Skocz do zawartości
sergiusz-

Instrukcja wymiany klocków hamulcowych (nie tylko przednich) Passat B5

Rekomendowane odpowiedzi

Fajny opis, ale ... do zdjęcia tarczy wcale nie trzeba demontować jarzma. Wystarczy zdjęć zacisk, a tarcza hamulcowa po przechyleniu sama schodzi

Przednia owszem ale tylna nie zejdzie bez demontażu jarzma a właśnie o tylnej pisał blade1942.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś używał do wymiany tylnich klocków "wkręcenia tłoczków" tańszych zestawów czy lepiej kupić coś droższego?

http://allegro.pl/zestaw-do-wciskania-tloczkow-hamulcowych-18-el-i4192504704.html

Tańszy wystarczy do domowego użytku, mam, używam i polecam taki jak podlinkowałeś tylko uboższy bo ten ma dwa przyrządy z dwoma gwintami lewy/prawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przednia owszem ale tylna nie zejdzie bez demontażu jarzma a właśnie o tylnej pisał blade1942.
Wymieniałem miesiąc temu OSOBIŚCIE WŁASNEMI RĘKAMI tarcze i klocki z tyłu więc chyba wiem o czym piszę - tylna tarcza schodzi po demontażu zacisku, jarzmo pozostaje :cool

A Ty kolego nie wprowadzaj ludzi w błąd i ... dodatkową niepotrzebną robotę :zliscia

Edytowane przez Stalker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniałem miesiąc temu OSOBIŚCIE WŁASNEMI RĘKAMI tarcze i klocki z tyłu więc chyba wiem o czym piszę - tylna tarcza schodzi po demontażu zacisku, jarzmo pozostaje :cool

A Ty kolego nie wprowadzaj ludzi w błąd i ... dodatkową niepotrzebną robotę :zliscia

100% racji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniałem miesiąc temu OSOBIŚCIE WŁASNEMI RĘKAMI tarcze i klocki z tyłu więc chyba wiem o czym piszę - tylna tarcza schodzi po demontażu zacisku, jarzmo pozostaje :cool

A Ty kolego nie wprowadzaj ludzi w błąd i ... dodatkową niepotrzebną robotę :zliscia

Już nie przesadzaj z tą robotą - dwie śruby - multum pracy.

Ja dawno zmieniałem klocki u siebie z tarczami i byłem przekonany że nie zejdzie tarcza bez demontażu jarzma. Sprawdzę niebawem bo klocki na tył już czekają na wymianę.

 

EDIT: No i sprawdziłem przy dzisiejszej zmianie klocków i przyznaje rację przedmówcom - tylna tarcza schodzi bez demontażu jarzma.

Edytowane przez przemekgo_vw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poleci ktos jakies dobre klocki hamulcowe w systemie ATE. Cos mi podpowiada, ze powinny byc twardsze.

Edytowane przez Bartek1602

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę zakładać tematów bo jestem nowy a mam pytanie odnośnie klocków a konkretnie ich czujnika zużycia więc piszę tutaj.

 

Mam problem chyba wielu znany, moje klocki są w bardzo ładnym stanie ale z lewej strony od pasażera urwały się od nich kabelki i świeci mi się kontrolka która mnie porządnie wku... klocki są ładne więc nie mam zamiaru ich wymieniać z powodu kabelków, wiem że po złączeniu tych kabelków kontrolka znika i teraz pytanie, czy mogę normalnie jeździć i nic się nie stanie przy tych złączonych kabelkach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem klocki TRW na przód. Te wewnętrzne, które łącza sie z cylinderkiem mają namalowane strzałki.

Jaki kierunek mają wskazywac te strzałki po montażu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kierunek z którą obraca się koło podczas jazdy do przodu;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam a mam pytanie w jaki sposób radzicie sobie w b5 z odkręceniem wężyka płynów hamulcowych, tego metalowego?

muszę wymienić tłoczek a nie mam możliwości bo nie dam rady ruszyć wężyka ani w prawo czy lewo.

znacie jego numer z etli może bym zamówił nowy a stary przeciął i nasadkowym by poszło ? bo płaskim czuje że gwint stracę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz tak spróbować ale polecam jeszcze jakiś dobrze penetrujący środek, który może poluzuje te śruby. Mam coś dobrego w piwnicy czym pryskałem gdy nie mogłem odkręcić jarzma hamulca i poszło jak bajka. Środek podrzucony przez sąsiada mechanika (jakiś niemiecki odpowiednik WD40 o dużo większej skuteczności). Jeśli jednak wolisz na brutala to podrzucam linki do etki do Twojego auta:

 

4190fe9e1ef5a858m.jpg

d37ce15adfc4ff67m.jpg

 

Ja mam podobną sprawę więc również kieruję pytanie. Potrzebuję zdjąć zacisk hamulcowy tylny i chciałbym zminimalizować utratę płynu i zapobiec zapowietrzeniu całego układu (przede wszystkim sprzęgła). Czy istnieje jakiś dobry sposób na zaciśnięcie, zablokowanie wężyka po zdjęciu zacisku? Słyszałem, że odradza się właśnie jego zablkowowanie przez ściskanie ponieważ są duże szanse na wystąpienie spękań. Może wkręcić tam jakąś śrubę (jeśli tak to jaki rozmiar) lub wywołać podciśnienie w układzie?

Chętnie skorzystam z jakiś porad.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po co demontować zacisk dla wymiany tłoczka? Przecież on musi wyjść. Przewody odkręcam zawsze żabą zaciskową jak nie idą normalnie... A pamiętacie, że tłoczki z tyłu są wciskano-wkręcane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Demontować chcę celem regeneracji zacisku. Słaby to pomysł aby robić to na aucie. Tłoczek wkręcano wciskany to fakt - podstawowa informacja przy zabawie z nim. Odradzam jednak żabkę dla nerwowych bo można pociąć nią gumową osłonę przeciwpyłową będącą na rancie tłoczka tuż przy jego górnej krawędzi dociskającej klocek. Z tanich i dobrych rozwiązań polecam klucz do szlifierki kątowej. Pasuje idealnie w wycięcia na tłoczku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nikt nie ma dobrego sposobu na blokowanie wycieku z przewodu hamulcowego po zdjęciu zacisku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacisnij przewód specjalną plastikową klamrą. Tak sie robi w warsztatach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wkładałem wykałaczki w przewody:D i działało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zacisnij przewód specjalną plastikową klamrą. Tak sie robi w warsztatach

 

Właśnie czytałem, że ludzie odradzają zaciskanie bo sztywne przewody potrafią spękać i przestają być szczelne zwłaszcza zimową porą.

Pomysł z wykałaczką dobry. Napęcznieje i zablokuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie;) zostawiłem na całą noc i nawet kropla nie wyleciała;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności