Skocz do zawartości

BAZYLEK

  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O BAZYLEK

  • Urodziny 02.11.1977

Informacje osobiste

  • Imię
    Iwona
  • Płeć
    Kobieta
  • Miejscowość
    Warszawa

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (AJM)
  • Rok produkcji
    1999

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam szanowne grono, nie wiem czy poprawnie się wysłowię - zamek w tylnej klapie mojego sedana nie zamyka. Dokładnie ta metalowa zapadka co łapie uchu metalowe na dole bagażnika. Przy zamknięciu z centralnego kluczyka samochodu nadal klapę można unieść. Czy koś może pomóc i podać numer OE oryginału mojego zamka abym mogła na allegro zakupić prawidłowy zamiennik - z zewnątrz wygląda podobnie jak poniżej: https://allegro.pl/oferta/zamek-klapy-bagaznika-vw-passat-b5-fl-skoda-superb-6959877774 Dzięki za pomoc
  2. Witam, moje pytanie dotyczy też przednich drzwi - chcę wymienić pokorodowane drzwi B5. W necie jest dużo dstępnych z moim kolorem ale z B5 FL. Czy będą pasowały do przekładki? Dziękuję za pomoc.
  3. Witam, aktualnie na rynku jest febi 01381 1,5l made in germany za 27pln lub wyżej (kupiłam wczoraj). Chyba bardziej się opłaca go kupić niż analogiczny G12+ od Skody do silników VW za 1L lub orginał z ASO. Trochę inna jest butelka niż na zdjęciu kolor ten sam no i wcześniej FEBI czy SWAG nie dawał nic po polsku na butelkach. Teraz jest i w naszym języku...
  4. Jeśli mogę coś wtrącić odnośnie aku (zasłyszane od męża) - każdy aku musi być w sklepie doładowywany średnio co 3-6 miesięcy. A kto to robi - albo jak to sprawdzić??? I tu pozostaje drugi aspekt - data produkcji nowego. Tylko ok 10% wszystkich aku posiada datę produkcji - z tego co pamiętam: - Moll - wybijaną na lewej klemie (tydzień + rok) - AutoPart - aku z Mielca - na obudowie - Varta - kolory kropek oznaczające który kwartał obowiązuje (zmieniają się co2 lata) - Bosh - kilka liter i cyfr - z tego co pamiętam - pierwsze 3 oznaczają nazwę zakładu - drugie trzy - tydzień i rok(albo na odwrót) - Baren - tydzień i pełny rok na obudowie wytopiony - (przynajmniej 7 lat temu takie oznaczenie widziałam) To apropo świeżości aku przy zakupie - jeśli ktoś zna jeszcze inne to niech się pochwali. Czasami nawet handlowcy ich nie znają. A cha - podczas eksploatacji warto podładowywać aku (czy w samochodzie, czy po wyjęciu w pomieszczeniu). I wtedy dobrze jest widzieć po odkręceniu korka czy ładowarka dobrze ładuje (bąbelki). Są oczywiście bezobsługowe które też można zdaje się ładować - ale lepiej widzieć ten proces - w końcu wszystkim zależy żeby jak najdłużej starczył aku - chyba że ktoś kupuje najtańsze i po2-3latach zakłada nowe....
  5. Witam Panowie chciałam się dopytać w temacie wymiany akumulatora. Mianowicie, z tego co przeczytałam z wielu wypowiedzi najlepszą metodą jest podpięcie zapasowego źródła (aku z innego samochodu). Ale ja właśnie chciałabym tym drugim samochodem jechać po nowy i zdać przy okazji stary. A posiadam dość dobrą ładowarkę CETEKa. Czy w takim razie mogłabym zamiast podpięcia aku podpiąć pod klemy ładowarkę.(chociaż w instrukcji jej piszą ze może mieć prąd do 15,8V) na parę minut aby nie tracić ustawień w samochodzie i nie mieć problemów które tu (u niektórch wystąpiły) ???
  6. Witam codo prostownika to mąż nabył właśnie urządzenie firmy CETEK MXS 5.0. za 265pln Chociaż jest to szwedzkie rozwiązanie w wydaniu chińskim (zresztą jak wszystko prawie dzisiaj) to wykonanie jest bardzo rzetelne i posiada nawet trochę dodatków takich jak: - połączenie z wtyczką w przypadku stałego przykręcenia do klem akumulatora - gniazdko z wtyczką do ładowania poprzez zapalniczkę - funkcję ładowania akumulatorów zasiarczonych i rozładowanych Ja nie musiałam jeszcze tego używać w Passacie ale mąż w W124 ładował już nim aku 7 i 8 letnie 100Ah i zawsze przedłużał nimi ich żywot. Polecam poszukać w necie bo są instrukcje obsługi i nawet test porównawczy z innymi ładowarkami który był robiony w AutoŚwiat. Przy wyborze Ceteka były brane jeszcze pod uwagę ładowarki Boscha, Telwina i Exida.
  7. Witam; jestem świeżo po przeczytaniu postów o EGR: "EGR czyli zawór recyrkulacji spalin" i "coś chlapie olejem... POMOC mile widziana - zawór EGR ". Podjęłam decyzję o wymianie EGR bo cieknie z niego (bo pewnie mechanik nie będzie mi chciał go ani umyć ani zaślepić) - przy okazji także wymienię termostat na Wahlera (bo polecany na forum). Moje pytanie - znalazłam do mojego silnika 115AJM'99 EGR : Pierburga o numerze 7.24809.19.0 i Wahlera o numerze 7241D oraz uszczelki N 905 216 01 (55x3) i 069 131 547 D (32mm) ( podane przez margorza ale dla silnika ATJ). Moje pytanie - czy to wszystko będzie pasować do AJM ? Prośba o podanie numerów katalogowych (wiem że pytania zadajmy w katalogu o ETCE - ale warto też podać tu jeśli jesteście zgodni że najlepszy jest Pierburg do AJMa). Czy coś jeszcze mam wymienić oprócz EGR - może jakieś przewody na Geatsa ( też polecane na forum) ? Dziękuję za każdą pomoc.
  8. Witam, jeszcze jedna "niższość" silnika TDI 115 AJM nad pozostałymi jednostkami - wymiana paska rozrządu co 60 000. Chociaż mój mechanik mówi iż przy wszystkich silnikach 1,9 w B5 i B5FL powinno się zmniejszyć przebieg poniżej 90 000. Czytałam o tym też w Motorze i poradniku Etzolda. Ciekawe dlaczego ?
  9. Witam, chociaż temat wiekowy, to chciałam trochę dodać swoich spostrzeżeń. W swoim autku wymieniałam już dwa razy przednią szybę. Jakiś fachowiec powiedział mi że szyba jest wgrzewana ( czy wklejana) w ramę stalową a podszybie plastikowe powinno być zakładane dopiero na drugi dzień jak wszystko już wyschnie. Ale kto u nas to robi??? Gdy mi padł mechanizm od wycieraczek i trzeba było zdemontować podszybie okazało się że jest ono połączone (sklejone) ze szkłem i przy wyjmowaniu szyba pękła. Jeśli ktoś chce montować te elementy (ja do swojego 115AJM znalazłam ze zdjęciami na stronce http://www.passatplus.de/umbauteile/wasserkasten/index.htm) to niech najpierw sprawdzi czy jest one demontowalne. Można uniknąć niepotrzebnych niespodzianek.
  10. Witam, Dziś rano przy rozpalaniu jeszcze się świeciły, tak jak wczoraj ABS + ESP (bez mrugania) - po 10 min jazdy wyskoczył także jeden sygnał dźwiękowy i komunikat "ABS FAULT". Gdzieś na forum czytałam że podczas rozpalania świece się grzeją nawet wtedy gdy zgaśnie już kontrolka żółta od świec żarowych. Dlatego przy rozpalaniu pierwszym potrzymałam dłużej podgrzew i przy drugim (po półgodzinnej jeździe do bankomatu i ponownym uruchomieniu samochodu) tak samo 5 sek na żółtej kontrolce + następne 5sek. Za drugim razem Panowie pomogło i kontrolki zółte ABS i ESP zgasły. Oczywiście dziś było cieplej -9st no i krócej kręciłam rozrusznikiem. Na pewno zaoszczędziłam parę groszy - dlatego wielkie dzięki.
  11. Witam Panów Dziś po południu po pracy spotkało mnie to samo. Standardowo z rana kręcę 2 razy (krótko po 3sek przy -15, -17stC). Dziś po pracy zakręciłam jednak dłużej, chcąc go zapalić za jednym (dłuższym) rozpaleniem. Oczywiście udało się ale po 5 sek. od jazdy samochodem wyskoczyły obie żółte kontrolki na prawym zegarze (ABS/ESP). Z tego co powyżej napisane powinny same zgasnąć na drugi dzień z rana. A jeśli nie zgasną to czy można jeździć do pracy jak zwykle, czy mam go niestety zaprowadzić do mechanika. Z góry dziękuję za każdą poradę.
  12. Witam; czy jest możlie uzyskanie pdf-u informacyjnego do numeru VIN: WVWZZZ3BZYP097109 ? Dzięki-B.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności