Skocz do zawartości
daniel.wro

Czyszczenie oraz zasada działania turbiny ze zmienną geo. w AFN 110KM (Aktualizacja)

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jest sprawa.

 

Jakiś czas temu (kwiecień 2012) wyczyściłem, tzn kolega Włochaty wyczyścił turbine w moim AFN'ie - ja byłem od podawania kluczy :D (kierowniczki praktycznie w ogóle nie chodziły)

Po drobnych problemach - uszczelnialiśmy jeszcze pompę i to spowodowało opóźnienie z odpaleniem, przejechaliśmy się to.... nie ten silnik. Ciągnie aż miło przez cały zakres obrotów... Turbawkę było słychać bardziej niz przed czyszczeniem. I teraz następnego dnia po korektach u pompiarza zauważyłem że to już nie to samo... ciągnie słabiej i dużo bardziej słychać świst dochodzący z pod maski...

Czy możliwe jest że IC się rozszczelniło? Łatałem je rok temu jakimś środkiem dwuskładnikowym na bazie metalu czy coś takiego...został założony ale kierowniczki były jeszcze zapieczone.

 

Czy możliwe jest że po wyczyszczeniu turbiny dmuchnęło porządnie i się szmaciarz rozszczelnił? Jak sprawdzić szczelność IC w jakiś domowy sposób? :D

 

Niech ktoś mnie wyprowadzi z błędu jeśli się mylę:

 

Jeśli turbo ma dmuchnąć odpowiednie ciśnienie (albo je utrzymać w ukł) a czujnik odczytuje że jest za małe (rozszczelniony ukł) - bo chyba od tego jest ten czujnik na wężu z tyłu silnika ktory idzie do IC, to próbuje dmuchnąć mocniej niż powinno i po chwili łapie notlauf'a?

Dobrze myślę?

 

Zaznaczam że sprawa wył się turbiny nie jest określona jakimś zakresem obrotów. Wył się zazwyczaj - bo nie zawsze, po ok 5 s wciśniętego pedału w podłogę. Jeśli jednak odpuszczę pedał przed notlauf'em i ponownie pójdzie w podłogę to znowu nie wył się przez te ok 5s i będzie ładnie ciągnął - chociaż już nie tak mocno jak w dzień czyszczenia turbiny... :(

 

Gdzie szukać przyczyny i od czego zacząć?

Byłbym wdzięczny za szybką i konkretną odpowiedź.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry, że tego nie obrobiłem. Tej śruby ze sztangi gruszki nie ruszałem. Zasysając gruszkę sztanga chodziła płynnie. Nie wiem czy luźno, bo nie wiem jak powinna ona chodzić. A myślisz że to może być wina gruszki? Jak można to sprawdzić? Kupić nową i wymienić czy jest jakiś sposób na sprawdzenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie jest sprawa.

 

Jakiś czas temu (kwiecień 2012) wyczyściłem, tzn kolega Włochaty wyczyścił turbine w moim AFN'ie - ja byłem od podawania kluczy :D (kierowniczki praktycznie w ogóle nie chodziły)

Po drobnych problemach - uszczelnialiśmy jeszcze pompę i to spowodowało opóźnienie z odpaleniem, przejechaliśmy się to.... nie ten silnik. Ciągnie aż miło przez cały zakres obrotów... Turbawkę było słychać bardziej niz przed czyszczeniem. I teraz następnego dnia po korektach u pompiarza zauważyłem że to już nie to samo... ciągnie słabiej i dużo bardziej słychać świst dochodzący z pod maski...

Czy możliwe jest że IC się rozszczelniło? Łatałem je rok temu jakimś środkiem dwuskładnikowym na bazie metalu czy coś takiego...został założony ale kierowniczki były jeszcze zapieczone.

 

Czy możliwe jest że po wyczyszczeniu turbiny dmuchnęło porządnie i się szmaciarz rozszczelnił? Jak sprawdzić szczelność IC w jakiś domowy sposób? :D

 

Niech ktoś mnie wyprowadzi z błędu jeśli się mylę:

 

Jeśli turbo ma dmuchnąć odpowiednie ciśnienie (albo je utrzymać w ukł) a czujnik odczytuje że jest za małe (rozszczelniony ukł) - bo chyba od tego jest ten czujnik na wężu z tyłu silnika ktory idzie do IC, to próbuje dmuchnąć mocniej niż powinno i po chwili łapie notlauf'a?

Dobrze myślę?

 

Zaznaczam że sprawa wył się turbiny nie jest określona jakimś zakresem obrotów. Wył się zazwyczaj - bo nie zawsze, po ok 5 s wciśniętego pedału w podłogę. Jeśli jednak odpuszczę pedał przed notlauf'em i ponownie pójdzie w podłogę to znowu nie wył się przez te ok 5s i będzie ładnie ciągnął - chociaż już nie tak mocno jak w dzień czyszczenia turbiny... :(

 

Gdzie szukać przyczyny i od czego zacząć?

Byłbym wdzięczny za szybką i konkretną odpowiedź.

Pozdrawiam

Jeżeli masz ze zmienną to niestety ale nie możesz jezdzić emerycko,nie można gasić zaraz po zatrzymaniu,musi zrobić troche wolnych obrotów.Ja mam normalną.Jezeli jest pękniety wąż bedzie kopcił.Sprawdz z tyłu silnika czy weżyki od podciśnienia są podłączone i ten z lewej na dole poniżej turbo.Jak jeden cieniutki będzie zwalony nie bedzie też mocy.IC jedynie włożyć do wody,podłączyć powietrze i dmuchać,jak koło.Pamiętaj że turbo ze zmienną lubi wysokie obroty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli masz ze zmienną to niestety ale nie możesz jezdzić emerycko,nie można gasić zaraz po zatrzymaniu,musi zrobić troche wolnych obrotów.Ja mam normalną.Jezeli jest pękniety wąż bedzie kopcił.Sprawdz z tyłu silnika czy weżyki od podciśnienia są podłączone i ten z lewej na dole poniżej turbo.Jak jeden cieniutki będzie zwalony nie bedzie też mocy.IC jedynie włożyć do wody,podłączyć powietrze i dmuchać,jak koło.Pamiętaj że turbo ze zmienną lubi wysokie obroty.

 

Emerycko to raczej nie jeżdżę... wszystkie wężyki od podciśnienia wymienione. W piątek jadę do Włochatego podpiąć wariata do kopma to się wszystkiego dowiem...

Dzieki za podpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kilka odpowiedzi wyżej zamieściłem logi dynamiczne jakie zrobiłem. Czy ktoś mógłby mi je pomóc rozszyfrować? Uzyskałem jedną odpowiedz ale nie do końca wiem co mam zrobić. Proszę o jakiś dokładniejszy komentarz jeśli ktoś wie o co chodzi. Dzięki i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio dobierałem sie do turbiny i szukałem trochę informacji... znalazłem fajny filmik który możne niektórym pomoc wiec zamieszczam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tym filmiku to jest kluczowy moment, aby dostać się do wnętrza turbiny.

Ja dodatkowo przed składaniem turbiny część z wirnikiem schłodziłem w zamrażarce i nie bawiłem się w podgrzewanie.

link-> http://forum.vw-passat.pl/threads/4086-Turbina-czyszczenie-kierownic?p=1678966&viewfull=1#post1678966

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam zamiar wyczyścić turbosprężarkę stąd pare pytań:)

 

jakie uszczelki, pierścienie uszczelniające odnośnie całej turbiny i układu doprowadzania i odprowadzania oleju warto kupić w przypadku turbiny od silnika AWX (passat b5 fl 2004) ?

Mam etkę ale nie wiem co dokupić w razie czego, czy jakieś śruby też by się przydały itp ?

[ATTACH=CONFIG]87196[/ATTACH]

Jakie mają one numery w etce?(nie wszystkie części opisane są u mnie numerami, dlatego pytam od razu o to)

potrzebuję też numeru uszczelki: wydech - turbina ?

o jaką rurkę egr - kolektor wydech. chodzi ?

 

 

ps. usczelki od kolektora i egr'a mam.

 

Pozdrawiam

Shonsu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakie uszczelki,
Możesz jeszcze dokupić uszczelkę turbina- wydech(od strony plecionki)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś czyściłem swoją turbine. Jest to turbo regenerowane, ale zastanawia mnie fakt czy jest zregenerowana na zestawie Meletta, czy na jakimś chińskim szajsie. Może ktoś rozpozna po fotach:

 

dsc0362js.th.jpg dsc0364cq.th.jpg

 

Tak wyglądała świeżo po zakupie:

 

dsc0301ww.th.jpg dsc0297dp.th.jpg

Edytowane przez DarekS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, pozwole sobie opisac moj problem z czyszczeniem turbiny tutaj poniewaz nie moge zakladac nowych postow.

 

Samochod lapal tryb awaryjny z powodu zapieczonych kierownic. Kierownice zostaly wyczyszczone i autko smigało jak nie wiem co...

Pojezdzilem tak z pare miesiecy i znowu to samo - zapieczone kierownice. Wymienilem turbawke na inna uzywana nieregenerowana i autko znowu smigało dobrze ale tylko jeden miesiac - diagnoza - ZNOWU zapieczone kierownice!

Wkurzony zabralem sie samemu za wyczyszczenie mojej oryginalnej trubiny. Turbina wyczyszczona idealnie, świeciła sie jak psu jajca. Mechanik zalozyl turbine a tu ZONK. Samochod nie ma w ogole mocy na 1 biegu, na 2 zaczyna ciagnac od jakis 2100 obr , 3 bieg ciagnie nawet dobrze, 4 bieg slabo a 5 praktycznie wcale. (auto nie wpada w tryb awaryjny). Dodam iz zauwarzyłem dziwna akcje... jak wciskam pedal w podloge to samochod zachowuje sie jak wyzej, ale wystarczy ze na ułamek sekundy zwolnie pedal i wcisne spowrotem samochod dostaje takiego samego KOPA jak bylo wczesniej tzn. za 1-wszym i 2-gim czyszczeniem turbiny i pozniej juz wmiare ciagnie normalnie.

 

Co zostało sprawdzone:

-podcisnienie (wezyki) sprawdzone za pomoca vacuometra (chyba dobrze napisalem)

-przeplywomierz podmieniony na nowy (zadnej poprawy) (nie byla to przeplywka BOSCH'a, ale nowa z pudelka)

-czujnik cisnienia doladowania podmieniony na nowy (zadnej poprawy)

-zawor N75 podmieniony na nowy (zadnej poprawy)

-EGR wymieniony na nowy jakies 5 miesiecy temu

-Pompowtryski regenerowane jakis miesiac temu

-sztanga od gruchy lata normalnie gora/dol - zadnych zaciec

-brak bledow w sterowniku

-wywalony katalizator

 

Rece mi juz opadaja(

 

 

P.S.

Moze ktos wkoncu powiedziec jak jest naprawde z tym pierscieniem sterujacym kierownicami w turbosprezarce? (chodzi o suszarke znajdujaca sie w silniku AVB 100KM)

Wiem ze da sie go zalozyc odwrotnie ale czy to ma jakies znaczenie? Bo wedlug mnie jest on identyczny z kazdej strony! Zakladajac go na dwa rozne sposoby nie widzialem ZADNEJ roznicy w dzialaniu kierowniczek.

Edytowane przez siwkins
wywalenie katalizatora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich

 

Od jakiegoś czasu mam problem ze spadkiem mocy. Powyżej 2000 przeważnie włącza się tryb awaryjny. Poczytałem troszeczkę forum i doszedłem do wniosku, że powinienem wyczyścić turbinę. Nie znam się na tym, ale że znalazłem fajny opis to też to zrobiłem. Tutaj zdjęcia z czyszczenia: http://tidnab.nowaruda.net/zdjecia/czyszczenie_turbiny/

Po czyszczeniu już wydawało mi się, że jest ok. Autko odżyło. Ale po jakimś czasie problem wrócił. Posprawdzałem też wężyki itd. i już nie wiem co to może być. VAG-COM pokazuje błędy:

 

- 519 Czujnik ciśnienia wkolektorze dolotowym - G71, Czujnik MAP- poza zasięgiem -G71

- 575 Ciśnienie wkolektorze dolotowym, Czujnik ciśnienia wrurzerozgałęźnej

 

Logi: http://vaglog.rtnet.pl/kamilkobak_96777.html

 

Zauważyłem, że metalowa gruszka widoczna na zdjęciu (co to ?) jest troszeczkę poszarpana oraz ze mam lekkie wycieki w okolicy turbiny. Nie wymieniałem przepływomierza ani innych rzeczy, myślicie że to to ?

 

IMG_20120908_135323.jpg

IMG_20120908_134627.jpg

IMG_20120908_134636.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tidnab Jeśli masz takie błędy to turbo Ci przeładowauje. Może i czyściłeś zmienna geometrię ale czy czyściłeś bieżnię muszli gorącej : 5129868b64e192a4m.jpg

Należy ją wyjąć poprzez jej puknęcie i sama wypadnie. I masz wypolerować na gładź wszystkie ewentulne jej zarysowania.

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Wyciągnę ją jeszcze raz (może na weekend) i dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Pany mam pytanko jakieś 4 miesiące temu czyściłem łopatki w swojej suszarce a tu dzisiaj na 4 biegu okolice 3.5 tyś obrotów włączył mi się zwykły diesel:) łopaty stanęły i po reset dalej w miarę jechał. Czy mogę je rozruszać takim sposobem ściągać wężyk z gruchy i wkładać ściągać i wkładać i tak na wysokich obrotach samochodu. Albo złapać sztangę w rękę i ruszać góra dół? Można takie coś wykonać? Myślę że aż tak się nie zapiekły po takim krótkim czasie po czyszczeniu. A jak nie w ten sposób to proszę o jakieś wskazówki jak mogę to rozruszać trochę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy mogę je rozruszać takim sposobem
"złapać sztangę w rękę i ruszać góra dół"

Aby to zrobić trzeba użyć trochę siły i pokonać opór sprężyny w gruszce.

 

---------- Dodano o 20:40 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:36 ----------

 

ściągać wężyk z gruchy i wkładać ściągać i wkładać i tak na wysokich obrotach
Zapomnij o tym sposobie ! Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak nie w ten sposób to proszę o jakieś wskazówki jak mogę to rozruszać trochę.

 

ja odkrecilem zupelnie gruszke od turbiny i wtedy jest latwy dostep do wykonania ruchu gora-dol,u mnie byly tak lopatki zapieczone za musialem uzyc sporo sily zeby zaczaly sie poruszac w calym zakresie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja niestety nie mam możliwości rozebrania i wyczyszczenia turbo, wiec pozostaje mi właśnie rozruszać sztangę co jakiś czas, ja w tym celu używam dwóch kluczy płaskich (13, i 10) dźwignia sztangi od góry ma takie "skrzydelka", rozszerza sie wiec za to zaczepiam 13ke i pcham ku górze, a od góry wkładam 10tke nad te "skrzydełka i pcham w dół, po kilku ruchach jest coraz lżej i lżej aż sztanga przestaje chaczyc i sama opada. Oczywiście robię to przy zdjętym wężyku z gruszki.

Edytowane przez patryk1120

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde to w jaki sposób można jeszcze to rozruszać bez jej demontażu... Można jeszcze za pomocą wielkiej strzykawki ale niestety jej nie posiadam, myślę że strzykawką był by najlepszy sposób bo niedawno turbawka była czyszczona i nie jest aż tak zapieczona..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kurde to w jaki sposób można jeszcze to rozruszać bez jej demontażu... Można jeszcze za pomocą wielkiej strzykawki ale niestety jej nie posiadam, myślę że strzykawką był by najlepszy sposób bo niedawno turbawka była czyszczona i nie jest aż tak zapieczona..

 

może spróbuj go przegnić tak porządnie pojeźdź dynamicznie powkręcaj go na każdym biegu do 4k obrotów z 30 min może coś puści skoro twierdzisz że niedawno była czyszczona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności