Skocz do zawartości
daniel.wro

Czyszczenie oraz zasada działania turbiny ze zmienną geo. w AFN 110KM (Aktualizacja)

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem już po czyszczeniu. U mnie pierścień z kierownicami jest przykręcony śrubami na torx 20 a odpływ oleju to 10 zwykła lub torx 40.

Do czyszczenia kupiłem sobie miękką mosiężną szczotkę drucianą na wieratrkę i stwierdzam iż zrobiłem bład bo powinienem kupić z drutem stalowym gdyż ta mosiężna jest za miekka do tego celu - musiałem poprawić papierem ściernym 400.

 

A tu jeszcze jedno foto story z czyszczenia.

http://www.vag-podkarpacie.pl/viewtopic.php?t=10373

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
02.jpg Witam. Jakieś 2 tygodnie temu czyściłem turbo. Wszystko poszło ok, po skręceniu nic nie ciekło i była poprawa jazdy. Dzisiaj rano patrze a pod autem plama oleju. Z góry patrząc zdiagnozowałem że leci z miejsca co zaznaczyłem na foto. A więc najprawdopodobniej ukręciła mi się ta rurka przy demontażu turbo, tylko zastanawia mnie dlaczego dopiero zaczęło lecieć po 2 tygodniach. Czy ktoś a Was wymieniał ten przewód olejowy sam? czy raczej tylko do mechanika oddać. Boję się teraz jeździć żeby coś z turbo sie nie popsuło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy odkręcaniu tej rurki trzeba przytrzymać kluczem redukcję bo jak się obróci razem z nakrętką wężyka to potem cieknie.Ja musiałem wymienić na nową (170pln dostępna tylko w serwisie) pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli tylko nowa wchodzi w grę. Mirek widze że masz taki silnik jak ja, mam pytanie do ciebie ; czy trudno ten przewód wymienić bo nie wiem jak z drugiej strony sie dobrać i czy olej mi wyleci z silnika przy wyciąganiu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli tylko nowa wchodzi w grę. Mirek widze że masz taki silnik jak ja, mam pytanie do ciebie ; czy trudno ten przewód wymienić bo nie wiem jak z drugiej strony sie dobrać i czy olej mi wyleci z silnika przy wyciąganiu?

 

Kolego Resiak82 Rurka odkręciła ci się z mufą czy bez jak czyściłeś turbo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli tylko nowa wchodzi w grę. Mirek widze że masz taki silnik jak ja, mam pytanie do ciebie ; czy trudno ten przewód wymienić bo nie wiem jak z drugiej strony sie dobrać i czy olej mi wyleci z silnika przy wyciąganiu?

Próbowałem dokręcać ale dalej ciekło,z wymianą jest trochę gimnastyki ale da radę,olej ci nie wycieknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego Resiak82 Rurka odkręciła ci się z mufą czy bez jak czyściłeś turbo?

 

Rurka odkręciła mi się bez mufki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Jakieś 2 tygodnie temu czyściłem turbo. Wszystko poszło ok, po skręceniu nic nie ciekło i była poprawa jazdy. Dzisiaj rano patrze a pod autem plama oleju. Z góry patrząc zdiagnozowałem że leci z miejsca co zaznaczyłem na foto. A więc najprawdopodobniej ukręciła mi się ta rurka przy demontażu turbo, tylko zastanawia mnie dlaczego dopiero zaczęło lecieć po 2 tygodniach. Czy ktoś a Was wymieniał ten przewód olejowy sam? czy raczej tylko do mechanika oddać. Boję się teraz jeździć żeby coś z turbo sie nie popsuło.

 

Założyłeś nową uszczelkę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rurka odkręciła mi się bez mufki

A próbowałeś najpierw dokręcić mufę a później dopiero rurkę z oczywiście nową podkładką???

 

---------- Dodano o 14:01 ---------- Poprzednia wiadomość o 13:55 ----------

 

A tak na marginesie to rurkę wymienia się bardzo prosto na obudowie filtra odkręcasz holenderek i uwaga na dwie podkładki miedziane bo na prawdę łatwo ich zgubić jest ich tam dwie... No i od turbinki, parę mocowań w komorze silnika i masz ją na wierzchu, a olej ucieknie ci tylko tyle co w rurce pozostało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podkładki nowej nie założyłem bo słyszałem że nie ma potrzeby jeśli nie było wcześniej żadnych wycieków. Mufki też nie dokręcałem przed wkręceniem rurki. Dzisiaj wykręce tą rurkę i zobacze co tam jest grane. A ile powinno tam być uszczelek bo może przed przykręceniem mi jakaś wypadła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego tą rurkę dasz radę wymienić sam, ale trochę czasu będziesz musiał spędzić.

 

W moim silniku z tyłu bloku silnika jest śruba, którą przykręcony jest ten właśnie przewód olejowy, tam są 2 podkładki (miedziane bodajże). Do tej śrubki jest dosyć trudno się dostać, jest mało miejsca bo trzeba włożyć rękę z tyłu silnika przy ściance grodziowej, mi wymiana zajęła ok 2 godziny. Dodatkowo przewód jest mocowany jeszcze na 2 obejmach też przykręcanych do bloku.

 

Mi akurat przewód się ukręcił przy wyciąganiu turbiny do czyszczenia ale bez problemu dostałem używany na szrocie w dobrym stanie za całe 50 zł:) Po wymianie też miałem wyciek z turbiny ale pomogło dokręcenie przewodu olejowego dosyć mocno w obudowie turbiny.

 

Dodam że żadnych uszczelek itp nie wymieniałem na nowe i uważam że nie ma takiej potrzeby skoro wcześniej nie było wycieków i są w dobrym stanie. Jeżdżę na tak złożonym zestawie ponad pół roku i jest ok, zero wycieków:)

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze wykręciłem tą rurke teraz i patrze a tam żadnej uszczelki nie ma, może to jest przyczyną

 

Przed chwilą dzwoniłem do serwisu vw i gość mi powiedział że tam nie ma żadnej uszczelki

Edytowane przez Resiak82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ty kolego masz wyciek z turbo tak? Z góry?

 

Z tego co pamiętam na tym końcu przewodu co wchodzi do turbo nie ma uszczelki, jest tam dalej w tej części z gwintem, która jest wkręcana w turbo (nie wiem jak się ten element nazywa dokładnie) i tam jest uszczelka. Spróbuj to dokręcić (ten element w turbo z gwintem i przewód olejowy) i zobacz jakie będą efekty. Skoro wcześniej nie było wycieków powinno być ok, tam jest spore ciśnienie także dokręć dosyć mocno, oczywiście bez przesady;)

 

Chyba że przewód jest dziurawy i tam się "poci" to wtedy tylko wymiana.

Edytowane przez lukasz_osinski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz spróbuje dokręcić ten nypel do turbo i jeszczeraz wkręce wąż i zobaczymy co się dzieje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że przy odkręcaniu przewodu po prostu się obluzował ten "nypel" jak to nazwałeś;) Moim zdaniem jak dokręcisz będzie ok;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc nypel był dokręcony. Ale rurkę dokręciłem teraz mocniej niż ostatnio mi sie wydaję (nie chciałem na chama żeby czegoś nie urwać) Wykonałem jazdę próbną, i stał jakieś 10 min odpalony i na razie jest ok. Zobaczymy co będzie jutro jak się przejadę do pracy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam idzie rurka, mufa i pod mufą jest podkładka miedziana najlepiej by było jak byś zrobił w sposób taki.... odkręcić rurkę później odkręcić mufę wyczyścić wszystko i jeżeli podkładka jest w porządku to zakładasz podkładkę wkręcasz mufę na siłę oczywiście z wyczuciem i potem wkręcasz rurkę na siłę też z wyczuciem i jeżeli tak zrobisz to uwierz mi że wycieku już nie będziesz miał:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tam idzie rurka, mufa i pod mufą jest podkładka miedziana najlepiej by było jak byś zrobił w sposób taki.... odkręcić rurkę później odkręcić mufę wyczyścić wszystko i jeżeli podkładka jest w porządku to zakładasz podkładkę wkręcasz mufę na siłę oczywiście z wyczuciem i potem wkręcasz rurkę na siłę też z wyczuciem i jeżeli tak zrobisz to uwierz mi że wycieku już nie będziesz miał:)

 

Zobacze co bedzie jutro po trochę dłuższej jeździe. Jeśli bedzie dalej ciekło to zrobie tak jak piszesz i zobaczymy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zobacze co bedzie jutro po trochę dłuższej jeździe. Jeśli bedzie dalej ciekło to zrobie tak jak piszesz i zobaczymy

 

Kolego tam idzie uszczelka miedziana wygląda jak podkładka jak jej nie masz to na pewno nie będzie sucho !

 

2699417985.jpg

Edytowane przez spek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności