kamilb Zgłoś #41 Napisano 8 Października 2010 nie chodzi ze przegonilem na 4 i czasem na piatce-czyli obroty okolo 4 tysiecy spokojnie, tylko sobie zażartowałem miejmy nadzieję że będzie dobrze, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo87 Zgłoś #42 Napisano 8 Października 2010 u mnie taki dziwny, jakby lekko octowy zapach był, niewazne czy silnik cieply czy zimny (filtry wymienione, silnik i reszta sprawdzone dokładnie) i wlasnie ten zapach mnie troche dziwi, bo wczesniej tez mialem diesla ale smród ropy był normalny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #43 Napisano 8 Października 2010 a wlasnie czy spaliny z 1.9tdi powinny jeb.. jak z jelcza??? Nawet gdy ich nie widac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krawwitt Zgłoś #44 Napisano 12 Października 2010 Witam. Swojego passata trzymam w gararzu. Przy odpalaniu nigdy nie zauważyłem jakiegoś kopcenia- ale faktycznie- dzisiaj rano jak jechałem do pracy zwróciłem uwagę na tylną część samochodu. Po wyjechaniu z gararzu, po jakichś 200m zaczynają mi się światła, więc samochód stoi na zimno- i fakt faktem widać było jak biały dymek wydobywa się z rury wydechowej- ale tylko przez krótki czas. Wcześniej tego nie było widać- wydaje mi się, że temperatura z rana bliska zero powoduje takie jasno-szare dymienie. Poza tym żona jeździ passatem benzynowym i tam też kopci- nawet bardziej. A co do zapachu z ruy wydechowej- to u mnie też śmierdzi, wydaje mi się że takie smrody jak z jelcza to chyba standard. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo87 Zgłoś #45 Napisano 12 Października 2010 (edytowane) Taki dymek to normalka, zwłaszcza jak teraz zaczyna lekko pizgać po gaciach. Też to zauważyłem że przeważnie z benzyny więcej dymu leci. Ja też trzymam autko w garażu i zawsze stawiam w tym samym miejscu, tak żeby przy odpalaniu dymem buchało w jeden punkt. Jak na razie beton czarny się nie zrobił. Mechanior mi mówił że dym przy autku które ma tyle lat i jeszcze więcej przebiegu jest normalny, sam też się z tym zgadzam. Ja bym się za bardzo nie zgodził że taki smród jak z jelcza jest normalny. Oczywiście zależy kto jakiego jelcza ma na myśli. Jak jest to chmura "pyłu wulkanicznego" która utrzymuje się za jelczydłem powiedzmy godzine i wali tak że ma się ochote wyrwać oczy, i zwymiotować każdym otworem ciała to to nie jest normalne. Zapach spalin z diesla jest w miare intensywny ale bez przesady. Ale tak jak mowie/pisze zależy o jakim jelczu mówimy. Wcześniej pisałem że u siebie czuje taki kwaskowy jakby octowy zapach spalin, i dzisiaj wolno przejechał obok mnie pasior (parking przy biedronce), to też wywąchałem taki smrodek więc pewnie to normalne taki zapach. Do faceta nawet nie podszedłem w celu konsultacji bo mu jakoś źle z oczu patrzyło, wolałem go nie drażnić, a raczej potrafię rozpoznać czy ktoś wkur... czy w normalnym, przyjaznym nastroju. Edytowane 12 Października 2010 przez przemo87 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #46 Napisano 12 Października 2010 No chodzi mi o zapach np ruszajacego autobusu, zas nowe ciezarowki nie smierdza... Co do dymu to nie biore go pod uwage jak jest zimno bo z 1.8t wylatywala mi chmura ktora potrafila zamglic 4 m drogi za mna i 1m w gore (ale to biala mieszanka spalin i skroplonej wody) a dym z diesla byl niby bialy, niby szary i niby niebieski... Ale jak narazie nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krawwitt Zgłoś #47 Napisano 14 Października 2010 Osobiście to mi bardziej chodziło z tym jelczem o to, że jak auto stoi w garażu z włączonym silnikiem, to czuć smrodek spalin ( jak na mój nos to całkiem intensywny). Pasek nie kopci- jedynie czuć zapach spalin- ciężarówki podobnie śmierdzą- może bardziej intensywnie- ale zawsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mxj Zgłoś #48 Napisano 16 Października 2010 diesle smierdza tak to juz jest w autach ktore maja po 10 lat i wiecej, nic tam fiolkami nie bedzie pachnąc i najprawdopodobnie i katalizatorów nie ma wiec cudow bym nie oczekiwal. u mnie tez smierdzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szwedzik5 Zgłoś #49 Napisano 18 Października 2010 Mój passek ma 233 tysie przebiegu , rok 2003 ,silnik avb 101 km! Sam go przyprowadziłem 2 tyg temu z Norymbergi bezpośrednio od kartofla z niebieskimi oczami! Serwis do końca , myśle że licznik nie kręcony, środek jak nowy. Mam ten sam problem co wy śmierdzą strasznie spaliny aż szczypie w oczy i jak zapale rano oczywiście auto pali na dotyk , i też puści delikatny dymek taki jasno szary, myśle że to normalne. Nie widziałem jeszcze żadnego auta który by nie zadymił przy zapaleniu! A smrodkiem to nie wiem czy taki powinien być pierwszy raz mam diesla:fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #50 Napisano 18 Października 2010 Norymbergi moje rejony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lp2408 Zgłoś #51 Napisano 29 Października 2010 Witam Panowie Ja mam problem nastepujący. Posiadam Passata TDI / 130 KM. Niecałe 2 miesiące temu wymieniałem katalizator, gdyż stary poprostu się oberwał i autko zaczęło głośno chodzić (zadam dodatkowe pytanie: od czego mógł paść katalizator, czy to normalny objaw zużycia, czy coś mogło być tego przyczyną?). Wymieniałem katalizator, lecz podstawiłem zamiennik za 500 PLN (nowy w salonie 3000 PLN przy zwrocie starego). Od tamtej pory autko zaczęło mocniej kopcić. Dym co prawda jest jasny, lecz dość intensywnie śmierdzi i "gryzie w gardle" (wcześniej tego nie było). Mechanik stwierdził, że może to być wina wtrysków (co wiąże się z wysokimi kosztami). Nie chce mi sie wierzyć, gdyż przed wymianą katalizatora tego nie było. Martwi mnie ten temat i nie wiem jak to sprawdzić aby poznać przyczynę. Co o tym sądzicie? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #52 Napisano 30 Października 2010 i wciaz jestem smutny bo sobie dymi jak z 10 papierosow na raz....i smierdzi a co z tymi wtryskami? Cale czy tylko koncowki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #53 Napisano 30 Października 2010 dzis dymil strasznie i pomyslalem sobie raz kozie smierc....na luz i pedal w podloge, prawie mi lzy poplynely jak sie przerazliwie darl....(boje sie takich akcji powyzej 4 tysiecy zeby panewki nie przekrecic-o ile to mozliwe) i tu moje zdziwienie, zatrzymal sie na 5-5300 i nic, zadnego odciecia tylko plynna praca na tych obrotach-nie powinien ''kaszlec'' ? Niby po tym przestal dymic, ciekawe czy na dlugo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #54 Napisano 31 Października 2010 dzis nie dymil, jedynie puszcza czarnego baka tak jak powinien gdy sie przygazuje i to tylko delikatne sadze nie unoszace sie ale spadajace na droge... tylko mam wrazenie ze po wczorajszym kreceniu na maksa ubylo oleju-zalatwilem pierscienie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lp2408 Zgłoś #55 Napisano 4 Listopada 2010 (edytowane) Witam Stavros. Nie wiem jaki jest stan wtrysków, ponieważ nie sprawdzałem tego u specjalisty. Właśnie chcę się dowiedzieć, czy może to być wina wtrysków, czy powinienem to sprawdzić? Ja podejrzewam, iż katalizator za 500 PLN nie spełnia w 100 % swojego zadania i dla tego zapach spalin "gryzie w gardło". Edytowane 4 Listopada 2010 przez lp2408 Nie dokończyłem tekstu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #56 Napisano 4 Listopada 2010 Witam Stavros. Nie wiem jaki jest stan wtrysków, ponieważ nie sprawdzałem tego u specjalisty. Właśnie chcę się dowiedzieć, czy może to być wina wtrysków, czy powinienem to sprawdzić? Ja podejrzewam, iż katalizator za 500 PLN nie spełnia w 100 % swojego zadania i dla tego zapach spalin "gryzie w gardło". ten sam proble...niby nie szkodliwy ale mnie wk..wia i chce sie go posbyc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arnow79 Zgłoś #57 Napisano 3 Grudnia 2010 witam mam podobny problem, po zapaleniu kopci mi na biało, szczególnie jak jest zimno,ale nie jak niektórzy koledzy piszą przez chwilę, ale długo, w garażu przy tym kopceniu czuć gryzący w oczy i gardło dym, mam passata 2 lata i tak się dzieje od kiedy go mam,dodam ,że silnik nie bierze oleju ani grama , chodzi bez zastrzeżeń, odpala również, np. dzisiaj rano było -16 st , auto stało na dworze i odpaliło na dotyk, nie mam pomysłu co może być przyczyną , może ktoś mi coś doradzi? może pompowtrysk któryś szwankuje, ale to chyba raczej na ciemno by kopcił,czy może to być efektem "skończenia się" katalizatora? dzięki za wszelką pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_1998 Zgłoś #58 Napisano 3 Grudnia 2010 witammam podobny problem, po zapaleniu kopci mi na biało, szczególnie jak jest zimno,ale nie jak niektórzy koledzy piszą przez chwilę, ale długo, w garażu przy tym kopceniu czuć gryzący w oczy i gardło dym, mam passata 2 lata i tak się dzieje od kiedy go mam,dodam ,że silnik nie bierze oleju ani grama , chodzi bez zastrzeżeń, odpala również, np. dzisiaj rano było -16 st , auto stało na dworze i odpaliło na dotyk, nie mam pomysłu co może być przyczyną , może ktoś mi coś doradzi? może pompowtrysk któryś szwankuje, ale to chyba raczej na ciemno by kopcił,czy może to być efektem "skończenia się" katalizatora? dzięki za wszelką pomoc Przy tych temperaturach może to być para. Ewentualnie sprawdź, czy w zbiorniku wyrównawczym cieczy chłodzącej nie masz bąbelek (uchodzące spaliny) i zobacz czy pod korkiem wlewu oleju nie masz mazi (kolor kawy z mlekiem). Wtedy białe spaliny swiadczyłyby o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą. Nie przegrzewa Ci się silnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arnow79 Zgłoś #59 Napisano 3 Grudnia 2010 temperaturę trzyma ok, z płynem chłodniczym też nic się nie dzieje, para wodna tak długo by chyba nie leciała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KRUPONE Zgłoś #60 Napisano 3 Grudnia 2010 Pomocy!!! Żona przyjechała z pracy (ok 8km)nic się nie działo auto postało 10min, potem ja wsiadłem. Przejechałem ok 5 metrów i z rury buchną szary dym, zaczęły wariować obroty i klekotać silnik. Zaraz go zgasiłem gdy chmura opadła odpaliłem go ponownie i to samo zjechałem na bok i jak by dymienie trochę ustało pochodził może z 1-2 minuty i po zgaszeniu już nawet nie chciał zakręcić!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach