Skocz do zawartości
126tomek

LED jako światła do jazdy dziennej+postojówki LED

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie nie lepiej poprostu kupić Audi z orginalnymi LEDami, a nie bawić się w jakiś tanią namiastke lukusu... Passat to auto dla ludu i nic nie da sie z tym zrobić. Tylko w Polsce i za wschodnimi granicami jeżdzą samochody tanich klas, ledwo jeżdzące gruchoty ale ksenon i ledy mają... porażka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro taki jesteś bogaty to czemu masz w opisie Passata? Każdy chce mieć jak najlepiej wyposażone auto. Nie widzę wniosku w Twoim poście. A pyzatym Audi wcale nie jest takie luksusowe chyba że mówimy o A8 czy Q7 to wtedy tak:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ja kupiłem takie coś http://moto.allegro.pl/item765274520_listwa_diody_48_led_postojowe_dzienne_diodowe_48cm.html

podłączyłem do pozycji ale i tak używałem świateł mijania normalnie cały czas. ale cóż, po 2 tygodniach pięknego cieszenia się diodami - kontrola policji. no i mówią mi: czy mam homologacje uzyskana od volcwagena?? no nie mówie i już lipa. mówią mi tak: każdy samochód wychodzący z fabryki ma cały rozpis jak i co - tak jak by ustawa - i skoro w ustawie takich świateł nie ma dla danego modelu to znaczy że takich ma nie być. i co? i gdyby nie to że pod maską przy podłączeniu do masy miałem wyłączniki to zabrali by mi dowód ale skończyło się upomnieniem. wyłączyłem diody i pojechałem dali....

 

a o to screen przedstawiający moje BYŁE diody. (kupiłem 48 ale po 6 diodek z każdego paska musiałem uciąć.)

Po pierwsze-policjant nie miałby prawa nic Ci zrobić gdyby to były światła homologowane,ale to niema nic wspólnego z homologacją VW!!!Po prostu jak masz lampy zgodne z homologacją i zamontowane tak jak mają być to nic by Ci nie mogli zrobić,ale to coś co miałeś zamontowane-nic takiego nie posiada i niema nic wspólnego ze światłami dziennymi lub postojem,niestety ;)

Co do reszty-wygląda to nawet nieźle,ale ja bym tego nie założył.Mam światełka homologowane,działają tak jak ma być i są przymocowane zgodnie z wymiarami.Ot cała filozofia.Pozdrawiam!

 

---------- Post added at 12:27 ---------- Previous post was at 12:23 ----------

 

Panowie nie lepiej poprostu kupić Audi z orginalnymi LEDami, a nie bawić się w jakiś tanią namiastke lukusu... Passat to auto dla ludu i nic nie da sie z tym zrobić. Tylko w Polsce i za wschodnimi granicami jeżdzą samochody tanich klas, ledwo jeżdzące gruchoty ale ksenon i ledy mają... porażka.

Nie podoba się Passat-sprzedaj go i nie będziesz miał problemów.Wnioskuję z tego co napisałeś że Twój egzemplarz to gruchot :D,przynajmniej tak sformułowałeś swoją wypowiedź.Ja mam w Passku ori xenon i homologowane lampy do jazdy dziennej-i co Ty nato??

Więc-coco jumbo i do przodu,kupuj Audi!

;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak Ci Passat nie pasuje to go sprzedaj. Ja jestem ze swojego zadowolony a skoro Twój to gruchot to bym się nie zastanawiał tylko sprzedawał dziś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

e tam czerwoczerwo ma troche racji , ludziska jakby mogli to by podpinali choinki do zderzaków, a widziałem juz dużo głupoty, a szczególnie irytują mnie niebieskie ledy w wycieraczkach - ALE WIEŚ :o)

 

poza tym dajcie mi jakieś plusy tych LEDów w zderzakach?

- akumulator/alternator się wolniej zużyje ?

- żarówki w reflektorach bedą żyć dłużej ?

 

no nie czaje wartości dodanej tego zabiegu , oprócz szpanu i być może powiedzenia kilku wyrazów więcej do laski , która na to może poleci ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, ale każdy kto wrzuca foto auta ze światłami "dziennymi" to świecą mu też postojowe. tymczasem prawo mówi jasno, że jeżeli auto wyposażone jest w światła do jazdy dziennej i ich akuratnie używa to ŻADNE INNE OŚWIETLENIE auta nie może być załączone - nawet podświetlenie rejestracji. a nie wiem czy ktoś to poruszył, ale światła do jazdy dziennej muszą mieć 24cm kwadratowe powierzchni świecącej (to tak z innej beczki). pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poza tym dajcie mi jakieś plusy tych LEDów w zderzakach?

- akumulator/alternator się wolniej zużyje ?

- żarówki w reflektorach bedą żyć dłużej ?

Pomijając (jak wspominałeś) różnego rodzaju choinki, diodowe światła dzienne mają trochę zalet:

-zmniejszenie spalania;

-wydłużenie żywotności akumulator/alternatora;

-znaczące wydłużenie żywotności żarówek i całych świateł;

z w/w poprawa bezpieczeństwa podczas jazdy nocą.

-lepsza widoczność ledów w słoneczne dni;

-lepsze ładowanie akumulatora w zimne dni podczas jazdy na krótkich dystansach;

Nie wspominając, że jesteś proekologiczny! :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tymczasem prawo mówi jasno, że jeżeli auto wyposażone jest w światła do jazdy dziennej i ich akuratnie używa to ŻADNE INNE OŚWIETLENIE auta nie może być załączone - nawet podświetlenie rejestracji

Nieprawda. Do 19.06.2009 wymagane były tylne pozycje razem z DRL. Obecnie takie podłączenie jest dopuszczalne w samochodach zarejestrowanych przed 01.01.2010. Przednie pozycje nie były i nie są wymagane, ale też nie ma ani słowa o tym, by były zabronione.

 

diodowe światła dzienne mają trochę zalet:

Jeśli włączają się niezależnie od pozycyjnych, to dodatkowo:

- rzadziej przepalające się żarówki świateł pozycyjnych i podświetlenia tablicy

- jednoznacznie widoczny moment załączenia się świateł stopu

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

robo-ja mam xenonki i wiem że załączanie ich co chwile nie jest dobrą rzeczą...Poza tym światła do jazdy dziennej są dużo wygodniejsze w użyciu-wsiadasz,strzał z klucza i jedziesz-nic poza tym nie musisz załączać :)

Jak już było wspomniane wcześniej-postój nie jest wymagany,ale możesz je mieć zaświecone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja po konsultacjach z Patrykiem sprawiłem sobie również takie światełka:) tyle że Patryk zdaje się ma 5 diód smd a ja wziełem te na 4 smd (jednoczesnie trochę krótsze)

obawiałem się kilku spraw ale wszystko jest ok. Podpięte mam pod mijania tak że dzienne palą mi się razem z ledowymi postojówkami.

14 grudnia byłem na przeglądzie i oczywiście pan diagnosta latał z latareczką i sprawdzał homologacje.

 

Jak dotąd przegląd ok i kontrole policyjne też ok. Tak że ze swojej strony polecam.

 

Takie chyba ma Patryk;

http://www.moto.allegro.pl/item863076856_swiatla_jazdy_dziennej_dzienne_led_hom_rl_au.html

 

a ja mam takie:

http://www.moto.allegro.pl/item872878845_swiatla_do_jazdy_dziennej_dzienne_modul_homolog.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Greg-dokładnie mam te co pokazałeś w linku ;) Co do homologacji-mogą sprawdzać ile chcą :D i tak jest wszystko OK.Cieszę się że jesteś zadowolony.Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A kto tu mówi o bogactwie... Kupiłem Passata bo go chciałem i nie kupiłem go po to żeby przerabiać na Audi tylko jeżdżę takim jak został wyposażony... mam orginalny ksenon, który świeci zajebiście i nie mam najmniejszej potrzeby montowania ledów - nie wiadomo po co.

 

Jak już samochód ma seryjnie w wyposażeniu Ledy to ok - jest to estetyczne, widoczne i zdaje swój egzamin.

 

A zakładanie chinskich Ledów z allegro moim zdaniem mija się z celem, bo po pierwsze ledwo są widoczne (niektorzy w nocy jezdza tylko na tych swoich ukochanych ledach, albo razem z mijania) a koszt założenia, mogę sie założyć, że się pokryje z częstszą wymianą żarówek i zużyciem akumulatora.

a jak już się kupuje samochód to trzeba się liczyć z wydatkami eksploatacyjnymi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojeździj trochę dłużej i załączaj xenony tak często to zobaczysz co drożej Cię wyjdzie-jednorazowy wydatek na założenie LED'ów czy wymiana żarników lub przetwornic...Ja już żarniki wymieniałem,nie jest to mały koszt ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patryk_

czy możesz mi powiedzieć czy wg Ciebie te Ledy:http://www.allegro.pl/item823251087_lampy_swiatla_jazdy_dziennej_dzienne_led_drl_hom.html

mają wymaganą homologację (żeby nie było problemów na przeglądzie i w razie kontroli) ???

I jeszcze jedno czy można do nich dokupić sam moduł - taki jak masz u siebie żeby automatycznie się włączały/wyłączały (bo inaczej zostaje zabawa z przekaźnikami) ?

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patryk_

czy możesz mi powiedzieć czy wg Ciebie te Ledy:http://www.allegro.pl/item823251087_lampy_swiatla_jazdy_dziennej_dzienne_led_drl_hom.html

mają wymaganą homologację (żeby nie było problemów na przeglądzie i w razie kontroli) ???

I jeszcze jedno czy można do nich dokupić sam moduł - taki jak masz u siebie żeby automatycznie się włączały/wyłączały (bo inaczej zostaje zabawa z przekaźnikami) ?

pozdro

 

Cytat:

"DRL - DAYTIME RUNNING LIGHT

czyli

światła diodowe LED do jazdy dziennej

z pełną homologacją E4!"

Przeczytaj sobie ten artykuł:

http://www.dojazdydziennej.com.pl/p29_Nielegalne_diodowe_lampy

Według mnie z pełną homologacją nie mają nic wspólnego. Światła do jazdy dziennej muszą mieć oznaczenie RL lub DRL - diodowe, a przy okazji powinny być homologowane (czyli literka E + cyfra - oznaczająca Państwo w którym homologację uzyskało, np E4 - Holandia).

Przeczytaj jeszcze to:

http://forum.prawnikow.pl/Swiatla-dzienne-t75371.html

Edytowane przez Wojciechpop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wojtek

wszystko fajnie, pięknie ale jeżeli mam na lampi wytłoczoną homologację "E" to chyba nie powinno być problemu z władzą i na przeglądzie - tak???

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patryk_

czy możesz mi powiedzieć czy wg Ciebie te Ledy:http://www.allegro.pl/item823251087_...d_drl_hom.html

mają wymaganą homologację (żeby nie było problemów na przeglądzie i w razie kontroli) ???

I jeszcze jedno czy można do nich dokupić sam moduł - taki jak masz u siebie żeby automatycznie się włączały/wyłączały (bo inaczej zostaje zabawa z przekaźnikami) ?

pozdro

 

kolego ja tu nie widzę żadnej homologacji , poz tym wykonanie daje dużo do życzenia (tandetne plastiki) i brak modułu, jak to wszystko podliczysz to wychodzi koło 200 zł w zaokrągleniu, dokładasz z 50 zł i masz homologowane z metalową obudową, wodoszczelne i dobry klosz w lampeczkach,ale wybór jest Twój

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego ja tu nie widzę żadnej homologacji

 

homologacja jest wytłoczona na szkle na Ledach-inna sprawa to oczywiście jakość tych światełek :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
homologacja jest wytłoczona na szkle na Ledach-inna sprawa to oczywiście jakość tych światełek :-)

sorki miałem namyśli RL oznaczenie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojtek

wszystko fajnie, pięknie ale jeżeli mam na lampi wytłoczoną homologację "E" to chyba nie powinno być problemu z władzą i na przeglądzie - tak???

pozdro

Pisałem Ci już kilkakrotnie. Podałem Ci nawet schemat z podłączeniem przekaźników (jeżeli mam dobrą pamięć) - by było zgodne z przepisami. Kup sobie lepiej coś takiego:

http://www.bazarek.pl/produkt/0/615824/swiatla-do-jazdy-dziennej-diodowe-led--automat.html

- nie mówię że jest to najwyższa półka, ale ma potrzebne oznaczenia na lampie no i automat włączający i wyłaczający. To że mają homologację nic nie mówi (nie do końca), homologacja musi być do ..... czegoś. I brakuje mi właśnie do czego, np przy dziennych oznaczenia RL lub DRL.

Należy też pamiętać by spełniały wszystkie wymogi (nie wliczając oznaczeń) tzn:

... automatycznie włączają się po zapłonie silnika

... automatycznie wyłączają się po włączeniu świateł mijania

... intensywność świecenia - 400 do 800 kandeli (ciekawe czym to zmierzy ?)

... min pow świecenia lamp = min 40 cm2 (po 20 cm2 na jedną)

... montaż jest prawidłowy - odległości od obrysu (max 40 cm) od ziemi (min 25 cm max 150cm) między nimi(min 60 cm)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności