Skocz do zawartości
sergiusz-

Instrukcja wymiany klocków hamulcowych (nie tylko przednich) Passat B5

Rekomendowane odpowiedzi

cytat SZUMILEK

 

A WIĘC WCZORAJ WYMIENIŁEM KLOCKI Z TYŁU I MAM TAKI PROBLEM JAK BRAK HAMULCA RĘCZNEGO JAK WCISNĘ HAMULEC NOŻNY NA MAXA TO ABS DZIAŁA NA WSZYSTKIE 4 KOŁA CZYLI NIE JEST ZAPOWIETRZONY A JAK ZACIĄGAM RĘCZNY TO LEKKO HAMUJE. A WIĘC CZY MUSZĘ PODCIĄGAĆ RĘCZNY JAK TAK TO JAK TO SIĘ ROBI I GDZIE

witam

mam ten sam problem,ale czy trzeba naciągać linkę ręcznego?

zdaje mi się że po wymianie klocków na nowe grubsze dźwignia ręcznego powinna być bardziej naciągnięta niż przed wymianą.

(tak mi się zdaje jeszcze nie naciągałem linki)

Jak się mylę to proszę o komentarz

Edytowane przez adammada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też się dołączam do tematu adammada. dzisiaj wymieniałem klocki tylnie do b5 i nie wiem jakim sposobem ale gdy juz wszystko nasmarowałem, tłoczki wciśnięte znowu trzy razy, prowdnice nasmarowane i wyczyszczone że mucha nie siada a tu ręczny jakby go nie było...??????????? co jest panowie grane. tak po prostu adpadł z gry. kolega mi tłumaczył iż trzeba parę razy naciągnąć po odpowietrzaniu hamulcy - 5 razy mi się zdarzyło zaciągnąć (ostrożny jestem bo cholera wie co z tym dziadostwem się dzieje). żadnej poprawy, jakbym trawe na polu rwał...

 

co jest Panowie?

 

pzdr

AHCY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kupilem taki zestaw klockow na tyl i mam pytanie,do czego sluza te blaszki i jak sie je zaklada. Jeszcze nie rozbieralem zaciskow z tylu i nie wiem czy takie blaszki sa zalozone.

dgdf.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te blaszki znajdują się na prowadnicy klocków. Służą on do tego aby klocek swobodnie się przesuwał po prowadnicy. Są one założone więc wymieniasz je tylko na nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Te blaszki znajdują się na prowadnicy klocków. Służą on do tego aby klocek swobodnie się przesuwał po prowadnicy. Są one założone więc wymieniasz je tylko na nowe.

jestem juz po wymianie klockow i tarcz z tylu.Po rozebraniu okazalo sie ze tych blaszek nie bylo na prowadnicy.Oczyscilem zalozylem owe blaszki jednak klocek nie chcial wejsc wiec ,jest dobrze bez tych blaszek.Po oczyszczeniu klocki sie swobodnie przesuwaja w jarzmie zacisku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc, mam glupie pytanie. kupilem nowe tarcze i klocki na tyl. W ksiazce pisze by wymienic sruby na nowe od prowadnikow? W zestawie tych srub nie mam. Musze je miec czy niekoniecznie i wsadzic stare? I gdzie je kupic, na ebayu nie znalazlem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czesc, mam glupie pytanie. kupilem nowe tarcze i klocki na tyl. W ksiazce pisze by wymienic sruby na nowe od prowadnikow? W zestawie tych srub nie mam. Musze je miec czy niekoniecznie i wsadzic stare? I gdzie je kupic, na ebayu nie znalazlem?
nie trzeba wymieniać chyba ze są bardzo sfatygowane to tak

jaki masz hamulec ramowy czy pływający

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie bo słyszę ze klocki tylnie się kończą, wiec stąd moje pytanie czy nie powinno być w pasku jakiegoś czujnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanie bo słyszę ze klocki tylnie się kończą, wiec stąd moje pytanie czy nie powinno być w pasku jakiegoś czujnika?

 

 

czujniki dawali na przednie klocki na tylnich nie ma czujników

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze ktos powiedziec jak wepchnac i czym wepchnac tylni tlok w zacisku? bo jutro planuje wymane bo dzis po trasie jak przyjechalem kolo bylo nagrzane gdy rozebralem to klocek odkleil sie od podeszwy klocka no i czas na wymiane.... i mysle jak wcisnac ten tlok w zacisku??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze ktos powiedziec jak wepchnac i czym wepchnac tylni tlok w zacisku? bo jutro planuje wymane bo dzis po trasie jak przyjechalem kolo bylo nagrzane gdy rozebralem to klocek odkleil sie od podeszwy klocka no i czas na wymiane.... i mysle jak wcisnac ten tlok w zacisku??
tylny tłoczek musisz wciskać wkręcając równocześnie inaczej zepsujesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chcialem wymienic tarcze z tyl, odkrecilem klocki, zacisk ale nie moge sciagnac tarczy...

 

czy tylna tarcze sciaga sie jakims specjalnym narzedziem? (przednie zeszly bez problemu)

jak sa zamontowane tylne tarcze?

nie chcialem walic mlotem w obawie o zgiecie czegos lub uwalenie czujnika ABS lub lozyska.

 

wiec zamontowalem wszystko z powrotem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chcialem wymienic tarcze z tyl, odkrecilem klocki, zacisk ale nie moge sciagnac tarczy...

 

czy tylna tarcze sciaga sie jakims specjalnym narzedziem? (przednie zeszly bez problemu)

jak sa zamontowane tylne tarcze?

nie chcialem walic mlotem w obawie o zgiecie czegos lub uwalenie czujnika ABS lub lozyska.

 

wiec zamontowalem wszystko z powrotem

tylne tarcze sa tak samo zamontowane jak przednie czyli po wyjęciu klocków wyciągasz tarcz lekko ją odchylając musi wyjść bez młotka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po wymianie klocków z tyłu i powiem, że można to spokojnie zrobić samemu i to bez specjalistycznych narzędzi. Wystarczyły jedynie klucze 13 i 15 dodatkowo szczypce-kombinerki z dużym rozwarciem oraz mały ścisk stolarski.

navik, tarcza sie widocznie lekko zapiekła z piastą wiec należy ją delikatnie obruszyć ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

mam problem z hamulcem tylni (ręczny) w passacie b5 sedan z 1999r. Problem polega na, krótkiej długości linki z lewej i prawej strony. Wiem, że w passacie jest samoregulacja ale jak ją odblokować. Przypuszczam że dostęp jest pod samochodem pod dźwignią od ręcznego. Jest tam taka długa śruba, ale kręciłem nią i nie da radę ją wkręcić (czy jest tam gwint bo mi wygląda to trochę dziwnie.

 

Jak zrobić żeby linka od ręcznego była odpowiedniej długości (odblokowanie samoregulatora od ręcznego)????

 

sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

mam problem z hamulcem tylni (ręczny) w passacie b5 sedan z 1999r. Problem polega na, krótkiej długości linki z lewej i prawej strony. Wiem, że w passacie jest samoregulacja ale jak ją odblokować. Przypuszczam że dostęp jest pod samochodem pod dźwignią od ręcznego. Jest tam taka długa śruba, ale kręciłem nią i nie da radę ją wkręcić (czy jest tam gwint bo mi wygląda to trochę dziwnie.

 

Jak zrobić żeby linka od ręcznego była odpowiedniej długości (odblokowanie samoregulatora od ręcznego)????

 

sojkis

czy ręczny blokuje ci koła ? czy tłoczki dobrze się ruszają nie są zapieczone lub skorodowane ? regulacja ręcznego jest nad osłoną termiczną tłumika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki mielke i -STACH- za odpowiedz,

niestety tarcze byly bardzo zapieczone na piastach, sam nie dalem rady sciagnac.

Nie odbylo sie bez wizyty w warsztacie tam mechanik mial twardsze serce i wiekszy mlotek...

juz smigam na nowych tarczach, klockach i nowym plynie wiec pasek wreszcie hamuje a nie jak przedtem zatrzymywal sie jak okret na morzu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

tak blokuje mi koła do tego stopnia, że trudno nim ruszyć, rączką od lewarka nie da się nałożyć na swoje miejsce, a linkę na zaciski musiał siłą zakładać dlatego też koła stoją w miejscu. Jeżeli linka nie jest założona na zaciskach to samochód jedzie normalnie tylko bez ręcznego. Był to samochód uszkodzony z tyłu, ale linki normalnie się ruszają tylko jest za krótka. Na regulacji co piszesz jest kilka zwojów jeszcze które powinny się schować tylko nie chcą. Nie wiem jak to zrobić, kręciłem w lewo i w prawo i nic nie ubywało. (ręczny był naciągnięty)

 

Jak działa ten samoregulator, kiedy go napina i jak się go zwalnia ????

 

Dodano 13.06.2011r.

Regulatory wraz z linkami wymieniłem na inne z innego samochodu i działa

 

sojkis

Edytowane przez sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam takie niezręczne pytanie otóż chodzi mi o klocki na przód. Kupiłem normalnie w systemie ATE a gdy rozebrałem mojego paska okazało się że one nie pasują i okazuje się że mam stare klocki w systemie LUCAS. Czy to normalne?? Zdziwiłem się strasznie?? A mam paska B5 z 99r??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności