Skocz do zawartości
sergiusz-

Instrukcja wymiany klocków hamulcowych (nie tylko przednich) Passat B5

Rekomendowane odpowiedzi

Gość P1Pp3N

Witam i dziekuje za przyjęcie.

Jestem szczęsliwym posiadaczem Paska 1,8 1996r.

przymierzam się do wymiany piasty tylnej z łożyskiem.

Czy może ktoś podrzucić filmik???

od początku krok po kroku jak to zrobić?

Pozdrawiam

[email protected]

Edytowane przez P1Pp3N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość P1Pp3N

Odkręciłem klocki ,zdjąłem tarcze i się okazało że śruby trzymające piastę są tak zardzewiałe, że nie da rady ich odkręcić.

Wejście pod imbus w środku jest już okrągłe z powodu rdzy.:kwasny

Może ktoś wie jakie gwinty mają te śruby?

Wyczytałem jedynie że m10x25 ale czy gwint standardowy 1,5 czy drobny 1,25?

Czy lepiej założyć później imbusa kl 8,8 czy A2(nierdzewne) lub na klucz zamiast imbusa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Gwint zwykły M10x1,5.

Ja będę zakładał nierdzewne z łbem na imbus - powinny dać spokojnie rade.

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość P1Pp3N

założyłem na imbus nierdzewne.

trzeba było stare palnikiem podgrzać ale wszystko już ok.

I jaka cisza w aucie :hurra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
założyłem na imbus nierdzewne.

trzeba było stare palnikiem podgrzać ale wszystko już ok.

I jaka cisza w aucie :hurra

 

Mozesz podac jaka dlugosc tych srub?? Albo dokladnego linka do nich? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Sruba M10, dlugosc 25mm, skok gwintu 1,5mm.

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Link juz nie działa a przedemną pierwsza wymiana kompletu tarcz i klocków,jak mógłbym prosic o ponowne dodanie:hmm

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Sorki ,chodzi oczywiscie o pierwszy post na pierwszej stronie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość P1Pp3N

Jeżeli chodzi ci o tylne to tylko

-odkręcasz 2 śruby z tyłu zacisku na klucz 13.

-zdejmujesz zacisk (polecam delikatnie młoteczkiem puknąć)

-wyjmujesz klocki

-zdejmujesz tarczę - nie jest przykręcona, koło ją trzyma( jakby była zapieczona, puknąć młoteczkiem:)

a założenie odwrotnie oczywiście.

i po problemie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

warto dodać że przednie tłoczki zwyczajnie wciskasz.. zacisk stolarski daje rade. tylne jednocześnie wciskasz i wkręcasz...klucz od szlifierki może sie przydać jesli nie masz specjalnych do tego narzędzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co jesli po wymianie klockow na nowe pojawia sie komunikat o zuzytych klockach hamulcowych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kostki od czujników dobrze siadły w gniazdach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem, po wymianie tylnych klocków i tarcz pojawiło się dziwne zjawisko. Mianowicie po lekkim wciśnięciu samochód delikatnie przyhamuje, pedał opada o jakieś 2cm (delikatnie ustępuje) i dopiero robi się sztywny. Gdy hamuję od razu mocno nie ma problemu, pedał jest twardy. Co to może być? Myślałem o tym, że tłoczek powinien się rozkręcić, ale nie jestem pewien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę dawno nikt tu nie zaglądał, ale może to będzie motywacja :) mam problem j.w. po wymianie tylnych klocków i tarcz pedał jest delikatnie miękki na początku, potem ok. Ręczny pociąga się dwa razy wyżej niż wcześniej. Zrobiłem tak jak gdzieś w połowie tego wątku było napisane, żeby najpierw kilkanaście razy użyć ręcznego zanim zacznie się hamować pedałem, no i niby trochę ten ręczny zaczął łapać wcześniej, ale szału nie ma. To są normalne objawy układania się i docierania tarcz i klocków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość P1Pp3N

A z tyłu to czasami nie jest tarczo bęben? czyli ręczny na bęben ?

tak mi kiedyś któryś mechanik mówił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://forum.vw-passat.pl/threads/52877-Jak-wyregulowa%C4%87-hamulec-r%C4%99czny

 

tu masz trochę na temat....wlaśnie sam czytam ,bo wymieniam tarcze i klocki :-)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

tak mi kiedyś któryś mechanik mówił.

żle mówił,w b5 są tarcze 10 mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy w passacie z opisu da się wymienić w przednim zacisku gumkę ochronną tłoka bez wcześniejszego jego wyjęcia ? Czy tylko i wyłącznie na wyjętym tłoczku ?

Z tyłu wiem że bez wyjęcia się nie uda wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wątpie, nie próbowałem ale śmiało mogę powiedzieć że się nie da

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wątpie, nie próbowałem ale śmiało mogę powiedzieć że się nie da

 

tak też myslałem :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności