Skocz do zawartości
jedrus

[B5] Wymiana akumulatora

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma tam gwinty wiec tego nie odkrecimy najlepiej PODWADZIĆ to szerokim płaskim śrubokretem robimy to z wyczuciem. Dość ciasno siedzi lepiej nie ciagnąć na siłe jesli juz to na boki i podwadzamy powinno wyskoczyć

 

Ok dzięki za info, a jeszcze dopytam :) pewnie głupie pytanie ale średnio jestem w tych sprawach obyty co w tej rurce siedzi ?!? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepne się pod temat-po odłączeniu aku komputer co jakiś czas resetuje ustawienia-co zrobić z tym fantem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniałem aku o wymiarach 315x175x175 i piszę co następuje:

A. Nie ma potrzeby demontażu podszybia (temperatura około 20). Dobrze się zdać na pomoc 2 osoby, która odegnie plastik.

B. Ściągnięcie przewodu prowadzącego do servo ułatwia wyjęcie i włożenie aku. Najlepiej odłączyć go od strony komory silnika.

C. Po odkręceniu zabezpieczenia z lewej strony aku trzeba go przesunąć o około 2 cm w lewo.

Amen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja dorzucę swoje 3 grosze. Czytając ten temat od początku ogarnęło mnie takie przerażenie że masakra.

Cała operacja trwała jakieś 10 góra 15 minut bez pomocy kogokolwiek. Zrobiłem dokładnie tak jak paru z was.

A więc po zdjęciu uszczelki i słony, odkręciłem - potem + przejechałem aku w lewą stronę bez wyciągania czego kolwiek

temperatura 8 stopni i mrzawka. Jeśli robimy to po mału aku wyjdzie bez potrzeby wyciagania podszybia i odginania go.

Wkładamy odwrotnie czyli najpierw prawa strone jak najbardziej z lewej strony ( to miejsce gdzie wychodzila lewa strona aku ) i delikanie po malutku wejdzie bez problemu.

 

Dodam tylko że ja opisuje aku do bezyniaka :D taką 60 :) nie wiem jak będzie z większymi ale z tego co zauwarzyłem o ile aku nie bedzie szerszy od tego do benzynki to powinien wyjsc tak samo bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zmieniłem na Boscha o takich wymiarach

 

WYMIARY:

278 mm / 175 mm / 190 mm

 

i po ściągnięciu uszczelki i o odrobinie sprytu wchodzi bez żadnego problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zabezpieczenie z lewej strony akku na jedną śrubę... Nie mogę ani odkręcić do końca ani przykręcić tej śruby...WTF ? Wyjść także nie chce. Jak ją mogę dokręcić wykręcić ?:dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli można to dopiszę, że aby zdjąć pokrywę przykrywającą cały pas akumulatora i zbiornika po prawej oraz resztę rzeczy należy najpierw zdjąć uszczelkę, widoczną na tym zdjęciu.

 

4m.jpg

 

Gdy uszczelka zostanie zdjęta, pokrywę podnosimy i wysuwamy bez problemu.

 

nie ma zdjecia.

o ktora uszczelke chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie ma zdjecia.

o ktora uszczelke chodzi?

 

O tą co jest do wysunięcia z krawędzi blachy i po całej długości pokrywy przestrzeni w której jest akumulator

abcgy7.jpg

 

ale wydaje mi się, że jednak dużo prościej jest zdjąć podszybie, lekko je odgiąć do góry, żeby nam nie przeszkadzało i nie trzeba było demontować ramion wycieraczek i spokojnie wyciągnąć akumulator. U mnie jest on na tyle duży i ciężki, że bałbym się, że uszkodzę jak nie podszybie to ta przewody z klimy. A demontaż podszybia to jest chwila.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale wydaje mi się, że jednak dużo prościej jest zdjąć podszybie

Gorzej jak komuś padnie w zimę i wymienia w minusowej temperaturze.:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a to pewnie w większości przypadkach tak jest :) ... to w takich warunkach tym gorzej chyba wyciągać bez demontażu aku ... ogólnie Niemieccy inżynierowie nie przewidzieli chyba takich sytuacji :swirus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. Ja mam problem dosyć duży bo wyciągnąłem akumulator i po włożeniu go z powrotem auto gaśnie od razu po uruchomieniu silnika. Manipulując gazem można go przetrzymać. Przeczytałem ze ktoś już tutaj wspominał o tym problemie ale odpowiedzi nie znalazłem, wiec może ktoś wie co jest nie tak? mam passata B5 1998 20V 1,8

Edytowane przez Colerk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego pod kompa i adaptacja przepustnicy, sprawdź szczelność układu dolotowego.

popatrz w innych tematach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem rozwiązany !

motylek8522

miałeś rację. do komputera podłączyłem adaptacja przepustnicy i działa jak nowy ! dzięki bardzo ; )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie chciałam się dopytać w temacie wymiany akumulatora.

Mianowicie, z tego co przeczytałam z wielu wypowiedzi najlepszą metodą jest podpięcie zapasowego

źródła (aku z innego samochodu). Ale ja właśnie chciałabym tym drugim samochodem jechać

po nowy i zdać przy okazji stary. A posiadam dość dobrą ładowarkę CETEKa.

Czy w takim razie mogłabym zamiast podpięcia aku podpiąć pod klemy ładowarkę.(chociaż w instrukcji jej piszą ze

może mieć prąd do 15,8V) na parę minut aby nie tracić ustawień w samochodzie i nie mieć problemów

które tu (u niektórch wystąpiły) ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BAZYLEK a jakie ustawienia stracisz? radia, zegarek, przebieg dzienny, nic poza tym... nie ma sensu kombinowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popieram zdanie marcin66389122 po co kombinować. Popalisz bezpieczniki, albo przekaźniki to będziesz dopiero stękał i szukał po omacku. A tak wiesz że można ustawić przepustnicę. Jak coś nie halo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

Troche głupie pytanie przechodziłem już przez wymiane akumulatora w moim pasku i wiem że to nie łatwe zadanie. Pytam bo chciałem wyczyscić ten odpływ pod aku i pytanie czy da sie to zrobić jakoś nie sciągając aku tzn z pod spodu jak bym zajechał z odkurzacza czy coś? Pytam bo nie chce żeby się zapchał odpływ. Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja robilem bez wyciagania aku. Na kanale od spodu gume wyciagnalem reka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja robilem bez wyciagania aku. Na kanale od spodu gume wyciagnalem reka.

 

Aha dzięki za odpowiedz , Dam rade sięgnąć na stojakach? I jak to najlepiej wyczyscic?

 

THX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dam rade sięgnąć na stojakach
Ciezko stwierdzic.
I jak to najlepiej wyczyscic
Kompresor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności