Skocz do zawartości
Gość Tomek

diesel - dymi

Rekomendowane odpowiedzi

Krzysiu gdyby ci wtryski laly to by ciężko palil itp. ... i na mocy tez by uciol się spalanie tez większe ... ale jak jest w normie to zacznij od EGR w jakim stanie on jest ... nie przejmuj się u mnie tez zderzak obkopcony jest :) taki urok diesli tym bardziej ze tłumik masz schowany i jakby nie było zawsze będzie nalot :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR mam zaślepiony, ale robiłem to ponad 2 lata temu i może blaszkę przepaliło :blady muszę sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem ze swoim passatem b5 fl 1.9 tdi 130km avx, auto jak jest odpalone i ujedzie 100m i zatrzymam sie to zaczyna dymic i ma gryzące spaliny do momentu jak silnik się nie nagrzeje, jaka moze być przyczyna ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jaki kolor dymi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dym jest taki biało siwy i strasznie gryzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak bialo siwy to ma za mala dawke

 

zreszta kiedys jak mi w ciezarowce na zakrecie nie zaciagnal paliwa to tez robil sie taki dym zanim na prostej drodze nie chwycil ropy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakby była za mała dawka paliwa to raczej nie byłoby zapachu nie spalonej ropy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biały dym to albo zaciąganie do cylindrów płynu chłodniczego albo spalanie "na zimno" oleju napędowego. Jak turbo padnie i leje olejem w wydech to też dym jest biały bo temperatura spalania za niska jak na ON.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

płynu chłodniczego w ciągu 2 lat ubyło moze mi 0,1 l wiec to nie to, a turbo dobrze ciągnie i biały dym jest tylko jak jest zimny silnik i jest nizsza temperatura na dworze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
płynu chłodniczego w ciągu 2 lat ubyło moze mi 0,1 l wiec to nie to, a turbo dobrze ciągnie i biały dym jest tylko jak jest zimny silnik i jest nizsza temperatura na dworze

Zostaw to w spokoju i jeździj bo władujesz kase a efektu nie będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale to jest denerwujące, ja zastanawiałem sie nad przyspieszeniem katu synchrnoizacji lub wymianą jednego pompowtryskiwacza, który lekko ulewa i ma wartość -1.5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale to jest denerwujące, ja zastanawiałem sie nad przyspieszeniem katu synchrnoizacji lub wymianą jednego pompowtryskiwacza, który lekko ulewa i ma wartość -1.5

 

Jak ma -1.5 to nie leje. Kolego mam w swoim aucie podobnie i przyczyny nie znalazłem przez 3 lata. A robiłem już praktycznie wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to że trzeba przyspieszyc kąt synchronizacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli wychodzi na to że trzeba przyspieszyc kąt synchronizacji

Nic Ci to nie da, mnie również doswiadczony mechanik uświadomił, że w przypadku takiej usterki mogę popłynąc na kilka tysi a efektu nie będzie. U mnie jak zimny po uruchomieniu przez chwilę wali niebieski dymek z wydechu, po przejechaniu ok. 1km wszystko sie normuje, tak więc dałem sobie spokój i jeżdżę z tym już 4 lata. Jak kupiłem auto to również za wszelką cenę chciałem pozbyć sie tego, były rózne teorie; turbina, uszczelniacze na trzonkach zaworowych, pierścienie na tłokach, pompowtryski. Trafiłem na mądrego mechanika i mnie tak uświadomił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nic Ci to nie da, mnie również doswiadczony mechanik uświadomił, że w przypadku takiej usterki mogę popłynąc na kilka tysi a efektu nie będzie. U mnie jak zimny po uruchomieniu przez chwilę wali niebieski dymek z wydechu, po przejechaniu ok. 1km wszystko sie normuje, tak więc dałem sobie spokój i jeżdżę z tym już 4 lata. Jak kupiłem auto to również za wszelką cenę chciałem pozbyć sie tego, były rózne teorie; turbina, uszczelniacze na trzonkach zaworowych, pierścienie na tłokach, pompowtryski. Trafiłem na mądrego mechanika i mnie tak uświadomił.

 

Ooooo jak widzę AVF-y z 2005 roku już tak mają, bo i mój od zakupu dwa lata temu ma dokładnie te same "dolegliwości". Jeszcze na początku mnie to drażniło, były te same podejrzenia i .............. odpuściłem jak i Ty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
doradzi ktoś coś??

 

Podpiąć pod kompa,wykonać logi

EGR ?

Turbina puszcza olej od strony wydechu ?

Odłączyć wężyk (EGR cały czas zamknięty),sprawdzić czy objaw jest taki sam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale mi oleju wcale nie ubywa z samochodu,a przed wymiana rozrzadu auto nie dymiło, było wszystko dobrze nie było zapachu nie przepalonej ropy, coś musi być przyczyną, tylko co ?? kolega ma passata z 2003r i wcale nie ma takiego zapachu i dymienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak to sprawdzić czy rozrząd nie jest przypadkiem przestawiony??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności