada w niemczech przy prędkosci 160 km passat w pewnym momencie puscił chmurę niebieskiego dymy - jednorazowo. Po chwili zatrzymałem się olej i płyn w porządku dalsza czesc trasy bez problemu objaw sie nie powtorzył. Turbina??/ witam, tydzień temu regenerowałem turbinę, firma moto-remo. po założeniu nowej turbiny przejechane ok 2000 tys km., auto dalej dymi na niebiesko przy przyspieszaniu i bierze olej.. ok pol stanu na ten dystans. Po mału opadają mi ręce i nie wiem gdzie szukać przyczyny, może ktoś z użytkowników miał podobną sytuację i jest w stanie mi coś podpowiedzieć. czy to może być wina przedmuchów na głowicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kaszub Zgłoś #100 Napisano 17 Sierpnia 2011 U mnie problem polegal na tym, ze silnik nie rowno pracowal, przy odpalaniu szary dym, przy jezdzie czarny w dodatku kontrolka swiecy zarowej przy odpalaniu dluzej sie palila. Okazalo sie ze wtryski sa do pupy, jakims cudem w ukladzie znalazla sie benzyna ? Po wymianie wtryskow wszystko w miare sie unormowalo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach