Jump to content
126tomek

LED jako światła do jazdy dziennej+postojówki LED

Recommended Posts

Kabel żółty podpięty jest do elektromagnesu w przekaźniku, co po włączeniu świateł powoduje rozłączenie dopływu prądu do Led. Tak mi się wydaje, bo ja tego nie robiłem.

 

Nie nie, zobacz sobie na moją fotkę z postu #95, żółty jest podłączony do świateł pozycyjnych.

W ogóle to kompletu świateł wychodzą tylko 3 kable: czerwony musi iść do zapłonu, żółty podłączasz pod pozycje i czarny-masa.

Jak mówiłeś żadnej filozofii nie ma ale jak nie chce Ci się szukać tego zapłonu i nie chcesz tracić tyle czasu na rozbieranie jak to się mówi "pół auta" to uważam, podłączenie się pod alternator to dobre rozwiązanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak mówiłeś żadnej filozofii nie ma ale jak nie chce Ci się szukać tego zapłonu i nie chcesz tracić tyle czasu na rozbieranie jak to się mówi "pół auta" to uważam, podłączenie się pod alternator to dobre rozwiązanie.

 

Dobre, ale ja jestem zwolennikiem chowania tak wrażliwych elementów jak przekaźniki wewnątrz auta, z dala od wilgoci. Co prawda, nie gra on istotnej roli, więc jak się popsuje to świat się nie zawali, ale razem z innymi przekaźnikami w skrzynce było by mu weselej, a takie dokładanie kabli w komorze silnika troszeczkę brzydko wygląda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dobre, ale ja jestem zwolennikiem chowania tak wrażliwych elementów jak przekaźniki wewnątrz auta, z dala od wilgoci. Co prawda, nie gra on istotnej roli, więc jak się popsuje to świat się nie zawali, ale razem z innymi przekaźnikami w skrzynce było by mu weselej, a takie dokładanie kabli w komorze silnika troszeczkę brzydko wygląda.

 

Co racja to racja ale... strzelać z tego nie będą ;)

A widzieliście tą "choinkę" na youtube :

? Można gdzieś kupić taki sterownik ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Podłączyć je musisz tak aby paliły się rowniez tylne światla pozycyjne (przód zgaszony). W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne muszą automatycznie sie wylaczyc.

Uzyskasz to przez odpowiednie podlaczenie przekaznika...

 

 

Nie zgodzę się tylko z faktem że tylne światłą postojowe muszę się również świecić!

W audi A6/C6 z fabrycznymi do jazdy dziennej tylne się nie zapalają.

 

A fakt jest taki że już czas sprawić sobie światełka do jazdy dziennej bo szkoda mi moich żarników! A ceny już spadły na te z homologacją:)

Widzę że po przez automat na aukcjach rozumiem podłączenie pod zapłon, czyli faktycznie żaden automat.

Czy ktoś się orientuje te sprzedawane z modułem tez trzeba podłączać pod zapłon czy jak?

Edited by tysszek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie temat był juz wałkowany nie raz, wg nowych przepisów swiatła do jazdy dziennej mogą sie swiecic same! bez zadnych innych swiateł! i dotyczy to przedewszystkim tylnych ktore NIE muszą się swiecic.

 

Kto nadal jest niepewny niech poczyta odpowiednie przepisy... i sprawa załatwiona.

 

Głowny wymog jest taki ze przy załaczeniu swiateł postojowych czy mijania światła do jazdy dziennej MUSZĄ się samoczynnie wyłączac.

 

Tysszek- swiatła które maja wbudowany moduł podłacza sie 3ma przewodami

1-stały plus

2-masa

3-"sterowanie" podłaczone pod postojowe.(aby sie wył.)

moduł samoczynie wykrywa pracę silnika (skok napiecia na aku) i załacza swiatła, po wył silnika same sie gaszą. :fajny

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy ma ktoś sprawdzonego sprzedawcę u którego kupował i ładnie się prezentują w b5 przed liftem ? Będę wdzięczny za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Montując światła do jazdy dziennej trzeba pamiętać o przepisach zawartych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. Warunki dotyczące montażu są na poniższym rysunku.

 

Do niedawna, zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury, wraz ze światłami dziennymi musiały świecić się tylne światła pozycyjne (taki przepis funkcjonował tylko w Polsce).

 

Jednakże Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ, uznawany również przez Polskę, określający homologację świateł dziennych, nie wymagał włączania tylnych świateł pozycyjnych. Ponieważ prawo europejskie w przypadkach spornych ma pierwszeństwo przed prawem polskim, nieprzyjęcie mandatu i sprawa w Sądzie Grodzkim powinna zakończyć się wygraną

 

Od dnia 20 czerwca 2009 roku, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2009-05-04 nie są już wymagane tylne światła pozycyjne, gdy włączone są światła do jazdy dziennej.

montaz.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
A czy ma ktoś sprawdzonego sprzedawcę u którego kupował i ładnie się prezentują w b5 przed liftem ? Będę wdzięczny za pomoc.

 

Ja mogę polecić sprzedawcę "TUNING WORLD" z Rybnika. Ja kupiłem u niego światła dzienne LED GX 12stopni. 5 diód w ładnej oprawie. Idealnie wpasowały do zderzaka. do tych czarnych wlotów. http://moto.allegro.pl/item953635699_swiatla_dzienne_do_dziennej_jazdy_led_black_homo.html

Na chwile obecną nie umiem wstawić fotek nie wiem dlaczego. Nie działa u mnie przycisk zarządzaj załącznikami. Już działa więc załączam fotki

DSC00985.jpg

DSC00986.jpg

Edited by ratmed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli chodzi o polecenie czegoś to gość u którego co prawda kupuję zestawy xenonowe też ma led i też sprzedaje wysyłkowo. Jak się powołasz na mnie to da ci jakiś rabat :)

Oto link do zestawu który mocą światła przypomina te które mam od S6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a czy są przewidziane jakieś oryginalne światła do jazdy dziennej dla Passata R36 (w zderzak)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troszkę odkopię temat.

Znalazłem takie światła :

http://www.allegro.pl/item1035177176_swiatla_jazdy_dziennej_dzienne_homologacja_rl_led.html

I chcę to zamontować do swojego Paska w miejscu,gdzie w Passacie po lifcie są halogeny.

Zastanawiam się tylko jak to fajnie wkomponować,żeby nie spartolić ?

Może dałoby radę jakoś wykorzystać ramki do zderzaka po fl'u :

http://moto.allegro.pl/item1069766549_vw_passat_b5_01_nowa_kratka_ramka_halogenu.html

Tylko nie wiem czy średnica podejdzie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszystko fajnie tylko przekombinujesz i to ostro :)

 

radze sprawdzic co masz za koncem prawej kratki ( stojąć przed samochodem ) lub lewej kratki ( siedząc za kierownica )

 

Masz tam wlot powietrza do IC :) no chyba ze przeniosles go przed chlodnice :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm,o tym kurna nie pomyślałem :-(

To może przesunąć światła bliżej środka,ale tak żeby nie zasłaniały wlotu i mieściły się w przepisowych odległościach ?

Wydaje mi się,że takie okrągłe lampy bardziej by pasowały do takiego zderzaka niż te podłużne.Wyglądały by trochę jak halogeny.Chyba,że się mylę to mnie Koledzy poprawcie.

Edited by Gegas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Światła do jazdy dziennej nie mogą być niżej niż 30cm od ulicy z tego co pamiętam. Jak się trafi upierdliwy Misiak to wiadomo jak się to skończy. A montując je w miejscu halogenów to chyba nie będą zachowane te wymiary.

Tu już ktoś napisał

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=741478#post741478

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=836313#post836313

Edited by tysszek

Share this post


Link to post
Share on other sites

a moze ci podpasują halogeny z octavii 3 maja wbudowane swiatla do jazdy dziennej i sa montowane w tym samym miejscu co ty chcesz kwestia tylko czy ksztalt bedzie pasowal :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze Skodą nie będę kombinował.Jutro pewno zobaczę jak świecą te okrągłe lampy to dam znać czy warto je zakładać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A widziałem te światła w jakimś aucie z tym że on miał je zamontowane gdzie indziej niż w miejscu na halogeny i nie wyglądało to za ciekawie. Świecą mocno :) hehehe

Ja kupiłem swoje bez przekaźnika i gość mi podłączył tak że się same włączają i wyłączają. Wszystko tylko po 2 kabelkach:) hehehe z przekaźnikiem były prawie o 50zł droższe.

Oczywiście homologacja jest tak jak powinna być.

Edited by tysszek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba sobie odpuszczę te okrągłe światła.Nie wiem jak świecą - sprzedawca nie może,lub nie chce ich rozpakować i odpalić -a ja nie lubię kupować "kota w worku".

No i druga sprawa to to,że średnica 90 mm wydaje mi się troszkę za duża.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chyba sobie odpuszczę te okrągłe światła.Nie wiem jak świecą - sprzedawca nie może,lub nie chce ich rozpakować i odpalić -a ja nie lubię kupować "kota w worku".

No i druga sprawa to to,że średnica 90 mm wydaje mi się troszkę za duża.

http://moto.allegro.pl/item1057645420_swiatla_jazdy_dziennej_dzienne_led_hom_rl_au.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko Panowie jest jedno małe ALE!

Zamontowanie okrągłych świateł led w miejsce halogenów będzie niezgodne z przepisami.

Nie zachowacie minimalnej odległości od zewn. krawędzi pojazdu wynoszącą minimum 40cm.

 

Zauważcie, że halogeny w B5 są mocno od siebie odsunięte - specyfika halogenów.

 

Zatem ten patent narazi Was na utratę dowodu.

 

Szkoda, bo np. do Golfa 5 Hella przewidziała specjalne maskownice i specjalne światła spełniające ścisłe kryteria dyrektywy nr 48 EU.

 

Osobiście wybrałem taki zestaw: http://www.allegro.pl/item1034723325_lampy_led_daylight_swiatla_dzienne_philips_drl_f.html

Edited by Tomy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy