Skocz do zawartości
sojkis

Jak sprawdzić rozrząd VAG COM 1,9 tdi PD

Rekomendowane odpowiedzi

pewnie ze jest luzujesz sruby zapodajesz 3 bieg i na biegu lekko go popychasz do przodu i synchro daje na plus :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tia... i poleci z jednego końca synchro na drugi koniec.

 

 

 

Popuścić 3 śruby tak aby naprawde były luźne... i od wewnętrznej strony koła zębatego uderzyć młotkiem przez kawałek drzewa tak aby koło "spadło" trochę. Ot tyle magi. Później już normalnie za śrubę centralną można kręcić do woli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sruby poluzowane tak że ledwo gwint łapały, pchalem auto na biegu , poljzowałem też centralną srubę i pukałem młotkiem + kawałek plastiku w te bruzdy tak zeby się obkrecilo . Są tam tez przerwy miedzy kołem zębatym a tym drugim wsadzalem tam kawałek twardego plastiku pod kątem i pukałem zeby troche odbiło niestety nawet drgnąć nie chce . Mnichu opisz dokladniej jak od wewnętrznej strony ? Od strony pokrywy zaworow i puknąc tak jak bhm chciał zeby z wałka zeszło ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Luzujesz tylko te 3 śruby na klucz 13 !! a tą centralną nie ruszasz . Dajesz na 3 bieg i popychasz za przednie wzmocnienie czołowe i wszystko się ładnie przesuwa na regulacji zapłonu , metoda sprawdzona i skuteczna powtarzam centralną śrubę zostaw w spokoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U siebie w AWX i u kumpla w AVF robiliśmy według tego opisu, nie jakieś pchanie auta na 3 biegu.

http://www.pdf-archive.com/2015/03/16/ustawianie-kata-synchronizacji-pd-pompo-wtryski/ustawianie-kata-synchronizacji-pd-pompo-wtryski.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maik78 niestety nie udalo sie https://www.youtube.com/watch?v=zjhRl7LzeRU

to wbij jedynkę , jeszcze takiego czegoś nie widziałem, osobiście jak by nic nie zdawało egzaminu pchanie ( co sam robię i jest bardzo dokładne) to bym trochę kowalstwa zastosował, jeden pcha a drugi na popuszczonych trochę śrubkach ( nie tak jak na filmiku na tyle gwintu) klupałbym ( nie delikatnie nie przesadnie tak z wyczuciem) w nie młotkiem ( nie w boki tylko centralnie w tył auta) by to zluzować. Prosto młotkiem nie przez drzewo. Musi pójść cudów nie ma.

Na śrubie centralnej z wałka rozrządu czasami szybciej można ją odkręcić niż fasoli obrócić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

karol6376 parę postów wyżej pisałem „ Witam , chciałem ustawić sobie kąt synchronizacji odkręciłem 3 sruby i zacząłem kręcic tą środkową niestety kręcił się cały silnik . Pospawałem sobie chwytak żeby zablokować koło zębate zacząłem dalej kręcic używając długiego klucza dynamometrycznego ale przy nacisku około 180 nm zrezygnowałem żeby śruby nie ukręcic”. kręcę w lewo śruba środkowa się odkręca jak w prawo to prawie 100% przekraczam dopuszczalny moment i boje sie ze ukrece

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

dev14 w kowala się pobawilem jedynka wbita i https://www.youtube.com/watch?v=9w0Mzw7f4as niedrgnie nawet

Edytowane przez wojt22

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to trudny temat, ściągać wszystko dla fasolek lipnie, ale zrobiłeś nie tak - jak ciągniesz auto to młotkiem druga osoba klupie po śrubkach tylko nie tak wykręconych by gwintu nie zniszczyć, jak już tak to nie ruszy to ktoś to chyb a zespawał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Mam problem z TDI (PD). A mianowicie w grupie 4 pomiar 2 (Spec start of inj. ) jest wyświetlana wartość oscylującą w granicach 5

czy to jest dobra wartość??

 

Gdzie regulować by zmienić te wartości na poprawne??

 

O to logi:

http://vaglog.rtnet.pl/maikpl15_109523.html

 

Witam mam ten sam problem w sharanie AUY 115km. Auto po wymianie silnika oraz regeneracji pompek. Na postoju spalanie w okolicach 1.9l/h Ciężko zapala tzn ok 0,5 min kręcenia. Dodam że załozony jest słupek na starym rozrządzie a był oryginalnie nowy typ.

Czy ktoś coś wie na ten temat ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustaw synchro blisko 0...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem idealne 0. Teraz ustawiłem 5-6 no i na silniku przy 80° w drugim polu jest już 0.5 °BTDC więc w normie a pomimo tego ciężko pali. Może przyczyny szukać gdzie indziej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Walczyłem z synchronizacją wałka rozrządu. Po wymianie rozrządu miałem ustawienia od jakoś 0.6 do 1.1, auto chodziło dobrze, spalanie na postoju bez włączonych dodatków wynosiło ok 0.8l, dzisiaj zmieniłem na 0.0 i była lipa, dałem 0.0 do -0.6 i spalanie mam 0.8l na spostoju ale autko bardzo ładnie ciągnie. Przed wymianą rozrządu miałem 0.6-1.1 na plusie ale spalanie ok 0.7 z tym że pasek rozrządu był rozciągnięty jak stare gacie...

Nie wiem czy zostawić to co jest teraz czyli 0 do -0.6 czy kombinować dalej. Godzinę próbowałem trafić w te ustawienia ale na plusie i jakoś nie mogłem wycelować:)

Kopcić nie kopci. Dłubać czy zostawić ? :)

 

 

Edit.

Samochód trochę gorzej zapala, sekundę -2 dłużej :)

Edytowane przez forest91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ponownie. Może tym razem dostanę odpowiedź :-P

Po miesiącu od wymiany rozrządu samochód zachowuje się bardzo dobrze, synchronizację mam na 0 do -0.6 i rzaaaadko wskoczy -1.1

Wydaje mi się że ładnie przyspiesza ale spalanie, na postoju to 0.8, chociaż jak jest silnik po paru kilometrach to pokazuje 0.7l zaś po dłuższej trasie 0.9l - dziwna sytuacja bo wydaje mi się że powinno być na odwrót..

Niestety komputer z jazdy mieszanej pokazuje duży wynik gdyż mam wyjazd pod górkę, zaraz skrzyżowanie, prosta pod górkę, przez delikatne wertpy i jestem w pracy - łącznie odcinek 3km..

 

Znów gdy wbilem 3/4 bieg i na prostej jechałem te 60km/h to spalanie pokazywalo ok 6l.

Czy są to dobre wyniki?

Po trasie gdzie prędkość przelotowa to 120km/h i trochę miasta, na długości 30km pokazało mi 7.3l.

Jest ok? Może ewentualnie ktoś na śląsku chciałby i mógłby ocenić pracę mojego silnika?

Na samochodach i ich osiągach średnio się znam gdyż ten pasek jest moim pierwszym samochodem, jedyne odczucia mam z hondy hornet 900 którą jeździłem :)

Z góry dziękuję za pomoc :)

Edytowane przez forest91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witajcie ponownie. Może tym razem dostanę odpowiedź :-P

Po miesiącu od wymiany rozrządu samochód zachowuje się bardzo dobrze, synchronizację mam na 0 do -0.6 i rzaaaadko wskoczy -1.1

Wydaje mi się że ładnie przyspiesza ale spalanie, na postoju to 0.8, chociaż jak jest silnik po paru kilometrach to pokazuje 0.7l zaś po dłuższej trasie 0.9l - dziwna sytuacja bo wydaje mi się że powinno być na odwrót..

Niestety komputer z jazdy mieszanej pokazuje duży wynik gdyż mam wyjazd pod górkę, zaraz skrzyżowanie, prosta pod górkę i przez delikatne wertpy i jestem w pracy - łącznie odcinek 3km..

 

Znów gdy wbilem 3/4 bieg i na prostej jechałem te 60km/h to spalanie pokazywalo ok 6l.

Czy są to dobre wyniki?

Po trasie gdzie prędkość przelotowa to 120km/h i trochę miasta, na długości 30km pokazało mi 7.3l.

Jest ok? Może ewentualnie ktoś na śląsku chciałby i mógłby ocenić pracę mojego silnika?

Na samochodach i ich osiągach średnio się znam gdyż ten pasek jest moim pierwszym samochodem, jedyne odczucia mam z hondy hornet 900 którą jeździłem :)

Z góry dziękuję za pomoc :)

 

to co pokazuje tobie FIS nie zawsze wychodzi przy tankowaniu

informacje spalania sie kalibruje VAGiem

 

najpierw dokladnie wyliczasz spalanie z tankowan a pozniej odpowiednio ustawiasz przelicznik

 

u mnie dojscie do dokladnisci +- 0,2L zajelo 3 miesiace,wyliczenia tankowania pod korek

 

jezeli po tankowaniach pali tobie srednio 6-7L to jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to co pokazuje tobie FIS nie zawsze wychodzi przy tankowaniu

informacje spalania sie kalibruje VAGiem

 

najpierw dokladnie wyliczasz spalanie z tankowan a pozniej odpowiednio ustawiasz przelicznik

 

u mnie dojscie do dokladnisci +- 0,2L zajelo 3 miesiace,wyliczenia tankowania pod korek

 

jezeli po tankowaniach pali tobie srednio 6-7L to jest ok

 

Gdzie można skalibrować to vagiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź :)

Również ciekaw jestem jak sprawdzić to vagiem.

Mam taki pomysł by zatankowac pod korek i sprawdzić kiedy wyświetli się rezerwa. Chyba mniej więcej będę mógł obliczyć ile mi pali po danym przebiegi? Wiadomo jaką pojemność ma zbiornik i wiadomo też przy ilu litrach włącza się rezerwa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za odpowiedź :)

Również ciekaw jestem jak sprawdzić to vagiem.

Mam taki pomysł by zatankowac pod korek i sprawdzić kiedy wyświetli się rezerwa. Chyba mniej więcej będę mógł obliczyć ile mi pali po danym przebiegi? Wiadomo jaką pojemność ma zbiornik i wiadomo też przy ilu litrach włącza się rezerwa :)

 

 

wszysto mozna ustawic na VAGU

mozna rezerwe ustawic na 15L lub 5L

 

tutaj od sasiadow na forum opisane jest jak ustawic MFA

 

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=464813

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wszysto mozna ustawic na VAGU

mozna rezerwe ustawic na 15L lub 5L

 

tutaj od sasiadow na forum opisane jest jak ustawic MFA

 

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=464813

 

A jesteś w stanie mnie poprowadzić jak to sprawdzić? Generalnie gdy strzałeczka wejdzie mi na czerwone pole to zaczyna wyć że jest rezerwa :P FIS pokazuje wtedy że przejadę 50km.

Denerwuje mnie to spalanie jak na postoju z wszystkim wyłączonym Fis pokazuje 0.9l, VAG zaś 0.8l... To kurde na lekko ciepłym FIS pokazuje 0.7...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności