Skocz do zawartości
sojkis

Jak sprawdzić rozrząd VAG COM 1,9 tdi PD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ja mam dość dziwny problem, a dokładniej taki że śrubki od synchronizacji kąta są całkiem po lewej stronie[jeśli fasolka jest nad główną śrubą trzymającą koło zębate].

Jak przestawie je na środek auto całkowicie nie odpali, w prawo tak samo.

 

Podejrzewam u siebie pompowtryski, a dokładniej mają one luzy [w szczególności 4 największy] i w tym muszę wymienić tą śrubę regulującą wraz z tym "grzybkiem" [tak to nazwać?] który jest pomiędzy pompowtryskiem a śrubą, ponieważ została tak wytarta że jest za blisko pompowtryska.

Inne mają odpowiednią odległość od pompek przy docisku.

 

Pytanie: CZY ten zły kąt może być od takowego problemu?

 

Pytanie nr.2:

Podobno te "grzybki" wraz ze śrubami są dwie wersje- jedne grzybki są wklęsłe a drugie wypukłe mają[podobno to te starsze]- wiecie może które lepiej kupić i czy te nowsze są skuteczniejsze? Podobno te starsze się wycierają jak to w moim przypadku widać.

kolego jeśli masz przesunięte koło na maksa w jakąś stronę i przy małej korekcji auto już nie pali to trzeba sprawdzić czy rozrząd nie jest przesunięty o jeden ząb choć podobno tdi pd nie odpali z przestawionym rozrządem nie wiem nie sprawdzałem

po drugie jesli jak twierdzisz ma luzy czyli niewłaściwie wyregulowane pompowtryski to nie spodziewaj się że auto będzie się normalnie zachowywało

po pierwsze doprowadź pompki do ładu, jak trzeba wymień śruby na nowsze podobno stare są faktycznie wadliwe, sprawdź rozrząd i potem kombinuj z kontem PD

 

---------- Dodano o 21:53 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:49 ----------

 

 

---------- Dodano o 21:53 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:53 ----------

 

Czy po przestawieniu kąta zmianie ulegną również wartości na pompkach?

 

u mnie przy kombinacjach z kątem PD wartości na pompkach się zmieniały, podobno każdy silnik reaguje inaczej jedne chodzą jak zegarek przy 00 inne nie kwestia trafienia w to co nasz konkretny egzemplarz lubi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie jak sądzicie należało by go troszkę puknąć (lekki muł na zagrzanym motorku w porównaniu do około 60-70 stopni) tylko w lewo czy w prawo ? Jeszcze nie zaglądałem pod maskę więc nie wiem w jakim położeniu są fasolki.

 

http://vaglog.rtnet.pl/pawelsir_109362.html

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Panowie jak sądzicie należało by go troszkę puknąć (lekki muł na zagrzanym motorku w porównaniu do około 60-70 stopni) tylko w lewo czy w prawo ? Jeszcze nie zaglądałem pod maskę więc nie wiem w jakim położeniu są fasolki.

 

http://vaglog.rtnet.pl/pawelsir_109362.html

 

Pozdrawiam

no raczej trzeba bo fabrycznie ma być jak najbliżej 0 daj lekko na jakąś stronę i zobaczysz co się będzie działo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie jak sądzicie należało by go troszkę puknąć

Synchro po za granicą tolerancji, po za tym nieźle rozbiegane.

Jeszcze nie zaglądałem pod maskę więc nie wiem w jakim położeniu są fasolki.

Pewnie są na środku, a rozrząd przestawiony o jeden ząb.

Dziwne że auto w ogóle pali. :wmorde

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam problem z TDI (PD). A mianowicie w grupie 4 pomiar 2 (Spec start of inj. ) jest wyświetlana wartość oscylującą w granicach 5

czy to jest dobra wartość??

 

Gdzie regulować by zmienić te wartości na poprawne??

 

O to logi:

http://vaglog.rtnet.pl/maikpl15_109523.html

Edytowane przez maikpl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego jeśli masz przesunięte koło na maksa w jakąś stronę i przy małej korekcji auto już nie pali to trzeba sprawdzić czy rozrząd nie jest przesunięty o jeden ząb choć podobno tdi pd nie odpali z przestawionym rozrządem nie wiem nie sprawdzałem

po drugie jesli jak twierdzisz ma luzy czyli niewłaściwie wyregulowane pompowtryski to nie spodziewaj się że auto będzie się normalnie zachowywało

po pierwsze doprowadź pompki do ładu, jak trzeba wymień śruby na nowsze podobno stare są faktycznie wadliwe, sprawdź rozrząd i potem kombinuj z kontem PD

 

 

Wymieniłem już te śruby, poprawiła się lekko kultura odpalania- w sensie dźwięku, bo efektywność nadal ta sama.

 

Próbowałem ustawić kąt PD na swoje miejsce- czyli środek, ale nadal jest ten sam problem... Czyli auto nie odpala.

 

Wymieniłem wczoraj czujnik położenia wałka rozrządu, lecz nic to nie dało, po przestawieniu synchronizacji nadal to samo.

 

 

 

Wątpię by auto odpaliło gdyby rozrząd był przestawiony o ząbek.

 

 

W czym może być jeszcze problem??

 

Moje domysły są w tym temacie:

http://forum.vw-passat.pl/threads/128432-Passat-115KM-TDI-PD-AJM-trudniejsze-odpalanie?p=1814734#post1814734

 

 

Byłbym wdzięczny gdyby ktoś coś doradził.

 

 

 

EDIT:

 

Z ciekawości byłem teraz zobaczyć ile pokazuje synchronizacja na VAGu - wczoraj nie sprawdzałem.

I jest dosyć ostro przekręcona:

Schowek01.jpg

 

Co to oznacza?

Edytowane przez Memciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dołączę się i ja do tematu

Passata z 2000 r mam od miesiąca jest w automacie tiptronic silnik AVF, jego przebieg 158 tyś. sprawdzony w serwisie a także na VAG-u.

Jego problemem od samego początku jest spalanie ( duże spalanie ). Wiem że jest to automat, i że będzie więcej palił, ale żeby 9 L na setkę to trochę dużo, w tym było max 20% miasto reszta trasa prędkości w przedziale 90 - 110 km/h nie takie auto chciałem.

Dzisiaj jechałem odcinek 40 km piękna droga prędkości też w granicach 90-110 km/h przy wyjeździe z miasta skasowałem licznik 1 temperatura 90' połowa drogi na tempomacie a on mi na kompie pokazał na koniec trasy 7L , to tyle to moje audi A6 C6 z silnikiem 2.4 V6 multitronic w benzynie pokazywało przy tych prędkościach, uważam że jak na diesla powinno pokazać napewno poniżej 6 litrów.

Na postoju ( P ) komputer pokazuje spalanie 1L/h , VAG pokazuje 0,8L/h. Z tego co tu wyczytałem to po dobrym ustawienie synchronizacji koła na desce pokazuje w granicach 0,5-0,6 L/h a na VAG 0,4 L/h czy to się przełoży na spalanie ogólne ?????????, przypomnę że pomiar synchronizacji na VAG pokazał 0 z wahnięciami do -0,6 ale jak tu poczytałem to większość silników AVF im bliżej zeru ma gorsze wyniki.

Co o tym sądzicie jutro mam zamiar pobawić się z tym kołem, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziwne że auto w ogóle pali.

 

Auto pali jak złoto, nie miałem jeszcze nigdy z tym problemu, choć temperatury nie są tak niskie, tutaj gdzie mieszkam. Spalanie na autostradzie w granicach 4,5 - 5,5 (130-150 km/h czasami i sporo więcej ;) )po mieście około 7-8 (tylko ten lekki muł na gorącym motorku).

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakie ustawienia masz synchronizacji po przestawieniu na VAG ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co już się zorientowałem to w prawo na - w lewo na plus z tego co widzę to powinieneś kręcićw prawo aby zejść ustawieniom bliskim zeru , ale po co kręcić skoro masz takie piękne spalanie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spalanie mnie też zadowala ale skąd ten muł na gorącym silniku, a zaczęło się to dziać po wymianie rozrządu i szukam przyczyny. A do starych ustawień zawsze można wrócić jak przesunięcie bliższe zeru nie przyniesie pożądanego skutku.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniłem już te śruby, poprawiła się lekko kultura odpalania- w sensie dźwięku, bo efektywność nadal ta sama.

 

Próbowałem ustawić kąt PD na swoje miejsce- czyli środek, ale nadal jest ten sam problem... Czyli auto nie odpala.

 

Wymieniłem wczoraj czujnik położenia wałka rozrządu, lecz nic to nie dało, po przestawieniu synchronizacji nadal to samo.

 

 

 

Wątpię by auto odpaliło gdyby rozrząd był przestawiony o ząbek.

 

 

W czym może być jeszcze problem??

 

Moje domysły są w tym temacie:

http://forum.vw-passat.pl/threads/128432-Passat-115KM-TDI-PD-AJM-trudniejsze-odpalanie?p=1814734#post1814734

 

 

Byłbym wdzięczny gdyby ktoś coś doradził.

 

 

 

EDIT:

 

Z ciekawości byłem teraz zobaczyć ile pokazuje synchronizacja na VAGu - wczoraj nie sprawdzałem.

I jest dosyć ostro przekręcona:

[ATTACH=CONFIG]94316[/ATTACH]

 

Co to oznacza?

 

Nikt nie wie co może być przyczyną?

 

Przekręcenie w inne miejsce to o wiele trudniejszy rozruch i praca silnika pogorszona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nikt nie wie co może być przyczyną?

 

Przekręcenie w inne miejsce to o wiele trudniejszy rozruch i praca silnika pogorszona.

 

Sprawa prosta źle ustawiony kąt wtrysku. Ustaw go tak by był bliski zera.

Opis jest na forum.

Zrób logi i daj je na forum.

Edytowane przez maikpl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawa prosta źle ustawiony kąt wtrysku. Ustaw go tak by był bliski zera.

Opis jest na forum.

Zrób logi i daj je na forum.

 

Czyli synchronizacja?

Bo jeśli chodzi o to, to opisałem że nie mogę go ustawić. mam te 3 śruby całkiem po lewej stronie przekręcenie tych śrub bliżej środka daje taki efekt że kompletnie auto nie odpali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
synchronizacja oscyluje w granicach 3.8; 4.4; 4.9

Wiem że trzeba lekko przestawić

Spalanie mnie też zadowala ale skąd ten muł na gorącym silniku, a zaczęło się to dziać po wymianie rozrządu i szukam przyczyny.

Dzisiaj przestawiłem synchronizacje i oscyluje w granicach 0; 0.5; 1.1 i autko nabrało wigoru ciągnie równo od dołu czy to na zimnym czy na ciepłym silniku (muł znikł :) ), odpala tak jak dawniej bez problemu, kultura pracy lepsza (nie trzęsie nim tak) , spalanie na jałowym biegu ciut podskoczyło bo teraz się waha 0.4 l/h - 0.6 l/h nie znam jeszcze spalania pod obciążeniem ale to czas pokaże.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej mam pytanko gdyż mój pasek po odstaniu ok 12h ciężko pali widzę ,że problemem może być synchronizacja rozrządu tylko teraz minusowa temperatura może mieć wpływ bo jak było -10C to zapalał gorzej niż jak było np -4C, myslicie ze może to być zła synchronizacja ,nie mam narazie dostepu do vaga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świeczki sprawdzone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
myslicie ze może to być zła synchronizacja ,nie mam narazie dostepu do vaga
Nie chodzi Ci Piotr o wróżenie, co ?

Moim zdaniem, przyczyną gorszego startu Twojego silnika w mniejszych temperaturach, nie jest zła synchronizacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

swieczki wymienione , teraz sprawdzalem na vagu i w tej 4 pozycji "synchro.angle" pokazuje mi 0.0 CF dodam iż na letnim silniku czy dobrze sprawdzam? na tą mam patrzec ? 1 pozycja 819/min 2 pozycja 0.3 BTDC 3 pozycja 6.6CF to o to chodzi bo z vagiem miałem mało do czynienia ;) dodam jeszcze ze nie wymieniłem czujnika temp ,może tu tylko tkwi problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności