czerwoczerwo Zgłoś #61 Napisano 4 Stycznia 2010 Panowie nie lepiej poprostu kupić Audi z orginalnymi LEDami, a nie bawić się w jakiś tanią namiastke lukusu... Passat to auto dla ludu i nic nie da sie z tym zrobić. Tylko w Polsce i za wschodnimi granicami jeżdzą samochody tanich klas, ledwo jeżdzące gruchoty ale ksenon i ledy mają... porażka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #62 Napisano 4 Stycznia 2010 Skoro taki jesteś bogaty to czemu masz w opisie Passata? Każdy chce mieć jak najlepiej wyposażone auto. Nie widzę wniosku w Twoim poście. A pyzatym Audi wcale nie jest takie luksusowe chyba że mówimy o A8 czy Q7 to wtedy tak:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #63 Napisano 4 Stycznia 2010 a ja kupiłem takie coś http://moto.allegro.pl/item765274520_listwa_diody_48_led_postojowe_dzienne_diodowe_48cm.htmlpodłączyłem do pozycji ale i tak używałem świateł mijania normalnie cały czas. ale cóż, po 2 tygodniach pięknego cieszenia się diodami - kontrola policji. no i mówią mi: czy mam homologacje uzyskana od volcwagena?? no nie mówie i już lipa. mówią mi tak: każdy samochód wychodzący z fabryki ma cały rozpis jak i co - tak jak by ustawa - i skoro w ustawie takich świateł nie ma dla danego modelu to znaczy że takich ma nie być. i co? i gdyby nie to że pod maską przy podłączeniu do masy miałem wyłączniki to zabrali by mi dowód ale skończyło się upomnieniem. wyłączyłem diody i pojechałem dali.... a o to screen przedstawiający moje BYŁE diody. (kupiłem 48 ale po 6 diodek z każdego paska musiałem uciąć.) Po pierwsze-policjant nie miałby prawa nic Ci zrobić gdyby to były światła homologowane,ale to niema nic wspólnego z homologacją VW!!!Po prostu jak masz lampy zgodne z homologacją i zamontowane tak jak mają być to nic by Ci nie mogli zrobić,ale to coś co miałeś zamontowane-nic takiego nie posiada i niema nic wspólnego ze światłami dziennymi lub postojem,niestety Co do reszty-wygląda to nawet nieźle,ale ja bym tego nie założył.Mam światełka homologowane,działają tak jak ma być i są przymocowane zgodnie z wymiarami.Ot cała filozofia.Pozdrawiam! ---------- Post added at 12:27 ---------- Previous post was at 12:23 ---------- Panowie nie lepiej poprostu kupić Audi z orginalnymi LEDami, a nie bawić się w jakiś tanią namiastke lukusu... Passat to auto dla ludu i nic nie da sie z tym zrobić. Tylko w Polsce i za wschodnimi granicami jeżdzą samochody tanich klas, ledwo jeżdzące gruchoty ale ksenon i ledy mają... porażka. Nie podoba się Passat-sprzedaj go i nie będziesz miał problemów.Wnioskuję z tego co napisałeś że Twój egzemplarz to gruchot ,przynajmniej tak sformułowałeś swoją wypowiedź.Ja mam w Passku ori xenon i homologowane lampy do jazdy dziennej-i co Ty nato?? Więc-coco jumbo i do przodu,kupuj Audi! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #64 Napisano 4 Stycznia 2010 Dokładnie jak Ci Passat nie pasuje to go sprzedaj. Ja jestem ze swojego zadowolony a skoro Twój to gruchot to bym się nie zastanawiał tylko sprzedawał dziś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MiRobert Zgłoś #65 Napisano 4 Stycznia 2010 e tam czerwoczerwo ma troche racji , ludziska jakby mogli to by podpinali choinki do zderzaków, a widziałem juz dużo głupoty, a szczególnie irytują mnie niebieskie ledy w wycieraczkach - ALE WIEŚ ) poza tym dajcie mi jakieś plusy tych LEDów w zderzakach? - akumulator/alternator się wolniej zużyje ? - żarówki w reflektorach bedą żyć dłużej ? no nie czaje wartości dodanej tego zabiegu , oprócz szpanu i być może powiedzenia kilku wyrazów więcej do laski , która na to może poleci ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moby Zgłoś #66 Napisano 4 Stycznia 2010 nie wiem, ale każdy kto wrzuca foto auta ze światłami "dziennymi" to świecą mu też postojowe. tymczasem prawo mówi jasno, że jeżeli auto wyposażone jest w światła do jazdy dziennej i ich akuratnie używa to ŻADNE INNE OŚWIETLENIE auta nie może być załączone - nawet podświetlenie rejestracji. a nie wiem czy ktoś to poruszył, ale światła do jazdy dziennej muszą mieć 24cm kwadratowe powierzchni świecącej (to tak z innej beczki). pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HubeRRo Zgłoś #67 Napisano 4 Stycznia 2010 poza tym dajcie mi jakieś plusy tych LEDów w zderzakach?- akumulator/alternator się wolniej zużyje ? - żarówki w reflektorach bedą żyć dłużej ? Pomijając (jak wspominałeś) różnego rodzaju choinki, diodowe światła dzienne mają trochę zalet: -zmniejszenie spalania; -wydłużenie żywotności akumulator/alternatora; -znaczące wydłużenie żywotności żarówek i całych świateł; z w/w poprawa bezpieczeństwa podczas jazdy nocą. -lepsza widoczność ledów w słoneczne dni; -lepsze ładowanie akumulatora w zimne dni podczas jazdy na krótkich dystansach; Nie wspominając, że jesteś proekologiczny! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roddy Zgłoś #68 Napisano 4 Stycznia 2010 tymczasem prawo mówi jasno, że jeżeli auto wyposażone jest w światła do jazdy dziennej i ich akuratnie używa to ŻADNE INNE OŚWIETLENIE auta nie może być załączone - nawet podświetlenie rejestracji Nieprawda. Do 19.06.2009 wymagane były tylne pozycje razem z DRL. Obecnie takie podłączenie jest dopuszczalne w samochodach zarejestrowanych przed 01.01.2010. Przednie pozycje nie były i nie są wymagane, ale też nie ma ani słowa o tym, by były zabronione. diodowe światła dzienne mają trochę zalet: Jeśli włączają się niezależnie od pozycyjnych, to dodatkowo: - rzadziej przepalające się żarówki świateł pozycyjnych i podświetlenia tablicy - jednoznacznie widoczny moment załączenia się świateł stopu Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #69 Napisano 4 Stycznia 2010 robo-ja mam xenonki i wiem że załączanie ich co chwile nie jest dobrą rzeczą...Poza tym światła do jazdy dziennej są dużo wygodniejsze w użyciu-wsiadasz,strzał z klucza i jedziesz-nic poza tym nie musisz załączać Jak już było wspomniane wcześniej-postój nie jest wymagany,ale możesz je mieć zaświecone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ACTINA Zgłoś #70 Napisano 4 Stycznia 2010 ja po konsultacjach z Patrykiem sprawiłem sobie również takie światełka:) tyle że Patryk zdaje się ma 5 diód smd a ja wziełem te na 4 smd (jednoczesnie trochę krótsze) obawiałem się kilku spraw ale wszystko jest ok. Podpięte mam pod mijania tak że dzienne palą mi się razem z ledowymi postojówkami. 14 grudnia byłem na przeglądzie i oczywiście pan diagnosta latał z latareczką i sprawdzał homologacje. Jak dotąd przegląd ok i kontrole policyjne też ok. Tak że ze swojej strony polecam. Takie chyba ma Patryk; http://www.moto.allegro.pl/item863076856_swiatla_jazdy_dziennej_dzienne_led_hom_rl_au.html a ja mam takie: http://www.moto.allegro.pl/item872878845_swiatla_do_jazdy_dziennej_dzienne_modul_homolog.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #71 Napisano 4 Stycznia 2010 Greg-dokładnie mam te co pokazałeś w linku Co do homologacji-mogą sprawdzać ile chcą i tak jest wszystko OK.Cieszę się że jesteś zadowolony.Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czerwoczerwo Zgłoś #72 Napisano 4 Stycznia 2010 A kto tu mówi o bogactwie... Kupiłem Passata bo go chciałem i nie kupiłem go po to żeby przerabiać na Audi tylko jeżdżę takim jak został wyposażony... mam orginalny ksenon, który świeci zajebiście i nie mam najmniejszej potrzeby montowania ledów - nie wiadomo po co. Jak już samochód ma seryjnie w wyposażeniu Ledy to ok - jest to estetyczne, widoczne i zdaje swój egzamin. A zakładanie chinskich Ledów z allegro moim zdaniem mija się z celem, bo po pierwsze ledwo są widoczne (niektorzy w nocy jezdza tylko na tych swoich ukochanych ledach, albo razem z mijania) a koszt założenia, mogę sie założyć, że się pokryje z częstszą wymianą żarówek i zużyciem akumulatora. a jak już się kupuje samochód to trzeba się liczyć z wydatkami eksploatacyjnymi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #73 Napisano 4 Stycznia 2010 Pojeździj trochę dłużej i załączaj xenony tak często to zobaczysz co drożej Cię wyjdzie-jednorazowy wydatek na założenie LED'ów czy wymiana żarników lub przetwornic...Ja już żarniki wymieniałem,nie jest to mały koszt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolo.lolo Zgłoś #74 Napisano 5 Stycznia 2010 Patryk_ czy możesz mi powiedzieć czy wg Ciebie te Ledy:http://www.allegro.pl/item823251087_lampy_swiatla_jazdy_dziennej_dzienne_led_drl_hom.html mają wymaganą homologację (żeby nie było problemów na przeglądzie i w razie kontroli) ??? I jeszcze jedno czy można do nich dokupić sam moduł - taki jak masz u siebie żeby automatycznie się włączały/wyłączały (bo inaczej zostaje zabawa z przekaźnikami) ? pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #75 Napisano 5 Stycznia 2010 (edytowane) Patryk_czy możesz mi powiedzieć czy wg Ciebie te Ledy:http://www.allegro.pl/item823251087_lampy_swiatla_jazdy_dziennej_dzienne_led_drl_hom.html mają wymaganą homologację (żeby nie było problemów na przeglądzie i w razie kontroli) ??? I jeszcze jedno czy można do nich dokupić sam moduł - taki jak masz u siebie żeby automatycznie się włączały/wyłączały (bo inaczej zostaje zabawa z przekaźnikami) ? pozdro Cytat: "DRL - DAYTIME RUNNING LIGHT czyli światła diodowe LED do jazdy dziennej z pełną homologacją E4!" Przeczytaj sobie ten artykuł: http://www.dojazdydziennej.com.pl/p29_Nielegalne_diodowe_lampy Według mnie z pełną homologacją nie mają nic wspólnego. Światła do jazdy dziennej muszą mieć oznaczenie RL lub DRL - diodowe, a przy okazji powinny być homologowane (czyli literka E + cyfra - oznaczająca Państwo w którym homologację uzyskało, np E4 - Holandia). Przeczytaj jeszcze to: http://forum.prawnikow.pl/Swiatla-dzienne-t75371.html Edytowane 5 Stycznia 2010 przez Wojciechpop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolo.lolo Zgłoś #76 Napisano 5 Stycznia 2010 Wojtek wszystko fajnie, pięknie ale jeżeli mam na lampi wytłoczoną homologację "E" to chyba nie powinno być problemu z władzą i na przeglądzie - tak??? pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ACTINA Zgłoś #77 Napisano 5 Stycznia 2010 Patryk_czy możesz mi powiedzieć czy wg Ciebie te Ledy:http://www.allegro.pl/item823251087_...d_drl_hom.html mają wymaganą homologację (żeby nie było problemów na przeglądzie i w razie kontroli) ??? I jeszcze jedno czy można do nich dokupić sam moduł - taki jak masz u siebie żeby automatycznie się włączały/wyłączały (bo inaczej zostaje zabawa z przekaźnikami) ? pozdro kolego ja tu nie widzę żadnej homologacji , poz tym wykonanie daje dużo do życzenia (tandetne plastiki) i brak modułu, jak to wszystko podliczysz to wychodzi koło 200 zł w zaokrągleniu, dokładasz z 50 zł i masz homologowane z metalową obudową, wodoszczelne i dobry klosz w lampeczkach,ale wybór jest Twój pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolo.lolo Zgłoś #78 Napisano 5 Stycznia 2010 kolego ja tu nie widzę żadnej homologacji homologacja jest wytłoczona na szkle na Ledach-inna sprawa to oczywiście jakość tych światełek :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ACTINA Zgłoś #79 Napisano 5 Stycznia 2010 homologacja jest wytłoczona na szkle na Ledach-inna sprawa to oczywiście jakość tych światełek :-) sorki miałem namyśli RL oznaczenie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #80 Napisano 5 Stycznia 2010 Wojtekwszystko fajnie, pięknie ale jeżeli mam na lampi wytłoczoną homologację "E" to chyba nie powinno być problemu z władzą i na przeglądzie - tak??? pozdro Pisałem Ci już kilkakrotnie. Podałem Ci nawet schemat z podłączeniem przekaźników (jeżeli mam dobrą pamięć) - by było zgodne z przepisami. Kup sobie lepiej coś takiego: http://www.bazarek.pl/produkt/0/615824/swiatla-do-jazdy-dziennej-diodowe-led--automat.html - nie mówię że jest to najwyższa półka, ale ma potrzebne oznaczenia na lampie no i automat włączający i wyłaczający. To że mają homologację nic nie mówi (nie do końca), homologacja musi być do ..... czegoś. I brakuje mi właśnie do czego, np przy dziennych oznaczenia RL lub DRL. Należy też pamiętać by spełniały wszystkie wymogi (nie wliczając oznaczeń) tzn: ... automatycznie włączają się po zapłonie silnika ... automatycznie wyłączają się po włączeniu świateł mijania ... intensywność świecenia - 400 do 800 kandeli (ciekawe czym to zmierzy ?) ... min pow świecenia lamp = min 40 cm2 (po 20 cm2 na jedną) ... montaż jest prawidłowy - odległości od obrysu (max 40 cm) od ziemi (min 25 cm max 150cm) między nimi(min 60 cm) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach