neoarti Zgłoś #301 Napisano 28 Grudnia 2012 Witam.Ja mam dość dziwny problem, a dokładniej taki że śrubki od synchronizacji kąta są całkiem po lewej stronie[jeśli fasolka jest nad główną śrubą trzymającą koło zębate]. Jak przestawie je na środek auto całkowicie nie odpali, w prawo tak samo. Podejrzewam u siebie pompowtryski, a dokładniej mają one luzy [w szczególności 4 największy] i w tym muszę wymienić tą śrubę regulującą wraz z tym "grzybkiem" [tak to nazwać?] który jest pomiędzy pompowtryskiem a śrubą, ponieważ została tak wytarta że jest za blisko pompowtryska. Inne mają odpowiednią odległość od pompek przy docisku. Pytanie: CZY ten zły kąt może być od takowego problemu? Pytanie nr.2: Podobno te "grzybki" wraz ze śrubami są dwie wersje- jedne grzybki są wklęsłe a drugie wypukłe mają[podobno to te starsze]- wiecie może które lepiej kupić i czy te nowsze są skuteczniejsze? Podobno te starsze się wycierają jak to w moim przypadku widać. kolego jeśli masz przesunięte koło na maksa w jakąś stronę i przy małej korekcji auto już nie pali to trzeba sprawdzić czy rozrząd nie jest przesunięty o jeden ząb choć podobno tdi pd nie odpali z przestawionym rozrządem nie wiem nie sprawdzałem po drugie jesli jak twierdzisz ma luzy czyli niewłaściwie wyregulowane pompowtryski to nie spodziewaj się że auto będzie się normalnie zachowywało po pierwsze doprowadź pompki do ładu, jak trzeba wymień śruby na nowsze podobno stare są faktycznie wadliwe, sprawdź rozrząd i potem kombinuj z kontem PD ---------- Dodano o 21:53 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:49 ---------- ---------- Dodano o 21:53 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:53 ---------- Czy po przestawieniu kąta zmianie ulegną również wartości na pompkach? u mnie przy kombinacjach z kątem PD wartości na pompkach się zmieniały, podobno każdy silnik reaguje inaczej jedne chodzą jak zegarek przy 00 inne nie kwestia trafienia w to co nasz konkretny egzemplarz lubi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SirPawel Zgłoś #302 Napisano 29 Grudnia 2012 Witam Panowie jak sądzicie należało by go troszkę puknąć (lekki muł na zagrzanym motorku w porównaniu do około 60-70 stopni) tylko w lewo czy w prawo ? Jeszcze nie zaglądałem pod maskę więc nie wiem w jakim położeniu są fasolki. http://vaglog.rtnet.pl/pawelsir_109362.html Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #303 Napisano 29 Grudnia 2012 WitamPanowie jak sądzicie należało by go troszkę puknąć (lekki muł na zagrzanym motorku w porównaniu do około 60-70 stopni) tylko w lewo czy w prawo ? Jeszcze nie zaglądałem pod maskę więc nie wiem w jakim położeniu są fasolki. http://vaglog.rtnet.pl/pawelsir_109362.html Pozdrawiam no raczej trzeba bo fabrycznie ma być jak najbliżej 0 daj lekko na jakąś stronę i zobaczysz co się będzie działo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #304 Napisano 30 Grudnia 2012 Panowie jak sądzicie należało by go troszkę puknąć Synchro po za granicą tolerancji, po za tym nieźle rozbiegane. Jeszcze nie zaglądałem pod maskę więc nie wiem w jakim położeniu są fasolki. Pewnie są na środku, a rozrząd przestawiony o jeden ząb. Dziwne że auto w ogóle pali. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maikpl Zgłoś #305 Napisano 30 Grudnia 2012 (edytowane) Witam. Mam problem z TDI (PD). A mianowicie w grupie 4 pomiar 2 (Spec start of inj. ) jest wyświetlana wartość oscylującą w granicach 5 czy to jest dobra wartość?? Gdzie regulować by zmienić te wartości na poprawne?? O to logi: http://vaglog.rtnet.pl/maikpl15_109523.html Edytowane 30 Grudnia 2012 przez maikpl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Memciu Zgłoś #306 Napisano 30 Grudnia 2012 (edytowane) kolego jeśli masz przesunięte koło na maksa w jakąś stronę i przy małej korekcji auto już nie pali to trzeba sprawdzić czy rozrząd nie jest przesunięty o jeden ząb choć podobno tdi pd nie odpali z przestawionym rozrządem nie wiem nie sprawdzałem po drugie jesli jak twierdzisz ma luzy czyli niewłaściwie wyregulowane pompowtryski to nie spodziewaj się że auto będzie się normalnie zachowywało po pierwsze doprowadź pompki do ładu, jak trzeba wymień śruby na nowsze podobno stare są faktycznie wadliwe, sprawdź rozrząd i potem kombinuj z kontem PD Wymieniłem już te śruby, poprawiła się lekko kultura odpalania- w sensie dźwięku, bo efektywność nadal ta sama. Próbowałem ustawić kąt PD na swoje miejsce- czyli środek, ale nadal jest ten sam problem... Czyli auto nie odpala. Wymieniłem wczoraj czujnik położenia wałka rozrządu, lecz nic to nie dało, po przestawieniu synchronizacji nadal to samo. Wątpię by auto odpaliło gdyby rozrząd był przestawiony o ząbek. W czym może być jeszcze problem?? Moje domysły są w tym temacie: http://forum.vw-passat.pl/threads/128432-Passat-115KM-TDI-PD-AJM-trudniejsze-odpalanie?p=1814734#post1814734 Byłbym wdzięczny gdyby ktoś coś doradził. EDIT: Z ciekawości byłem teraz zobaczyć ile pokazuje synchronizacja na VAGu - wczoraj nie sprawdzałem. I jest dosyć ostro przekręcona: Co to oznacza? Edytowane 30 Grudnia 2012 przez Memciu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek120 Zgłoś #307 Napisano 30 Grudnia 2012 Witam dołączę się i ja do tematu Passata z 2000 r mam od miesiąca jest w automacie tiptronic silnik AVF, jego przebieg 158 tyś. sprawdzony w serwisie a także na VAG-u. Jego problemem od samego początku jest spalanie ( duże spalanie ). Wiem że jest to automat, i że będzie więcej palił, ale żeby 9 L na setkę to trochę dużo, w tym było max 20% miasto reszta trasa prędkości w przedziale 90 - 110 km/h nie takie auto chciałem. Dzisiaj jechałem odcinek 40 km piękna droga prędkości też w granicach 90-110 km/h przy wyjeździe z miasta skasowałem licznik 1 temperatura 90' połowa drogi na tempomacie a on mi na kompie pokazał na koniec trasy 7L , to tyle to moje audi A6 C6 z silnikiem 2.4 V6 multitronic w benzynie pokazywało przy tych prędkościach, uważam że jak na diesla powinno pokazać napewno poniżej 6 litrów. Na postoju ( P ) komputer pokazuje spalanie 1L/h , VAG pokazuje 0,8L/h. Z tego co tu wyczytałem to po dobrym ustawienie synchronizacji koła na desce pokazuje w granicach 0,5-0,6 L/h a na VAG 0,4 L/h czy to się przełoży na spalanie ogólne ?????????, przypomnę że pomiar synchronizacji na VAG pokazał 0 z wahnięciami do -0,6 ale jak tu poczytałem to większość silników AVF im bliżej zeru ma gorsze wyniki. Co o tym sądzicie jutro mam zamiar pobawić się z tym kołem, zobaczymy co z tego wyjdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SirPawel Zgłoś #308 Napisano 30 Grudnia 2012 Dziwne że auto w ogóle pali. Auto pali jak złoto, nie miałem jeszcze nigdy z tym problemu, choć temperatury nie są tak niskie, tutaj gdzie mieszkam. Spalanie na autostradzie w granicach 4,5 - 5,5 (130-150 km/h czasami i sporo więcej )po mieście około 7-8 (tylko ten lekki muł na gorącym motorku). Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek120 Zgłoś #309 Napisano 30 Grudnia 2012 a jakie ustawienia masz synchronizacji po przestawieniu na VAG ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SirPawel Zgłoś #310 Napisano 30 Grudnia 2012 darek120 synchronizacja oscyluje w granicach 3.8; 4.4; 4.9 Wiem że trzeba lekko przestawić tylko w którą strne kręcić (lewo, prawo) Log z vaga: http://vaglog.rtnet.pl/pawelsir_109362.html Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek120 Zgłoś #311 Napisano 30 Grudnia 2012 z tego co już się zorientowałem to w prawo na - w lewo na plus z tego co widzę to powinieneś kręcićw prawo aby zejść ustawieniom bliskim zeru , ale po co kręcić skoro masz takie piękne spalanie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SirPawel Zgłoś #312 Napisano 30 Grudnia 2012 Spalanie mnie też zadowala ale skąd ten muł na gorącym silniku, a zaczęło się to dziać po wymianie rozrządu i szukam przyczyny. A do starych ustawień zawsze można wrócić jak przesunięcie bliższe zeru nie przyniesie pożądanego skutku. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Memciu Zgłoś #313 Napisano 1 Stycznia 2013 Wymieniłem już te śruby, poprawiła się lekko kultura odpalania- w sensie dźwięku, bo efektywność nadal ta sama. Próbowałem ustawić kąt PD na swoje miejsce- czyli środek, ale nadal jest ten sam problem... Czyli auto nie odpala. Wymieniłem wczoraj czujnik położenia wałka rozrządu, lecz nic to nie dało, po przestawieniu synchronizacji nadal to samo. Wątpię by auto odpaliło gdyby rozrząd był przestawiony o ząbek. W czym może być jeszcze problem?? Moje domysły są w tym temacie: http://forum.vw-passat.pl/threads/128432-Passat-115KM-TDI-PD-AJM-trudniejsze-odpalanie?p=1814734#post1814734 Byłbym wdzięczny gdyby ktoś coś doradził. EDIT: Z ciekawości byłem teraz zobaczyć ile pokazuje synchronizacja na VAGu - wczoraj nie sprawdzałem. I jest dosyć ostro przekręcona: [ATTACH=CONFIG]94316[/ATTACH] Co to oznacza? Nikt nie wie co może być przyczyną? Przekręcenie w inne miejsce to o wiele trudniejszy rozruch i praca silnika pogorszona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maikpl Zgłoś #314 Napisano 1 Stycznia 2013 (edytowane) Nikt nie wie co może być przyczyną? Przekręcenie w inne miejsce to o wiele trudniejszy rozruch i praca silnika pogorszona. Sprawa prosta źle ustawiony kąt wtrysku. Ustaw go tak by był bliski zera. Opis jest na forum. Zrób logi i daj je na forum. Edytowane 1 Stycznia 2013 przez maikpl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Memciu Zgłoś #315 Napisano 2 Stycznia 2013 Sprawa prosta źle ustawiony kąt wtrysku. Ustaw go tak by był bliski zera.Opis jest na forum. Zrób logi i daj je na forum. Czyli synchronizacja? Bo jeśli chodzi o to, to opisałem że nie mogę go ustawić. mam te 3 śruby całkiem po lewej stronie przekręcenie tych śrub bliżej środka daje taki efekt że kompletnie auto nie odpali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SirPawel Zgłoś #316 Napisano 2 Stycznia 2013 synchronizacja oscyluje w granicach 3.8; 4.4; 4.9Wiem że trzeba lekko przestawić Spalanie mnie też zadowala ale skąd ten muł na gorącym silniku, a zaczęło się to dziać po wymianie rozrządu i szukam przyczyny. Dzisiaj przestawiłem synchronizacje i oscyluje w granicach 0; 0.5; 1.1 i autko nabrało wigoru ciągnie równo od dołu czy to na zimnym czy na ciepłym silniku (muł znikł ), odpala tak jak dawniej bez problemu, kultura pracy lepsza (nie trzęsie nim tak) , spalanie na jałowym biegu ciut podskoczyło bo teraz się waha 0.4 l/h - 0.6 l/h nie znam jeszcze spalania pod obciążeniem ale to czas pokaże. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pytka Zgłoś #317 Napisano 28 Stycznia 2013 hej mam pytanko gdyż mój pasek po odstaniu ok 12h ciężko pali widzę ,że problemem może być synchronizacja rozrządu tylko teraz minusowa temperatura może mieć wpływ bo jak było -10C to zapalał gorzej niż jak było np -4C, myslicie ze może to być zła synchronizacja ,nie mam narazie dostepu do vaga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #318 Napisano 28 Stycznia 2013 Świeczki sprawdzone? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #319 Napisano 28 Stycznia 2013 myslicie ze może to być zła synchronizacja ,nie mam narazie dostepu do vagaNie chodzi Ci Piotr o wróżenie, co ?Moim zdaniem, przyczyną gorszego startu Twojego silnika w mniejszych temperaturach, nie jest zła synchronizacja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pytka Zgłoś #320 Napisano 28 Stycznia 2013 swieczki wymienione , teraz sprawdzalem na vagu i w tej 4 pozycji "synchro.angle" pokazuje mi 0.0 CF dodam iż na letnim silniku czy dobrze sprawdzam? na tą mam patrzec ? 1 pozycja 819/min 2 pozycja 0.3 BTDC 3 pozycja 6.6CF to o to chodzi bo z vagiem miałem mało do czynienia dodam jeszcze ze nie wymieniłem czujnika temp ,może tu tylko tkwi problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach