Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

a ja mam inny silnik i inny napęd pompy (na kołach zębatych), a akcja mnie obejmowała, pomimo że niczego nie zrobili i stwierdzili że jest ok i nie trzeba niczego wymieniać, co nie było prawdą. Jeśli faktycznie było tak jak pisze kolega prędzej to albo coś te serwisy mocno ściemniają i kombinują jak się da, albo nie wiem, bo wydaje się to bez sensu. Ta sama akcja a napędy pomp zupełnie różne, nie widzę w tym żadnego sensu.

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wykonałem telefon do Jodko w S-cy. Mój BKP 2006 też nie ma założeń do wykonania akcji serwisowej. Nie dostałem szczegółowej informacji, jedynie taką że, w każdym przypadku (VW) decyzję podejmuje centrala o przyznaniu takowej naprawy.

Mam przechulene 240tkm. Nie słyszę nic niepokojącego ale czytają opinie "lampka kontrolna" w mojej głowie już świeci. Mam (tak wynika z VIN) napęd łańcuszkowy. Dedukuję tak, inni użytkownicy kożystają z akcji serwisowej z powodu udokumetowanych awarii

w tych modelach silników ALE !!! może tu chodzić nie o sam silnik a dostawcę części do montarzu pompy oleju. Nie sądzę aby był tylko

jeden i dalej brnąć w temat może dla tego jedni zostali zakwalifikowali do akcji serwisowej a inni nie pomimo takich samych oznaczeń modelu silnika i roku produkcji ? Może ktoś ma więdzę na ten temat ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Przeczytałem już chyba cały wątek.Pojawił się problem z moim paskiem.Pasek stoi po domem :(Od razu mówię że w autach jestem kompletnym laikiem, wiem.... prawie nic.Pasek 2005 2.0tdi BKP wvwzzz3cz6po75692 czyli napęd łańcuchowy, jakieś 180tyś. Po przeczytaniu wszystkiego nie wiem co tak naprawdę robić. Wymieniać ten zbierak czy pompe czy coś innego. Najpierw zapytam czy to mozliwe żeby był walnięty tylko czujnik ciśnienia a nie pompa?Dalej czy warto wymieniać tylko ten zbierak czy odrazu lepiej pompę? Znajomy mechanik odpalił go na chwile kontrolka nie świeciła, odkręcił kurek silnika i mówi że było widać że cisnienie jest ale może być za małe. Więc może to nie pompa tylko ten zbierak sie wyrobił?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

noo ale skoro Ci nie świeci kontrolka to skąd obawy że coś z tym jest nie tak ? masz jakieś niepokojace objawy które wskazują na awarie napędu pompy ? btw. nie wymienia się pompy tylko sam jej napęd lub zabierak ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odkręcił kurek silnika i mówi że było widać że cisnienie jest ale może być za małe.

 

Morze to jest głębokie i szerokie,a na oko czy ucho nie da się określić ciśnienia oleju czy jest za małe czy za duże, do tego jest manometr do mierzenia ciśnienia oleju i w ten sposób się sprawdza ciśnienie oleju i wydatność pompy oleju. Skoro twierdzisz że jesteś laikiem w kwestiach mechanicznych to zmień mechanika bo na mój nos to jakiś lepszy cwaniak. Może wyczuł że ( bez obrazy ) jesteś zielony w te klocki, zobaczył że silnik należy do ( niestety) tych które w kwestii smarowania są czasami awaryjne i próbuje cię wbić w koszty i zbędną naprawę. Każdy jeden mechanik ciśnienie oleju sprawdza za pomocą manometru a nie przez odkręcanie korka olejowego na pokrywie zaworów. Tym bardziej że za przeproszeniem gówno tam zobaczy bo są przecież bynajmniej we wcześniejszych silnikach ekrany ( takie plastikowe nakładki nad wałkami rozrządu. Koniecznie zmień mechanika na mechanika a nie czarodzieja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasek stoi pod domem bo kontrolka sie zapalila. Dlatego chcę się dowiedzieć co się tak naprawdę wymienia czyli

http://www.ebay.co.uk/itm/271254169827?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

czy raczej

http://www.ebay.co.uk/itm/271259693103?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

w tej drugiej aukcji chyba właśnie jest zbierak i cały napęd. Czyli miałbym to kupić ale bez samej pompy, czy tak?

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka się ponownie nie zapaliła, bo zapali się dopiero po przekroczeniu 3k obrotów. Kontrolka jak rozumiem czerowna, a nie żółte info o stanie oleju? Jeżeli to jest padnięty mechanizm napędu pompy, to w żadnym wypadku pompy nie wymieniaj. Ona nie ulega uszkodzeniu (chyba, że akurat u Ciebie ona poszła, ale to się nie zdarza), uszkodzeniu ulega jej napęd tj. coś co ją napędza, żeby pompowała olej czyli tzw. zabierak, który z kolei jest napędzany przez moduł wałków wyrównoważających. Awarii ulega zabierak (ściera się - tak jak klucz sześciokątny ma wyrobione wierzchołki) lub gniazdo wałka wyrównoważającego, w którym siedzi zabierak (ścierają się wierzchołki sześciokąta) lub to i to.

 

W Twoim przypadku jednak, skoro jest napęd łańcuchowy, to awarii mógł ulec jeszcze mechanizm przekazywania napędu na moduł wałków z "silnika" - wytarły się zęby na kołach zębatych.

 

Nie wiem jak wygląda naprawa systemu łańcuchowego - pewnie wymiana na nowe koła lub konwersja na same koła zębate (nowszy typ), a jeżeli uległ awarii wałek wyrównoważający lub zabierak to naprawa wygląda tak, że wymieniasz sam wałek wyrownoważający na zregenerowany, w komplecie z nowym zabierakiem (koszt ok. 500-1000 zł spójrz na allegro) lub wymieniasz cały moduł wałków (koszt nowego to ok 4,5 tys. zł.).

 

Generalnie bez rozebrania od spodu całości (miski olejowej) się nie obędzie, po zdemontowaniu tego będzie wiedział co nawaliło, być może nawalił mechanizm łańcuszkowy napędzający moduł wałków wyrównoważających (jeden wałek odbiera napęd z systemu łańcuszkowego, przekazuje go na drugi wałek, który z kolei napędza zabierak, który napędza pompę oleju). Może być tak że nawaliły wszystkie te rzeczy, albo przynajmniej są w takim stanie, że trzeba wszystko "zregenerować"/wymienić/naprawić.

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź, teraz wiem już więcej. Może dziś bedziemy to rozbierać to zobaczymy jak wygląda...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

20130827_103315.jpg

 

no i zaskoczenie powinien być łańcuch a są koła zębate, czyli ktoś już kiedyś się bawił. Jakaś podpowiedź teraz, sprawdzić zbierak i gniazdo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, tylko sprawdź i zabierak i gniazdo, a nie tylko sam zabierak (sześciokąt). Możesz sobie odkręcić pompę oleju (chyba na dwóch śrubach), bez demontażu całych wałków. Po stanie samego zabieraka będziesz widział czy to jest przyszyną czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie ruszaj koła pośredniego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[ATTACH=CONFIG]107267[/ATTACH]

 

no i zaskoczenie powinien być łańcuch a są koła zębate, czyli ktoś już kiedyś się bawił. Jakaś podpowiedź teraz, sprawdzić zbierak i gniazdo?

 

A można było sprawdzić czy auto było na akcji serwisowej 13D8 dotyczącej pompy oleju i wiadomo by było, że wymienili napęd pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

.... ale że jestem w UK to raczej nie podjade sprawdzić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to u ciebie nie ma ASO VW? sorry za OT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest ale domyślam się że jeśli po VIN-ie powinien być łańcuch to był już problem wcześniej i ktoś zmienił na koła zębate, więc wizyta w vw nic mi teraz nie da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozebrane. Imbus wyrobiony. Gniazdo nie tak bardzo. Jak wkladam do gniazda wałka to jest dosyc luzu.Moje pytanie , generalnie po wlozeniu tego wybieraka jest luz zarówno w pompie jak i wałku. Czy byłoby dobrze włożyć troszkę wiekszy ten wybierak żeby nie było takiego luzu. Czy to coś zmieni (na lepsze) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wybierak

 

załamka normalnie :wmorde

 

przeczytaj ten temat od początku a później zadawaj bezsensowne pytania:

 

czy byłoby dobrze włożyć troszkę wiekszy

 

:sciana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
załamka normalnie

 

przeczytaj ten temat od początku a później zadawaj bezsensowne pytania:

 

"NIE BIJ, WYTŁUMACZ":)

jak znajdzie większego to włoży....i druga połówka będzie zadowolona...

Edytowane przez FUTURUM serwis pomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Chcę wymienić ten nieszczęsny zabierak.I tu mam problem bo ETKA pokazuje mi 2 rodzaje 100mm i 77mm.Orientujecie się może który będzie pasił do mojego auta ?

Pozdrawiam !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności