Skocz do zawartości
sojkis

Jak sprawdzić rozrząd VAG COM 1,9 tdi PD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, u mnie jest 0,4l na VAGu i 0,6l na FIS - nawet przy włączonych światłach. Ja u siebie synchronizację ustawiałem sam zwracając uwagę na pracę silnika i wartości pompek w kanale 13. Starałem się osiągnąć jak najlepsze wartości pompek w kanale 13 co również odpowiadało synchronizacji w okolicach 0, +0,5. Po takim ustawieniu nie narzekam ani na moc ani na spalanie. Po lekturze forum można znaleźć informację, że nie dla każdego silnika synchronizacja 0,0 jest optymalna jak niektórzy zakładają.

Pozdrawiam

 

PS. Wcześniej miałem -1,1 i auto więcej paliło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale ja nie napisałem, że mam 0.4

U mnie na fis jest 0.6 z wahnięciem na 0.7 od czasu do czasu. I jeśli to ma znaczenie to mam parę koników więcej niż 131, a i automat też pewnie ma tu znaczenie.

 

 

No pewnie ma jakieś znaczenie ..... tylko że podejrzewam że nie mamy na Forum wróżki ani ja nią też nie jestem.Nie czytamy tutaj z fusów tylko z podpisu a tam właśnie jest napisane 101 KM. Jeśli masz wirusa to też nikt nie będzie zagłębiał się w historię Twojego samochodu żeby stwierdzić ile ma KM dodane:)

 

Witam, u mnie jest 0,4l na VAGu i 0,6l na FIS - nawet przy włączonych światłach. Ja u siebie synchronizację ustawiałem sam zwracając uwagę na pracę silnika i wartości pompek w kanale 13. Starałem się osiągnąć jak najlepsze wartości pompek w kanale 13 co również odpowiadało synchronizacji w okolicach 0, +0,5. Po takim ustawieniu nie narzekam ani na moc ani na spalanie. Po lekturze forum można znaleźć informację, że nie dla każdego silnika synchronizacja 0,0 jest optymalna jak niektórzy zakładają.

Pozdrawiam

 

PS. Wcześniej miałem -1,1 i auto więcej paliło.

 

Poczytałem sporo w tym temacie i wiem że każdy jest zadowolony z innych wartości w swoim silniku.Ja z ciekawości chciałem sprawdzić jakie będą u mnie przy ustawieniach 0.0 i już wiem że przy nich wzrosło spalanie.Co miałeś na myśli pisząc "najlepsze wartości pompek" ? W której kolumnie na 13-tce się wyświetlają ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem na myśli korekcje pompek , które mają się mieścić w przedziale -2,8 do 2,8 chyba w grupie 13 w Vagu to jest? Tak manipulowałem aby korekcje te były jak najbliżej 0. U mnie korekcje zmieniały się wraz z zmianą synchronizacji i na chłopski rozum stwierdziłem ze jak korekcje będą dobre jak najbliższe 0 to silnik będzie pracował najlepiej. Tak jak pisałem po tym zabiegu synchronizacja wyszła około 0,+0,5 i spalanie spadło. Zmiany mocy nie odczułem i nie narzekam bo idzie ładnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Przeglądając ten temat napotkałem w poście nr 61 wypowiedz kolegi "ormowiec" cytuję:

08-04-2010, 20:31

 

Synchronizacja ma być na zero. Pytanie o synchronizację na zgaszonym silniku, nie kapuję, jak można synchronizować coś co się nie obraca? na podstawie czego?

 

Spieszę dodać że zgadzam się z tą wypowiedzą w 100% . Jednakże mam dylemat.Diagnozowałem swojego passata VCDS-ADAKO .Chciałem sprawdzić kąt synchronizacji : silnik-01>08>004>4rząd. Wartość w przeciwieństwie do wielu wypowiedzi w tym temacie niezmienna (1,09*) NIE FALUJE. Wyłączyłem więc silnik i ku mojemu zdziwieniu pomiar nadal wskazywał (1,09*) Na potwierdzenie moich spostrzeżeń zrobiłem logi,[ATTACH=CONFIG]72113[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]72112[/ATTACH] które zamieszczam:

Czy może mi ktoś wyjaśnić tą sytuację? I jeszcze jedno pytanie. Dlaczego ten rząd jest opisywany jako "KĄT SKRĘTU KIEROWNICY"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich

Przeglądając ten temat napotkałem w poście nr 61 wypowiedz kolegi "ormowiec" cytuję:

08-04-2010, 20:31

 

Synchronizacja ma być na zero. Pytanie o synchronizację na zgaszonym silniku, nie kapuję, jak można synchronizować coś co się nie obraca? na podstawie czego?

 

Spieszę dodać że zgadzam się z tą wypowiedzą w 100% . Jednakże mam dylemat.Diagnozowałem swojego passata VCDS-ADAKO .Chciałem sprawdzić kąt synchronizacji : silnik-01>08>004>4rząd. Wartość w przeciwieństwie do wielu wypowiedzi w tym temacie niezmienna (1,09*) NIE FALUJE. Wyłączyłem więc silnik i ku mojemu zdziwieniu pomiar nadal wskazywał (1,09*) Na potwierdzenie moich spostrzeżeń zrobiłem logi,[ATTACH=CONFIG]72113[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]72112[/ATTACH] które zamieszczam:

Czy może mi ktoś wyjaśnić tą sytuację? I jeszcze jedno pytanie. Dlaczego ten rząd jest opisywany jako "KĄT SKRĘTU KIEROWNICY"

 

Zacznijmy od tego, że napisałeś w złym dziale-tu opisywany jest passat B5, a z Twojego profilu wynika, że masz B6.

Kąt synchronizacji w 1.9tdi w b5 sprawdza się na łączonym i rozgrzanym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy sa jakies tabele okreslajace kat wtrysku dla poszczegolnych silnikow?Ja mam AVB 101 KM 2003 r.Ostatnio kumpel mi sprawdzal i wynosil na zimnym silniku 4,7 a po chwili spadl do 4,3 i powiedzial ze jest za duzy, ale na cieplym ( 90 stopni) juz nie sprawdzil bo sie spieszyl.Czy zle ustawiony kat wtrysku moze miec wplyw na zasyfianie turbiny?Bardzo prosze posiadaczy takiego silnika i wszystkich ktorzy sie na tym znaja o jakies podpowiedzi.

Edytowane przez branchoz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zmieniałem rozrząd i ustawiliśmy z kumplem na 0.0 a spalanie jest 0.8 l/h czasami skoczy 0.6 j/h. Muszę troszkę pojeździć "ostrożniej" bo był zmieniany wałek, popychacze i panewki, ale za jakiś czas napiszę jak się te ustawienia mają do spalania, bo z rana pali rewelacyjnie.

Na razie troszkę szkoda go butować .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy podepnę się pod ten wątek.Mam silnik AVF i testuję ustawienia kąta synchronizacji.Książkowo ma byc = 0 = i tak dziś udało mi się ustawic.Jazdy na tym ustawieniu jeszcze nie było więc nic więcej co do spalania, na postoju na wolnych pokazuje = 0,9 = w trasie jeszcze nie wiem.Wcześniej miałem = +1,8-2,2 =ładnie palił przy tych mrozach od kopa, na wolnych = 0,7 = a mieszana trasa-miasto 7,3l.Mam jednak chęc wyprubowac ustawienie na = -1,7 do -1,5 = bo co niektórzy na tym forum takie preferują na rzecz lepszej dynamiki. Pytanie do PRAKTYKÓW , które ustawienie będzie najlepsze dla tego silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie do PRAKTYKÓW , które ustawienie będzie najlepsze dla tego silnika?

 

Takie przy którym Twój silnik pracuje najlepiej. Nie ma gotowej recepty bez prób, jak zresztą widać po tym wątku. Ja u siebie testowałem różne pozycje od skrajnych do skrajnych i najlepiej jest na 0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch

... Każde auto reaguje inaczej i każdemu potrzebna inna diagnoza !

 

W AVF-ie którym śmigam synchronizacja wynosi 3.6 - 3.9 auto odpala jeździ jak nowe !

 

Także w jednym będzie chodzić przy synchronizacji ustawionej na 0.0 idealnie a drugiemu przy prawie 4.0 :bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam opisze mój problem tutaj jeśli to zły wątek proszę o przekierowanie.

Od dłuższego czasu walczyłem z kopceniem w moim aucie - udało się wyeliminować (wymiana zaworu n75 oraz wyczyszczona turbina - łapał notlaufa ) dodatkowo samochód musiał mieć wgrany oryginalny program gdyż był modyfikowany i na nim przykapcał.

Samochód teraz jeździ poprawnie, lecz została jedna rzecz a mianowicie spalanie. Na komputerze pokazuje zaraz po odpalneiu nawet 40 L pozniej po nagrzaniu schodzi do jakiś 8 l w mieszanej jeździe i tak się utrzymuje. Na trasie udaję się zejść do 6.8 litra ale to bardzo ciężko. Temperatura silnika chyba w normie osiąga ją po jakiś 10 km 90 stopni, sprawdzałem poniżej tych 90 stopni rury od chłodnicy zimne więc termostat prawidłowo trzyma. Spalanie auta wg. obliczeń na stacji 6.5- 6.8 - jazda mieszana. Po odpaleniu w zimne dni spalanie pokazuje 40 l/100 i schodzi wraz z temp.

Jeździłem przez pewien czas passatem z tym samym silnkiem avb i spalanie pokazywane przez komputer było góra 6.5 a na stacji po obliczeniach wychodziło 5.8. Po odpaleniu w zimne dni przez chwile tylko pokazywał średnia 15 l/100 i od razu szybko schodziło. Auto moje było niedawno na vagu nie pokazywało błedów. Czy wynikiem tego może być źle ustawiony umnie rozrząd? czy zostawić te wskazania komputera i nie grzebać lepiej aha ciśnienie w oponach poprawne i rozmiar w obu autach taki sam.

Zasięg wg komputera umnie 850 km

w aucie pożyczonym 940 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam opisze mój problem tutaj jeśli to zły wątek proszę o przekierowanie.

Od dłuższego czasu walczyłem z kopceniem w moim aucie - udało się wyeliminować (wymiana zaworu n75 oraz wyczyszczona turbina - łapał notlaufa ) dodatkowo samochód musiał mieć wgrany oryginalny program gdyż był modyfikowany i na nim przykapcał.

Samochód teraz jeździ poprawnie, lecz została jedna rzecz a mianowicie spalanie. Na komputerze pokazuje zaraz po odpalneiu nawet 40 L pozniej po nagrzaniu schodzi do jakiś 8 l w mieszanej jeździe i tak się utrzymuje. Na trasie udaję się zejść do 6.8 litra ale to bardzo ciężko. Temperatura silnika chyba w normie osiąga ją po jakiś 10 km 90 stopni, sprawdzałem poniżej tych 90 stopni rury od chłodnicy zimne więc termostat prawidłowo trzyma. Spalanie auta wg. obliczeń na stacji 6.5- 6.8 - jazda mieszana. Po odpaleniu w zimne dni spalanie pokazuje 40 l/100 i schodzi wraz z temp.

Jeździłem przez pewien czas passatem z tym samym silnkiem avb i spalanie pokazywane przez komputer było góra 6.5 a na stacji po obliczeniach wychodziło 5.8. Po odpaleniu w zimne dni przez chwile tylko pokazywał średnia 15 l/100 i od razu szybko schodziło. Auto moje było niedawno na vagu nie pokazywało błedów. Czy wynikiem tego może być źle ustawiony umnie rozrząd? czy zostawić te wskazania komputera i nie grzebać lepiej aha ciśnienie w oponach poprawne i rozmiar w obu autach taki sam.

Zasięg wg komputera umnie 850 km

w aucie pożyczonym 940 km

Mam wrażenie że nie umiesz czytać ze zrozuminiem bez obrazy .........każde auto inaczej reaguje na ustawienia kąta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Panowie ja mam takie pytanie:

 

Czy ustawienie kąta synchronizacji ma wpływ na uruchomienie silnika w czasie dużych mrozów ?

 

Przykład:

mój AWX, akku sprawny, świece nowe, filtry wymieniane w listopadzie, Vag 0 błędów, czujniki temp silnika sprawne, Pompki w porządku, przepływka też, paliwo ok, ustawienie kąta synchronizacji +2,2 do +2,4

Przy -10*C odpala za 2-3 razem i strasznie telepie silnikiem.

Wg VAG temperatura chłodziwa -7,5*C

Z rury wylatuje chmura gryzącego dymu jakby niespalone paliwo.

po chwili pracy nie kopci i pracuje wzorowo, nie było problemów z mocą, Turbo nowe. Oleju nie ubywa.

 

Dzisiaj zmieniłem ustawienie kąta synchronizacji na -0,6 do -1,1

teraz czekam aż temperatura silnika znowu spadnie gdzieś w okolice -7*C i spróbuję go odpalić.

Aż jestem ciekaw co może być przyczyną tego utrudnionego rozruchu.

 

Dzisiejszy poranny rozruch

temp otoczenia -18*C

temp silnika wg VAG -15.3*C

Synchro ustawione wczoraj na -0,6 do -1,1

 

Samochód odpalił za drugim kręceniem, ale z rury wywalił kłęby dymu

Jednak wydaje mi się ze kąt synchronizacji nie ma wpływu na poranny rozruch.

Będę szukał dalej przyczyny.

Edytowane przez widmoxxx
nowe dane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam...

 

jako że jestem nowy, nie mogę zakładać nowych wątków a mam pytanie do doświadczonych mechaników...

 

Czy możecie stwierdzić po zrzucie czy dobrze rozumuje że mam przestawiony rozrząd o jeden ząbek??

 

Moje auto to VW Lupo 1.2 Tdi silnik ANY

 

według serwisówki na kanale 004

KĄT Początku wtrysku powinien być 4-7st przed GZP

 

a u mnie jest -0.9 BTDC

 

czyli chyba za mało tak??

 

Czas wytrysku powinien wynosić 4-6st obr.wału

a mam 5.1 CF

 

A kąt synchonizacji powinien wynosić -6do+6

a mam nawet idealnie 0.0 na wiadomo troszkę inaczej,

śrubki regulacji są już na maxa w bok

 

Na kanałach 000 wygląda to tak:

Wg. instrukcji na x2 powinno byc: Wartośc wymagana 104-114 Odpowiada wartości 4-7st. przed GZP

 

lupo.jpg

 

 

 

Inne parametry poza Kątem Początku wtrysku mam raczej dobre

 

Mam nowa przepływkę, spalanie teraz na postoju 0,3.6l wg Vaga na starej było 0.4l

 

Co mnie niepokoi to duże spalanie jak na ten samochód.

 

Czy ustawienie prawidłowe (przesunięcie o ząbek) rozrządu na znaki i blokady poprawi kąt początku wtrysku na taki jak instrukcja pisze??

 

Proszę o radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukasz problemów tam gdzie ich nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może dla ciebie nie ma problemu bo nie znasz się na tyle aby coś stwierdzić,

 

ale ja widzę że jednak jest coś nie tak...

 

za duże spalanie i przesunięty kąt wtrysku o 5st.

 

wiec kto odpowie...??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może dla ciebie nie ma problemu bo nie znasz się na tyle aby coś stwierdzić,

 

ale ja widzę że jednak jest coś nie tak...

 

za duże spalanie i przesunięty kąt wtrysku o 5st.

 

wiec kto odpowie...??

 

Skoro uważasz że Tomek się nie zna a Ty widzisz że coś jest nie tak to poco pytasz skoro jesteś taki mądry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyż odpowiedź

Szukasz problemów tam gdzie ich nie ma.

nie jest rzeczową odpowiedzią, nie wnosi ona nic treściwego do pytania,

jak by uzasadnił lub powiedział dlaczego niby nie ma problemu to owszem mógłbym się zgodzić ale w tym przypadku nie zabłysnął wiedzą.

 

I dalej pytam skoro nie ma problemu to dlaczego jest zwiększone spalanie i przesunięty kąt wtrysku??

 

Nie wiem nie znam go ale skoro jest taki dobry to powinien umieć odpowiedzieć na takie pytanie, bo ja nie wiem i dlatego pisze wiadomość tutaj, i chciałbym uzyskać rzeczowej i fachowej odpowiedzi,

 

ale skoro nikt nie potrafi jej udzielić to przepraszam, jak zwykle "umiesz liczyć, licz na siebie"

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemano, chciałem ustawić kąt wtrysku ponieważ w programie mam -6 i spalanie na postoju waha się w przedziale 1,2 - 1,4 l.

Po zdjęciu czapki mechanik nie wyregulował chyba...

 

Przed operacją sam kiedyś ustawiałem i miałem w okolicach 0 i na postoju spalanie 0,6 - 0,8 l.

 

I tu zaczyna się problem, nie mogę przekręcić tej blachy za kołem ani w lewo, ani w prawo po odkręceniu trzech 13.

Co się stało lub co źle robię??

 

Pozdro...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, wątek bardzo dobry, przeczytalem od pocatku do końca. Czy trzeba ściągać całą obudowę aby się dostać do tego kołka? Moze ktos powiedzieć ile czasu zajmie dobranie sie do tego ustawienia? AWX, superb czyli jak passat. Czy wystarczy zdjęcie górnej pokrywy silnika i potem da sie zdjąć jakiś dekielek zakrywający górne kółko? Synchronizacja faluje mi od 1,7 do 5,5, silnik ma wielką moc (chip), super odpala ale spaliny śmierdzą. Spalanie na jałowym 0,6-0,8 l/h Zamierzam więc coś pogrzebać - cel to zejście ze spalaniem do 0,4-0,5 - moze przestanie troche smierdzieć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności