Skocz do zawartości
r0mek

Wymiana zegarów na wersję z obrotomierzem.

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli do rzeczy. Żeby zmienić licznik z zegarkiem na obrotomierz kontrolki kierunkowskazów muszą być takie same tj. jeżeli masz licznik z jedną kontrolką kierunkowskazu to musisz zmienić na licznik również z jedną kontrolką a nie np. z dwiema bo może wtedy licznik nie działać lub mieć inne wejście tak?

Ps. Szukam takiego licznika ale ciężko znaleźć do diesla

Posiadam B3 1.6TD Intercooler

Chętnie zmieniłbym licznik jakby ktoś miał takowy na sprzedaż oczywiście z jedną kontrolką kierunkowskazów.

Obecnie mam licznik elektroniczny ale wolałbym mieć normalny w desce rozdzielczej.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marco czy ty czytałeś ten temat? Bo jeśli nie to polecam to zrobić, nikt nie będzie pisał setny raz tego samego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem cały i jeszcze mi powiedz że jest inaczej niż napisałem, ponieważ nie rozumiem Twojej aluzji.

Edytowane przez Marco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest dokładnie jak napisałeś, a zegary z jedna kontrolka można przerobić na takie z dwiema - pisał tym JACU6X6.

Aluzja jest do tego, że zadajesz pytanie na które odpowiedz jest w tym temacie. Po co robic OT?

Pzdr!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja przekładałem już jakiś czas temu zegary u siebie na wersję z obrotomierzem i niestety nie działa mi właśnie ten obrotomierz. (wtyczka taka sama oraz linka od prędkościomierza również ponieważ on działa)

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a masz wyjscie W z alternatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziś założyłem licznik z obrotomierzem i mam kilka pytań. Czy elektroniczny zegar jest podświetlany, czy nie czy mój typ tak ma? Druga sprawa, wydaje mi się że troszkę mnie okłamuje i nie pokazuje prawidłowej prędkości i wydaje mi sięże zaczyna siępodnoscić wskazówka dopiero gdy przekroczę 20km i wydaje mi się że przy odpowiednich poziomach buczenia silnika na starym liczniku prędkość była inna, mam nadzieję że nie zagmatwałem. Proszę o rozwianie moich wątpliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy elektroniczny zegar jest podświetlany

Tak po włączeniu świateł - jest podświetlany razem z całym licznikiem

wydaje mi sięże zaczyna siępodnoscić wskazówka dopiero gdy przekroczę 20km

to chyba normalne, licznik prędkościomierza jest wyskalowany od 20km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co dioda jest spalona? Licznik zaczyna się od 0 i pytanie czy jak jadę 10km/h to wskazówka powinna się podnieść?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To co dioda jest spalona?

Spalona, albo cos nei laczy, zegarek powinien sie podświetlać.

Licznik zaczyna się od 0

Skoro zaczyna sie od zera to pewnie masz licznik z b4.

jadę 10km/h to wskazówka powinna się podnieść?

Jak jedziesz 10km/h to wg mnie powinno pokazywac, ze jedziesz 10km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na liczniku B3 wskazówka sie podnosi jak już nieco sie rozpędzisz, właśnie około 20km/h. To normalne....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję autorowi za super udokumentowaną poradę.

Akurat trafiłem na szrocie na identyczne zegarki jak u mnie (różnica oczywiście w obrotomierzu) - zamontowanie 10 minut, jedna śrubka zaginęła. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam jakie funkcje spełnia ten wyświetlacz i co trza zrobić by działał?

110.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam jakie funkcje spełnia ten wyświetlacz i co trza zrobić by działał?

to jest wyświetlacz zegarka.

a jak podłączyć?? Włóżyć wtyczkę z tyłu i ma działać..tylko najpierw przeczytaj pierwszy post i porównaj czy Ci tył spasi bo niektóre liczniki były na linkę a niektóre nie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chciałbym zapytać o jedną rzecz, czy da się wymienić żarówkę w desce rozdzielczej od ładowania, czy jak nie zapala się na czerwono to jakiś inny problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy jak nie zapala się na czerwono to jakiś inny problem?

tam jest czerwona dioda, wątpię żeby się spaliła, chociaż...

mogą być też zimne luty w liczniku, może być uszkodzony alternator, może być uszkodzony przewód pomiędzy alternatorem a licznikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a ja chcialbym zadac takie pytanko dotyczace licznikow: moj B4 mial wymieniany licznik, niestety nie wiem czy jest wlozony taki jak byc powinien. Posiadam licznik ktory ma na tarczy do 240 km/h - Passat B4 GL 1.8 90KM (ADZ) czy takie wlasnie byly w takim modelu. z gory dziekuje za odpowiec i przepraszam za podpiecie sie pod temat ale jestem tu nowy i nie moge napisac nowego watku.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ale do tego silnika raczej były montowane liczniki max do 220km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączenie licznika z obrotkiem w moim przypadku nie było proste, chyba nic nie jest podłączone, tak jak być powinno. Dostałem wiązkę kabli do licznika ale nic nie furga.

 

przez mój błąd w komunikacji ze sprzedawcą, najpierw nabyłem taki licznik

jdv1271783987x.jpg

 

Niestety nie udało mi się już go zwrócić, bo sprzedawca zniknął. Tak więc podjąłem poszukiwania kolejnego zegara i kupiłem w końcu taki, który mnie zadowolił.

jdv1271783987p.jpg

 

Rozkręciłem licznik, tablice bezpieczników, wypiąłem starą wiązkę, wpiąłem nową (którą dostałem z pierwszym licznikiem), podłączyłem licznik pełny elektryk i nie zadziałał. Zaświeciła się tylko kontrolka od ręcznego. A wskazówki od obrotka i prędkościomierza zaczęły się podnosić. W połowie licznika wypiąłem kostkę z obawy jakiegoś przeciążenia. Podłączyłem ten drugi licznik, tylko z samym MFA. Zaświeciły się kotrolki i wkasówka od obrotka zaczęła się podnosić. Ale gdy przekręciłem stacyjkę, to już przestały się podnosić, w obu licznikach. Po odpaleniu auta obrotek nie działa. Za działanie obrotka odpowiada pin 10 (wywnioskowane z tematów forumowych). Pytanie gdzie mam dokładnie wpiąć/wyprowadzić kabel. Czy może na początek sprawdzić tablice bezpieczników, bo może być kabel podłączony, ale jest zaśniedziały. Jeśli ktoś operuje jakimiś fotkami, byłbym wdzięczny.

 

Z migaczami nie było problemy, ze starej wiązki wypiąłem przewody z kostką i jest miodzio. Ale do pełnego elektryka w wiązce brakuje dwóch lub trzech pinów, 26,27,28. Coś odpowiada za coś. Ale pytanie, gdzie mam te piny wpiąć w drugą stronę, czyli te dwie niebieskie kostki

 

rgh1271783987e.jpg arx1271783987t.jpg opt1271783987v.jpg

 

Teraz wyświetlacz zegara i MFA. Wiązka oryginalna od licznika z samym MFA i w obu licznikach, nic nie wyświetliło się. Jak sobie z tym poradzić doczytałem na forum (zmostkowanie pinu 3 i 5, zaraz za kostką złączyłem oba kable). I wyświetlacz się ukazał. W przypadku samego MFA było wszystko prawidłowo, wyświetliła się godzina i wszystkie wskaźniki MFA. Oczywiście wszystkie wskazania były w postaci --- / - a w przypadku temperatury pokazało -40 stopni. A gdy podpiąłem pełny elektryk, moim oczom ukazał się napis ERROR. A km nie wyświetliły się w ogóle, pusty ekran.

 

Pytanie, co może być z licznikiem nie tak.

Czy ten pin 10 od obrotka mam gdzieś podłączyć do jednego z dwóch miejsc pokazanych na fotkach??

 

jdv1271788767y.jpg opt1271788767d.jpg

 

 

I ostanie na razie pytanie, bo dostałem z licznikiem czujnik temp oleju i czujnik temp powietrza. Gdzie wpiąć czujnik temperatury powietrza, gdzie on powinien być w karoserii wtyknięty. Bo od czujnika temp oleju też nie mam możliwości go wkręcenia, bo moja podstawa filtra jest w tym miejscu zaślepiona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogę Ci tylko odpowiedzieć gdzie czujnik temp. zewnętrznej: pod lewym reflektorem (stojąc przodem do auta) za zderzakiem.

Co do reszty to dla mnie amba fatima ... Tylko jak Ci się wyświetlił "ERROR" - tam nie ma tylu znaków :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności