Marcin_1998 Zgłoś #61 Napisano 3 Grudnia 2010 temperaturę trzyma ok, z płynem chłodniczym też nic się nie dzieje, para wodna tak długo by chyba nie leciała Przy tych temperaturach to para bedzie cały czas. Ja bym się nie martwił. Jak chcesz to podjedź do nabliższej stacji diagnostycznej na analizę spalin (koszt kilkanaście złotych) i bedziesz miał czyste sumienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slawekgr Zgłoś #62 Napisano 22 Kwietnia 2011 witam mam takie pytanie dla was - mój passacik stał około miesiaca bo babka mi wyjechała i był uszkodzony przód ale nie mocno , błotnik , zderzak, zbiornik z oleju wspomagania i spryskiwaczy, intercoler - no i po miesiacu jak odebrałem od blacharza auto to po uruchomieniu usłyszałem jakis dziwny odgłos w solniku jakby niechodził na wszystkie cylindry , na wolnych obrotach było wszystko ok a po nacisnieciu gazu sa takie dziwne szarpniecia silnikiem i zaczyna dymic na biało i troche na czarno , wymieniłem wszystkie wtryski - nic niepomogło- wymieniłem nastawnik - nic , wymieniłem cała pompe - dalej to samowymieniłem szklanki w tym felernym trzecin cilindrze i dalej nic . Moze sie juz kiedys spotkał z takim przypadkiem to prosze o jakies info bo ja juz niemam pomysłu co tam jeszcze moze byc . zapomniałem dodac ze na vagu niema zadnego błedu . czekam na jakies info i dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mefisto Zgłoś #63 Napisano 10 Maja 2011 Witam! mam taki problem ze swoim passatem 2002r po lifcie silnik avf. Jak jest autko zimne to po odpaleniu jakas chwile silnik nie rowno pracuje , trzesie i strasznie kopci raczej na biało. Dodam że jak ruszę to auto szybciej przestaje dymić, podczas jazdy też potrafi kopcić przeważnie jasnym dymem (jak wcisnę mocniej). Nie dawno płukałem dolot i IC bo było tam dość dużo oleju, zrobiłem jak na forum wyczytałem z odmą do butelki i nie raz i tak kapnie olej na złączu rury z ic. Co może być przyczyną kopcenia i nie równej pracy czy to olej w dolocie? Zresztą po płukaniu nawet na chwile nie ustały objawy występujące po odpaleniu:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian_78 Zgłoś #64 Napisano 19 Maja 2011 witam, zwracam się z prośbą o pomoc. Mój problem w passacie 1.9 tdi ahu przebieg potwierdzony 271 000 km wygląda następująco. Po zmianie oleju, zalany pełen stan przejechane 1700 km ubyło na miarce 3/4 stanu...Auto odpala normalnie, z moca nie ma problemu rano po odpaleniu nie kopci, przykopca delikatnie podczas jazdy na szaro-niebiesko. Węże od turbo są wilgotne ale nie ma tam dużo oleju. Proszę o podpowiedź gdzie zacząć szukać przyczyny: turbo, uszczelka pod głowicą, uszczelniacze zaworów, pierścienie. Z góry dziękuje za Wasze opinie w moim temacie. Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #65 Napisano 19 Maja 2011 z tego opisu stawiał bym na turbo , turbine mozesz wstepnie sprawdzic sciągajac rure od dolotu powietrza i lapiąc za wałek ,sprawdzisz luz na wału turbiny ,jezeli bedzie duzy luz to na bank turbina przepuszcza olej , pierscienie raczej odpadaja bo jak byly by to piersciernie to by caly czas kopcil czy na wolnych , czy po przy gazowaniu i podczas jazdy nie bylo by róznicy kopcił by caly czas ,dla pewnosci mozesz sprawdzic spręzanie, uszczelniacze jak by puszczaly to przy rozruchu powinien puszczac niebieskiego dyma a tego ci nie robi jak piszesz , ja mialem podobny problem z tym ze dymil mi tylko przy ruszaniu na 1 i 2 biegu pozniej nic i okazalo sie ze turbina wiec stawiam na turbo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mefisto Zgłoś #66 Napisano 19 Maja 2011 Dziś dodatkowo zaobserwowałem bardziej niepokojące objawy:( Było 28 stopni w dzień (silnik oczywiście trzymał 90st.) przed zgaszeniem troszkę zatrząsł, wróciłem po 15min. i po odpaleniu dosłownie ogromna chmura białego dymu aż nic wokół nie było widać, po chwili jazdy ustało ale od kilku dni kopci podczas jazdy raz na biało a raz na czarno ale nie zawsze np. około 2tys. obr na 2-ce kopci na jasno, wrzucam 3 i nic. Po powrocie dziś zerkam na płyn chłodniczy i z max ubyło do min. (jakieś 2cm.) oleju ubywa systematycznie jakieś 50ml/100km:/ Proszę o pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian_78 Zgłoś #67 Napisano 27 Maja 2011 ciśnienie bez odkręcania wtrysków 30 bar na każdym cylindrze, kilka dni temu jadąc autostrada w niemczech przy prędkosci 160 km passat w pewnym momencie puscił chmurę niebieskiego dymy - jednorazowo. Po chwili zatrzymałem się olej i płyn w porządku dalsza czesc trasy bez problemu objaw sie nie powtorzył. Turbina??/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mefisto Zgłoś #68 Napisano 29 Maja 2011 u mnie niestety to okazała się turbina, na koniec w ogóle nic za nim nie było widać, wirnik turbiny wytarł się trochę o obudowę a po wyjęciu był całkowicie luźny:/ Mam teraz turbo od auta 2 lata młodszego w bardzo dobrym stanie i wszystko jest OK wreszcie! Wydatek zabolał ale w końcu spokój. Turbo 600zł, wymiana (demontaż, montaż) 150zł. 1L oleju 30zł. Po wymianie turbiny auto kopciło jeszcze przez 50km bo wypalał się olej z tłumika zassany przez stare zepsute turbo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas3 Zgłoś #69 Napisano 6 Czerwca 2011 Witam po wymianie turbo kopci niebieskawym dymem dosyć sporo po przejechaniu 200 km nadal kopci oleju dolewalem 0,5 l ale przyczyna znana uszczelka pod pokrywa zaworów zobaczymy jak bedzie teraz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maj Zgłoś #70 Napisano 6 Czerwca 2011 Witam. Proszę o radę... Właśnie wróciłem z trasy Gdańsk - Warszawa - Gdańsk i jadąc zauważyłem niepokojące oznaki: na 1 i 2 biegu przy przyspieszaniu w okolicach 1000 - 2000 obr/min silnik delikatnie szarpie, jakby się dławił, potem już przyspiesza gładko, na 3 biegu może też troszkę to czuć. Oprócz tego jak go docisnę troszkę mocniej to widzę w lusterku jak dymi na czarno. Przy wyprzedzaniu i redukcji na 3, czy 4 zostawiałem za sobą jeszcze więcej tego dymu. Wcześniej tego nie było! :dupablada Co może być przyczyną? Dodam jeszcze, że stracił sporo mocy, a jest zczipowany na ok 163KM, a teraz to pewnie ze 110-120 ma, poza tym ostatnio stwierdzono pęknięcie pokrywy filtra paliwa i zastanawiam się, czy to nie jest czasem tak, że jak na 1 i 2 ssie paliwo i jest przeciek na filtrze, czy nie zaczyna się "dławić" przez zbyt ubogą mieszankę. Czy od razu stawiać na turbinę i ją rozbierać?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #71 Napisano 6 Czerwca 2011 Witam. Proszę o radę... Właśnie wróciłem z trasy Gdańsk - Warszawa - Gdańsk i jadąc zauważyłem niepokojące oznaki: na 1 i 2 biegu przy przyspieszaniu w okolicach 1000 - 2000 obr/min silnik delikatnie szarpie, jakby się dławił, potem już przyspiesza gładko, na 3 biegu może też troszkę to czuć. Oprócz tego jak go docisnę troszkę mocniej to widzę w lusterku jak dymi na czarno. Przy wyprzedzaniu i redukcji na 3, czy 4 zostawiałem za sobą jeszcze więcej tego dymu. Wcześniej tego nie było! :dupablada Co może być przyczyną? Dodam jeszcze, że stracił sporo mocy, a jest zczipowany na ok 163KM, a teraz to pewnie ze 110-120 ma, poza tym ostatnio stwierdzono pęknięcie pokrywy filtra paliwa i zastanawiam się, czy to nie jest czasem tak, że jak na 1 i 2 ssie paliwo i jest przeciek na filtrze, czy nie zaczyna się "dławić" przez zbyt ubogą mieszankę. Czy od razu stawiać na turbinę i ją rozbierać?? wymień tę obudowę filtra to po 1 a po 2 zrób logi dynamiczne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maj Zgłoś #72 Napisano 6 Czerwca 2011 Wymienię obudowę w ciągu kilku dni, a jeżeli chodzi o te logi dynamiczne, to gdzie to się robi, tzn, czy wystarczy zwykły VAG i się z nim przejechać, czy specjalistyczny warsztat, bo jestem laikiem w tych sprawach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #73 Napisano 6 Czerwca 2011 Wymienię obudowę w ciągu kilku dni, a jeżeli chodzi o te logi dynamiczne, to gdzie to się robi, tzn, czy wystarczy zwykły VAG i się z nim przejechać, czy specjalistyczny warsztat, bo jestem laikiem w tych sprawach tu poczytaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=50476&highlight=logowa%E6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maj Zgłoś #74 Napisano 9 Czerwca 2011 Ok. Logi były zrobione, ale w międzyczasie mechanik zauważył, że mam dziurawą rurę prowadzącą do IC. Rura na razie zaklejona powertapem, za 2 dni będzie wymieniona. Wszystkie objawy typu czarny dym, brak mocy ustąpiły jak ręką odjął :mlask Dzięki za pomoc... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
metallica Zgłoś #75 Napisano 26 Czerwca 2011 witam. mój przypadek jest następujący ostatnio zrobilem trase 400km nad morze, auto stało tydzień i poźniej powrot do domu. przez pierwsze 30 km przy przyspieszaniu pojawiały się kłęby czarnego dymu- szok. ale pózniej to znikneło. teraz jeżdzę już tydzień czasu i nie wystąpił ten objaw, ani wczesniej ani teraz nie stracił mocy, rury do IC sa OK. co to może być czy jakiś sporadyczny przypadek czy coś sprawdzać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #76 Napisano 26 Czerwca 2011 witam. mój przypadek jest następujący ostatnio zrobilem trase 400km nad morze, auto stało tydzień i poźniej powrot do domu. przez pierwsze 30 km przy przyspieszaniu pojawiały się kłęby czarnego dymu- szok. ale pózniej to znikneło. teraz jeżdzę już tydzień czasu i nie wystąpił ten objaw, ani wczesniej ani teraz nie stracił mocy, rury do IC sa OK. co to może być czy jakiś sporadyczny przypadek czy coś sprawdzać? Kolego ja bym się tym specjalnie nie przejmował. czarny dym to najprawdopodobniej nie spalona ropa.jeśli rury od ic są w porządku i nie ma spadku mocyto może zalewa Ci wtryski, może masz delikatnie przestawiony rozrząd. u mnie tak było przed ustawieniem rozrządu. jak masz vaga to podłącz i sprawdź kanał 4 w silniku. w ostatniej rubryce masz kąt krzywki.generalnie jeżeli chodzi o twoje objawy to określenie co dolega Twojemu paskowi to wróżenie z fusów. zacznij od vaga.powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #77 Napisano 26 Czerwca 2011 jak masz vaga to podłącz i sprawdź kanał 4 w silniku. w ostatniej rubryce masz kąt krzywki. Nie ten silnik kolego, to co napisałeś tyczy się PD-ka, w przypadku silników na pompie kąt wtrysku jest podany w innym miejscu. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #78 Napisano 27 Czerwca 2011 Nie ten silnik kolego, to co napisałeś tyczy się PD-ka, w przypadku silników na pompie kąt wtrysku jest podany w innym miejscu. sorki nie zrwociłem uwagi. z urzędu potraktowałem go jak AVF czy AWX:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mefisto Zgłoś #79 Napisano 27 Czerwca 2011 Jak wyżej pisałem turbo mam wymienione a od jakiegoś czasu zauważyłem, że po odpaleniu przez około 5min. pracuje nie równo i kopci na biało - dymu jest dużo. Dziwne jest to o tyle, że kopci na postoju a jeśli ruszę i automat wrzuci 2 bieg to wszystko momentalnie ustaje - równo pracuje i nie kopci. Czasem w kompie wyskakuje błąd jak podłączę laptopa "16685 Brak zapłonu cylinder 1 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem" Mój silnik to AVF ze skrzynią tiptronic. ps. EGR chyba odpada bo kilka dni temu go zaślepiłem, pomóżcie proszę bo już nie mam pomysłów. Co mam sprawdzić? Czy zacząć od pomiaru ciśnienia na cylindrach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #80 Napisano 27 Czerwca 2011 Jak wyżej pisałem turbo mam wymienione a od jakiegoś czasu zauważyłem, że po odpaleniu przez około 5min. pracuje nie równo i kopci na biało - dymu jest dużo. Dziwne jest to o tyle, że kopci na postoju a jeśli ruszę i automat wrzuci 2 bieg to wszystko momentalnie ustaje - równo pracuje i nie kopci. Czasem w kompie wyskakuje błąd jak podłączę laptopa "16685 Brak zapłonu cylinder 1 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem" Mój silnik to AVF ze skrzynią tiptronic. ps. EGR chyba odpada bo kilka dni temu go zaślepiłem, pomóżcie proszę bo już nie mam pomysłów. Co mam sprawdzić? Czy zacząć od pomiaru ciśnienia na cylindrach? ja bym sprawdził ten 1 cylinder poprawił wtyczkę ewentualnie przyjrzał się plynowi chłodniczemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach