Skocz do zawartości
jedrus

[B5] Wymiana akumulatora

Rekomendowane odpowiedzi

Podszybie niejest klejone do szyby tylko ma uszczelke która przylega do niej wystarczy delikatnie odciągać ale tak by niepołamać poszybia i wyjdzie bo jest tylko wciskane na waską krawedz blachy .

Na wakacje dobieralem sie do ECU, ktore jest przy podszybiu. Sciagnalem wycieraczki i 3 metalowe blaszki/zabezpieczenia pod podszybiem. Szarpalem, podnosilem, podwazalem itp. plastikowe podszybie i ani drgnelo. Po obejrzeniu z bliska widac, ze u mnie jest przymocowane na jakis klej do szyby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam wielki problem po wymianie aku. Mianowicie: nie działa centralny zamek z pilota, alarm wyje po przekręceniu kluczyka (alarm fabryczny), centalny też nie reaguje z kluczyka w zamku. Czy ktoś może pomóc w temacie?:rozpacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podlącz pod vaga i zobacz co ci pokaże( albo zrob adaptację kluczyka)

 

A ja mam pytanie jakie klemy muszę odłączyc zeby zrestaartować komputer -chcę zeby ponownie przystosował sobie obroty bo teraz mi szarpie z rana i może tj wina tego ze wczesniej jak ktos odlaczyl ako to gazował lub coś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PAnowie może mi ktoś podpowiedzieć co jest grane. Ostatnio same kłopoty z passkiem. Po wymianie akumulatora ,mam taki problem, że pedłą hamulca jest twardy, praktycznie auto nie hamuje, do tego auto straciło moc i na dodatek znalazłem pęknieta rurkę plastikową idąca równolegle do dłuższej ściany aku po stronie silnika. Czy to coś z ustawieniem komputera??? Przed wymianą auto spisywało się wyśmienicie. Pozdrawiam

 

Problem zdiagnozowałem, ta plastikowa rura to przewówd podciśnienia od serva. Można sama rurkę zastąpić jakimś wężem igielitowym?

Edytowane przez rufio23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymien rurke, gdzies mozna dostac podobne za grosze. Poszukaj na forum informacji albo zadzwon do ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podobno przy odpięciu akumulatora, przy zapalonym silniku, może nastąpić duży wzrost napięcia w instalacji i potem mogą wystąpić różne bardziej lub mniej przykre niespodzianki. Ponieważ mam kodowane radio (nie znam kodu) postanowiłem, przy wymianie podać prąd z prostownika, przez gniazdo zapalniczki. Czy ktoś próbował takiej metody i czy ktoś wie gdzie tam jest + Myślę że na środku, ale nie jestem pewny.

Pozdrawiam wszystkich fanów "paska" w nowy 2009 roku.

 

Na środku,a co do podpięcia do gniazda zapalniczki myślę że można by było podpiąć prostownik do klem . Czy nie było by prościej niż czekać aby się wszystko dostroiło,a w moim przypadku dodatkowo brak kodu do radia.Co wy na to ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymienialem aku. korzystając z rad autora wątku (kubelta) jednak nie wszystko idzie tak łatwo jak w opisie:

 

"... Po tym możemy teoretycznie wyjąć aku - niestety na przeszkodzie stanie podszybie, dlatego też demontaż przeprowadzimy "bokiem".

 

W tym celu demontujemy obudowę filtra przeciwpyłkowego oraz (w moim przypadku) centralke od alarmu. Gdy klemy oraz mocowanie są zdjęte możemy akumulator wyjąć podnosząc go na lewo..."

...i w tym momencie kilku kolegów, do których o mało sam nie dołaczyłem już poległo. Dlaczego? Obudowa filtra przeciwpyłkowego zamocowana jest na 3 śrubach. Do 2 z nich jest łatwy dostęp, ale trzecia siedzi naprawdę głeboko i żeby ją odkręcić potrzebny jest uwaga! demontaż podszybia !! Czyli w tym momencie, jak dla mnie, metoda "bokiem, bez ruszania podszybia" przestaje istnieć ;)

 

Bez zdjecia obudowy filtru PP bokiem aku wyciągnąć się nie da. Przy zdjętej tylko PP może i się da, ale jak dla mnie to za dużo szarpania, bardzo niewygodnie i z dyżym ryzykiem polamania podszybia, a jeśli w pojedynkę to raczej mission impossible.

 

Aku wyciagnąłem bokiem. Do wymiany musiałem zdjąc obudowę filtra PP. Żeby to zrobić musiałem ruszyć podszybie. Nie ma potrzeby demontować go całkowicie, wystarczy do gniazd wycieraczek. Z podszybiem zacząłem od strony pasażera. Do pierwszego podważenia użyłem karty kredytowej. Dalej poszło gładko palcami. Odciągamy w górę tzn. pod kątem 90 stopni do płaszczyzny szyby. Trzeba tylko pamiętać o zdjęciu metalowego ztrzasku (spinki) w środkowej części podszybia, tej widocznej od strony komory silnika.

 

Dzięki częściowemu tylko wypięciu podszybia:

1. Mamy możliwość odkręcenia i wyjęcia obudowy filtra PP

2. Podszybie nie blokuje nas przy wyciąganiu bokiem cieżkiego aku.

3. Zaoszczędzamy czas potrzebny na demontaż wycieraczek, o którym wspominali koledzy damontujący podszybie całkowicie

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Czy mógł by ktoś dołączyć zdjęcia z pierwszego postu ( ta podstawowa instrukcja ), bo są nie aktywne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Aku wyciagnąłem bokiem. Do wymiany musiałem zdjąc obudowę filtra PP. Żeby to zrobić musiałem ruszyć podszybie. Nie ma potrzeby demontować go całkowicie, wystarczy do gniazd wycieraczek. Z podszybiem zacząłem od strony pasażera. Do pierwszego podważenia użyłem karty kredytowej. Dalej poszło gładko palcami. Odciągamy w górę tzn. pod kątem 90 stopni do płaszczyzny szyby. Trzeba tylko pamiętać o zdjęciu metalowego ztrzasku (spinki) w środkowej części podszybia, tej widocznej od strony komory silnika.
Niestety u mnie podszybie jest przyklejone do szyby i nie idzie tego ruszyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam taki problem, mam seryjnie zamontowany aku o pojemności 45aH i dziś zmieniłem na 60aH ale po tej operacji auto nie chciało odpalić, zapaliły sie kontrolki coś cykło i ani nie zakręcił, no to zmieniłem spowrotem na ten porzedni o idpalił od strzału. co mu nie pasuje??akumulator naładowany jest może w immo cos jest zakodowane abo coś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jestem tu nowy i u mnie w passku po wymianie akumulatora nagle wzrosło spalanie w danym momencie na MFA pokazuje raz 15.5l/100km a za chwile 2.3l/100km więc co jest nie tak POMOCY !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Jestem tu nowy i u mnie w passku po wymianie akumulatora nagle wzrosło spalanie w danym momencie na MFA pokazuje raz 15.5l/100km a za chwile 2.3l/100km więc co jest nie tak POMOCY !!!

Witaj.

Jak dla mnie to masz coś nie tak z akumulatorem. Po odpaleniu może ładować sie dużym prądem co obciąża silnik i zwieksza spalanie. Sprawdz napiecie na akumulatorze przed odpaleniem oraz prąd ladowania akumulatora( natężenie prądu) po odpaleniu. Porównaj to ze starym akumulatorem jeśli nie oddałeś go w sklepie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanowne grono. Mam pytanko czy po wypieciu akumulatora i ponownym podłączeniu zawsze są problemy z elektroniką czy nie. Aby wymienić filtr PP musiałem go zdemontować tragedia. Nie odpalałem jeszcze po ponownym podłączeniu aku. mam skrzynkę automat tip-tronic czy bedzie potrzebna adaptacja czy nie czy dopiero okaż się po odpaleniu. dziekuje za podpowiedź.

Edytowane przez bouli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam szanowne grono. Mam pytanko czy po wypieciu akumulatora i ponownym podłączeniu zawsze są problemy z elektroniką czy nie. Aby wymienić filtr PP musiałem go zdemontować tragedia.
to masz zakodowane ori radio skasowane dzienne k i zegar eta wsjo po odłączeniu aku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Czyli nie dramatyzować odpalić poczekac chwile aż komputer sie ustawi i w drogę. Bo to co opisywane w postach to mnie przeraziło z adaptacją, że skrzynia nie bedzie dobrze dizalac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli nie dramatyzować odpalić poczekac chwile aż komputer sie ustawi i w drogę. Bo to co opisywane w postach to mnie przeraziło z adaptacją, że skrzynia nie bedzie dobrze dizalac.
ale do filtra przeciw pyłkowego=kabinowego nie musisz odłączać aku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jakiś sposób, choć taki powierzchowny, aby sprawdzić stan akumulatora w nowo kupionym aucie? Czy okaże się dopiero przy pierwszym mrozie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest jakiś sposób, choć taki powierzchowny, aby sprawdzić stan akumulatora w nowo kupionym aucie? Czy okaże się dopiero przy pierwszym mrozie?
coś takiego może np. http://allegro.pl/tester-stanu-naladowania-akumulatora-ladowania-i1759731460.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest jakiś sposób, choć taki powierzchowny, aby sprawdzić stan akumulatora w nowo kupionym aucie? Czy okaże się dopiero przy pierwszym mrozie?

Kolego zwykły miernik wystarczy. Vag też pokazuje napięcie akumulatora.

Dużo też można stwierdzić po dacie produkcji ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy w 3BG koniecznie trzeba sciagac podszybie, aby wyjac aku? i czy tez musze wylaczac alarm jakims kluczykiem, ktorego nie posiadam?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności