Skocz do zawartości
daniel.wro

Czyszczenie oraz zasada działania turbiny ze zmienną geo. w AFN 110KM (Aktualizacja)

Rekomendowane odpowiedzi

No tak zrobiłem ale nie aż 30 min:) no na razie nie wiesza się ale nie ma już tego kopa co miał kiedyś, po czyszczeniu turbiny to szedł jak burza do samego końca a teraz to od 3tyś. to tak idzie bo idzie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapytam tu , mam chyba uszkodzona plecionkę , czy moze mnie ktos oswiecic jak sie to wymienia ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zapytam tu , mam chyba uszkodzona plecionkę , czy moze mnie ktos oswiecic jak sie to wymienia ??

Wycina si starą i wspawuje nową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ile miej wiecej taka przyjemnosc z czesciami kosztuje ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kiedyś wymieniałem te plecionkę i za wszystko zapłaciłem 150 zł, ale to była plecionka razem z tą rurką w kształcie trójkąta na trzy śruby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam czas przyszedł na mnie z zabawą w czyszczenie turbiny. po wyciagnieciu jej na zewnatrz okazalo sie ze ma minimalne luzy na wirniku. jeszcze jej nie rozebralem, zaczynam jutro z samego rańca, tylko czy wiecie moze o jakims sklepie internetowym gdzie mozna kupić zestaw do naprawy ? te tulejki łożyska i coś tam jeszcze co jest w zestawie ???? prosze o pomoc w tej sprawie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te szczelnienie są większości chińskie. Garret np. ponoć nie sprzedaje już zestawów naprawczych. Jak nie masz odpowiednich przyżądów, to nawetnie rozkręcaj wirnika. Chodzi mi zwłaszcza o wyważarkę do wirników, bo to musi być dokładie zrobione przy tych obrotach. Polecam wyczyszczenie części gorącej zwłaszcza kierownice spalin i ich sterowanie. W wirnik nie polcam się bawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Było już wielokrotnie pisane na ten temat, czyść stronę gorącą ale przy wirniku nie rób nic w domowych warunkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów. Proszę o poradę czy warto przeczyścić turbo przy przebiegu 240 tyś. W styczniu robiłem wszystkie logi i po sprawdzeniu na forum przez kolegów niby wszystko ok. Pytam bo mam wrażenie jakby sie troche gorzej zbierał niż kiedyś, czasami na 2 i 3 biegu czuję jakby się turbo załączało a czasami nie. Chciałem sam ją rozebrać według instrukcji na forum, chyba że jakiś kolega z Poznania lub okolic by pomógł:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam kolegów. Proszę o poradę czy warto przeczyścić turbo przy przebiegu 240 tyś. W styczniu robiłem wszystkie logi i po sprawdzeniu na forum przez kolegów niby wszystko ok. Pytam bo mam wrażenie jakby sie troche gorzej zbierał niż kiedyś, czasami na 2 i 3 biegu czuję jakby się turbo załączało a czasami nie. Chciałem sam ją rozebrać według instrukcji na forum, chyba że jakiś kolega z Poznania lub okolic by pomógł:D

Jak najbardziej warto. Ja przy takim przebiegu czyściłem i teraz jest o niebo lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wiec witam ponownie jestem własnie po wojażach se swoją turbiną. strasznie byla zapieczona, bo czesc goraca nie chciala sie oddzielic :) kierowniczki oczywiscie tak samo. po wyczyszczeniu calosci i zlozeniu samochodu do kupy jest znaczna roznica w mocy, nie przerywa nie traci mocy; natomiast zmartwiło mnie jedna rzecz jak wczoraj wkrecilem na 3-ce na 4200 rpm to neistety stało sie to samoznowu przestał ciągnąć (wczesniej bylo nawet przy 2500rpm). prosz e o porade teraz. czy zamienic an sprobe n75 z n18 czy poprostu wymienic. tylko ze u mnie to koszt 120 funtów za sztuke. prosze rowniez o schemat podlaczenia tych wezyków bo nie jestem pewien czy dobrze je popodłączałem. dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

01.jpg Witam w sobotę chcę sie zabrać za czyszczenie turbo i mam do was pare pytań:

1. czy tylko się wymienia tą uszczelke co zaznaczyłem na foto czy jeszcze jakies?

2. jak się nazywają te uszczelki bo jak pójdę do sklepu żeby wiedzieć co gadać?

3. w którym miejscu i ile sie wstrzykuje oleju po złożeniu i czy to może być zwykły silnikowy?

 

Z góry dzięki za podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[ATTACH=CONFIG]89802[/ATTACH] Witam w sobotę chcę sie zabrać za czyszczenie turbo i mam do was pare pytań:

1. czy tylko się wymienia tą uszczelke co zaznaczyłem na foto czy jeszcze jakies?

2. jak się nazywają te uszczelki bo jak pójdę do sklepu żeby wiedzieć co gadać?

3. w którym miejscu i ile sie wstrzykuje oleju po złożeniu i czy to może być zwykły silnikowy?

 

Z góry dzięki za podpowiedzi

24812978.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Ad. 1 Możesz wymienić tą co pokazałeś uszczelkę ( ja nie wymieniałem żadnej i jest o.k.). Dla pewności zaopatrz się w uszczelkę powrotu oleju,na zdjęciu zaznaczyłem ci ją kolorem niebieskim.

Ad 2 O numer części zapytaj w innym wątku

Ad. 3 Olej wstrzykujesz w miejscu zaznaczonym żółtą strzałką. Olej tylko i wyłącznie taki jak masz w silniku broń boże jakiś silikonowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ad. 3 Olej wstrzykujesz w miejscu zaznaczonym żółtą strzałką. Olej tylko i wyłącznie taki jak masz w silniku broń boże jakiś silikonowy.

A skąd ci się wziął silikonowy?:niewiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A skąd ci się wziął silikonowy?:niewiem

Faktycznie pomyliło mi się. Przeczytałem silikonowy zamiast silnikowy. :sciana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24812978.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Ad. 3 Olej wstrzykujesz w miejscu zaznaczonym żółtą strzałką. Olej tylko i wyłącznie taki jak masz w silniku broń boże jakiś silikonowy.

 

A ile tak + - się wstrzykuję tego oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Właśnie skończyłem czyścić turbo. Jazda próbna jutro.Co mnie zastanowiło to to że u mnie była uszczelka tylko na turbo wydech?Czy to normalne że więcej uszczelek nie powinno być? Zalałem po złożeniu olejem , ale ogólnie bardzo mało go tam wchodzi, może 10ml, wstrzykiwałem aż się przelało.

 

Panowie szybkie pytanie mam. Właśnie wykonałem jazde próbną po czyszczeniu turbo. Wróciłem do garażu i po podniesieniu maski widze jak się dymy z turbo i przy katalizatorze. Czy to normalne? Wypala się olej bo tak troche śmierdzi? Prosze o pomoc bo nie wiem czy czegos spieprzyłem i zaraz turbo będzie do bani

Edytowane przez Resiak82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompletuję narzędzia do operacji czyszczenia turbo i mam pytanie odnoście rozmiaru klucza torx który jest potrzebny do odkręcenia tych śrub

 

19.jpg

 

oraz tych (torx i nasadka) mocujących przewód olejowy.

 

11.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności