Skocz do zawartości
r0mek

Wymiana zegarów na wersję z obrotomierzem.

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie, wystarczy wyjąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się dzisiaj założyć zegary z obrotkiem. Oczywiście nie obyło się bez problemów.

Początkowo nie mogłem wyciągnąć ramki. Tzn. nie wiedziałem gdzie ma zatrzaski żeby niczego nie połamać. Ale okazało się że wystarczy mocniej pociągnąć dolną część i bez problemu wychodzi.

Tak jak na początku było opisane że trzeba od góry włożyć rękę żeby założyć linkę od prędkościomierza, trzeba mieć naprawde małą dłoń żeby się to udało. Ja wyciągnąłem kawałek linki i podłączyłem ją przy bardziej wycągniętym w kierunku kierownicy liczniku i wtedy bez trudu można ją podłączyć.

Widać było że ktoś już kiedyś tam grzebał bo licznik był przykręcony na jedną śrubę. Z drugiej strony brakowało blaszki montażowej no i wkręta. (może ma ktoś tą blaszkę i wkręt? Chętnie bym zamocował to porządnie)

No i efekt końcowy.

Wszystko ładnie pięknie działa beż żadnych przeróbek. Dodam tylko że mam wersję z jedną diodą kierunkowskazów i taki licznik również założyłem.

Jedyny minus to to że nie działa zegarek i prawa strona podświetlenia.

Wie ktoś co może być nie tak że zegarek nie działa?

A sprawa podświetlenia to pewnie wystarczy wymienić żaróweczki i wszystko będzie ładnie świeciło. Jeszcze jakby ktoś załączył jakąś fotke jakie dokładnie są to żarówki to byłoby super.

Pozdrawiam Marco.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(może ma ktoś tą blaszkę i wkręt?

Kupowałeś kiedyś jakieś głośniki..są w zestawach montażowych takie blaszki do przykręcenia blachowkrętów...można je zastosować.

Wie ktoś co może być nie tak że zegarek nie działa?

A zapalniczka i lampka sufitowa działa?

jakie dokładnie są to żarówki

Można kupić z mocowaniem ale sama żarówka to taka na wcisk , bańkowa , oryginalnie jest drucik przylutowany w oprawce ale spokojnie sie wyłamuje i wciska nowa żarówkę.

Wymontuj sobie oprawkę to skumasz o co biega.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co ma zapalniczka i lampka sufitowa za znaczenie jeżeli chodzi o zegarek ale u mnie i jedno i drugie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem co ma zapalniczka i lampka sufitowa za znaczenie jeżeli chodzi o zegarek ale u mnie i jedno i drugie działa.

Na jednym zabezpieczeniu zapewne i dlatego Włodek pytał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha tak myślałem że chodziło o bezpiecznik. Zapalniczka i lampka sufitowa normalnie działa ale zegarek niestety nie.

A co do podświetlenia licznika to coś tam chyba nie łączy ponieważ pod wpływem wstrząsu gdy najechałem na głębsza studzienkę kanalizacyjną prawa strona zapaliła się a potem po zaliczeniu kolejnej zgasła i tak kilka razy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co do podświetlenia licznika to coś tam chyba nie łączy ponieważ pod wpływem wstrząsu gdy najechałem na głębsza studzienkę kanalizacyjną prawa strona zapaliła się a potem po zaliczeniu kolejnej zgasła i tak kilka razy

może żarówka dobrze nie łączy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co może być powodem tego że wskazówka licznika w przedziale od 20-30km/h nie chodzi płynnie tylko drga a powyżej 30 idzie już płynnie w górę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem zapytać czy mój pasek ma wystarczające obroty czy zbyt niskie? (Załączam fotkę)

Jak wygląda to w Waszych autkach?

I druga sprawa. Zobaczcie na zdjęciu górny licznik przebiegu. Druga i trzecia cyfra nie do końca wskoczyła na swoje miejsce. Zatrzymały się pomiędzy dwoma cyframi. Da rade to jakoś w miare łatwo poprawić?

Pozdro.

Zdj?cie0132.jpg

Edytowane przez Marco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chciałem zapytać czy mój pasek ma wystarczające obroty czy zbyt niskie? (Załączam fotkę)

Jak wygląda to w Waszych autkach?

 

Poprawne obroty to ok 800-900obr/min Jeżeli silnik równo pracuje na niskich obrotach to wszystko jest OK.

 

Co może być powodem tego że wskazówka licznika w przedziale od 20-30km/h nie chodzi płynnie tylko drga a powyżej 30 idzie już płynnie w górę?

 

Ja bym stawiał na jakąś dłubaninę w zegarach (cofany przebieg/zdejmowana wskazówka)...

 

Skoro już tu pisze to powiem do czego doszedłem w sprawie moich zegarów:

Cytat:

Napisał Alex360 Zobacz post

Witam.

Odkopuję temat pytaniem o sterowanie prędkościomierza.

Mam passka jak w opisie licznik na linkę i od niedawna pojawił się problem z obrotomierzem i prędkościomierzem tj nie działają, dopiero po energicznym puknięciu w deskę rozdzielczą zaczynają działać. Zaznaczam że linka jest dobra ponieważ nabija kilometry.

Pamiętam że jak podmieniałem zegary na te z obrotkiem to chciałem przełożyć sam prędkościomierz (ori przebieg) ale nie pasował bo ten nowy miał jakąś wsuwkę albo coś w tym stylu...

 

Czy za prędkościomierz odpowiada jakiś układ?

W sumie zegary i tak muszę wyjąć i poprawić zimne luty...

Wyciągnąłem zegary w celu poprawianie zimnych lutuw na stabilizatorze napięcia i przy okazji chciałbym zaprezentować foty mojego licznika a dokładniej tej wsuwki/styku na prędkościomierzu...

Ten obrazek został zmniejszony. Kliknij tutaj aby zobaczyć pełną wersję obrazka. Oryginalne wymiary to 1536x1152.

p5123885.jpg

 

Od czego to jest?

W poprzednim liczniku tego nie było a obydwa są z '93r

 

Otóż jest to od tempomatu :)

 

Edytowane przez Alex360

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Otóż jest to od tempomatu

 

nie tylko ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie tylko

 

Nie bądź taki tajemniczy :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz widać już fote:) Zobaczcie i oceńcie czy wskazówka obrotomierza jest we właściwej pozycji.

Wygląda jakby było 800obr/min i dodam tylko że kierownica drży przy takich obrotach.

Zdj?cie0132.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz widać już fote:) Zobaczcie i oceńcie czy wskazówka obrotomierza jest we właściwej pozycji.

Wygląda jakby było 800obr/min i dodam tylko że kierownica drży przy takich obrotach.

wygląda na 500obr i może dlatego drży kiera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dieselku możesz spokojnie podnieść sobie obroty do 900-950, w kabinie będzie znacznie przyjemniej (regulacja na pompie wtryskowej, instrukcję znajdziesz na forum).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie bądź taki tajemniczy

forum prawdę Ci powie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
forum prawdę Ci powie

 

...wiem, że nic nie wiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności