Skocz do zawartości
sergiusz-

Instrukcja wymiany klocków hamulcowych (nie tylko przednich) Passat B5

Rekomendowane odpowiedzi

Krótka ale przydatna instrukcja wymiany klocków hamulcowych przednich...

 

 

013gc7.th.jpg

Edytowane przez marecek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnie się na 100% przyda bo się zbliża ta operacja :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z przodu nawet dziecko wymieni ;)

 

Przydałaby się taka sama tylko do wymiany tylnich :) > Dodatkowo ze szczegółowym objaśnieniem sytuacji co będzie gdy się zdejmie tarcze i odda do przetoczenia, a po 10 godzinach się okaże, że cylinderki trochę się wypchnęły :P:D:wstyd: Bo wtedy jest co robić :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przydałaby się taka sama tylko do wymiany tylnich

Czy ma ktoś "MANUAL" na tylne klocki :?:

:padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu wymieniałem miesiac temu łącznie z tarczami i jest tez łatwo ,manuala niestety nie zrobiłem :wstyd:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cze.

polecam przed rozpoczęciem pracy (czyt. wymiana klocków z tyłu) uzbroić się w specjalny klucz do wciskania/wkręcania tłoczka, bo bez niego to można niezłego bajzlu narobić....

foto:

7bac2f51d77c6a2cm.jpeg

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cze.

polecam przed rozpoczęciem pracy (czyt. wymiana klocków z tyłu) uzbroić się w specjalny klucz do wciskania/wkręcania tłoczka, bo bez niego to można niezłego bajzlu narobić....

foto:

7bac2f51d77c6a2cm.jpeg

 

pzdr

 

 

a taki zestawik to wiela kosztuje i gdzie go można kupić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z przodu nawet dziecko wymieni ;)

 

Przydałaby się taka sama tylko do wymiany tylnich :) > Dodatkowo ze szczegółowym objaśnieniem sytuacji co będzie gdy się zdejmie tarcze i odda do przetoczenia, a po 10 godzinach się okaże, że cylinderki trochę się wypchnęły :P:D:wstyd: Bo wtedy jest co robić :cwaniak:

 

To ja ci wspulczuje, przetoczenie tarcz ok ale na piascie zeby nie bily tarcze..

A takie pytanie z innej beczki z tylu sa tarczo bebny ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie banalne.Czy te śruby z rysunku nr 2 odkręcamy imbusem "7"?chce podejsc do wymiany a takowego nie posiadam.

 

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie banalne.Czy te śruby z rysunku nr 2 odkręcamy imbusem "7"?chce podejsc do wymiany a takowego nie posiadam.

 

imbusa 7 kupisz w większości sklepów z narzędziami gdyż fakt w kompletach raczej sa nieparzyste tylko do 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie banalne.Czy te śruby z rysunku nr 2 odkręcamy imbusem "7"

 

Bardzo ciekawe u mnie są to śruby "normalne" 12 lub 13 mm. (passat b5)

PS W komplecie z nowymi klockami znajdują się też nowe śruby (klocki nie no name)

 

EDIT

Do autora wątku - czy to foto to na pewno do vw? Identyczny zacisk ma "vectra A" i tam faktycznie prowadnice są na imbus 7mm plus ta sprężyna zabezpieczająca. W b5 tego typu zacisku nie spotkałem.

Edytowane przez kosiad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy to foto to na pewno do vw?

 

Jest poprawne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tyłu wystarczy klucz od szlifierki kątowej i śrubokręt do przyciskania cylinderka,nie ma problemu z wymianą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja używałem ścisku stolarskiego (w kształcie litery F) i po delikatnym zaciśnięciu cylinderka z jednej strony i śruby mocującej mechanizm hamulca ręcznego z drugiej, kręciłem cylinderek żabką do rur. Operację musiałem powtarzać kilka razy ale nie trwało to dłużej niż parę minut i też był oczekiwany rezultat bez fachowego sprzętu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem jedno wymiana tarcz z tyłu jest prosta. Nie wiem jak z przodu. Chciałbym jutro to wymienić bo już prawie klocków nie mam :(

 

Czym mogę tłoczek wepchnąć:?: Czy w ogóle trzeba go ruszać:?: Proszę o jakąś poradę:?: Dzięki z góry.

 

Z tyłu wziąłem kombinerki i wkręciłem tłoczek. Poszła bardzo dobrze i przyjemnie (oprócz odkręcenia zapieczonych śrub)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3.Znacie jakis prosty sposob na wymiane tylnich tarcz jakims domowym sposobem bez tych kluczy?

 

bez klucza z dużym ramieniem nawet nie podchodź do wymiany. Nawet jeśli uda Ci się odkręcić mocowania zacisków od zwrotnicy, to jak później to tak mocno przykręcisz?

 

Czym mogę tłoczek wepchnąć Czy w ogóle trzeba go ruszać Proszę o jakąś poradę Dzięki z góry.

 

tylni - jak napisałeś - wkręcasz. Przedni wystarczy normalnie wepchnąć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylni - jak napisałeś - wkręcasz. Przedni wystarczy normalnie wepchnąć...

 

Dzięki :D Już sobie poradziłem :D Poszło jak po maśle :D Przód to pikuś biorą pod uwagę tył :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak przód to jeszcze można zrobić samemu ale tył to by mi się nie chciało bez przyrządu do wkręcania który wkręca i wciska jednocześnie, ofszem można go kupić lecz kosztuje 150zł uniwersalny do innych aut, wydać 150zł na jedną wymiane bzdura. Można pokombinować kluczem hydraulicznym wszystko fajnie jak lużno działa bo jak nie jest zabawa pod koniec wkręcania łatwo uszkodzić kluczem osłonke tłoczka. Wole oddać do warsztatu 40zł przód lub 60zł tył i mieć święty spokój niż się bawić pół dnia z pierdołą ale jak ktoś lubi czemu nie niech dłubie. W sumie nie są to takie sumy żeby nie było nas stać mając auta za 20-30tyś, czasami na inne gadżety wydaje sie więcej wtedy nie szkoda. Takie jest moje zdanie.

Edytowane przez siwy2241

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wole oddać do warsztatu 40zł przód lub 60zł tył i mieć święty spokój

To razem masz 100 PLN, a przy następnej wymianie zwraca Ci się przyrząd. I można go zastosować przy większości aut. Ale jak twierdzisz taniej u mechanika, to niech tak będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności