adamko251 Zgłoś #341 Napisano 12 Grudnia 2013 (edytowane) czytając temat z ciekawości sprawdziłem ile u mnie wynosi wskazanie na Vagu synchronizacji i mam w wiekszości czasu 0,0 sporadycznie pojawia się 0,5. Spalanie na postoju 0.5l/h(FIS) oczywiscie bez klimy i na rozgrzanym silniku. Dodam że rozrząd ma juz 6 lat i 75 tys przebiegu ( w 2014 planuje wymienić) Edytowane 12 Grudnia 2013 przez adamko251 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jedrzej Zgłoś #342 Napisano 5 Marca 2014 Potrzebuje pomocy przy synchronizacji rozrządu. Czy ktoś z woj.mazowieckiego mógłby mi z tym pomóc? Podjadę i zapłacę oczywiście. Chodzi o ustawianie tego koła pasowego, żeby zmniejszyć spalanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #343 Napisano 5 Marca 2014 Jedrzej, Czytałem Twój post co leży sobie teraz w koszu... Spalanie na postoju jest mało istotne. Ile spala auto po wymianie rozrządu ? Jesli jest w normie (lub takie samo jak przed wymianą) to ja bym tego nie ruszał. Jeżeli jednak wkurza Cie spalanie 1,2 l/h na postoju (u mnie takie jest w AWX) to przestaw synchronizację na około +1,1 nawet +1,7 stopnia. Ważne aby było na plus. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jedrzej Zgłoś #344 Napisano 5 Marca 2014 Spalanie srednie mi podskoczyło o 2-3 litry zarówno w miescie jak i na trasie. To, że piszę o postoju, to pisze jako punkt odniesienia, ale martwi mnie ogólnie wyższe spalanie... ---------- Dodano o 21:19 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:17 ---------- Nie tędy droga... zrób logi i szukaj przyczyny wysokiego spalania.Chyba że granica synchronizacji nie mieści się w granicy normy. Ale co moglo się zmienić jeśli do dnia wcześniej spalanie było ok, a od dnia kiedy mi warsztat dotknął rozrządu, nagle spalanie skoczyło (i na postoju i srednia z jazdy wyzsza o 2-3 litry) ? Pytam bo nie wiem - nie znam się aż tak - jedynie z tego co czytam na tym forum, a czytam o tej synchronizacji i że to ma wpływ na spalanie dość duży. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel23sp Zgłoś #345 Napisano 12 Marca 2014 Przeczytałem cały temat i nadal nie ma 100% informacji czy auto odpali przy przesuniętym o jeden ząbek rozrządzie:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #346 Napisano 12 Marca 2014 ktoś, gdzieś na forum pisał że NIE ODPALI bo moją spotkać się tłoki z zaworami (jak zwał tak zwał..) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #347 Napisano 12 Marca 2014 Przeczytałem cały temat i nadal nie ma 100% informacji czy auto odpali przy przesuniętym o jeden ząbek rozrządzie:P nie odpali na 100%, o jeden ząbek nie spotkają się jeszcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #348 Napisano 6 Kwietnia 2014 ja mam problem z odpaleniem mianowicie muszę kręcić kilka sekund na zimnym a na ciepłym trochę mniej. jak odpali to na wolnych obrotach drży i obroty delikatnie falują. synchronizację mam ustawioną na +2.7 - koło zębate przekręcone maksymalnie w prawą stronę , ale jak skręcę trochę w lewo to już nie ma mowy o odpaleniu. jeśli chodzi o moc i spalanie to jest ok. Czy jest możliwość , że mam przestawiony rozrząd? jeśli nie to w czym problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mic15hal Zgłoś #349 Napisano 6 Kwietnia 2014 skoro drży i falują obroty, to sprawdź wtryski grupa 013, 018 i 023 miałem podobny objaw(przy czym odpalał normalnie), ale na jałowym "chodziło" całe auto, obroty falowały i spalanie na fisie na postoju było w granicy 1,5 l/h. wymieniłem uszczelniacze pompowtryskiwaczy i przestało korekcje w grupie 013 wróciły do normy, spalanie spadło i nie ma już żadnego drgania, itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #350 Napisano 6 Kwietnia 2014 uszczelki na pompkach wymienione. Czy może być problem zapowietrzania się układu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #351 Napisano 7 Kwietnia 2014 Cześć Dwie sytuacje. 1. Mam AVF, sychro -0,6. Spalanie na luzie 0,8 bez klimy. Na trasie spalanie do 6l. Jest sens ustawiania rozrządu żeby spalanie na luzie spadło? 2. Brat ma ASZ - VW BORA: synchro -6,0, spalanie na luzie 1,2 po rozgrzaniu i bez klimy. Rozrząd niby robiony, autem nie buja podczas pracy. Termostat do wymiany, bo max jest 72'C. Ale na spalanie chyba nie bedzie miec wpływu aż tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczak Zgłoś #352 Napisano 11 Kwietnia 2014 (edytowane) Chcialbym zasiegnac fachowej rady na temat synchronizacji walka w moim awx. Obecnie ustawiona jest na +6 korekcje na wtryskach wygladaja nastepujaco na biegu jalowym i temp 90 stopni (vag): 1 cyl. -1.3 2 cyl. -0.1 3 cyl +0.7 4 cyl. +0.7 Oczywiscie korekcje roznia sie nieznacznie ale najwyzej +-0.1 odchylka. Przy gazowaniu duzo tez sie nie dzieje +-0.2 Spalanie w takim stanie na postoju wynosi 0.6 albo 0.8 z klima Bipy tez nie przekraczaja 15 nawet przy przygazowce Teraz najlepsze Czym bardziej przestawiam kat synchronizacji na minus to spalanie rosnie. Na -1.7 jest juz 1l/h rozrzad mam dobrze zlozony bo ustwialem juz na +6 i -6 auto odpalalo z tym ze na -6 auto palilo juz1.2l/h I teraz czym bardziej ustawiam kat na minus tym bardziej rozjezdzaja sie korekcje na wtryskach na kacie 0 mam juz -2/0/1/1 Przy kacie -1.7 (podobno dobry do awx) na postoju mam prawie -2.5/0/1.3/1.2 a przy przygazowce maleja (ok 1700rpm sa juz -1.2/0/0.6/0.6) Oczywiscie wartosci sa przyblizone bo nie mam czasu zrobic loga Auto na synchro +6 chodzi dobrze nie drga duzo nie pali jest troche mulowate ale nie czuc tego bardzo zas na synchro -1.7 lepiej przyspiesza :-)i jest zrywniejszy chociaz troche wydaje sie ze drga silnik ale bardzo malo odczuwalne, nie dymi itp tylko duze spalanie na postoju 1l/h i te korekcje w vagu kijowe. Teraz pytanie z jakim synchro jezdzic i czy takie ustawienie czegos nie popsuje. Czy pompki sa dobre albo uszczelnienia siadaja czy pierwsza pompka jest przytkana/leje a reszta nadrabia moze zalac paska preparatem stp do czyszczenia wtryskow rece mi opadaja... aha auto ma przelatane 300k Edytowane 11 Kwietnia 2014 przez malczak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mic15hal Zgłoś #353 Napisano 11 Kwietnia 2014 wartości na "-" oznaczają lepsza sprawność w stosunku do pozostałych, wiec generalnie nie ma w tym nic niepokojącego - - - - - aktualizacja - - - - - wartości na "-" oznaczają lepsza sprawność w stosunku do pozostałych, wiec generalnie nie ma w tym nic niepokojącego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczak Zgłoś #354 Napisano 11 Kwietnia 2014 (edytowane) No przesadzone i to duzo tylko czemu korekcje na wtryskach rozjezdzaja sie czym mniejsze synchro? Na -1.7 mam juz na pierwszym cylindrze odchylke bliska -3 a max jest +-2.8 Jak sobie utawie poprawnie synchro na 0 to na cylindrach mam -2/0/1/1 czyli duze odchylki na +6 spalanie w normie i korekcje -1.2/0/0.6/0.6 wiec tu nie ma zle. chce poprostu wiedziec czy tak mozna jezdzic czy cos sie dzieje z wtryskami. Moze potrzeba nowe uszczelniacze na wtryski albo wyregulowac je jakos albo po prostu ktorys leje albo go przypchalo i reszta reaguje na jego fochy. Chcialbym aby ktos mi cos doradzil bo chcialbym synchro zostawic na -1.7 bo fajnie sie autko zbiera ale juz czuc na biegu jalowym lekkie drgania na kabinie pewnie przez rozjechane korekcje. Edytowane 11 Kwietnia 2014 przez malczak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #355 Napisano 11 Kwietnia 2014 ustaw kompromis na 0 i sprawdź realne spalanie wg. tankowania a nie vag-a na postoju. +6 to zdecydowanie przesada, nie zdziwię się jak podskoczy jeszcze trochę na + że auto same zgaśnie Ja bym ustawił na - i o temacie zapomniał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczak Zgłoś #356 Napisano 11 Kwietnia 2014 (edytowane) A co z tymi korekcjami na wtryskach nie sa za duze? Jak ustawie synchro na 0 to podchodzi do -2/0/1/1 co ciekawe jak przygazuje to sie zmniejszaja. Spalanie wg vag na postoju 1l/h. Edytowane 15 Kwietnia 2014 przez malczak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #357 Napisano 24 Kwietnia 2014 (edytowane) Nie wiem czy ktoś tak miał ale... Bawiłem się wczoraj ustawieniem rozrządu i jakoś to odwrotnie u mnie jest niż piszą ludzie. Tzn. 004 grupa 4 vag pokazuje 0 auto ładnie pali spalanie 0,5l/h pracuje cicho ale z mocą średnio.... i teraz luzuje fasolki i kręce kołem w prawo (jak wskazówki zegara) vag pokazuje +2 auto ładnie pali spalanie 0,9l/h pracuje twardo moc na duży PLUS kolejna korekta teraz luzuje fasolki i kręcie kołem w lewo (odwrotnie do wskazówek zegara) vag pokazuje -1 auto ładnie pali spalanie 0,3l/h pracuje cicho moc znowu słaba.... i teraz jaki wniosek... kręcąc kołem od wałka rozrządu w prawo opóźniam zapłon czyli większe sprężanie, większa moc i tu wszystko ok tylko jakby VAG w moim przypadku pokazywał wartości OK ale z przeciwnym znakiem, bo ewidentnie im więcej na PLUS tym auto mocniejsze i pali więcej. Czy ktoś się spotkał z czymś takim..!!?? (dodam że wiem która to strona lewa a która prawa, vag 311; 409) ktoś pomoże...!!?? Edytowane 19 Maja 2014 przez Vpuchaty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kapral861 Zgłoś #358 Napisano 9 Czerwca 2014 Witam. U mnie w 1.9 tdi PD 115km pokazuje spalanie 8 l na Fis, chodzi bardzo głośno.Wina rorządu,czy trafiony któryś wtrysk? Na razie niemam kiedy podłączyć pod VAG-A. Ale ztego co slyszałem od znajomych. Nie za często jeżdzę tym samochodem bo w zasadzie samochód teścia, dodam że ja jeżdże audi z 1.9 TDI AFN i mój w porównaniu z PD to chodzi jak nowej klasy benzyna:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matek--1 Zgłoś #359 Napisano 10 Marca 2015 witam mam passata 2.0 tdi bkp przed wymianą rozrządu kąt był 0.35 palił na postoju 0.4-0.5 l. komp. a według vag 0.47 l. po wymianie rozrządu ma kąt 0.75 pali 0.5-06l. komp. a według vag 0.67 l. moc miał i ma nie kopci specjalnie mocno, chodzi równo, zapala jakby troszkę później, i teraz nie mogę go ugnać do 200 km/h pytanie teraz ustawić kąt na 0 ? ( + ) to przyspieszony? ( - ) to opóźniony? jak jest lepiej? jak mniej pali i ma lepsze osiągi? pozdrawiam i czekam na odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojt22 Zgłoś #360 Napisano 11 Czerwca 2015 Witam , chciałem ustawić sobie kąt synchronizacji odkręciłem 3 sruby i zacząłem kręcic tą środkową niestety kręcił się cały silnik . Pospawałem sobie chwytak żeby zablokować koło zębate zacząłem dalej kręcic używając długiego klucza dynamometrycznego ale przy nacisku około 180 nm zrezygnowałem żeby śruby nie ukręcic .Na filmach widziałem jak delikatnie ludzie kręca wiec niewiem dlaczego u mnie jest taki problem . Ma ktoś może jakiś patent jak tym ruszyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach