p@wel Zgłoś #241 Napisano 16 Listopada 2011 Witam, u mnie jest 0,4l na VAGu i 0,6l na FIS - nawet przy włączonych światłach. Ja u siebie synchronizację ustawiałem sam zwracając uwagę na pracę silnika i wartości pompek w kanale 13. Starałem się osiągnąć jak najlepsze wartości pompek w kanale 13 co również odpowiadało synchronizacji w okolicach 0, +0,5. Po takim ustawieniu nie narzekam ani na moc ani na spalanie. Po lekturze forum można znaleźć informację, że nie dla każdego silnika synchronizacja 0,0 jest optymalna jak niektórzy zakładają. Pozdrawiam PS. Wcześniej miałem -1,1 i auto więcej paliło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #242 Napisano 16 Listopada 2011 Ale ja nie napisałem, że mam 0.4 U mnie na fis jest 0.6 z wahnięciem na 0.7 od czasu do czasu. I jeśli to ma znaczenie to mam parę koników więcej niż 131, a i automat też pewnie ma tu znaczenie. No pewnie ma jakieś znaczenie ..... tylko że podejrzewam że nie mamy na Forum wróżki ani ja nią też nie jestem.Nie czytamy tutaj z fusów tylko z podpisu a tam właśnie jest napisane 101 KM. Jeśli masz wirusa to też nikt nie będzie zagłębiał się w historię Twojego samochodu żeby stwierdzić ile ma KM dodane:) Witam, u mnie jest 0,4l na VAGu i 0,6l na FIS - nawet przy włączonych światłach. Ja u siebie synchronizację ustawiałem sam zwracając uwagę na pracę silnika i wartości pompek w kanale 13. Starałem się osiągnąć jak najlepsze wartości pompek w kanale 13 co również odpowiadało synchronizacji w okolicach 0, +0,5. Po takim ustawieniu nie narzekam ani na moc ani na spalanie. Po lekturze forum można znaleźć informację, że nie dla każdego silnika synchronizacja 0,0 jest optymalna jak niektórzy zakładają.Pozdrawiam PS. Wcześniej miałem -1,1 i auto więcej paliło. Poczytałem sporo w tym temacie i wiem że każdy jest zadowolony z innych wartości w swoim silniku.Ja z ciekawości chciałem sprawdzić jakie będą u mnie przy ustawieniach 0.0 i już wiem że przy nich wzrosło spalanie.Co miałeś na myśli pisząc "najlepsze wartości pompek" ? W której kolumnie na 13-tce się wyświetlają ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p@wel Zgłoś #243 Napisano 16 Listopada 2011 miałem na myśli korekcje pompek , które mają się mieścić w przedziale -2,8 do 2,8 chyba w grupie 13 w Vagu to jest? Tak manipulowałem aby korekcje te były jak najbliżej 0. U mnie korekcje zmieniały się wraz z zmianą synchronizacji i na chłopski rozum stwierdziłem ze jak korekcje będą dobre jak najbliższe 0 to silnik będzie pracował najlepiej. Tak jak pisałem po tym zabiegu synchronizacja wyszła około 0,+0,5 i spalanie spadło. Zmiany mocy nie odczułem i nie narzekam bo idzie ładnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzej1234 Zgłoś #244 Napisano 14 Grudnia 2011 Witam wszystkich Przeglądając ten temat napotkałem w poście nr 61 wypowiedz kolegi "ormowiec" cytuję: 08-04-2010, 20:31 Synchronizacja ma być na zero. Pytanie o synchronizację na zgaszonym silniku, nie kapuję, jak można synchronizować coś co się nie obraca? na podstawie czego? Spieszę dodać że zgadzam się z tą wypowiedzą w 100% . Jednakże mam dylemat.Diagnozowałem swojego passata VCDS-ADAKO .Chciałem sprawdzić kąt synchronizacji : silnik-01>08>004>4rząd. Wartość w przeciwieństwie do wielu wypowiedzi w tym temacie niezmienna (1,09*) NIE FALUJE. Wyłączyłem więc silnik i ku mojemu zdziwieniu pomiar nadal wskazywał (1,09*) Na potwierdzenie moich spostrzeżeń zrobiłem logi,[ATTACH=CONFIG]72113[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]72112[/ATTACH] które zamieszczam: Czy może mi ktoś wyjaśnić tą sytuację? I jeszcze jedno pytanie. Dlaczego ten rząd jest opisywany jako "KĄT SKRĘTU KIEROWNICY" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #245 Napisano 14 Grudnia 2011 Witam wszystkichPrzeglądając ten temat napotkałem w poście nr 61 wypowiedz kolegi "ormowiec" cytuję: 08-04-2010, 20:31 Synchronizacja ma być na zero. Pytanie o synchronizację na zgaszonym silniku, nie kapuję, jak można synchronizować coś co się nie obraca? na podstawie czego? Spieszę dodać że zgadzam się z tą wypowiedzą w 100% . Jednakże mam dylemat.Diagnozowałem swojego passata VCDS-ADAKO .Chciałem sprawdzić kąt synchronizacji : silnik-01>08>004>4rząd. Wartość w przeciwieństwie do wielu wypowiedzi w tym temacie niezmienna (1,09*) NIE FALUJE. Wyłączyłem więc silnik i ku mojemu zdziwieniu pomiar nadal wskazywał (1,09*) Na potwierdzenie moich spostrzeżeń zrobiłem logi,[ATTACH=CONFIG]72113[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]72112[/ATTACH] które zamieszczam: Czy może mi ktoś wyjaśnić tą sytuację? I jeszcze jedno pytanie. Dlaczego ten rząd jest opisywany jako "KĄT SKRĘTU KIEROWNICY" Zacznijmy od tego, że napisałeś w złym dziale-tu opisywany jest passat B5, a z Twojego profilu wynika, że masz B6. Kąt synchronizacji w 1.9tdi w b5 sprawdza się na łączonym i rozgrzanym silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
branchoz Zgłoś #246 Napisano 16 Grudnia 2011 (edytowane) Czy sa jakies tabele okreslajace kat wtrysku dla poszczegolnych silnikow?Ja mam AVB 101 KM 2003 r.Ostatnio kumpel mi sprawdzal i wynosil na zimnym silniku 4,7 a po chwili spadl do 4,3 i powiedzial ze jest za duzy, ale na cieplym ( 90 stopni) juz nie sprawdzil bo sie spieszyl.Czy zle ustawiony kat wtrysku moze miec wplyw na zasyfianie turbiny?Bardzo prosze posiadaczy takiego silnika i wszystkich ktorzy sie na tym znaja o jakies podpowiedzi. Edytowane 19 Grudnia 2011 przez branchoz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bifu Zgłoś #247 Napisano 16 Grudnia 2011 Wczoraj zmieniałem rozrząd i ustawiliśmy z kumplem na 0.0 a spalanie jest 0.8 l/h czasami skoczy 0.6 j/h. Muszę troszkę pojeździć "ostrożniej" bo był zmieniany wałek, popychacze i panewki, ale za jakiś czas napiszę jak się te ustawienia mają do spalania, bo z rana pali rewelacyjnie. Na razie troszkę szkoda go butować . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maszmol Zgłoś #248 Napisano 21 Grudnia 2011 Koledzy podepnę się pod ten wątek.Mam silnik AVF i testuję ustawienia kąta synchronizacji.Książkowo ma byc = 0 = i tak dziś udało mi się ustawic.Jazdy na tym ustawieniu jeszcze nie było więc nic więcej co do spalania, na postoju na wolnych pokazuje = 0,9 = w trasie jeszcze nie wiem.Wcześniej miałem = +1,8-2,2 =ładnie palił przy tych mrozach od kopa, na wolnych = 0,7 = a mieszana trasa-miasto 7,3l.Mam jednak chęc wyprubowac ustawienie na = -1,7 do -1,5 = bo co niektórzy na tym forum takie preferują na rzecz lepszej dynamiki. Pytanie do PRAKTYKÓW , które ustawienie będzie najlepsze dla tego silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #249 Napisano 26 Grudnia 2011 Pytanie do PRAKTYKÓW , które ustawienie będzie najlepsze dla tego silnika? Takie przy którym Twój silnik pracuje najlepiej. Nie ma gotowej recepty bez prób, jak zresztą widać po tym wątku. Ja u siebie testowałem różne pozycje od skrajnych do skrajnych i najlepiej jest na 0. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch Zgłoś #250 Napisano 26 Grudnia 2011 ... Każde auto reaguje inaczej i każdemu potrzebna inna diagnoza ! W AVF-ie którym śmigam synchronizacja wynosi 3.6 - 3.9 auto odpala jeździ jak nowe ! Także w jednym będzie chodzić przy synchronizacji ustawionej na 0.0 idealnie a drugiemu przy prawie 4.0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdg Zgłoś #251 Napisano 26 Grudnia 2011 Witam opisze mój problem tutaj jeśli to zły wątek proszę o przekierowanie. Od dłuższego czasu walczyłem z kopceniem w moim aucie - udało się wyeliminować (wymiana zaworu n75 oraz wyczyszczona turbina - łapał notlaufa ) dodatkowo samochód musiał mieć wgrany oryginalny program gdyż był modyfikowany i na nim przykapcał. Samochód teraz jeździ poprawnie, lecz została jedna rzecz a mianowicie spalanie. Na komputerze pokazuje zaraz po odpalneiu nawet 40 L pozniej po nagrzaniu schodzi do jakiś 8 l w mieszanej jeździe i tak się utrzymuje. Na trasie udaję się zejść do 6.8 litra ale to bardzo ciężko. Temperatura silnika chyba w normie osiąga ją po jakiś 10 km 90 stopni, sprawdzałem poniżej tych 90 stopni rury od chłodnicy zimne więc termostat prawidłowo trzyma. Spalanie auta wg. obliczeń na stacji 6.5- 6.8 - jazda mieszana. Po odpaleniu w zimne dni spalanie pokazuje 40 l/100 i schodzi wraz z temp. Jeździłem przez pewien czas passatem z tym samym silnkiem avb i spalanie pokazywane przez komputer było góra 6.5 a na stacji po obliczeniach wychodziło 5.8. Po odpaleniu w zimne dni przez chwile tylko pokazywał średnia 15 l/100 i od razu szybko schodziło. Auto moje było niedawno na vagu nie pokazywało błedów. Czy wynikiem tego może być źle ustawiony umnie rozrząd? czy zostawić te wskazania komputera i nie grzebać lepiej aha ciśnienie w oponach poprawne i rozmiar w obu autach taki sam. Zasięg wg komputera umnie 850 km w aucie pożyczonym 940 km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #252 Napisano 26 Grudnia 2011 Witam opisze mój problem tutaj jeśli to zły wątek proszę o przekierowanie. Od dłuższego czasu walczyłem z kopceniem w moim aucie - udało się wyeliminować (wymiana zaworu n75 oraz wyczyszczona turbina - łapał notlaufa ) dodatkowo samochód musiał mieć wgrany oryginalny program gdyż był modyfikowany i na nim przykapcał. Samochód teraz jeździ poprawnie, lecz została jedna rzecz a mianowicie spalanie. Na komputerze pokazuje zaraz po odpalneiu nawet 40 L pozniej po nagrzaniu schodzi do jakiś 8 l w mieszanej jeździe i tak się utrzymuje. Na trasie udaję się zejść do 6.8 litra ale to bardzo ciężko. Temperatura silnika chyba w normie osiąga ją po jakiś 10 km 90 stopni, sprawdzałem poniżej tych 90 stopni rury od chłodnicy zimne więc termostat prawidłowo trzyma. Spalanie auta wg. obliczeń na stacji 6.5- 6.8 - jazda mieszana. Po odpaleniu w zimne dni spalanie pokazuje 40 l/100 i schodzi wraz z temp. Jeździłem przez pewien czas passatem z tym samym silnkiem avb i spalanie pokazywane przez komputer było góra 6.5 a na stacji po obliczeniach wychodziło 5.8. Po odpaleniu w zimne dni przez chwile tylko pokazywał średnia 15 l/100 i od razu szybko schodziło. Auto moje było niedawno na vagu nie pokazywało błedów. Czy wynikiem tego może być źle ustawiony umnie rozrząd? czy zostawić te wskazania komputera i nie grzebać lepiej aha ciśnienie w oponach poprawne i rozmiar w obu autach taki sam. Zasięg wg komputera umnie 850 km w aucie pożyczonym 940 km Mam wrażenie że nie umiesz czytać ze zrozuminiem bez obrazy .........każde auto inaczej reaguje na ustawienia kąta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
widmoxxx Zgłoś #253 Napisano 31 Stycznia 2012 (edytowane) Witam ! Panowie ja mam takie pytanie: Czy ustawienie kąta synchronizacji ma wpływ na uruchomienie silnika w czasie dużych mrozów ? Przykład: mój AWX, akku sprawny, świece nowe, filtry wymieniane w listopadzie, Vag 0 błędów, czujniki temp silnika sprawne, Pompki w porządku, przepływka też, paliwo ok, ustawienie kąta synchronizacji +2,2 do +2,4 Przy -10*C odpala za 2-3 razem i strasznie telepie silnikiem. Wg VAG temperatura chłodziwa -7,5*C Z rury wylatuje chmura gryzącego dymu jakby niespalone paliwo. po chwili pracy nie kopci i pracuje wzorowo, nie było problemów z mocą, Turbo nowe. Oleju nie ubywa. Dzisiaj zmieniłem ustawienie kąta synchronizacji na -0,6 do -1,1 teraz czekam aż temperatura silnika znowu spadnie gdzieś w okolice -7*C i spróbuję go odpalić. Aż jestem ciekaw co może być przyczyną tego utrudnionego rozruchu. Dzisiejszy poranny rozruch temp otoczenia -18*C temp silnika wg VAG -15.3*C Synchro ustawione wczoraj na -0,6 do -1,1 Samochód odpalił za drugim kręceniem, ale z rury wywalił kłęby dymu Jednak wydaje mi się ze kąt synchronizacji nie ma wpływu na poranny rozruch. Będę szukał dalej przyczyny. Edytowane 1 Lutego 2012 przez widmoxxx nowe dane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiugm Zgłoś #254 Napisano 7 Marca 2012 Witam... jako że jestem nowy, nie mogę zakładać nowych wątków a mam pytanie do doświadczonych mechaników... Czy możecie stwierdzić po zrzucie czy dobrze rozumuje że mam przestawiony rozrząd o jeden ząbek?? Moje auto to VW Lupo 1.2 Tdi silnik ANY według serwisówki na kanale 004 KĄT Początku wtrysku powinien być 4-7st przed GZP a u mnie jest -0.9 BTDC czyli chyba za mało tak?? Czas wytrysku powinien wynosić 4-6st obr.wału a mam 5.1 CF A kąt synchonizacji powinien wynosić -6do+6 a mam nawet idealnie 0.0 na wiadomo troszkę inaczej, śrubki regulacji są już na maxa w bok Na kanałach 000 wygląda to tak: Wg. instrukcji na x2 powinno byc: Wartośc wymagana 104-114 Odpowiada wartości 4-7st. przed GZP Inne parametry poza Kątem Początku wtrysku mam raczej dobre Mam nowa przepływkę, spalanie teraz na postoju 0,3.6l wg Vaga na starej było 0.4l Co mnie niepokoi to duże spalanie jak na ten samochód. Czy ustawienie prawidłowe (przesunięcie o ząbek) rozrządu na znaki i blokady poprawi kąt początku wtrysku na taki jak instrukcja pisze?? Proszę o radę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #255 Napisano 7 Marca 2012 Szukasz problemów tam gdzie ich nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiugm Zgłoś #256 Napisano 8 Marca 2012 Może dla ciebie nie ma problemu bo nie znasz się na tyle aby coś stwierdzić, ale ja widzę że jednak jest coś nie tak... za duże spalanie i przesunięty kąt wtrysku o 5st. wiec kto odpowie...?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #257 Napisano 8 Marca 2012 Może dla ciebie nie ma problemu bo nie znasz się na tyle aby coś stwierdzić, ale ja widzę że jednak jest coś nie tak... za duże spalanie i przesunięty kąt wtrysku o 5st. wiec kto odpowie...?? Skoro uważasz że Tomek się nie zna a Ty widzisz że coś jest nie tak to poco pytasz skoro jesteś taki mądry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiugm Zgłoś #258 Napisano 8 Marca 2012 Gdyż odpowiedź Szukasz problemów tam gdzie ich nie ma. nie jest rzeczową odpowiedzią, nie wnosi ona nic treściwego do pytania, jak by uzasadnił lub powiedział dlaczego niby nie ma problemu to owszem mógłbym się zgodzić ale w tym przypadku nie zabłysnął wiedzą. I dalej pytam skoro nie ma problemu to dlaczego jest zwiększone spalanie i przesunięty kąt wtrysku?? Nie wiem nie znam go ale skoro jest taki dobry to powinien umieć odpowiedzieć na takie pytanie, bo ja nie wiem i dlatego pisze wiadomość tutaj, i chciałbym uzyskać rzeczowej i fachowej odpowiedzi, ale skoro nikt nie potrafi jej udzielić to przepraszam, jak zwykle "umiesz liczyć, licz na siebie" Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zAwAdA Zgłoś #259 Napisano 18 Kwietnia 2012 Siemano, chciałem ustawić kąt wtrysku ponieważ w programie mam -6 i spalanie na postoju waha się w przedziale 1,2 - 1,4 l. Po zdjęciu czapki mechanik nie wyregulował chyba... Przed operacją sam kiedyś ustawiałem i miałem w okolicach 0 i na postoju spalanie 0,6 - 0,8 l. I tu zaczyna się problem, nie mogę przekręcić tej blachy za kołem ani w lewo, ani w prawo po odkręceniu trzech 13. Co się stało lub co źle robię?? Pozdro... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam626GD Zgłoś #260 Napisano 19 Kwietnia 2012 Chłopaki, wątek bardzo dobry, przeczytalem od pocatku do końca. Czy trzeba ściągać całą obudowę aby się dostać do tego kołka? Moze ktos powiedzieć ile czasu zajmie dobranie sie do tego ustawienia? AWX, superb czyli jak passat. Czy wystarczy zdjęcie górnej pokrywy silnika i potem da sie zdjąć jakiś dekielek zakrywający górne kółko? Synchronizacja faluje mi od 1,7 do 5,5, silnik ma wielką moc (chip), super odpala ale spaliny śmierdzą. Spalanie na jałowym 0,6-0,8 l/h Zamierzam więc coś pogrzebać - cel to zejście ze spalaniem do 0,4-0,5 - moze przestanie troche smierdzieć... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach