Skocz do zawartości
sojkis

Jak sprawdzić rozrząd VAG COM 1,9 tdi PD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wczoraj wymieniałem rozrząd, przy okazji zmieniłem kąty synchronizacji. Przed zmianą oscylowały między 1.7 - 2.8 (wskazania VAG). Postanowiłem to skorygować i ustawić bliżej zera. Wyszło wahanie między 0 - 0.6 - 1.1. Efekt:

1. Samochód stał się mułowaty (wolniej się rozpędza; nawet wciśnięcie gazu do podłogi niewiele zmienia).

2. Spalanie na postoju wzrosło z 0,3 litra na 0,5-0,6 litra/100 km.

3. Spalanie w trasie przy prędkości 80-90 km/h i lekkim gazowaniu (utrzymywaniu stałej prędkości) zmalało z 3,6 litra na 1,8 - 2,9 litra/100 km.

4. Spalanie przy ruszaniu chyba wzrosło - takie mam odczucia.

Jedyny plus to niskie spalanie w trasie przy utrzymywaniu prędkości. Największy minus - mustang stał się mułem.

 

Zamierzam jeździć na tych ustawieniach przez tydzień i zobaczyć czy coś się zmieni. Jeżeli nie to wracam do poprzednich kątów, gdzie samochód miał kopa i spalanie było zadawalające, czyli 1,7-2,8.

 

Co Wy o tym myślicie? Będę wdzięczny za Wasze opinie i sugestie.

 

Mój samochód: B5 (3B) 2001, 130 KM (AVF), 1.9 TDI-PD, s. automatyczna (tiptronic).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś jest nie tak, albo jechales z górki albo na hamowaniu silnikiem bo 1,8 litra to nie ma możliwości aby samochod palił przy stabilnej jeździe. Musiałbys przejechać większy odcinek (np 30km w jedną i drugą stronę) i wtedy ocenić spalanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi w piatek także robili kompletny rozrząd, no i niestety w weekend zauwazyłem ze auto jest jakby bardziej ospałe, wolniej wkreca sie na obroty.

Sprawdzam synchronizacje i jest od 1.1-2.2 niestety nie jestem na 100% pewny jaka była przed zmianą kojarzy mi sie cos 0 do 0.6 bądź 0 do -0.6.

Pan mechanik stwierdził ze limitem jest 3 i samochód nie powinien wogóle inaczej sie zachowywać,a to że wolniej sie wkręca to tylko moje dziwne odczucie, naszczescie zgodził sie przestawić synchronizacje.

 

Jestem zły na siebie, że nie sprawdziłem sam wcześniej dokładnej synchronizacji. Mam nadzieję ze po kolejnych ustawieniach będzie już jak dawniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przestawienie o -1 czy +1 już daje widoczne rezultaty a Pan mechanik twierdzi, że do trzech nie powinien się inaczej zachowywać - pogratulować wiedzy:swirus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a Pan mechanik twierdzi, że do trzech nie powinien się inaczej zachowywać - pogratulować wiedzy:swirus

 

Dokładnie … pogratulować wiedzy. W ogóle ostatnio mam bardzo małe zaufanie do mechaników. Mi rozrząd robił kumpel, który sam sobie wszystko naprawia (ani razu nie był u mechanika). Niedawno jak byłem u jednego mechanika zapytać się o kilka spraw, temat spadł na olej do silnika, bo też chciałem wymienić na Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 (505 01). Nie wierzyłem własnym oczom na to co widzę. Mechanik wziął pierwszy lepszy olej Castrola, który stał na półce i zaczął czytać tylnią etykietę czy olej ten przypadkiem spełnia normy, które mnie interesują. Ja, chociaż jestem laikiem (totalnym amatorem) z daleka (po rzucie okiem na butelkę) wiedziałem, że to na 100% nie jest to. Więc mówię mechanikowi jak butelka tego oleju wygląda i co na jej przodzie winno się znajdować. Odparł „a… tak, wiem wiem”. Błagam, co to miało być. Ja oczekuję po „fachowcu”, który z tego żyje, wiedzy a nie takich scen. Szkoda gadać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy po przestawieniu kąta zmianie ulegną również wartości na pompkach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przestawienie o -1 czy +1 już daje widoczne rezultaty a Pan mechanik twierdzi, że do trzech nie powinien się inaczej zachowywać - pogratulować wiedzy:swirus

 

No niestety jestem tego świadom i mocno zdziwiło mnie podejście mechanika.

Dodam tylko, że jestem co nieco zawiedziony ponieważ był to warsztat kilkakrotnie polecany na forum i chociaż ma nieco wyższe ceny to wołałem zapłacić i być spokojnym.

Na plus jest to ze pozwolił podjechać i obiecał zmienić synchronizacje.

Niestety narazie nie miałem czasu, oprócz tego, że samochód jest bardziej mułowaty to pali jeszcze około litra więcej na 100km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety narazie nie miałem czasu, oprócz tego, że samochód jest bardziej mułowaty to pali jeszcze około litra więcej na 100km.

 

Może spróbuj mu dać wartości bliżej +3. Ja dzisiaj wróciłem do poprzednich (starych) kątów synchronizacji i jest o niebo lepiej. Obecnie mam (skacze mi) +1.1, +1.7, +2.8 i zmiana zauważalna od razu. Po włączeniu silnika spalanie zmalało do 0,4 litrów (na postoju). Postanowiłem z kolegą zrobić małą rundkę testową i autko żwawiej reaguje na gaz, szybciej wchodzi w obroty, podczas jazdy spalanie też zauważalnie spadło ... jednym słowem wrócił mój stary dobry kompan :-), takiego jakiego pamiętam. Teraz wiem, że nie ma co się sugerować tym, że bliżej 0 jest lepiej. Totalna nie prawda. Każdy samochód jest inny, a co za tym idzie inaczej będzie reagował na zmiany kąta synchronizacji. Takie są moje wnioski. Mojemu zdecydowanie służą te bliżej +3 (granicy).

Edytowane przez Verdan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniliśmy w końcu synchronizacje na 0.0 - 0.5 - 1.1 (w takim zakresie wahają sie wartości)

Auto wydaje mi się jeździ po staremu :)

Znalazłem też jakiś stary log z 2010 rok i tam miałem synchro na 0 - 0.6

zastanawiam się jeszcze jednak nad zmiana na 0.0 - minus 0.6, wtedy powinien szybciej otwierać wtrysk, przetestuje jak będzie odpowiednia pogoda i więcej czasu.

 

Mechanik który robił rozrząd przestawił synchronizacje zgodnie z moim życzeniem natomiast do końca utrzymywał, że i tak nie mogę odczuć żadnej różnicy bo noram jest 3 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, norma niby jest +/- 3 ale nie każdemu ta norma służy. Nie każde auto dobrze działa z tą normą jak zauważyłem.

 

Moje auto też mi się wydaje mułowate, a jeszcze nigdy nie bawiłem się kątem synchronizacji, muszę sprawdzić czy coś poprawi się gdy zmienię na troszkę inne parametry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam pytanie, dla mojego Passka (2002) TDI 1.9 6-biegowa skrzynia, jak sprawdzić na Vagu ustawienie tego kąta wtrysku? Próbuje i próbuje cały czas ale nic z tego, doszedłem do jednego bloku który podaje cztery wartosci na raz ale nie mam pojęcia czy to to. Jeśli ktoś byłbym łaskaw pomóc bowiem w sobote wracam do PL z niemiec i chce zeby wszystko grało. Pasek jeest "śpiący" po wstawieniu nowego rozrządu, do tego pasek napędzający alternator (podobno w dobrym stanie) pozostawiony przez mechanika jest pęknięty na ok 1,5 mm wiec w związku z tym pytam Was Panowie czy wymienić go czy nie przez wyjazdem do PL (trasa 1200km). Chciałbym również sprawdzic kąt ustawienia wtrysku bo jak pisałem auto reaguje na gaz dopiero po 2-3 sekundach po wymianie rozrządu oraz przy ruszaniu jeśli nie puszcza się go baardzo ostrożnie ze sprzęgła chce zgasnąć. Z góry dziękuję za pomoc. ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to nie kąt ustawień wtrysku tylko kąt synchronizacji rozrządu tak na początek

po 2 zastanawiasz się czy pasek pęknięty wymienić jeszcze przed trasą 1200km ? gratuluje .... od razu nowy powinien być

gdzie sprawdzić - grupa 4 "Synchro. angle -3..+3°Ck." tego szukaj ustawić to samemu pod vagiem to banał. Tylko jak będziesz ustawiał minimalne przesunięcia 1-2 mm i sprawdzać na nagrzanym silniku pow. 80 stopni a nie na ostro ^^

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to nie kąt ustawień wtrysku tylko kąt synchronizacji rozrządu tak na początek

po 2 zastanawiasz się czy pasek pęknięty wymienić jeszcze przed trasą 1200km ? gratuluje .... od razu nowy powinien być

gdzie sprawdzić - grupa 4 "Synchro. angle -3..+3°Ck." tego szukaj ustawić to samemu pod vagiem to banał. Tylko jak będziesz ustawiał minimalne przesunięcia 1-2 mm i sprawdzać na nagrzanym silniku pow. 80 stopni a nie na ostro ^^

VAGiem COM 311 dam rade sprawdzic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
VAGiem COM 311 dam rade sprawdzic ?

 

Oczywiście, że tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście, że tak.

 

Jeszcze jedno pytanko ode mnie jesli ktoś by wiedział ,

czy łatwo zmienic ten pasek który napędza alternator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardzo łatwo, na parkingu nawet wymienisz :>, wystarczy 1 klucz ( 18 bądź 19 nie pamiętam dokładnie) by napinacz "odciągnąć" i pasek zdjąć. Tylko dobrze zapamiętaj sobie jak jest przeciągnięty bo możesz potem kombinować:P oraz dobrze na rolkach sprawdzić czy jest nałożony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bardzo łatwo, na parkingu nawet wymienisz :>, wystarczy 1 klucz ( 18 bądź 19 nie pamiętam dokładnie) by napinacz "odciągnąć" i pasek zdjąć. Tylko dobrze zapamiętaj sobie jak jest przeciągnięty bo możesz potem kombinować:P oraz dobrze na rolkach sprawdzić czy jest nałożony.

 

tylko najpierw trzeba zdjąć pasek od napędu sprężarki klimatyzacji

:jupi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
auto reaguje na gaz dopiero po 2-3 sekundach po wymianie rozrządu oraz przy ruszaniu jeśli nie puszcza się go baardzo ostrożnie ze sprzęgła chce zgasnąć

A ja bym sprawdził czy rozrząd nie jest czasem o ząbek przestawiony. Jak Ci się nie uda nic poprawić ustawieniem kąta, to koniecznie to sprawdź.

U mnie przed wymianą było 0.0, po wymianie -0.6, różnicy żadnej nie było w zachowaniu auta. Stary rozrząd zdjąłęm, nowy założyłem. Ustawieniami pobawiłem się dopiero później ustawiając na 0.0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja mam dość dziwny problem, a dokładniej taki że śrubki od synchronizacji kąta są całkiem po lewej stronie[jeśli fasolka jest nad główną śrubą trzymającą koło zębate].

Jak przestawie je na środek auto całkowicie nie odpali, w prawo tak samo.

 

Podejrzewam u siebie pompowtryski, a dokładniej mają one luzy [w szczególności 4 największy] i w tym muszę wymienić tą śrubę regulującą wraz z tym "grzybkiem" [tak to nazwać?] który jest pomiędzy pompowtryskiem a śrubą, ponieważ została tak wytarta że jest za blisko pompowtryska.

Inne mają odpowiednią odległość od pompek przy docisku.

 

Pytanie: CZY ten zły kąt może być od takowego problemu?

 

Pytanie nr.2:

Podobno te "grzybki" wraz ze śrubami są dwie wersje- jedne grzybki są wklęsłe a drugie wypukłe mają[podobno to te starsze]- wiecie może które lepiej kupić i czy te nowsze są skuteczniejsze? Podobno te starsze się wycierają jak to w moim przypadku widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, podłączę się pod temat chociaż wiem, że to temat dla B5 - czy w Pasku B6 też w ten sposób ustawia się synchronizację?? Mam 2.0 TDI PD (BMP) i -2.4 do -2.7 w 004. Wydaje mi się, że po wymianie strasznie go zmuliło i jest bardzo głośny... Czy operacja wygląda dokładnie tak jak w b5 i czy ktoś wie jak się do tego zabrać?? Czy muszę zdejmować napinacz i pasek klinowy czy dam radę jakoś odchylić obudowę?? Pozdrawiam!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności