Skocz do zawartości
sojkis

Jak sprawdzić rozrząd VAG COM 1,9 tdi PD

Rekomendowane odpowiedzi

czytając temat z ciekawości sprawdziłem ile u mnie wynosi wskazanie na Vagu synchronizacji i mam w wiekszości czasu 0,0 sporadycznie pojawia się 0,5. Spalanie na postoju 0.5l/h(FIS) oczywiscie bez klimy i na rozgrzanym silniku. Dodam że rozrząd ma juz 6 lat i 75 tys przebiegu ( w 2014 planuje wymienić)

Edytowane przez adamko251

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje pomocy przy synchronizacji rozrządu. Czy ktoś z woj.mazowieckiego mógłby mi z tym pomóc? Podjadę i zapłacę oczywiście.

Chodzi o ustawianie tego koła pasowego, żeby zmniejszyć spalanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedrzej, Czytałem Twój post co leży sobie teraz w koszu...

 

Spalanie na postoju jest mało istotne. Ile spala auto po wymianie rozrządu ? Jesli jest w normie (lub takie samo jak przed wymianą) to ja bym tego nie ruszał.

 

Jeżeli jednak wkurza Cie spalanie 1,2 l/h na postoju (u mnie takie jest w AWX) to przestaw synchronizację na około +1,1 nawet +1,7 stopnia. Ważne aby było na plus.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spalanie srednie mi podskoczyło o 2-3 litry zarówno w miescie jak i na trasie. To, że piszę o postoju, to pisze jako punkt odniesienia, ale martwi mnie ogólnie wyższe spalanie...

 

---------- Dodano o 21:19 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:17 ----------

 

Nie tędy droga... zrób logi i szukaj przyczyny wysokiego spalania.

Chyba że granica synchronizacji nie mieści się w granicy normy.

 

Ale co moglo się zmienić jeśli do dnia wcześniej spalanie było ok, a od dnia kiedy mi warsztat dotknął rozrządu, nagle spalanie skoczyło (i na postoju i srednia z jazdy wyzsza o 2-3 litry) ?

Pytam bo nie wiem - nie znam się aż tak - jedynie z tego co czytam na tym forum, a czytam o tej synchronizacji i że to ma wpływ na spalanie dość duży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały temat i nadal nie ma 100% informacji czy auto odpali przy przesuniętym o jeden ząbek rozrządzie:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktoś, gdzieś na forum pisał że NIE ODPALI bo moją spotkać się tłoki z zaworami (jak zwał tak zwał..)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeczytałem cały temat i nadal nie ma 100% informacji czy auto odpali przy przesuniętym o jeden ząbek rozrządzie:P

 

nie odpali na 100%,

 

o jeden ząbek nie spotkają się jeszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam problem z odpaleniem mianowicie muszę kręcić kilka sekund na zimnym a na ciepłym trochę mniej.

jak odpali to na wolnych obrotach drży i obroty delikatnie falują.

synchronizację mam ustawioną na +2.7 - koło zębate przekręcone maksymalnie w prawą stronę , ale jak skręcę trochę w lewo to już nie ma mowy o odpaleniu.

jeśli chodzi o moc i spalanie to jest ok.

 

Czy jest możliwość , że mam przestawiony rozrząd? jeśli nie to w czym problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro drży i falują obroty, to sprawdź wtryski :) grupa 013, 018 i 023 ;)

 

miałem podobny objaw(przy czym odpalał normalnie), ale na jałowym "chodziło" całe auto, obroty falowały i spalanie na fisie na postoju było w granicy 1,5 l/h. wymieniłem uszczelniacze pompowtryskiwaczy i przestało :) korekcje w grupie 013 wróciły do normy, spalanie spadło i nie ma już żadnego drgania, itp :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelki na pompkach wymienione.

 

Czy może być problem zapowietrzania się układu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Dwie sytuacje.

1. Mam AVF, sychro -0,6. Spalanie na luzie 0,8 bez klimy. Na trasie spalanie do 6l. Jest sens ustawiania rozrządu żeby spalanie na luzie spadło?

2. Brat ma ASZ - VW BORA: synchro -6,0, spalanie na luzie 1,2 po rozgrzaniu i bez klimy. Rozrząd niby robiony, autem nie buja podczas pracy. Termostat do wymiany, bo max jest 72'C. Ale na spalanie chyba nie bedzie miec wpływu aż tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym zasiegnac fachowej rady na temat synchronizacji walka w moim awx. Obecnie ustawiona jest na +6 korekcje na wtryskach wygladaja nastepujaco na biegu jalowym i temp 90 stopni (vag):

1 cyl. -1.3

2 cyl. -0.1

3 cyl +0.7

4 cyl. +0.7

Oczywiscie korekcje roznia sie nieznacznie ale najwyzej +-0.1 odchylka.

Przy gazowaniu duzo tez sie nie dzieje +-0.2

Spalanie w takim stanie na postoju wynosi 0.6 albo 0.8 z klima

Bipy tez nie przekraczaja 15 nawet przy przygazowce

Teraz najlepsze

Czym bardziej przestawiam kat synchronizacji na minus to spalanie rosnie. Na -1.7 jest juz 1l/h rozrzad mam dobrze zlozony bo ustwialem juz na +6 i -6 auto odpalalo z tym ze na -6 auto palilo juz1.2l/h

I teraz czym bardziej ustawiam kat na minus tym bardziej rozjezdzaja sie korekcje na wtryskach na kacie 0 mam juz -2/0/1/1

Przy kacie -1.7 (podobno dobry do awx) na postoju mam prawie -2.5/0/1.3/1.2 a przy przygazowce maleja (ok 1700rpm sa juz -1.2/0/0.6/0.6)

Oczywiscie wartosci sa przyblizone bo nie mam czasu zrobic loga

Auto na synchro +6 chodzi dobrze nie drga duzo nie pali jest troche mulowate ale nie czuc tego bardzo zas na synchro -1.7 lepiej przyspiesza :-)i jest zrywniejszy chociaz troche wydaje sie ze drga silnik ale bardzo malo odczuwalne, nie dymi itp tylko duze spalanie na postoju 1l/h i te korekcje w vagu kijowe.

Teraz pytanie z jakim synchro jezdzic i czy takie ustawienie czegos nie popsuje. Czy pompki sa dobre albo uszczelnienia siadaja czy pierwsza pompka jest przytkana/leje a reszta nadrabia moze zalac paska preparatem stp do czyszczenia wtryskow rece mi opadaja... aha auto ma przelatane 300k

Edytowane przez malczak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wartości na "-" oznaczają lepsza sprawność w stosunku do pozostałych, wiec generalnie nie ma w tym nic niepokojącego ;)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

wartości na "-" oznaczają lepsza sprawność w stosunku do pozostałych, wiec generalnie nie ma w tym nic niepokojącego ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No przesadzone i to duzo tylko czemu korekcje na wtryskach rozjezdzaja sie czym mniejsze synchro? Na -1.7 mam juz na pierwszym cylindrze odchylke bliska -3 a max jest +-2.8

Jak sobie utawie poprawnie synchro na 0 to na cylindrach mam -2/0/1/1 czyli duze odchylki na +6 spalanie w normie i korekcje

-1.2/0/0.6/0.6 wiec tu nie ma zle.

chce poprostu wiedziec czy tak mozna jezdzic czy cos sie dzieje z wtryskami. Moze potrzeba nowe uszczelniacze na wtryski albo wyregulowac je jakos albo po prostu ktorys leje albo go przypchalo i reszta reaguje na jego fochy. Chcialbym aby ktos mi cos doradzil bo chcialbym synchro zostawic na -1.7 bo fajnie sie autko zbiera ale juz czuc na biegu jalowym lekkie drgania na kabinie pewnie przez rozjechane korekcje.

Edytowane przez malczak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ustaw kompromis na 0 i sprawdź realne spalanie wg. tankowania a nie vag-a na postoju. +6 to zdecydowanie przesada, nie zdziwię się jak podskoczy jeszcze trochę na + że auto same zgaśnie :> Ja bym ustawił na - i o temacie zapomniał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co z tymi korekcjami na wtryskach nie sa za duze? Jak ustawie synchro na 0 to podchodzi do -2/0/1/1 co ciekawe jak przygazuje to sie zmniejszaja. Spalanie wg vag na postoju 1l/h.

Edytowane przez malczak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ktoś tak miał ale...

Bawiłem się wczoraj ustawieniem rozrządu i jakoś to odwrotnie u mnie jest niż piszą ludzie.

Tzn.

004 grupa 4

vag pokazuje 0 auto ładnie pali spalanie 0,5l/h pracuje cicho ale z mocą średnio....

i teraz luzuje fasolki i kręce kołem w prawo (jak wskazówki zegara)

vag pokazuje +2 auto ładnie pali spalanie 0,9l/h pracuje twardo moc na duży PLUS

 

kolejna korekta

teraz luzuje fasolki i kręcie kołem w lewo (odwrotnie do wskazówek zegara)

vag pokazuje -1 auto ładnie pali spalanie 0,3l/h pracuje cicho moc znowu słaba....

 

i teraz jaki wniosek... kręcąc kołem od wałka rozrządu w prawo opóźniam zapłon czyli większe sprężanie, większa moc i tu wszystko ok tylko jakby VAG w moim przypadku pokazywał wartości OK ale z przeciwnym znakiem, bo ewidentnie im więcej na PLUS tym auto mocniejsze i pali więcej.

Czy ktoś się spotkał z czymś takim..!!??

(dodam że wiem która to strona lewa a która prawa, vag 311; 409)

 

 

 

 

ktoś pomoże...!!??

Edytowane przez Vpuchaty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kapral861

Witam. U mnie w 1.9 tdi PD 115km pokazuje spalanie 8 l na Fis, chodzi bardzo głośno.Wina rorządu,czy trafiony któryś wtrysk? Na razie niemam kiedy podłączyć pod VAG-A. Ale ztego co slyszałem od znajomych. Nie za często jeżdzę tym samochodem bo w zasadzie samochód teścia, dodam że ja jeżdże audi z 1.9 TDI AFN i mój w porównaniu z PD to chodzi jak nowej klasy benzyna:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam passata 2.0 tdi bkp przed wymianą rozrządu kąt był 0.35 palił na postoju 0.4-0.5 l. komp. a według vag 0.47 l.

po wymianie rozrządu ma kąt 0.75 pali 0.5-06l. komp. a według vag 0.67 l. moc miał i ma nie kopci specjalnie mocno, chodzi równo, zapala jakby troszkę później, i teraz nie mogę go ugnać do 200 km/h

pytanie teraz ustawić kąt na 0 ? ( + ) to przyspieszony? ( - ) to opóźniony? jak jest lepiej? jak mniej pali i ma lepsze osiągi?

pozdrawiam i czekam na odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , chciałem ustawić sobie kąt synchronizacji odkręciłem 3 sruby i zacząłem kręcic tą środkową niestety kręcił się cały silnik . Pospawałem sobie chwytak żeby zablokować koło zębate zacząłem dalej kręcic używając długiego klucza dynamometrycznego ale przy nacisku około 180 nm zrezygnowałem żeby śruby nie ukręcic .Na filmach widziałem jak delikatnie ludzie kręca wiec niewiem dlaczego u mnie jest taki problem . Ma ktoś może jakiś patent jak tym ruszyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności