Skocz do zawartości
r0mek

Wymiana zegarów na wersję z obrotomierzem.

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko jak Ci się wyświetlił "ERROR" - tam nie ma tylu znaków

No nie czepiajmy się już dokładności, napis wyglądał Err ...

 

czujnik temp. zewnętrznej: pod lewym reflektorem (stojąc przodem do auta) za zderzakiem.

Dziękuje za info, ale powiedz mi czy powinno być jakieś miejsce wycięte?? Specjalne do montażu??? Czy mam sam wywiercić se dziurkie i wtyknąć to jakoś.

 

---------- Post added at 11:13 ---------- Previous post was at 11:10 ----------

 

ps. Co do pełnego elektryka to już mi Ormo powiedział, że może być trachnięty licznik. A znowu JACU6X6 powiedział, że kilometry nie będą działać bez pinów 26,27,28. Tak więc może brak tych pinów powoduje napis err...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No nie czepiajmy się już dokładności, napis wyglądał Err ...

czepiajmy się, to jest ważne co samochód mówi

cpyknij jeszcze fotkę swojego starego zegara

w tym nowym nie powinieneś mieć czasem skali do 220?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stary zegar

klz1271846541k.jpg

 

A czy w przypadku zegara pełnego elektryka gdy impuls prędkości idzie z ..... czegoś tam, to ma to jakieś znaczenie czy jest wyskalowany do 220 czy do 260??? Wydaje mi się, że nie, bo prędkość pokaże prawidłową.

 

A co do starego zegara i pełnego elektryka to obudowa do okoła wygląda identycznie. A ten z samym zegarkiem jest VDO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to ma to jakieś znaczenie czy jest wyskalowany do 220 czy do 260???

może ma a może i nie ma, ale jak to mówią do 3 razy sztuka

myślę, że jak kupisz trzecie zegary to już będzie Ci wszystko działać

przeleć tylko koniecznie ze 2 strony, czytaj w szczególności posty JAFO:

http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&q=obrotomierz+AAM+%2B+%22Passat+B3+-+B4+%2835i%29%22+site%3Aforum.vw-passat.pl&lr=&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=f320c6f0973a975b

http://www.google.pl/#hl=pl&q=obrotomierz+%2B+%22Passat+B3+-+B4+%2835i%29%22+site%3Aforum.vw-passat.pl&lr=&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=9e894e8a37f4cf04

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powiedz mi czy powinno być jakieś miejsce wycięte?? Specjalne do montażu??? Czy mam sam wywiercić se dziurkie i wtyknąć to jakoś.
U mnie co prawda dyndał, ale ostatnio jak zdejmowałem zderzak to znalazłem miejsce w które idealnie pasował, długość przewodu też się zgadzała. Okrągły otwór w blasze - na zdjęciu mniej - więcej pokazane. Tylko aby go tam wsadzić to raczej na bank trzeba zrzucić zderzak ...

termometr.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie co prawda dyndał, ale ostatnio jak zdejmowałem zderzak to znalazłem miejsce

No to żeś podpowiedział,... Czujnik temp. zewnętrznej jest na wcisk montowany w kratce zderzaka, każda kratka ma otwór na ten czujnik (nawet rzemieślnicze) ,a jak się trafi bez otworu to wystarczy wywiercić w plastiku....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako że do pracy chodzę pieszo i jedyna okazja przejechania się autem to weekend na zajęcia, postanowiłem zamontować licznik z samym mfa. Do łodzi pojechałem na starym liczniku żeby zobaczyć jakie trzymam prędkości na biegach itd. A do domu założyłem licznik z samym MFA. I mogę spokojnie stwierdzić, że prędkościomierz nie oszukuje. Nie ma to znaczenia czy licznik jest do 220 czy 260. Ale może to być efekt tego, że licznik jest też z symbolem 920 jak mój stary, choć VDO, no ale działa prawidłowo. MFA pokazuje przejechane km czas jazdy i średnią prędkość. Obrotek ani widzi się podnieść.

 

Za wskazówki czujnika temp zew. bardzo dziękuje.

 

A co do pinów 26 27 28 to z pinologi sprawdziłem że 28 jest pusty. I mam prośbę do osób, które mają pełne elektryki i nie było by problemu ze sprawdzeniem, do której kostki wchodzą kable z pinu 26 i 27.

 

przeleć tylko koniecznie ze 2 strony, czytaj w szczególności posty JAFO:

 

Przeleciałem po jednej stronie z obu linków i posty JAFO są o dieslach. A jak już coś jest o benzynie (ale nei autorstwa JAFO) to nie są to zbyt dokładne informacje, jak co podłączyć. Przypomnę tylko, że mechanik ze mnie żaden i pewne pojęcia są dla mnie nie zrozumiałe. Ale może coś się znajdzie na drugiej stronie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
impuls prędkości idzie z ..... czegoś tam

Na skrzyni na ślimaku jest czujnik, Zyndram piszesz że prędkościomierz działa, czy ma to oznaczać ze i stary i ten nowo założony są na linkę?widzę że na MFA liczy Ci dystans pokonany i średnią prędkość- Jeśli tak to impulsator masz w liczniku a nie w czujniku na skrzyni, pewnie aby działał elektroniczny licznik km musisz postarać sie o ten właśnie czujnik na skrzyni. Ja z doświadczenia łatwię sobie zawsze licznik z obcięta wtyczką (a najlepiej tak jak w Pasacie cała wiązka od licznika do skrzynki przekaźników).

Prawdopodobnie u Ciebie nie jest w pełni uzbrojona skrzynka przekaźników i stąd problemy-obrotomierz bierze sygnał z cewki zapłonowej ---ale nie będę Cię w prowadzał w błąd z którego pinu bo.... nie pamiętam....schemat elektryczny pomoże.

http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=881549&postcount=2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy ma to oznaczać ze i stary i ten nowo założony są na linkę?

 

Tak, jeden z dwóch nowych liczników jest na linkę i działa. Ale docelowo chce założyć pełny elektryk.

musisz postarać sie o ten właśnie czujnik na skrzyni.
No właśnie, ale skąd mam wiedzieć, jaki to ten właściwy. I muszę zadzać jeszcze to pytanie, gdzie dokładnie mam go szukać, czy zobaczę go pod maską, czy trzeba szukać od dołu.
Prawdopodobnie u Ciebie nie jest w pełni uzbrojona skrzynka przekaźników i stąd problemy
No mam cichą nadzieje, że do pełnego powodzenia licznika, problem leży tylko w pinie 26 i 27. Bo obecna wiązka, była dołączona do tego licznika z samym MFA z prędkościomierzem na linkę. I jest brak tych że pinów. Z kabelkami nie będzie problemu, bo wypnę ze starej zdemontowanej wiązki, ale muszę wiedzieć tylko gdzie to wtyknąć.

 

ps. co do czujnika temperatury. czy stanie się coś poważnego, jak przy pierwszym podłączeniu czujnika tem zew, kabelki podłącze odwrotnie??? może to wywołąć jakąś poważną konsekwencje??? czy po prostu czujnik nie zadziała.

 

edit:

jeszcze jedno pytanie. czy ten czujnik tem zew mam podłączyć bezpośrednio do wiązki licznika, czy podłączyć do tablicy bezpieczników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik prędkości 191919149D, idziesz po lince prędkościomierza do skrzyni, na mech, różnicowym linka jest przykręcona do tulejki. Odpinasz linkę, wkręcasz czujnik i operacja zakończona. Wiązkę najlepiej podciągnij sobie wg schematów do skrzynki, wtedy sygnał prędkości będzie też dostępny dla GALA (radio) i tempomaatu. Piny 26 i 27 można pominąć w przypadku licznika na linkę, w przypadku licznika elektronicznego musisz sobie podlączyć pin 27.

 

---------- Post added at 23:49 ---------- Previous post was at 23:47 ----------

 

ps. co do czujnika temperatury. czy stanie się coś poważnego, jak przy pierwszym podłączeniu czujnika tem zew, kabelki podłącze odwrotnie??? może to wywołąć jakąś poważną konsekwencje??? czy po prostu czujnik nie zadziała.
Jeśli czujnik ma 2 piny, to nic się nie stanie i będzie wskazywał poprawnie obojętnie jak jest podłączony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie otoz posiadam zegary motometer kierunki strzalki na gorze dwie osobno silnik 1.8 benzyna i chcialbym zmienic na wersje z obrotomiezem i znalazlem zegary do kupienia vdo ze strzalkami tak samo na gorze tylko ze ja mam wyskalowany do 220 a ten co chce kupic 240 ma to jakies znaczenie? trzeba licznik jakos przerabiac po zakupie aby chodzil obrotomiez?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam prędkościomierz będzie pokazywał prawidłową prędkość, obrotomierz będzie chodził-plug&play.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli wszystko bedzie chodzic ładnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam zegary z kierunkami w diodzie, a kupiłem takie z kierunkami w strzałkach i choć ogólnie działa w miarę to:

- strzałka obrotomierza wywala poza skalę, choć sam obrotek wyskalowany jest do 7tys

- wskaźnik pokazuje właściwą temp cieczy chłodzącej, ale miga mi dioda że coś nie tak

- jest jakieś inne wejście na licznik prędkościomierza, bądź jego brak

- kierunki migają zawsze w tą samą stronę, znaczy miga tylko prawa strzałka

 

jakieś sugestie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
strzałka obrotomierza wywala poza skalę, choć sam obrotek wyskalowany jest do 7tys

Opisz dokładniej...

- kierunki migają zawsze w tą samą stronę, znaczy miga tylko prawa strzałka

Masz najwidoczniej braki we wtyczce albo....TO przeczytaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał Dustan

strzałka obrotomierza wywala poza skalę, choć sam obrotek wyskalowany jest do 7tys

Opisz dokładniej...

znaczy to że wskaźnik od obrotka już na połowie gazu śmiga poza skalę.

Masz najwidoczniej braki we wtyczce albo....TO przeczytaj

jutro z rana to rozkminię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
znaczy to że wskaźnik od obrotka już na połowie gazu śmiga poza skalę.

Obrotomierz jest wciskany na trzech bolcach które mogą się zgiąć jak ktoś rozbierał zegary i wtedy ...mogą się dziać cuda...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obrotomierz jest wciskany na trzech bolcach które mogą się zgiąć jak ktoś rozbierał zegary i wtedy ...mogą się dziać cuda...

raczej nikt ich nie rozbierał, ale sprawdzę na wszelki wypadek.

 

EDIT:

sprawdzałem obrotek i wszystko z nim mechanicznie ok. więc nie wiem co jest nie tak? natomiast mam pytanie:

czy w tym liczniku wchodzi gdzieś linka? czy jest w pełni elektroniczny?

 

ABCD0008.JPG

Edytowane przez Dustan
sprawdzenie obrotomierza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Elektroniczny...ten króciec jest na wężyk z podciśnienia silnika aby MFA wskazywało spalanie...prawdopodobnie masz słabą masę przy obrotomierzu....lub na całych zegarach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Elektroniczny...ten króciec jest na wężyk z podciśnienia silnika aby MFA wskazywało spalanie...

 

czyli co? linki nie podepnę? więc dla mnie są bezużyteczne, bo ja mam linkę. co do króćca to kumam temat, już w temprze tak miałem.

 

prawdopodobnie masz słabą masę przy obrotomierzu....lub na całych zegarach...

trzeba by gdzieś złapać masę od karoserii i podpiąć do zegarów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności