ru-dy Zgłoś #361 Napisano 7 Sierpnia 2013 (edytowane) a ja mam inny silnik i inny napęd pompy (na kołach zębatych), a akcja mnie obejmowała, pomimo że niczego nie zrobili i stwierdzili że jest ok i nie trzeba niczego wymieniać, co nie było prawdą. Jeśli faktycznie było tak jak pisze kolega prędzej to albo coś te serwisy mocno ściemniają i kombinują jak się da, albo nie wiem, bo wydaje się to bez sensu. Ta sama akcja a napędy pomp zupełnie różne, nie widzę w tym żadnego sensu. Edytowane 7 Sierpnia 2013 przez ru-dy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jeery Zgłoś #362 Napisano 9 Sierpnia 2013 Dzisiaj wykonałem telefon do Jodko w S-cy. Mój BKP 2006 też nie ma założeń do wykonania akcji serwisowej. Nie dostałem szczegółowej informacji, jedynie taką że, w każdym przypadku (VW) decyzję podejmuje centrala o przyznaniu takowej naprawy. Mam przechulene 240tkm. Nie słyszę nic niepokojącego ale czytają opinie "lampka kontrolna" w mojej głowie już świeci. Mam (tak wynika z VIN) napęd łańcuszkowy. Dedukuję tak, inni użytkownicy kożystają z akcji serwisowej z powodu udokumetowanych awarii w tych modelach silników ALE !!! może tu chodzić nie o sam silnik a dostawcę części do montarzu pompy oleju. Nie sądzę aby był tylko jeden i dalej brnąć w temat może dla tego jedni zostali zakwalifikowali do akcji serwisowej a inni nie pomimo takich samych oznaczeń modelu silnika i roku produkcji ? Może ktoś ma więdzę na ten temat ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mleczus1 Zgłoś #363 Napisano 25 Sierpnia 2013 Witam.Przeczytałem już chyba cały wątek.Pojawił się problem z moim paskiem.Pasek stoi po domem :(Od razu mówię że w autach jestem kompletnym laikiem, wiem.... prawie nic.Pasek 2005 2.0tdi BKP wvwzzz3cz6po75692 czyli napęd łańcuchowy, jakieś 180tyś. Po przeczytaniu wszystkiego nie wiem co tak naprawdę robić. Wymieniać ten zbierak czy pompe czy coś innego. Najpierw zapytam czy to mozliwe żeby był walnięty tylko czujnik ciśnienia a nie pompa?Dalej czy warto wymieniać tylko ten zbierak czy odrazu lepiej pompę? Znajomy mechanik odpalił go na chwile kontrolka nie świeciła, odkręcił kurek silnika i mówi że było widać że cisnienie jest ale może być za małe. Więc może to nie pompa tylko ten zbierak sie wyrobił? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #364 Napisano 25 Sierpnia 2013 noo ale skoro Ci nie świeci kontrolka to skąd obawy że coś z tym jest nie tak ? masz jakieś niepokojace objawy które wskazują na awarie napędu pompy ? btw. nie wymienia się pompy tylko sam jej napęd lub zabierak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #365 Napisano 25 Sierpnia 2013 odkręcił kurek silnika i mówi że było widać że cisnienie jest ale może być za małe. Morze to jest głębokie i szerokie,a na oko czy ucho nie da się określić ciśnienia oleju czy jest za małe czy za duże, do tego jest manometr do mierzenia ciśnienia oleju i w ten sposób się sprawdza ciśnienie oleju i wydatność pompy oleju. Skoro twierdzisz że jesteś laikiem w kwestiach mechanicznych to zmień mechanika bo na mój nos to jakiś lepszy cwaniak. Może wyczuł że ( bez obrazy ) jesteś zielony w te klocki, zobaczył że silnik należy do ( niestety) tych które w kwestii smarowania są czasami awaryjne i próbuje cię wbić w koszty i zbędną naprawę. Każdy jeden mechanik ciśnienie oleju sprawdza za pomocą manometru a nie przez odkręcanie korka olejowego na pokrywie zaworów. Tym bardziej że za przeproszeniem gówno tam zobaczy bo są przecież bynajmniej we wcześniejszych silnikach ekrany ( takie plastikowe nakładki nad wałkami rozrządu. Koniecznie zmień mechanika na mechanika a nie czarodzieja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mleczus1 Zgłoś #366 Napisano 26 Sierpnia 2013 Pasek stoi pod domem bo kontrolka sie zapalila. Dlatego chcę się dowiedzieć co się tak naprawdę wymienia czyli http://www.ebay.co.uk/itm/271254169827?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649 czy raczej http://www.ebay.co.uk/itm/271259693103?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649 w tej drugiej aukcji chyba właśnie jest zbierak i cały napęd. Czyli miałbym to kupić ale bez samej pompy, czy tak? Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #367 Napisano 26 Sierpnia 2013 (edytowane) Kontrolka się ponownie nie zapaliła, bo zapali się dopiero po przekroczeniu 3k obrotów. Kontrolka jak rozumiem czerowna, a nie żółte info o stanie oleju? Jeżeli to jest padnięty mechanizm napędu pompy, to w żadnym wypadku pompy nie wymieniaj. Ona nie ulega uszkodzeniu (chyba, że akurat u Ciebie ona poszła, ale to się nie zdarza), uszkodzeniu ulega jej napęd tj. coś co ją napędza, żeby pompowała olej czyli tzw. zabierak, który z kolei jest napędzany przez moduł wałków wyrównoważających. Awarii ulega zabierak (ściera się - tak jak klucz sześciokątny ma wyrobione wierzchołki) lub gniazdo wałka wyrównoważającego, w którym siedzi zabierak (ścierają się wierzchołki sześciokąta) lub to i to. W Twoim przypadku jednak, skoro jest napęd łańcuchowy, to awarii mógł ulec jeszcze mechanizm przekazywania napędu na moduł wałków z "silnika" - wytarły się zęby na kołach zębatych. Nie wiem jak wygląda naprawa systemu łańcuchowego - pewnie wymiana na nowe koła lub konwersja na same koła zębate (nowszy typ), a jeżeli uległ awarii wałek wyrównoważający lub zabierak to naprawa wygląda tak, że wymieniasz sam wałek wyrownoważający na zregenerowany, w komplecie z nowym zabierakiem (koszt ok. 500-1000 zł spójrz na allegro) lub wymieniasz cały moduł wałków (koszt nowego to ok 4,5 tys. zł.). Generalnie bez rozebrania od spodu całości (miski olejowej) się nie obędzie, po zdemontowaniu tego będzie wiedział co nawaliło, być może nawalił mechanizm łańcuszkowy napędzający moduł wałków wyrównoważających (jeden wałek odbiera napęd z systemu łańcuszkowego, przekazuje go na drugi wałek, który z kolei napędza zabierak, który napędza pompę oleju). Może być tak że nawaliły wszystkie te rzeczy, albo przynajmniej są w takim stanie, że trzeba wszystko "zregenerować"/wymienić/naprawić. Edytowane 26 Sierpnia 2013 przez Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mleczus1 Zgłoś #368 Napisano 26 Sierpnia 2013 Dzięki za wyczerpującą odpowiedź, teraz wiem już więcej. Może dziś bedziemy to rozbierać to zobaczymy jak wygląda... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mleczus1 Zgłoś #369 Napisano 27 Sierpnia 2013 no i zaskoczenie powinien być łańcuch a są koła zębate, czyli ktoś już kiedyś się bawił. Jakaś podpowiedź teraz, sprawdzić zbierak i gniazdo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #370 Napisano 27 Sierpnia 2013 tak, tylko sprawdź i zabierak i gniazdo, a nie tylko sam zabierak (sześciokąt). Możesz sobie odkręcić pompę oleju (chyba na dwóch śrubach), bez demontażu całych wałków. Po stanie samego zabieraka będziesz widział czy to jest przyszyną czy nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #371 Napisano 27 Sierpnia 2013 Tylko nie ruszaj koła pośredniego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabotg Zgłoś #372 Napisano 27 Sierpnia 2013 [ATTACH=CONFIG]107267[/ATTACH] no i zaskoczenie powinien być łańcuch a są koła zębate, czyli ktoś już kiedyś się bawił. Jakaś podpowiedź teraz, sprawdzić zbierak i gniazdo? A można było sprawdzić czy auto było na akcji serwisowej 13D8 dotyczącej pompy oleju i wiadomo by było, że wymienili napęd pompy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mleczus1 Zgłoś #373 Napisano 27 Sierpnia 2013 .... ale że jestem w UK to raczej nie podjade sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabotg Zgłoś #374 Napisano 27 Sierpnia 2013 A to u ciebie nie ma ASO VW? sorry za OT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mleczus1 Zgłoś #375 Napisano 28 Sierpnia 2013 Jest ale domyślam się że jeśli po VIN-ie powinien być łańcuch to był już problem wcześniej i ktoś zmienił na koła zębate, więc wizyta w vw nic mi teraz nie da. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mleczus1 Zgłoś #376 Napisano 28 Sierpnia 2013 Rozebrane. Imbus wyrobiony. Gniazdo nie tak bardzo. Jak wkladam do gniazda wałka to jest dosyc luzu.Moje pytanie , generalnie po wlozeniu tego wybieraka jest luz zarówno w pompie jak i wałku. Czy byłoby dobrze włożyć troszkę wiekszy ten wybierak żeby nie było takiego luzu. Czy to coś zmieni (na lepsze) ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #377 Napisano 28 Sierpnia 2013 wybierak załamka normalnie przeczytaj ten temat od początku a później zadawaj bezsensowne pytania: czy byłoby dobrze włożyć troszkę wiekszy :sciana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #378 Napisano 28 Sierpnia 2013 (edytowane) załamka normalnie przeczytaj ten temat od początku a później zadawaj bezsensowne pytania: "NIE BIJ, WYTŁUMACZ":) jak znajdzie większego to włoży....i druga połówka będzie zadowolona... Edytowane 28 Sierpnia 2013 przez FUTURUM serwis pomp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monszel Zgłoś #379 Napisano 29 Sierpnia 2013 Witam ! Chcę wymienić ten nieszczęsny zabierak.I tu mam problem bo ETKA pokazuje mi 2 rodzaje 100mm i 77mm.Orientujecie się może który będzie pasił do mojego auta ? Pozdrawiam ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #380 Napisano 30 Sierpnia 2013 jeśli rocznik 2008(z tego co widzę) to zabierak 7,7cm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach