Skocz do zawartości
r0mek

Wymiana zegarów na wersję z obrotomierzem.

Rekomendowane odpowiedzi

Zawsze mozna porobić przeszczepy i z dwóch zegarów zrobić jeden,,ale lepiej kupić czujnik na skrzynię zamiast linki i po kłopocie.

trzeba by gdzieś złapać masę od karoserii i podpiąć do zegarów.

Upewnij sie że masowy kabel we wtyczce jest sprawny,pinologia wtyczki jest w kilku wątkach na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zawsze mozna porobić przeszczepy i z dwóch zegarów zrobić jeden,,ale lepiej kupić czujnik na skrzynię zamiast linki i po kłopocie.

co racja to racja, ale boję się że narobię sobie za dużo kłopotu. trzeba by wyjmować lnikę itp. a co z diodą od cieczy chłodzącej która mi miga choć temperatura jest w normie?

Upewnij sie że masowy kabel we wtyczce jest sprawny,pinologia wtyczki jest w kilku wątkach na forum.

a możesz rzucić linkiem? dłużej na forum jesteś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=9965#post9965

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=573279#post573279

 

---------- Post added at 12:33 ---------- Previous post was at 12:30 ----------

 

co racja to racja, ale boję się że narobię sobie za dużo kłopotu. trzeba by wyjmować lnikę itp. a co z diodą od cieczy chłodzącej która mi miga choć temperatura jest w normie?

Musi być czujnik na zbiorniczku płynu...a kontrolka pokazuje też niski stan płynu...ale najpierw obadaj wtyczkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Musi być czujnik na zbiorniczku płynu...a kontrolka pokazuje też niski stan płynu...ale najpierw obadaj wtyczkę.

tylko że na moich zegarach wszystko jest ok. dioda nie miga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli te nowe są wadliwe, rozbierz je obadaj połączenia ,jak coś nie tak wizualnie to trzeba przelutować....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli te nowe są wadliwe

właśnie ściągnąłem ze szrotu kolejne zagarki i w nich też miga dioda od cieczy. tylko na moich nie miga. zajrzałem pod maskę, ale tam w zbiorniku mam trochę wyżej jak MIN.

 

zaraz zrobię edycję i pokażę jak zachowuje się obrotomierz u mnie.

 

-> link do pliku z chomika <-

 

a tak wygląda u mnie obrotomierz poza zakresem i to wcale nie jest na full gazu.

 

-> link do pliku z chomika <-

Edytowane przez Dustan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie to samo identyczny problem z obrotomierzem.Kontrolke wody rozgryzłem.Ale obrotomierz identycznie działa jak u kolegi masakra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko że na moich zegarach wszystko jest ok. dioda nie miga.

A zapala sie na chwilę po przekręceniu na zapłon? Jak nie to dioda się zużyła.

A co sie dzieje jak odepniesz wtyczkę ze zbiorniczka?

Obadaj dokładnie płytkę czy któraś ścieżka nie jest przerwana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A zapala sie na chwilę po przekręceniu na zapłon? Jak nie to dioda się zużyła.

tak miga przez chwilę.

A co sie dzieje jak odepniesz wtyczkę ze zbiorniczka?

nie mogę jej wypiąć. boję się że urwę.

 

tylko że wiesz, to dziwne, że na dwóch parach zegarów (allegro i ze szrotu) miga mi kontrolka, a na moich nie miga.

 

a może w tych nowych zegarach co mają niejako komuter pokładowy, powinienem zmasować pin 3 i 5? gdzieś na forum wyczytałem o tym. a mam takie zegary z MFA.

 

1 - Czujnik temperatury zewnętrznej MASA*

2 - Niski poziom płynu chłodzącego

3 - MASA (31)

4 - MFA Reset

5 - MASA (31)*

 

*) tylko we wskaźnikach MFA

Edytowane przez Dustan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej....powinna być na obu pinach masa...

 

---------- Post added at 21:40 ---------- Previous post was at 21:19 ----------

 

nie mogę jej wypiąć. boję się że urwę.

Wciskasz w dół drucik-sprężynkę i schodzi jak zużyty profilaktyk...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wciskasz w dół drucik-sprężynkę i schodzi jak zużyty profilaktyk...

a przepraszam, jak działa ten czujnik? to jest czujnik NO czy NC ?

 

EDIT:

z kostką wszystko ok. nienaruszona.

Edytowane przez Dustan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Luknij na załącznik, masz coś w pozycji pięć przekaźników?

1 przekaz.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moja skrzynka z bezpiecznikami wygląda tak:

 

ABCD0019.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piter09

witam, ja właśnie wymieniłem w moim B3 zegary na wersję z obrotomierzem i działa bez zarzutu:hurra;

tylko że, w starych miałem kontrolkę awarii silnika, w nowych jej nie ma:hmm, czy to ma jakieś znaczenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dokładnie taki sam problem jak kolega Dustan wywala obrotomierz za skale a gaz nawet w połowie nie jest i faluje obrotomierz silnik chodzi ładnie równiutko.Wymieniłem aparat zapłonowy(sprawdzane na 3 różnych) żadnych zmian, cewka też inna (2sztuki) tez żadnych zmian również dwa liczniki na każdym to samo. Czy sprawdzić jeszcze na innym module zapłonowym???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cewka też inna
na innym module zapłonowym

A to w 9A są to różne podzespoły?

Obrotomierz bierze impuls z cewki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam sorry że nie w temacie, mam taki mały problemik otóż wiesza mi się prędkościomierz. Problem zaczął się w czasie upałów po odpaleniu auta i ruszeniu z miejsca kilometry sie nabijają natomiast wskazówka prędkości stoi w miejscu, pomaga dopiero stuknięcie od góry w kokpit. Sądziłem że padl predkościomierz i wstawiłem drugi jednak problem nie minął i jest tak jak z przed awarii. Na wiosnę wymieniałem linkę prędkościomierza ale było ok. Problem zaczął się z chwilą gdy nastały upały i trwa do dzisiaj. Co robić ????? W czym może tkwic problem ???????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja sie podepne - mam B3 2e automat. Licznik bez obrotka, kierunki 2xstrzałka - mam do tego SAM obrotomierz (wyciągnięty ze szrotowego VW) Czy moge rozebrać licznik, wyciągnąć zegar i w miejsce zegara wpakować obrotek?? Chodzi mi o to oczywiście czy obrotek będzie działał bez "ciągnięcia kabli" Wielkie dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wczoraj stało się coś złego (tak mi się wydaje). Podbijam do paszczura, wsiadam, chcem odpalić i aku mówi "nain". Wyłączam zapłon a obrotek leci do samego końca. Na co ja przekręciłem kluczyk by puścić prąd na zegary i wskazówka wróciła do dołu.

 

Dopiero na drugi dzień podpiąłem się pod drugiego paszczura i na krótko odpaliłem ale obrotek już nie zagadał. Czy mam rozumieć że w prostych słowach "uj szczelił obrotomierz??? ". Czy co z nim się stało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy mam rozumieć że w prostych słowach "uj szczelił obrotomierz???

Jak Ci odpalił to cewka okey, i tylko ona mogła spowodować taki numer..gdzieś pojawiło sie przebicie...może być też tak ze jak masz obrotek na wciski w zegarach to coś straciło styk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności